Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
ظاهرا بازی توی qc چندتا نمایش گیم پلی داشته که ملت کف کردن. حس میکنم مسیر متفاوت تری رو نسبت به دو نسخه قبلی پیش گرفته. حتی گلوری کیل ها هم ظاهرا دوباره دیزاین شدن و چیز جدیدی رو باید ببینیم. اینکه سرعت دووم اسلیر رو با حالت پاور آرمور فال اوت ۴ مقایسه کرده نشون میده بازی خیلی کندتر شده و احتمالا مبارزات خیلی ستگین و نفسگیر تره. داره یواش یواش با چیزایی که ازش میشنوم میشه بهترین نسخه دووم واسه من، خیلی رفته سمت نسخه های کلاسیک. اونجا هم دقیقا همینطور بود، باور کنید زمانی که روی کامپیوتر بازیش میکردیم اون موقع ها بازی خیلی خیلی سنگین بود. بازی اصلا از ماوس هم پشتیبانی نمیکرد و با دکمه های چپ و راست کیبورد اطراف رو کاووش میکردیم. این ماجرا تا quake 1 هم همینطور بود تا quake 2 اومد که پشتیبانی کامل از ماوس و کیبورد داشت و اسلحه از وسط تصویر متمایل شد به سمت راست تقریبا.
خلاصه که بوی واقعی نسخه های کلاسیک میاد😍😍😍
چیزی که نشون میده میزان پرش و ... کمتر شده و سنگین شده و محیطهای بازی بزرگتر شده اند
ویدیوش (البته فقط تعریف میکنه)
 
  • Love
Reactions: uriel
چیزی که نشون میده میزان پرش و ... کمتر شده و سنگین شده و محیطهای بازی بزرگتر شده اند
ویدیوش (البته فقط تعریف میکنه)
دقیقا توی دووم ۲ یه مراحلی از بازی با توجه به زمان خودش محیط های بزرگی داشت. در کل doom 2 نسبت به original doom فضاهای بزرگتری داشت، نسخه ۱ بیشتر کریدوری بود و بسته ولی ۲ محیط هاش پهن و وسیع بود.
این سنگینی و پرش های کمتر بازیرو خیلی خیلی نزدیکتر میکنه به نسخه های کلاسیک. نسخه های کلاسیک حتی پرش هم نداشتن اصلا😁.
اتمسفرشم به نظرم بیشتر شبیه شده، دارک تر و سنگین تر👌👌👏👏
 
دقیقا توی دووم ۲ یه مراحلی از بازی با توجه به زمان خودش محیط های بزرگی داشت. در کل doom 2 نسبت به original doom فضاهای بزرگتری داشت، نسخه ۱ بیشتر کریدوری بود و بسته ولی ۲ محیط هاش پهن و وسیع بود.
این سنگینی و پرش های کمتر بازیرو خیلی خیلی نزدیکتر میکنه به نسخه های کلاسیک. نسخه های کلاسیک حتی پرش هم نداشتن اصلا😁.
اتمسفرشم به نظرم بیشتر شبیه شده، دارک تر و سنگین تر👌👌👏👏
تو اترنال واقعا زیاد شده بود و محیطهای کوچیک هم باعث شده بود تو درجه های سختی بالا، اذیت بکنه. یجاهایی دل میخواست یه محیط باز مثل erious sam بده.
این بحث مک ها هم تو serious am هم داشتیم که وار میشد و میرفت.
محیط تاریک و دارک و اسلحه های جدیدم باحاله. بنظرم بازی موفق و جذابی میشه.
 
  • Like
Reactions: Taha75 and uriel
بنظرم سنگین تر شدن بازی خیلی تو جذب گیمرها موثره بنظرم.
چون درسته ماها با اترنال عشق کردیم ولی یه عده هم بودن که بخاطر همین سرعت خیلی زیاد و پرش های متعدد نتونستن از بازی لذت کافی رو ببرن.

امیدوارم به زودی یه تریلر گیم پلی طولانی مشتی از بازی منتشر بشه تا حال کنیم و لذت ببریم

.
 
یکی ار افشاگر های معروف به نام extas1s گفته که بازی احتمالا در کنفراس xbox developer direct که در ژانویه ۲۰۲۵ احتمالا برگزار میشه بازی نمایش خواهد داشت و طبق اطلاعاتی که داره ممکنه بازی در ماه مه ۲۰۲۵ هم عرضه بشه
 
چشمای doomguy یه حالت زردی ای میزنه از پشت helmet یا من اشتباه میکنم؟

ویرایش: منو یاد این انداخت 😍


View attachment 363019
iddqd یادش بخیر البته مهمترین چیت دوم 2- idclip بود برای اینکه مرحله آخر بری به کله جان رومرو شلیک بکنی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or