Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
من جز اون دسته بودم که ۲۰۱۶ رو خیلی دوس داشتم اما ایترنال رو نتونستم ارتباط بگیرم و نصفه ولش کردم. تریلر امشب رو خیلی دوس داشتم به دو دلیل. اول اینکه محیط بازتر شده و دوم اینکه ظاهرا سرعت گیم‌پلی رو یکم آوردن پایین. البته رو تریلری که هی کات میخوره نمیشه نظر قطعی داد و باید منتظر یه چیز طولانی و پیوسته بود. در کل خیلی نمایش خوبی داشت.
 
شوتر اول‌شخص امشب با این نمایش یک لول رفت بالا. دهن سرویسا اومدن سپر اضافه کردن عملا اندازه سپر گاد کاربرد داره تو گیم‌پلی. بازی از نظر شوتر تو بالاترین سطح ممکنه بعد ازونور با سپر سیستم پری و پرتاب و … داره و فکر کنم غیر از سپر هم چیزای دیگه برای نبرد تن به تن داره. وسایل نقلیه و عظمت محیط هم که دیگه نگم. من به نظرم شوتری دیگه قرار نیست نزدیک دوم بشه تو این صنعت مگه اینکه هف لایف سه بیاد.
 
من جز اون دسته بودم که ۲۰۱۶ رو خیلی دوس داشتم اما ایترنال رو نتونستم ارتباط بگیرم و نصفه ولش کردم. تریلر امشب رو خیلی دوس داشتم به دو دلیل. اول اینکه محیط بازتر شده و دوم اینکه ظاهرا سرعت گیم‌پلی رو یکم آوردن پایین. البته رو تریلری که هی کات میخوره نمیشه نظر قطعی داد و باید منتظر یه چیز طولانی و پیوسته بود. در کل خیلی نمایش خوبی داشت.
اترنال ، کلی بازی رو ارتقا داده بودن، کلی قابلیت جدید، کلی اسکیل پوینت بهتر و محیط های بهتر، ولی منم احساس میکنم خیلی سریع تر از نسخه 2016 بود ، بنظرم باید کمی از سرعت بازی بیارن پایین...ادم سر درد میگرفت....
 
من جز اون دسته بودم که ۲۰۱۶ رو خیلی دوس داشتم اما ایترنال رو نتونستم ارتباط بگیرم و نصفه ولش کردم. تریلر امشب رو خیلی دوس داشتم به دو دلیل. اول اینکه محیط بازتر شده و دوم اینکه ظاهرا سرعت گیم‌پلی رو یکم آوردن پایین. البته رو تریلری که هی کات میخوره نمیشه نظر قطعی داد و باید منتظر یه چیز طولانی و پیوسته بود. در کل خیلی نمایش خوبی داشت.
من کاملا برعکس بودم. دووم ۲۰۱۶ رو تا نصفه رفتم، اونم به خاطر اینکه داستانش خیلی جنریک بود. خیلی دیگه شخله کن برو جلو بود. تنوع لوکشین هم تا اونجا که یادمه کم بود. خوب بودا ولی خیلی واسم یکنواخت شد وسطش.
عوضش ایترنال... اوه اوه، عجب چیزی بود. داستان بهتر روایت می‌شد (البته که مهم نیست توی سبک اصلا ولی بازم از ۲۰۱۶ خیلی بهتر بود)، تنوع محیطی، تنوع دشمن‌های بالا ... همه جوره بهتر شده بود لعنتی. بعد دوتا DLC ابر شاهکار. چقدر هم سخت بود آخراش. یعنی واقعا حال کردم با ایترنال.

حالا تریلر امشب هم که دیگه همون اول نمایش دیدم و عشق کردم. اینم دوباره انگار تنوع خیلی بالاست. چه حالت کایجو مانند بری، چه روی سفینه مانند. شیلد هم که هست، پرتاب کنی و لت و پار کنی. به به. عالی عالی
 
اترنال ، کلی بازی رو ارتقا داده بودن، کلی قابلیت جدید، کلی اسکیل پوینت بهتر و محیط های بهتر، ولی منم احساس میکنم خیلی سریع تر از نسخه 2016 بود ، بنظرم باید کمی از سرعت بازی بیارن پایین...ادم سر درد میگرفت....
ایترنال روی درجه سختی های بالا قشنگ مغز آدمو سوخاری میکرد. ثابت وایسادن که هیچی، نیم ثانیه dash نمیزدی پودر میشدی.
 
آخرین ویرایش:
من کاملا برعکس بودم. دووم ۲۰۱۶ رو تا نصفه رفتم، اونم به خاطر اینکه داستانش خیلی جنریک بود. خیلی دیگه شخله کن برو جلو بود. تنوع لوکشین هم تا اونجا که یادمه کم بود. خوب بودا ولی خیلی واسم یکنواخت شد وسطش.
عوضش ایترنال... اوه اوه، عجب چیزی بود. داستان بهتر روایت می‌شد (البته که مهم نیست توی سبک اصلا ولی بازم از ۲۰۱۶ خیلی بهتر بود)، تنوع محیطی، تنوع دشمن‌های بالا ... همه جوره بهتر شده بود لعنتی. بعد دوتا DLC ابر شاهکار. چقدر هم سخت بود آخراش. یعنی واقعا حال کردم با ایترنال.

حالا تریلر امشب هم که دیگه همون اول نمایش دیدم و عشق کردم. اینم دوباره انگار تنوع خیلی بالاست. چه حالت کایجو مانند بری، چه روی سفینه مانند. شیلد هم که هست، پرتاب کنی و لت و پار کنی. به به. عالی عالی

خب اصلا سرى doom به گيم پلى push forward معروفه.
بايد با همون ريتم موسيقى متال بازى بزنى جرا واجر كنى و بدويي برى جلو :D
 
ایترنال روی درجه سختی های بالا قشنگ مغز آدمو سوخاری میکرد. ثابت وایسادن که هیچی، نیم ثانیه dash نمیزدی پودر میشدی.
ایترنال رو درجه سختی بالا قشنگ حس DMC اول شخص میده به آدم
دقیقا انگار آدم داره هی داره استایل و سلاح عوض میکنه مثل دانته
 


پاسخ خود را بنویسید ...

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or