Fable Legends کنسل شد، Lionhead Studios بسته خواهد شد

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
cwtwpnhhiqmx5b19yllp.jpg


درست دقایقی پیش کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که ساخت عنوان Fable Legends را متوقف کرده و در حال صحبت با اعضای استودیو Lionhead Studios برای بستن این استودیوی انگلیسی است.

این کمپانی همچنین اعلام کرد که استودیو Press Play واقع در دانمارک را نیز خواهد بست.

Lionhead Studios سری محبوب Fable را در کارنامه خود داشت. Press Play نیز مشغول ساخت عنوان Project Knoxville بوده است.

هنوز دلیل این تصمیم ناگهانی مایکروسافت مشخص نیست.

Changes at Microsoft Studios, UK and Denmark - Xbox Wire
 
یک کمپین راه افتاد تا از مایکروسافت بخوان Lionhead رو نبنده!
http://www.change.org/p/microsoft-studios-don-t-close-lionhead-studios

امیدوارم یه همچین اتفاقی بیفته و نبنده استدیو رو واقعا حیف یه همچین استدیوی درش تخته بشه حالا یکی مثل zipper بود بعد این همه پشتیبانی و عرضه بازی درش بسته میشد یه چیزی اما اینها که واقعا تا الان بد کار نکردن بخواد درش بسته بشه با عنوان های مثل B&W و FABLE خدایش خیلی بده تازه گفتم یه B&W جدید میاد روی PC از اینها با توجه به پشتیبانی که ماکروسافت این چند وقته داشت از PC میکرد .:-s
 
زمانی که بازی SM کنسل شد ر همه یادشون رفته ؟! فقط به نظرم فرقش اینه که SM انقدر گنده هست که سونی نبستش ولی این ...

اتفاقا تفاوت سطح مدیریت اینجا مشخص میشه. سونی بازی SM رو قبل از اینکه رونمایی بشه کنسل کرد و یه تغییرات اساسی توی خود استدیو ایجاد کرد. حتی اعضای مهم استدیو که رفته بودن رو برگردوند. و سانتا با یه ساختار جدید و بهتر داره کارش رو میکنه. این یعنی مدیریت خوب.

اما مایکرو نتونست تشخیص بده این بازی بده و به موقع یا کنسلش کنه یا به سمت درست ببره. بعدشم که زد کل استدیو رو ترکوند که دیگه سوپر اشتباه بود. در صورتی که میتونست با یه سرمایه گزاری مناست استدیو رو از نو متحول کنه. این یعنی مدیریت بد.

در یک اشل کلی وقتی استدیوها زیر دست مایکرو به این وضع دچار میشن یعنی ضعف مدیریت. هیچ معنی دیگه ای هم نداره.
 
اتفاقا تفاوت سطح مدیریت اینجا مشخص میشه. سونی بازی SM رو قبل از اینکه رونمایی بشه کنسل کرد و یه تغییرات اساسی توی خود استدیو ایجاد کرد. حتی اعضای مهم استدیو که رفته بودن رو برگردوند. و سانتا با یه ساختار جدید و بهتر داره کارش رو میکنه. این یعنی مدیریت خوب.

اما مایکرو نتونست تشخیص بده این بازی بده و به موقع یا کنسلش کنه یا به سمت درست ببره. بعدشم که زد کل استدیو رو ترکوند که دیگه سوپر اشتباه بود. در صورتی که میتونست با یه سرمایه گزاری مناست استدیو رو از نو متحول کنه. این یعنی مدیریت بد.

در یک اشل کلی وقتی استدیوها زیر دست مایکرو به این وضع دچار میشن یعنی ضعف مدیریت. هیچ معنی دیگه ای هم نداره.
هنوز کسی علت کنسل شدن بازی و بسته شدن استدیو رو نمیدونه !! خدایه مدیریت هم سونیه ! اینو همه میدونن !! نسل قبل هم سونی با last guardian چند تا بازیه دیگه که خودتون بهتر از من میدونین گند زد به مدیریت
 
یه زمانی ensemble studios ی وجود داشت با بازی های مثل age of mythology و یا age of empires... اونام کاری نکرده بودن که مایکرو در اون شرکتم تخته کرد
حالام نوبت سازنده بازی خاطره انگیزه fable شده..
 
هنوز کسی علت کنسل شدن بازی و بسته شدن استدیو رو نمیدونه !! خدایه مدیریت هم سونیه ! اینو همه میدونن !! نسل قبل هم سونی با last guardian چند تا بازیه دیگه که خودتون بهتر از من میدونین گند زد به مدیریت

معما جنایی که نیست کسی علت رو ندونه. با توجه به سابقه مایکروسافت و ید طولایی که در این زمینه داره قطعا دلیل هرچی که هست برمیگرده به مدیریت مایکروسافت. لاین هد استدیو کوچیمی نبود و وقتی از BnW و Fable 1 2 به این تعطیل شدن میرسه یعنی مدیریت مایکروسافت ایراد داره. اگه اونجا تو مایکرو چهار نفر سرکار بودن که کارشون رو بلد بودن خیلی وقت پیش، بلواقع بعد از رفتن مولینیو، ساز و کار استدیو رو عوض میکردن نمیزاشتن کار به اینجا برسه. مثلا یکی از مصادیق بارض مدیریت و استراتژی های غلط همین سیاست هر استدیو، یه IPهست. نتیجه هم شده همین که دیگه نیازی به توضیح نداره.

در مورد TLG هم همینجوری یه چیزی برای خودت ردیف نکن. چون هیچ ربطی نداره. برعکس مدیریت خوب سونی رو نشون میده که بخاطر فن ها بازی پروژه رو نگه داشت و منتقل کرد به PS4.

در کل ایراد گرفتن از استدیوهای فرست پارتی سونی یه چیزی خارج از محدوده عقل سلیمه. بیخیال.
 
Game Republic - Genji series, Folklore, Dark Mist, Toy Home
Incognito Entertainment - Twisted Metal series, Warhawk
Bigbig Studios Pursuit Force series
Zipper Interactive SOCOM: U.S. Navy SEALs series, MAG, Unit 13
SCE Studio Liverpool Wipeout, F1
LightBox Interactive Starhawk
Eat Sleep Play Twisted Metal, Calling All Cars!
SuperBot Entertainment - PlayStation All-Stars Battle Royale

#خارج محدوده عقل سلیم # مایکروسافت ظالم نابود باید گردد # مصادیق مدیریت داغون
 
آخرین ویرایش:
Game Republic - Genji series, Folklore, Dark Mist, Toy Home
Incognito Entertainment - Twisted Metal series, Warhawk
Bigbig Studios Pursuit Force series
Zipper Interactive SOCOM: U.S. Navy SEALs series, MAG, Unit 13
SCE Studio Liverpool Wipeout, F1
LightBox Interactive Starhawk
Eat Sleep Play Twisted Metal, Calling All Cars!
SuperBot Entertainment - PlayStation All-Stars Battle Royale

#خارج محدوده عقل سلیم # مایکروسافت ظالم نابود باید گردد # مصادیق مدیریت داغون
تمام این بازی ها روی هم به اندازه Fable 1 ارزش نداره :دی. همه بازی های که گفتی روی هم به اندازه B&W خلاقیت نداره.
 
Game Republic - Genji series, Folklore, Dark Mist, Toy Home
Incognito Entertainment - Twisted Metal series, Warhawk
Bigbig Studios Pursuit Force series
Zipper Interactive SOCOM: U.S. Navy SEALs series, MAG, Unit 13
SCE Studio Liverpool Wipeout, F1
LightBox Interactive Starhawk
Eat Sleep Play Twisted Metal, Calling All Cars!
SuperBot Entertainment - PlayStation All-Stars Battle Royale

#خارج محدوده عقل سلیم # مایکروسافت ظالم نابود باید گردد # مصادیق مدیریت داغون

فوقش میخوای لیست کنی یکم تحقیق کن بد نیست تازه دلیل بسته شدن استدیو ها رو هم که مینوشتی و بعد چند بازی ضعیف سونی درشون تخته کرد و حتی بعضی استدیو ها رو دوباره باز کرد مینوشتی بد نبود .
Eat Sleep Play اصلا برای سونی نبوده که بخواد درش تخته کنه استدیو بازه داره بازی موبایل میسازه .
SuperBot Entertainment یک استدیو مستقل بود اینکه سونی باهاش قطع رابطه کرد میشه تخته کردن در استدیو توسط سونی ؟
LightBox Interactive اصلا استدیو سونی نبوده برای سونی فقط انحصاری ساخته .
SCE Studio Liverpool الان باز هستش و داره به کارش ادامه میده .
Zipper Interactive بعد چند بازی ضعیف و با وجود تغییرات در استدیو نتونست خودش به معیار ها برسونه مشخصا سونی دیوانه نیست بعد این همه زمانی که به استدیو داده بوده بازم ازش پشتیبانی کنه .
Game Republic و باز هم یک استدیو مستقل دیگه .

یعنی فقط یک سرچ کردم اولین منبعی که بالا امد یک نفر تو گیم اسپات این ارسال کرده شما هم کپی کردی اینجا .
Sony has closed so many game studios this gen. - System Wars - GameSpot

دیگه از یه عضو تحریریه جای تعجب که اینجوری لیست بده .:|
 
Game Republic - Genji series, Folklore, Dark Mist, Toy Home
Incognito Entertainment - Twisted Metal series, Warhawk
Bigbig Studios Pursuit Force series
Zipper Interactive SOCOM: U.S. Navy SEALs series, MAG, Unit 13
SCE Studio Liverpool Wipeout, F1
LightBox Interactive Starhawk
Eat Sleep Play Twisted Metal, Calling All Cars!
SuperBot Entertainment - PlayStation All-Stars Battle Royale

#خارج محدوده عقل سلیم # مایکروسافت ظالم نابود باید گردد # مصادیق مدیریت داغون
غیر از zipper و studio liverpool بقیه اصن first party سونی نیستند :) Incognito Entertainment هم فرست پارتی بود ولی تقسیم شد به دو استدیوی Eat Sleep Play و LightBox Interactive که لیست کردی که هر دو فقط قرارداد داشتند با سونی برا بازی انحصاری ساختن که بعد از اتمام قرارداد هر دو رفتن به سمت بازی ساختن برا ios و دارن به کارشون ادامه میدن. SuperBot Entertainment هم سال 2009 تاسیس شد و از سال 2013 هم سونی (به دلایلی که دیگه خیلی مشخص بود) اعلام کرد که دیگه فرست پارتی نی ولی بسته نشد و الان یه استدیوی مستق هست . بقیه استیوها هم که لیست کردی فرست پارتی نبودند و فقط رفتی ببینی چه استدیویی انحصاری ساخته برا سونی !
کلا Nice Try
 
فوقش میخوای لیست کنی یکم تحقیق کن بد نیست تازه دلیل بسته شدن استدیو ها رو هم که مینوشتی و بعد چند بازی ضعیف سونی درشون تخته کرد و حتی بعضی استدیو ها رو دوباره باز کرد مینوشتی بد نبود .
Eat Sleep Play اصلا برای سونی نبوده که بخواد درش تخته کنه استدیو بازه داره بازی موبایل میسازه .
SuperBot Entertainment یک استدیو مستقل بود اینکه سونی باهاش قطع رابطه کرد میشه تخته کردن در استدیو توسط سونی ؟
LightBox Interactive اصلا استدیو سونی نبوده برای سونی فقط انحصاری ساخته .
SCE Studio Liverpool الان باز هستش و داره به کارش ادامه میده .
Zipper Interactive بعد چند بازی ضعیف و با وجود تغییرات در استدیو نتونست خودش به معیار ها برسونه مشخصا سونی دیوانه نیست بعد این همه زمانی که به استدیو داده بوده بازم ازش پشتیبانی کنه .
Game Republic و باز هم یک استدیو مستقل دیگه .

یعنی فقط یک سرچ کردم اولین منبعی که بالا امد یک نفر تو گیم اسپات این ارسال کرده شما هم کپی کردی اینجا .
Sony has closed so many game studios this gen. - System Wars - GameSpot
حداقل یه تحقیق هم شما بکن! لیورپول به چه صورت داره کارش رو ادامه میده دقیقا؟ بخش گیمش تعطیل شده و بقایای جزئیش مونده..
Sony closes WipEout developer Sony Liverpool • Eurogamer.net
بعد بقیه استدیوها هم توی ویکی پدیا و جاهای دیگه هم اومده..
اگر میخواید قصه تعریف کنید اولشم بگید SuperBot توسط سونی ساخته شد بعد ول شد..
بعد تمامی استدیوهای "مستقل" آخرین سالاشون همکاری با سونی داشتن که بعد از اتمام همکاری به طرز عجیبی یهو پوکیدن! یعنی مدیریت فخیم سونی نمیتونست دست دوستان رو بگیره؟
Zipper? چرا مدیریت عالی سونی نتونست با جا به جایی این استدیو رو احیا کنه نذاره مثل مایکروسافت کثیف استدیوش نابود شه؟
تازه از استدیوی سازنده Haze و کوچک کردن استدیو سانتا مونیکا بگزریم..
بحث سره مدیریت سونیه.. الان داره اخباری میرسه که (هنوز تایید یا رد نشدن) بالادستی ها به فیل فشار آوردن که استدیوهای مذکور رو ببنده آخرم بودجه رو قطع کردن.. حالا هرچقدر هم فیل عشق بازی باشه نمیتونه از جیب بزاره بازی بسازن! این حرکات هم چیز عجیبی نیست که یک بخش شرکت یا استدیو رو ببندن یا بفروشن.. سونی با وایو هم همین کار رو کرد..
من خودم شخصا بسته شدن Lionhead رو امر عجیبی نمیدونم.. استدیو بازی‌های ضعیفی ساخته بعد از فیبل 2.. فیبل 3-هیروز-جرنی الانم لجند.. مایکروسافتم پول مفت نداره بریزه پای اینا.. Press Play هر چند واقعا عجیب بود..
 
کلا مایکروسافت مشکل و ضعف داره فقط، یعنی در شرایط عادی که اینجوریه. الان که دیگه مطمئنا مشکل از طرف مایکروسافته این ضعف دیگه واضح هست :دی ولی خب حتی اگه Lionehead بسته نمیشد و Fable Legends هم کنسل نمیشد بازم این نکته که مایکروسافت در تمام موارد مشکل اساسی مدیریتی داره و سونی در تمام موارد خیلی خفنه، کاملا مشخص بود. نمی دونم دوستان برای چی دارن بحث میکنن :دی
 
بعد تمامی استدیوهای "مستقل" آخرین سالاشون همکاری با سونی داشتن که بعد از اتمام همکاری به طرز عجیبی یهو پوکیدن! یعنی مدیریت فخیم سونی نمیتونست دست دوستان رو بگیره؟

اصلا با بحثاتون کاری ندارم ... و هر شرکتی برای هر اقدامی دلایلی داره و قطعا سود و مصلحت خودشون رو به تمیلات فن ها ترجیح میدن ... هیچ قضاوتی هم نمیکنم و نکردم این حرکت مایکرو رو ...

ولی این یه جمله واقعا من رو متعحب کرده ... مگه سونی بنگاه خیریه است که دست این و اون رو بگیرره ؟؟
 
اتفاقا تفاوت سطح مدیریت اینجا مشخص میشه. سونی بازی SM رو قبل از اینکه رونمایی بشه کنسل کرد و یه تغییرات اساسی توی خود استدیو ایجاد کرد. حتی اعضای مهم استدیو که رفته بودن رو برگردوند. و سانتا با یه ساختار جدید و بهتر داره کارش رو میکنه. این یعنی مدیریت خوب.
نتیجه ی این مدیریت خوب برای سونی میشه عقب افتادن از لحاظ بازی انحصاری
 
اتفاقا تفاوت سطح مدیریت اینجا مشخص میشه. سونی بازی SM رو قبل از اینکه رونمایی بشه کنسل کرد و یه تغییرات اساسی توی خود استدیو ایجاد کرد. حتی اعضای مهم استدیو که رفته بودن رو برگردوند. و سانتا با یه ساختار جدید و بهتر داره کارش رو میکنه. این یعنی مدیریت خوب.

اما مایکرو نتونست تشخیص بده این بازی بده و به موقع یا کنسلش کنه یا به سمت درست ببره. بعدشم که زد کل استدیو رو ترکوند که دیگه سوپر اشتباه بود. در صورتی که میتونست با یه سرمایه گزاری مناست استدیو رو از نو متحول کنه. این یعنی مدیریت بد.

در یک اشل کلی وقتی استدیوها زیر دست مایکرو به این وضع دچار میشن یعنی ضعف مدیریت. هیچ معنی دیگه ای هم نداره.

شما چطور به خودت اجازه میدی اینطور دیگران رو قضاوت کنی؟ من احساس میکنم تو ذهن شما سونی یه هاله نور سفید هست و مایکروسافت بر عکس یه نور شیطانی و سیاه، ما اصلا در جایگاهی نیستیم که با دانسته های ناقص خودمون دیگران رو مورد قضاوت قرار بدیم، تا جایی که به یاد دارم نه سونی دلیل اصلی اون اتفاقی که برای سانتا افتاد رو اعلام کرد نه مایکرو، با توجه به این موضوع قضاوت در این مورد نابرابر و بی انصافی هست، اینکه بگیم فلانی فرشته بوده و فلانی شیطان، این همون تخیلاتی هست که تعصب بیش از حد باعث بوجود آمدنش میشه...

اونطور که مشخصه مایکرو چند استدیو دیگه رو هم بسته، این یعنی تغییر، تغییر خیلی بزرگ قضاوت درست نیست...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or