Multi Platform DOOM: The Dark Ages

من هنوز نتونستم کنار بیام که اون محیط های دارک ترسناک DOOM 3 با اون تم جدی که بعدا الهام بخش بازی مثل DEAD SPACE شد الان تغییر کنه به یک بازی فان مثل این بازی
 
  • Like
Reactions: Scαrface
من هنوز نتونستم کنار بیام که اون محیط های دارک ترسناک DOOM 3 با اون تم جدی که بعدا الهام بخش بازی مثل DEAD SPACE شد الان تغییر کنه به یک بازی فان مثل این بازی
والا چیزی که نباید بتونی باهاش کنار بیای اینه که چرا Doom 3 بجا اینکه یه شوتر خفن فان باشه survival horror بود :D
چون تازه از 2016 برگشتن به ریشه های اصلی سری که شوتر پر سرعت بودن باشه، که خب جوابم داد چون رسما هیچی تو بازار مشابهش نیست که حتی نزدیکش باشه از نظر کیفیت.

مراحل آخر Doom Eternal بنظرم نقطه اوج عناوین شوتر بود، من هنوز شوتری در این حد نفس گیر و پر هیجان تجربه نکردم.
 
والا چیزی که نباید بتونی باهاش کنار بیای اینه که چرا Doom 3 بجا اینکه یه شوتر خفن فان باشه survival horror بود :D
چون تازه از 2016 برگشتن به ریشه های اصلی سری که شوتر پر سرعت بودن باشه، که خب جوابم داد چون رسما هیچی تو بازار مشابهش نیست که حتی نزدیکش باشه از نظر کیفیت.

مراحل آخر Doom Eternal بنظرم نقطه اوج عناوین شوتر بود، من هنوز شوتری در این حد نفس گیر و پر هیجان تجربه نکردم.
نه اشتباه نکن :) Doom 3 با اون اتمسفر موفقترین بازی استدیو و جز شاهکارهای قرن هست البته جدای از ترسناکی موفق ترینه بازی این استدیو هست
 
من هنوز نتونستم کنار بیام که اون محیط های دارک ترسناک DOOM 3 با اون تم جدی که بعدا الهام بخش بازی مثل DEAD SPACE شد الان تغییر کنه به یک بازی فان مثل این بازی
در اینکه DOOM 3 بسیار بازیه خاصی بوده و هست شکی نیست منتها نسخه های جدید به لحاظ فرم و ساختار شوتر فرسنگ ها ازش فاصله دارن. من خودم عاشق نسخه ۳ هستم و به لحاظ تم و تون و ساختار ترس و بقا محور بودنش مورد علاقه ترین عنوان من در این سری هست منتها نسخه های جدید مخصوصا اترنال و احتمالا دارک ایج سطح جدیدی از گیم پلی و گیم دیزاین رو تعریف و ارائه کردن که میشه گفت نمونه نداره.
البته یک مصاحبه ای میخوندم از کارمک و تیم توسعه دووم ۳ که دقیقا میگفتن که دووم ۳ نسخه ای بود که میخواستیم در سال ۱۹۹۳ بسازیم ولی ضعف تکنولوژی این اجازه رو به ما نمیداد تا سال ۲۰۰۴. حقیقتا هم نسخه های کلاسیک دو مولفه داشتن یکی اکشن و دیگری وحشت ( با توجه به دوران خوش). حالا نسخه ۳ گذاره وحشت رو در ابعاد بسیار وسیع داخل بازی احیا کرد.
نسخه های جدید رویکرد تقریبا ابر قهرمان محور رو برای این سری اتخاذ کردن که خب بی نظیر هم اینکارو انجام دادن و در جلب نظر مخاطبین هم بسیار موفق بودن وگرنه دووم گای نسخه های کلاسیک تنها یک سرباز فضایی و انسانی عادی بود که در زمان و مکان نادرست قرار گرفته بود.
سری مدرن دووم به معنای واقعی کلمه این فرنچایز رو در قله این ژانر قرار داد و در جلب و جذب مخاطبین قدیم و جدید خودش کاملا موفق عمل کرد.
 
من حس دووم کاملا جدید رو نگرفتم مثلا 2016 نسبت به ایترنال کاملا فرق داشتن ولی این یکی با ایترنال خیلی فرق چندانی حس نمیشه گرچه گیمپلی یکم شاید سنگین تر شده باشه.

امیدوارم یکم بازی دارکتر بشه و تکنولوژی کمرنگ تر باشن. کلا اون حس مدیوال رو تقویت کنن دیگه با این تریلر حس مدیوال رو نمیداد خدایش.

نبود میک گوردون کاملا مشهوده
 
دو مورد توی تریلر نظرمو جلب کرد اولی طراحی imp ها هست که با اینکه خیل واضح توی تریلر مشخص نیست ولی اگر با کیفیت 4k بتونید تریلر رو ببینید مشخص هستن دو سه جای تریلر، طراحیشون بسیار بسیار شبیه نسخه های کلاسیک دراومده. شاید بتونم بگم این طراحی نزدیکترین طراحی به imp های کلاسیک هست، رنگ پوستشون قهوه ای هست، قد و قامتشون و سایزشون هم تقریبا همون اندازه هست و اون حالت سریع و خمیده نسخه های قبلی رو ندارن و طراحیش کاملا منطبق شده با نسخه های کلاسیک و اصلی. کلا طراحی دشمنان مخوف تر از قبل به نظر میاد و حال و هوای همون نسخه های کلاسیک رو داره.
دومین مورد هم shield دووم اسلیر هست که یکی دو جا توی تریلر منو یاد Wingstich بازی Rage انداخت. کاربردی شبیه به وینگستیک نسخه 1 Rage هم داره تا حدودی.
 
دو مورد توی تریلر نظرمو جلب کرد اولی طراحی imp ها هست که با اینکه خیل واضح توی تریلر مشخص نیست ولی اگر با کیفیت 4k بتونید تریلر رو ببینید مشخص هستن دو سه جای تریلر، طراحیشون بسیار بسیار شبیه نسخه های کلاسیک دراومده. شاید بتونم بگم این طراحی نزدیکترین طراحی به imp های کلاسیک هست، رنگ پوستشون قهوه ای هست، قد و قامتشون و سایزشون هم تقریبا همون اندازه هست و اون حالت سریع و خمیده نسخه های قبلی رو ندارن و طراحیش کاملا منطبق شده با نسخه های کلاسیک و اصلی. کلا طراحی دشمنان مخوف تر از قبل به نظر میاد و حال و هوای همون نسخه های کلاسیک رو داره.
دومین مورد هم shield دووم اسلیر هست که یکی دو جا توی تریلر منو یاد Wingstich بازی Rage انداخت. کاربردی شبیه به وینگستیک نسخه 1 Rage هم داره تا حدودی.
تریلر چطور بود نظرو جلب کرد و راضی کننده بود بجای quake ، این معرفی شد؟
بنظرم quake رو شاید نمیتونستن تنوع مبارزات رو تا این حد توش بگنجونن.
اون سپره حس و حال باحالی به بازی داده بود و قشنگ یه حس متفاوت رو با ایترنال تجربه میکردی.
 
  • Like
Reactions: sopranus and uriel
تریلر چطور بود نظرو جلب کرد و راضی کننده بود بجای quake ، این معرفی شد؟
بنظرم quake رو شاید نمیتونستن تنوع مبارزات رو تا این حد توش بگنجونن.
اون سپره حس و حال باحالی به بازی داده بود و قشنگ یه حس متفاوت رو با ایترنال تجربه میکردی.
به جای Quake که نه، هیچی جای اونو نمیتونه بگیره مگر خودش:D. اینکه لوگوی Quake میومد و بعدش یدونه shambler یا fiend رو میدیدم که دارن له له میزنن تا مارو تیکه پاره کنن به کل فرنچایز doom میارزید برای من :D. ولی حالا جدا از شوخی من خودمم سورپرایز شدم واقعا، گفتم اگر چیزی از doom معرفی بشه احتمالا باید شبیه eternal باشه چون خیلی سخت بود چیزی بهتر از اون رو متصور بشم، ولی اینا آدمیزاد نیستن بخدا، کارایی دارن با این فرنچایز میکنن بعد از 30 سال که آدم مبهوت میمونه. کمتر فرنچایزی رو توی تاریخ ویدئو گیم سراغ دارم که بعد از اینکه 30 سال از عمرش بگذره در این حد از کیفیت باقی بمونه و خودش رو در رتبه اول نگه داره و روز به روز به مخاطبینش هم اضافه بشه.
از روز نمایش دارم با خودم میگم چطوری یک سال دیگه صبر کنیم براش.
منتها تنها چیزی که باقی میمونه اینه که این استودیو نباید تا این حد وابسته به فرنچایز Doom بمونه، امیدوارم بعد از این بازی واقعا شیفت کنن روی یک اثر دیگه تا هم مدتی بهش استراحت بدن هم جهان های جدیدی رو از باقی بازی هاشون خلق کنن.
 
به جای Quake که نه، هیچی جای اونو نمیتونه بگیره مگر خودش:D. اینکه لوگوی Quake میومد و بعدش یدونه shambler یا fiend رو میدیدم که دارن له له میزنن تا مارو تیکه پاره کنن به کل فرنچایز doom میارزید برای من :D. ولی حالا جدا از شوخی من خودمم سورپرایز شدم واقعا، گفتم اگر چیزی از doom معرفی بشه احتمالا باید شبیه eternal باشه چون خیلی سخت بود چیزی بهتر از اون رو متصور بشم، ولی اینا آدمیزاد نیستن بخدا، کارایی دارن با این فرنچایز میکنن بعد از 30 سال که آدم مبهوت میمونه. کمتر فرنچایزی رو توی تاریخ ویدئو گیم سراغ دارم که بعد از اینکه 30 سال از عمرش بگذره در این حد از کیفیت باقی بمونه و خودش رو در رتبه اول نگه داره و روز به روز به مخاطبینش هم اضافه بشه.
از روز نمایش دارم با خودم میگم چطوری یک سال دیگه صبر کنیم براش.
منتها تنها چیزی که باقی میمونه اینه که این استودیو نباید تا این حد وابسته به فرنچایز Doom بمونه، امیدوارم بعد از این بازی واقعا شیفت کنن روی یک اثر دیگه تا هم مدتی بهش استراحت بدن هم جهان های جدیدی رو از باقی بازی هاشون خلق کنن.
تا حدی آره ولی یه نکته هست. ما یه بازه از فاصله میگفتیم که هر یکی دو سال یه عنوان میومد. الان از دوم قبلی تا بعدی 5 سال فاصله هست، یعنی این وسط بخوای فاصله بندازی میشه ده سال.
استراحت یه عنوان سالیانه بیشتر لازمشه و تا زمانی که خلاقیت بهش بتونن تزریق کنن، به نظرم قشنگ و باحاله.
ولی id جدا یه استودیو عجیب غریبه 34 ساله که داره بازی تولید میکنه خالق ولف و دوم و quake و بهتر بگیم، استودیوهای نادری وجود دارن که 34 سال تونسته باشن با فرمولشون، مخاطب جذب کنن، اونم تو ژانر شوتر و هنوزم بی نظیرن. کلا، زنیمکس یه همچین حالتی داره.
 
تا حدی آره ولی یه نکته هست. ما یه بازه از فاصله میگفتیم که هر یکی دو سال یه عنوان میومد. الان از دوم قبلی تا بعدی 5 سال فاصله هست، یعنی این وسط بخوای فاصله بندازی میشه ده سال.
استراحت یه عنوان سالیانه بیشتر لازمشه و تا زمانی که خلاقیت بهش بتونن تزریق کنن، به نظرم قشنگ و باحاله.
ولی id جدا یه استودیو عجیب غریبه 34 ساله که داره بازی تولید میکنه خالق ولف و دوم و quake و بهتر بگیم، استودیوهای نادری وجود دارن که 34 سال تونسته باشن با فرمولشون، مخاطب جذب کنن، اونم تو ژانر شوتر و هنوزم بی نظیرن. کلا، زنیمکس یه همچین حالتی داره.
از این لحاظ درست میگی، واقعا فاصله زمانی عرضه نسخه های دووم هیچوقت خیلی فشرده و سالانه نبوده و هربار هم که نسخه جدیدی داده یه تغییر و تحول عجیب در رویکردش برای ارائه به مخاطب داشته واقعا.
منتها خب لا به لاش یه quake هم بگنجونن که ما هم حسرت به دل از این دنیا نریم😁.
راجب استودیو id هم کاملا باهات موافقم. حالا id هم مثل هر استودیوی بازیسازی ای فراز و نشیب داشته ولی اینو باید قبول کرد که اولا نتایج کارهاش همیشه در سطح تراز اول بوده و جذابیت هاشو داشته و هم اینکه معمولا دنبال حرکت های جدید توی ژانر شوتر بوده واقعا. این استودیو ۳۴ ساله که فقط داره fps تولید میکنه و حقیقتا اگر به هرکدوم از بازیاش نگاه کنی چه اونهایی که in house ساخته و چه اونهایی که برون سپاری کرده، همشون شکل و شخصیت منحصر به فرد دارن و اینطور نبوده که یک اثر رو تکرار کنه. توی همین quake حدود ۶ نسخه دولوپ کرده ( با enemy territory میشه ۶ تا البته) که هر کدوم یک دایرکشن و شکل خاصی داشتن و هر کدوم با قبلیش متفاوت بوده. Doom هم تقریبا به همین شکل بوده البته این ۳ نسخه آخر توی یک قاب تقریبا قرار میگیرن ولی بازم شکلشون متفاوته در جزییات. سری wolf و rage هم تقریبا همینطورن.
به همین دلیل هست که لقب پادشاه اول شخص رو بهشون میدن چون نه تنها خالق و مولف این ژانر هستن به نحوی و آثارشون اثرگذاری عجیبی روی این ژانر داشته، بلکه مدام در حال جا به جا کردن مرزهای خودشون هم بودن و این رو حداقال توی کمتر استودیوی شوتر سازی دیدیم. تنها valve رو میتونم در این جایگاه قرارش بدم البته تا زمانی که فقط fps میساخت، این سال ها بازی های عجیب غریب زیاد میسازه مثل اون artifact و این deadlock .
 
منتها خب لا به لاش یه quake هم بگنجونن که ما هم حسرت به دل از این دنیا نریم😁.
تنها valve رو میتونم در این جایگاه قرارش بدم البته تا زمانی که فقط fps میساخت، این سال ها بازی های عجیب غریب زیاد میسازه مثل اون artifact و این deadlock .
راستشو بگو دیگه، سالیانه بهانه هست و برا دل خودم میگم :D
بنظرم بجز بتسدا، ماکرو باید سعی کنه تیم id هم دو تا کنه تا بتونن تو یه بازه 5-6 ساله دو تا عنوان ریلیز کنن.
________
خواستم خودمم بنویسم فقط والو تو این سطحه ولی گفتم داغ دلمو تازه نکنم که کردی :crying:
2 دهه هست تو حسرت هاف لایفیم.الیکس بد نبود و واقعا قشنگ بود ولی دیدن عدد 3 پشت هاف لایف یه حس دیگه داره. نمیدونم جدا عمو گیب، بالاخره ما رو به آرزومون میرسونه.
از یه طرف آدم دوست داره بگو والو خیر نبینی این همه عنوان سوم رو ول کردی، هاف لایف،پورتال، l4d و ...
ولی میگه استیم کاره والوه. یه ابر قهرمانی ساخته مولتی که تریلرش اخیرا لیک شد، داغ دل آدمو تازه میکنه.
چقدر نسخه مود شده هاف لایف ریختیم و بازی کردیم ولی 3 میخوایم. این طلسم 3 کی میشکنه
 
  • Like
Reactions: uriel
راستشو بگو دیگه، سالیانه بهانه هست و برا دل خودم میگم :D
بنظرم بجز بتسدا، ماکرو باید سعی کنه تیم id هم دو تا کنه تا بتونن تو یه بازه 5-6 ساله دو تا عنوان ریلیز کنن.
________
خواستم خودمم بنویسم فقط والو تو این سطحه ولی گفتم داغ دلمو تازه نکنم که کردی :crying:
2 دهه هست تو حسرت هاف لایفیم.الیکس بد نبود و واقعا قشنگ بود ولی دیدن عدد 3 پشت هاف لایف یه حس دیگه داره. نمیدونم جدا عمو گیب، بالاخره ما رو به آرزومون میرسونه.
از یه طرف آدم دوست داره بگو والو خیر نبینی این همه عنوان سوم رو ول کردی، هاف لایف،پورتال، l4d و ...
ولی میگه استیم کاره والوه. یه ابر قهرمانی ساخته مولتی که تریلرش اخیرا لیک شد، داغ دل آدمو تازه میکنه.
چقدر نسخه مود شده هاف لایف ریختیم و بازی کردیم ولی 3 میخوایم. این طلسم 3 کی میشکنه
دیگه نمیخواستم رازم بر ملا بشه که شد😁.
والا اونو که دست روی دلم نزار که خونه، اگر quake رو ۱ درصد احتمال ساختشو بدم half life 3 رو واقعا دیگه بعید میدونم ساخته بشه. هرچند که ترجیحم اینه سری half life همیشه افسانه ای بمونه برام هرچند که نسخه جدیدی ازش منتشر نشه تا اینکه نسخه جدیدی ازش بیاد و از دو نسخه قبلی پایینتر قرار بگیره. من فقط همیشه این سوال برام مطرحه که چرا valve دقیقا در نقطه اوج بازی اونو رها کرد در حالی که اون سال ها افرادی توی استودیو بودن که فقط بلد بودن شاهکار بسازن. از طرفی پولش هم داشته و اتفاقا یکی از معدود کمپانی هایی هست که هیچوقت مشکلات مالی نداشته خداروشکر. خیلی دوست دارم بیان اینو توضیح بدن.
من واقعیتش توی کتم نمیره استودیویی که یک روز half life و portal میساخت الان بیاد یک بازی کارتی مثل artifact بسازه. نام ژانر شوتر رو اگر بخوایم با دوتا حرف تعریف کنیم قطعا یکی از اون ها valve هست.
در مورد alyx علی رغم کیفیت کم نظیر و در واقع انقلابی اثر که امضای valve بوده و هست من به داستان بازیش خیلی انتقاد دارم و از نظر من خراب کردن متاسفانه. همون انتقادی که به داستان doom eternal anceint god part 1&2 دارم و داستان رو با حفره های عمیق داستانی از بین بردن. متاسفانه هردوتاشون توی این مقوله از نظر من خراب کردن.
بابت آف تاپیک از همه دوستان عذرخواهی میکنم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or