Multi Platform DOOM: The Dark Ages

سازنده
id Software
تاریخ انتشار
2025 May 15
ناشر
Bethesda Softworks
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S
DOOM-TheDarkAges_Premium_16x9.jpg

Developer: id Software
Publisher: Bethesda Softworks
Composer: Finishing Move
Engine: id Tech 8
Genre: First-person Shooter
Platforms: Microsoft Windows, Xbox Series X|S, PlayStation 5

Release Date: May 15th, 2025

DOOM,_The_Dark_Ages_Game_Cover.jpeg

Key Art


هشتمین نسخه از فرنچایز افسانه‌ای DOOM و سومین نسخه از از سری مدرن آن در شوکیس اکس باکس در 9 ژوئن 2024 معرفی شد. داستان این نسخه در ادامه نسخه Eternal روایت می‌شود و همانند نسخه قبلی، از لحاظ داستانی برای نسخه 2016 حکم پیش درآمد را دارد.
اید سافتور کار بر روی این نسخه را پس از انتشار آخرین بسته الحاقی اترنال، یعنی Ancient Gods شروع کرد و این بازی در سال 2022 وارد مرحله full production شد. بر خلاف دو نسخه قبلی که بر گیمپلی سریع و نفس‌گیر تاکید داشتند، این نسخه از دووم اسلیر یک تانک متحرک و مخرب ساخته است که با استفاده از سپر اره‌ای خود، دشمنان را قطعه قطعه می‌کند.

50a64b3a-b0e4-4dc8-a9a2-039c48084c26.jpg doom-the-dark-ages-demon.jpg

فضای این نسخه بر خلاف دو نسخه قبلی، تاثیرپذیرفته از المان‌های Dark Fantasy و قرون وسطایی است که می‌توان گفت روح جدیدی به این سری بخشیده است.
آهنگساز افسانه‌ای این سری یعنی میک گوردون، با توجه به دعاوی حقوقی که با ناشر این سری، یعنی بتزدا پیدا کرد، دیگر بر روی این سری کار نمی‌کند. هم‌اکنون، گروه Finishing Move که سابقه کار بر روی چند نسخه از Halo را در کارنامه خود دارند، وظیفه ساخت موسیقی برای این عنوان را بر عهده گرفته‌اند. باید دید که آیا آن‌ها می‌توانند جای خالی بزرگ میک گوردون را برای عاشقان این سری پر کنند یا خیر.

426810637_founditonreddit.png dtda_reveal_05.jpg

نکته متمایزکننده این نسخه با نسخه‌های قبلی آن این است که به بازیکن اجازه می‌دهد گیمپلی را بنا بر سلیقه دلخواه خود تغییر دهد، برای مثال سرعت آن را کم یا زیاد نماید. بنا بر ادعای اید سافتور، این نسخه بزرگ‌ترین بخش داستانی ساخته شده برای این فرنچایز را دارا خواهد بود.


 
آخرین ویرایش:
ایترنال رو درجه سختی بالا قشنگ حس DMC اول شخص میده به آدم
دقیقا انگار آدم داره هی داره استایل و سلاح عوض میکنه مثل دانته
آره، دقیقا. بخاطر تغییرات سیستم مهمات بازی و اره برقی از ۲۰۱۶ به ایترنال، خود بازی مجبورت میکرد که از همه سلاحا و امکاناتت استفاده کنی.

هوس کردم ایترنال رو دوباره نصب کنم و برم رو Marauder ها کمبوی سوپر شاتگان و بالیستا بزنم. :D
 
ایترنال بنظر من شاهکار fps هست اخه کی باورش میشه بیای بگی دووم یه سری مراحل پلتفرمر داره که داخلش معما هم باید حل کنی. طراحی هنری ایترنال، marauder ها، لوکیشن های خیلی متنوع و اکشن سینمایی اونم با سرعت زیاد جوری بود که دوست داری کیبورد و موس و دسته رو خورد کنی خودت شیرجه بزنی تو صفحه مانیتور+ موسیقی هوی متال
بعد ۲۰۱۶ اصلا نمیتونستم تصور کنم اخه مگه بهتر ازینم میشه که ایترنال نشون داد چرا نشه.
 
به لطف عمو فيل مهربان از امشب همه سرى doom موجود روى گيم پس رو گذاشتم دانلود كه از بيخ و پايه بشينيم يه تجديد ميثاق بكنيم :D
یک پیشنهادی دارم اگه با پی سی بازی میکنی doom 1 و2و64 با مود brutal doom بازی بکن از هر نظر عالیه
 
حقیقتا نمایشش فوق العاده بود و من موندم که این ها چقدررر ایده دارن لعنتیا. هر نسخه با خودم میگم دیگه بهتر از این نمیشه ساختش ولی بازم اینا سورپرایزم میکنن.
اون تیکه که دووم گای سوار یک humanoid mecha میشه و یه تایتان رو داره نفله میکنه منو یاد pacific rim و نبرد با اون کایجو ها توسط اون ربات های jaeger میندازه که اتفاقا اون فیلم هم هوگو مارتین جز کانسپت آرتیست ها و طراح های جیگرها بود داخلش و انگار یک ادای دین به اون فیلم کرده.
فضای بازی dark تر از دو نسخه قبلی به نظر میرسه و طراحی enemy ها مخصوصا mancubos ها خیلی خفن تر و ترسناکتر شده به نظرم
 
شاهکار بود.
عجب چیزی ساختن...........عمرا تو مخیلاتم نمی گنجید که بتونن ریترنال رو بازم ارتقا بدن ولی اینا تونستن و واقعا فوق العادس.

مبارزات نزدیک خفنتر هم شدن و کمتر شدن سرعت بازی هم بنظرم تنوع بخشیه خوبیه به گیم پلی

.
 
خیلی توضیحاتش جالب بود و واقعا خلاقیتشون مثال زدنی هست. اینکه به یک فرمول عالی برسی و بعد اونو بزاری کنار و دوباره فرمول جدیدی رو از نو تعریف کنی جسارت خیلی زیادی مطلبه.
ظاهرا اینبار از سرعت مبارزات کاسته شده و به قدرت پلیر اضافه شده. توی نمایش هم مشهوده به قول خود هوگو اگر توی اترنال شما مثل یک جت جنگنده بودید اینجا شبیه به یک تانک عمل میکنید و مبارزات از حالت عمودی به حالت افقی تغییر پیدا میکنه.
از همه چیز جالب تر اون shield saw هست که ظاهرا دامنه وسیعی از انتخاب ها برای نوع مبارزه با دشمنان رو میده. ظاهرا تنوع محیطی خیلی بیشتری رو هم شاهد هستیم.
به گفته مارتین این نسخه احتمالا شبیه ترین نسخه به نسخه های کلاسیک رو شاهد هستیم و دقیقا فرمولی که باعث ماندگاری doom 1993 شده رو بصورت مدرن و امروزی پیاده سازی کردن.
حس میکنم این باید بالانس ترین و بهترین بازی doom خلق شده تا به امروز باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or