Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
در اینکه DOOM 3 بسیار بازیه خاصی بوده و هست شکی نیست منتها نسخه های جدید به لحاظ فرم و ساختار شوتر فرسنگ ها ازش فاصله دارن. من خودم عاشق نسخه ۳ هستم و به لحاظ تم و تون و ساختار ترس و بقا محور بودنش مورد علاقه ترین عنوان من در این سری هست منتها نسخه های جدید مخصوصا اترنال و احتمالا دارک ایج سطح جدیدی از گیم پلی و گیم دیزاین رو تعریف و ارائه کردن که میشه گفت نمونه نداره.
البته یک مصاحبه ای میخوندم از کارمک و تیم توسعه دووم ۳ که دقیقا میگفتن که دووم ۳ نسخه ای بود که میخواستیم در سال ۱۹۹۳ بسازیم ولی ضعف تکنولوژی این اجازه رو به ما نمیداد تا سال ۲۰۰۴. حقیقتا هم نسخه های کلاسیک دو مولفه داشتن یکی اکشن و دیگری وحشت ( با توجه به دوران خوش). حالا نسخه ۳ گذاره وحشت رو در ابعاد بسیار وسیع داخل بازی احیا کرد.
نسخه های جدید رویکرد تقریبا ابر قهرمان محور رو برای این سری اتخاذ کردن که خب بی نظیر هم اینکارو انجام دادن و در جلب نظر مخاطبین هم بسیار موفق بودن وگرنه دووم گای نسخه های کلاسیک تنها یک سرباز فضایی و انسانی عادی بود که در زمان و مکان نادرست قرار گرفته بود.
سری مدرن دووم به معنای واقعی کلمه این فرنچایز رو در قله این ژانر قرار داد و در جلب و جذب مخاطبین قدیم و جدید خودش کاملا موفق عمل کرد.
کامنت خوبی بود دمت گرم
بنظرم doom 3 یا این سبک بازی جدید هر دو عالی هستن و هیچ کدوم برتری بر هم ندارن
 
حقیقتا نبرد با اون atlan mech در مقابل تایتان ها خیلی خیلی میتونه شگفت انگیز باشه. همونطور هم که گفتید احتمالا صحنه نبردش باید خیلی اپیک طراحی شده باشه با توجه به اینکه هوگو مارتین مشابه اینکارو توی pacific rim هم انجام داده بود و صحنه های اکشن خارق العا ه ای رو توی اون فیلم به تصویر کشید.
در کل مبارزات آرامتر هست و هر پروجکتایلی که از سمت دشمنان میاد میتونه خطر آفرین باشه به مانند نسخه های کلاسیک. و اینکه تعداد نبردها و دشمنان زیاده و ظاهرا هوش مصنوعی جالبی هم براشون طراحی کردن.
باید دید چی از آب در میاد و صبر کردن براش خیلی سخته.
 
به لطف عمو فيل مهربان از امشب همه سرى doom موجود روى گيم پس رو گذاشتم دانلود كه از بيخ و پايه بشينيم يه تجديد ميثاق بكنيم :D

در راستاى اين برنامه الان رسيدم به doom 3 كه اتفاقا بحثشم كرديد.
چقد اين بازى خوبه،يعنى هنوز هم جوريه كه حس قديمى شدن ازش نميگيرى.
اتمسفر و فضاسازيش رو من هم خيلى دوس دارم ولى يكم گيم پلى ازون حالت اصيل اوليه دور هست.
 
در راستاى اين برنامه الان رسيدم به doom 3 كه اتفاقا بحثشم كرديد.
چقد اين بازى خوبه،يعنى هنوز هم جوريه كه حس قديمى شدن ازش نميگيرى.
اتمسفر و فضاسازيش رو من هم خيلى دوس دارم ولى يكم گيم پلى ازون حالت اصيل اوليه دور هست.
تازه شروع کردی؟ :D
پ.ن: منم که کلا Doom بازی نکردم :)) :D
البته پشیمانم:دی
نمیدونم چرا همیشه بازیهای fps رو سعی کردم بیخیال شم... خب چه کاریه آدم TES یا فال اوت نصفه بره اینو نره... کاری که من کردم تا الان.
 
تازه شروع کردی؟ :D
پ.ن: منم که کلا Doom بازی نکردم :)) :D
البته پشیمانم:D
نمیدونم چرا همیشه بازیهای fps رو سعی کردم بیخیال شم... خب چه کاریه آدم TES یا فال اوت نصفه بره اینو نره... کاری که من کردم تا الان.

من اولين برخوردام با اول شخص يادمه يكى از همين بازياى اوليه دووم بود كه رو كامپيوتر خونه بود (اصلا نميدونم كى ريخته بود) و بعدشم دووم ٣ رو همون سالايي كه اومد نصفه بازى كرده بودم رو pc و ديگه رفت تا ٢٠١٦ كه اونم تو يه مقطع خيلى شلوغ سرسرى بازى كردم و زيادم جذبم نكرد.
ديگه گفتم عمو فيل كه بهمون لطف داشته بريم ببينيم اين بخش از تاريخ اول شخص چطور پيش رفته :D
 
یکسری ترید مارک جدید بتسدا ثبت کرده توی ۲۰۲۴ که dishonored هم داخلشه و یک بازی عجیب با نام motor هم ثبت کردن که داره با id tech ساخته میشه. نمیدونم id داره میسازه یا machin games ولی فقط دعا میکنم که quake باشه. البته این فقط یه آرزو هست وگرنه جز برابری تعداد حروف motor با quake هیچ ارتباطی براش نمیبینم 😁
Screenshot_۲۰۲۴۰۶۲۱-۱۳۰۲۱۵_Telegram.jpg
 
آخرین ویرایش:
سلطان FPS.... این Doom لامصب از اون دست بازی هاست که وقتی میشینی پاش قشنگ انرژی مغزتو تخلیه می کنه و با یه رضایت و آرامشی کنسول خاموش می کنی :D
من عاشق دویدن و بپر بپر تو این بازیم. یه حس coolیی میده. انگار دشمنا زورشون نمیرسه بهت. میفتی به جونشون. پدرشون رو درمیاری. بعد یهو بازی یه marauder میندازه وسط. حالا تو باید بترسی. اوووف.

سر این بازی اعتماد بنفسم تو زندگی زیاد شد.
 
یه مقدار آف تاپیک هست ولی خب ظاهرا یه خبرایی هست. اطلاعاتی از پروفایل توسعه دهندگان استودیو مشین گیمز پیدا شده که نشون میده روی چند پروژه به جز ایندیانا دارن کار میکنن که بعضیاشون کوچیکه و بعضیاشون چند صد میلیون دلاری هست که احتمالا عناوین AAA و بلاک باستری باشن و ظن و گمان ها رو برده سمت Quake ( با توجه به اینکه یه جورایی توی نمایش اولیه ایندیانا هم تیز tease کرده بودنش).
اگر بتونن برسوننش به ۲۰۲۵ یه نبرد خونین میتونه ایجاد کنه با doom the dark ages به نظرم.
 
Screenshot (2398).png

- (mech) مک چندین بار در طول بازی استفاده میشه و برای مبارزه از مشت و دو توپ جنگی استفاده میکنه
- هچنین میشه با مک گلوری کیل گرفت و هاد مخصوص به خودش رو داره
- سیستم گلوری گیل بازطراحی شده
- بازی سه سلاح نزدیک ، گرز ، مشت و خرمن‌کوب داره
- سپر میشه به سمت دشمنان پرت کرد


2025 GOTY
 
آخرین ویرایش:
ظاهرا بازی توی qc چندتا نمایش گیم پلی داشته که ملت کف کردن. حس میکنم مسیر متفاوت تری رو نسبت به دو نسخه قبلی پیش گرفته. حتی گلوری کیل ها هم ظاهرا دوباره دیزاین شدن و چیز جدیدی رو باید ببینیم. اینکه سرعت دووم اسلیر رو با حالت پاور آرمور فال اوت ۴ مقایسه کرده نشون میده بازی خیلی کندتر شده و احتمالا مبارزات خیلی ستگین و نفسگیر تره. داره یواش یواش با چیزایی که ازش میشنوم میشه بهترین نسخه دووم واسه من، خیلی رفته سمت نسخه های کلاسیک. اونجا هم دقیقا همینطور بود، باور کنید زمانی که روی کامپیوتر بازیش میکردیم اون موقع ها بازی خیلی خیلی سنگین بود. بازی اصلا از ماوس هم پشتیبانی نمیکرد و با دکمه های چپ و راست کیبورد اطراف رو کاووش میکردیم. این ماجرا تا quake 1 هم همینطور بود تا quake 2 اومد که پشتیبانی کامل از ماوس و کیبورد داشت و اسلحه از وسط تصویر متمایل شد به سمت راست تقریبا.
خلاصه که بوی واقعی نسخه های کلاسیک میاد😍😍😍
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
    or