Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
بازی نیست اصلا، اثر هنریه لامصب.
احساس میکنم بهترین شوتر تاریخه این نسخه. خداروشکر زیاد نمیخواد متتظرش بمونیم وگرنه نمیدونم چجوری میشد صبر کرد براش.
فقط من موندم چه تیم نخبه و درجه یکی داره این id . حقیقتا بعد eternal با خودم میگفتم آخر و تهایت چیزی که میشه از دووم ساخت همینه. اینا الان چیزی نشون دادن که من کرک و پری برام نموند.
الان و با این تیم خداوکیلی وقتشه که یه Quake هم بسازن، ظلمه بخدا اگر نسازن.
 
بازی نیست اصلا، اثر هنریه لامصب.
احساس میکنم بهترین شوتر تاریخه این نسخه. خداروشکر زیاد نمیخواد متتظرش بمونیم وگرنه نمیدونم چجوری میشد صبر کرد براش.
فقط من موندم چه تیم نخبه و درجه یکی داره این id . حقیقتا بعد eternal با خودم میگفتم آخر و تهایت چیزی که میشه از دووم ساخت همینه. اینا الان چیزی نشون دادن که من کرک و پری برام نموند.
الان و با این تیم خداوکیلی وقتشه که یه Quake هم بسازن، ظلمه بخدا اگر نسازن.
سیستمشم ببین. ریتریس همونطور که گفته بودت از پایه رو بازیه
 
ایشون کی هستن ؟ :-?
View attachment 364896
والا داستانش خیلی عجیب غریب میزنه. این جونورا چیکار میخوان بکنن خدا میدونه.
ولی کلا doom یعنی این چیزی که اینا توی این نسخه ساختن، بهترین و خفنترین پرزنتی که میشه از دووم داست همین چیزیه که دیدیم.
 
ایشون کی هستن ؟ :-?
1737662247978.png

عجب کارکتر زن با آرایش و چهره آدمیزادی اونم توی بازی دووم!
 
اون سلاح پلاسما که دوبل شده منو یاد nailgun بازی quake 1 انداخت. یه جورایی احساس میکنم این بازی قبلا قرار بوده quake بشه ولی بعدا پروژه رو شیفت دادن روی یونیورس doom. آخه تم بازی هم خیلی دارک شده که دقیقا مختص quake هست این حال و هوا و structure و ساختارش هم medieval شده و حتی سرعت مبارزات هم شدیدا آوردن پایین که تمام اینا بازی رو بیشتر میبره سمت quake . البته نسخه های کلاسیک doom هم سرعتی به همین شکل داشتن و بعدا اسپیدران ها و ... باعث شدن نگرش سرعتی به سری حاکم بشه.
ولی نمایش امشب به طور قطع برای منی که طرفدار سرسخت این بازی هستم بهترین نمایش تمام این سال های اخیر بود. من برای تمام بازی های این استودیو همیشه هایپ میشدم ولی یادم نمیاد از زمان doom 3 به اینور اینقدر برای هیچ بازی ای هایپ شده باشم بعد از نمایشش تا همین dark ages. کولاک بود واقعا و قشنگ میشه کاندید بهترین بازی سال رو هم براش کنار گذاشت.
 
این کی موسیقی متنش منتشر میشه؟
id خیلی نامرده اگه زودتر ریلیز نکنه.

تیم آهنگساز هم Finishing Move هستن که قبلا روی بوردرلندز 3 و Halo wars 2 کار کردن.
همچنین روی Halo 2 anniversary ، Callisto Protocol و...

تیم قویه ولی باید دید نتیجه نهایی در مقایسه با کیفیت کار گوردون چطوره.
=======
خلاصه عجیب هایپم براش.

اول سالی دو سه تا نمایش خیلی خوب داشتیم.
به امید اینکه تو کل سال همینقدر تریلر و بازی با کیفیتت پشت به پشت ببینیم و بازی کنیم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or