ولمون کن بابا تو هم. خود کیج هم گفته Adventure نیست.سبک ماجرایی روی دو تا پارامتر هست
1- برقراری ارتباط با سایر شخصیت های بازی
2- حل کردن معما
تو این سبک داستان خیلی پررنگ هست.سازنده معمولا تمرکز خودش را روی داستان و درگیر کردن بازیباز در این خط داستانی میگذارد.این بازی ها معمولا از اکشن بالایی استفاده نمیکنند و استفاده از سلاح های گرم و سرد چندان در ان ها رایج نیست
خطوط داستانی متفاوت هم ازدیگر عناصر این سبک هست. بازی هوی رینن 32 تا پایان داره و.....
به نظر من تو این سبک بازی های کیج قرار میگیرد. جدا از معما که ان هم با توجه به تم بازی که مثلا همین هوی رین که جنایی - معمایی هست و یک از سه گروه داستانی سبک ماجرایی هست ( دو گونه دیگر: یک دسته مثل اثاری که در محیط های شاد با المان های طنز بیان میشه و دسته ای دیگر بازی های گوتیک اند که در محیطی ترسناک اتفاق میفته مثل دراکولا)
100 درصد ماجرایی هست. البته ان درام تعاملی هم که خود کیج برای اولین بار معرفی کرده است بازیهای ماجرایی خیلی روی داستان تاکید دارند و بازی های کیج هم همین طور هست
من کار به استاد بودن یا نبودن ندارم، فقط مشکلم با ایشون اینه که ذوب شده تو تکنولوژی و گرافیک و معتقده بدون اونا نمیشه یه داستان خوب گفت توی بازی ها...همش هم از تعداد پلیگان و واقعی بودن کارکتر ها حرف میزنه. اگر اینجوریه بره فیلم بسازه راحت اینقدر جوش نزنه، بماند که داستان هایی که مینویسه اگر به فیلم تبدیل بشن نقد های خوبی نخواهند داشت.
بخش اول: اگر بر روی گرافیک تمرکز نداشت همین شما میومدی میگفتی بازیهاش در حد این نسل نیست...همین کسانی که میرن کنسول نسل جدید می خرن یکی از مهم ترین دلایلشون دستیابی به گرافیک واقع گرایانه تر نسبت به نسل قبله...حالا من نمیدونم شما چرا دوست داری بازیساز از نظر تکنولوژی عقب مونده باشه...عناوین کیج چند چیز مثبت دارن:
1.داستان بسیار گیرا
2.شخصیت پردازی عالی
3.موزیک و صدا گذاری کم نظیر
4.محتوای عاطفی و احساسی بی نظیر
5.گرافیک عالی
همین 5 مورد باعث می شه تنها در عناوینی که QD میسازه گیم پلی زیاد مهم نباشه
بخش دوم: این نظر شماست...اتفاقن یکی از بهترین 5 استودیوی بازی سازی جهان که داستان نویسیشون اگر به فیلمنامه نویسی تبدیل بشه جوایز اسکار رو درو میکنه همین Quantic Dream هست...
_________
امیدوارم امسال در E3 نمایشی از بازی جدیدشون بر روی PS4 داشته باشن و برای اینکه دیگه بعضی ها رو هم ساکت کنن گیم پلی عالی هم درون این آشی که کیج پخته حل شده باشه
بخش اول: اگر بر روی گرافیک تمرکز نداشت همین شما میومدی میگفتی بازیهاش در حد این نسل نیست...همین کسانی که میرن کنسول نسل جدید می خرن یکی از مهم ترین دلایلشون دستیابی به گرافیک واقع گرایانه تر نسبت به نسل قبله...حالا من نمیدونم شما چرا دوست داری بازیساز از نظر تکنولوژی عقب مونده باشه...عناوین کیج چند چیز مثبت دارن:
1.داستان بسیار گیرا
2.شخصیت پردازی عالی
3.موزیک و صدا گذاری کم نظیر
4.محتوای عاطفی و احساسی بی نظیر
5.گرافیک عالی
همین 5 مورد باعث می شه تنها در عناوینی که QD میسازه گیم پلی زیاد مهم نباشه
بخش دوم: این نظر شماست...اتفاقن یکی از بهترین 5 استودیوی بازی سازی جهان که داستان نویسیشون اگر به فیلمنامه نویسی تبدیل بشه جوایز اسکار رو درو میکنه همین Quantic Dream هست...
_________
امیدوارم امسال در E3 نمایشی از بازی جدیدشون بر روی PS4 داشته باشن و برای اینکه دیگه بعضی ها رو هم ساکت کنن گیم پلی عالی هم درون این آشی که کیج پخته حل شده باشه
بخش اول: اگر بر روی گرافیک تمرکز نداشت همین شما میومدی میگفتی بازیهاش در حد این نسل نیست...همین کسانی که میرن کنسول نسل جدید می خرن یکی از مهم ترین دلایلشون دستیابی به گرافیک واقع گرایانه تر نسبت به نسل قبله...حالا من نمیدونم شما چرا دوست داری بازیساز از نظر تکنولوژی عقب مونده باشه...عناوین کیج چند چیز مثبت دارن:
1.داستان بسیار گیرا
2.شخصیت پردازی عالی
3.موزیک و صدا گذاری کم نظیر
4.محتوای عاطفی و احساسی بی نظیر
5.گرافیک عالی
همین 5 مورد باعث می شه تنها در عناوینی که QD میسازه گیم پلی زیاد مهم نباشه
بخش دوم: این نظر شماست...اتفاقن یکی از بهترین 5 استودیوی بازی سازی جهان که داستان نویسیشون اگر به فیلمنامه نویسی تبدیل بشه جوایز اسکار رو درو میکنه همین Quantic Dream هست...
_________
امیدوارم امسال در E3 نمایشی از بازی جدیدشون بر روی PS4 داشته باشن و برای اینکه دیگه بعضی ها رو هم ساکت کنن گیم پلی عالی هم درون این آشی که کیج پخته حل شده باشه
شما از کجا میدونی من میومدم اعتراض میکردم؟! کسی دوست نداره عقب مونده باشن ولی به نظر من میشه از "بازی " بودن بازی ها استفاده کرد و نه فقط به زور سعی و تلاش کرد که به واقعیت نزدیک بشه. اومدیم و یه روز اصلا تونستن ادم طراحی کنن با واقعی مو نزنه ، اخرش چی؟ خیلی بازی ها هستن اومدن از جنبه هنری استفاده کردن و چیز هایی خلق کردن که میشه گفت یه سر و گردن از بازی های ایشون بهتره: Journey معرف حضورتون هست که؟ بدون یه خط دیالوگ و جنگولک بازی اوردن هنر پیشه و هزار تا چیز دیگه کاری کرد که همه بازی های کیج رو بذاری رو هم بهش نمیرسن. یا اصلا شما بازی thomas was alone رو بازی کردی؟ شک دارم کسی اینجا اصلا این بازی رو دیده و ادم حساب کرده. با 4 تا مربع و مستطیل یه داستان کاملا پر احساس رو بیان میکنه.
مشکل من با ایشون اینه که با صراحت گفت با قوی تر شدن سخت افزار میشه بازی هایی با داستان های بهتری ساخت که احساسات بر انگیزن. این به نظر من یعنی حرف مفت!
اون قسمت اسکار رو هم گفتی بین خودمون میمونه، خواهشا جای دیگه نگو که بهت میخندن.
عالیه
شدید منتظر شکستن هنجارها و مرزها توسط کیج هستم.
کیج میتونه نماد روشنفکری تو بازیها باشه با توجه به عقاید جالبی که داره.
شما از کجا میدونی من میومدم اعتراض میکردم؟! کسی دوست نداره عقب مونده باشن ولی به نظر من میشه از "بازی " بودن بازی ها استفاده کرد و نه فقط به زور سعی و تلاش کرد که به واقعیت نزدیک بشه. اومدیم و یه روز اصلا تونستن ادم طراحی کنن با واقعی مو نزنه ، اخرش چی؟ خیلی بازی ها هستن اومدن از جنبه هنری استفاده کردن و چیز هایی خلق کردن که میشه گفت یه سر و گردن از بازی های ایشون بهتره: Journey معرف حضورتون هست که؟ بدون یه خط دیالوگ و جنگولک بازی اوردن هنر پیشه و هزار تا چیز دیگه کاری کرد که همه بازی های کیج رو بذاری رو هم بهش نمیرسن. یا اصلا شما بازی thomas was alone رو بازی کردی؟ شک دارم کسی اینجا اصلا این بازی رو دیده و ادم حساب کرده. با 4 تا مربع و مستطیل یه داستان کاملا پر احساس رو بیان میکنه.
مشکل من با ایشون اینه که با صراحت گفت با قوی تر شدن سخت افزار میشه بازی هایی با داستان های بهتری ساخت که احساسات بر انگیزن. این به نظر من یعنی حرف مفت!
اون قسمت اسکار رو هم گفتی بین خودمون میمونه، خواهشا جای دیگه نگو که بهت میخندن.
یک بازیگر خوب وقتی بیشترین رایو میاره که با استایلو حالات چهرش بتونه تمام احساسشو به مخاطب منتقل کنه . بازیگر اسکار میگیره بخاطر دیالوگ ؟؟؟ دیوید کیج میره بازیگرای مناسب انتخاب میکنه بخاطر گرافیک ؟؟؟ چه نیازیه که همچین کاری بکنه وقتی به قول شما همه چیز برا دیوید کیج گرافیکه ؟؟؟ وقتی گرافیک در حد مقوا باشه چقدر احساساتو حرکات شخصیتو میشه به واقعیت نزدیک کرد که احساس کنی طرف حرکاتو حالات صورتش بیانگر چی هستن ؟؟؟ به همون اندازه که داستان در پیش بردن یک بازی خیلی مهمه به همون اندازه گرافیک فنی ، هنری و تکنیکی بصورت واقع گرایانه تاثیر دو چندان روی مخاطب میزاره . الان کسی که از نسل 7 م میاد حرفای شما رو نمیزنه .![]()
کیج نسبت به ۹۹٪ از بازیسازا یه برتری مهم داره, نظر منتقدا یا گیمرا اصلا براش مهم نیست! چیزی رو که باید خلق میکنه نه چیزی که مردم یا منتقدا میخوان! شخصیتایی مثل Ethan کسایی نیستن که اکثریت گیمرا دوس داشته باشن ببینن. اکثر کسایی که بازی میکنن دوس دارن سوپر قهرمانایی مثل Ezio و Nate و ... رو ببینن که ۱۰۰ نفرو با تیر میزنن بدون اینکه یه خط رو بدنشون بیفته و بتونن از در و دیوار بالا برن و سوپر قهرمان باشن. (اشتباه نشه همه این بازیا رو دوس داریم!) ولی کمتر کسی بین پلیرا دوس داره بشینه زندگی پدری رو رو بازسازی کنه که سخت ترین تصمیم زندگیش اینه که اول با کدوم پسرش بازی کنه. کسی که قرار نیست دنیا رو نجات بده, گروهای تروریستی رو از بین ببره, بتونه ۸۰ نوع سلاحو تو ۲ تا جیبش جا بده و سوپر قهرمان بازی در بیاره و مثل میمون از در و دیوار بالا بره, تنها کاری که میتونه بکنه اینه که از خودش بگذره و تا جایی که میتونه برای کسی که دوست داره جلو بره. این چیزیه که فقط دیوید کیج تا این لحظه توی دنیای گیم تونسته خلق کنه و برای همین کسایی مثل من هستن که به احترام یه بازیش حاضرن کنسول بخرن و به نظرشون کیج با اختلاف خیلی زیاد بهترین بازیسیاز دنیا باشه. فک کنم کنار ۱۰۰۰ تا بازی در سال که توش چیزی جز کشتن و تموم کردن بازی اهمیت نداره بد نیست کسایی مثل کیج باشن و چیزای دیگه ایم از این دنیا نشون بدن, من اینهمه هیت نسبت به کار این بنده خدا رو درک نمیکنم...
دیوید کیج تونست با 3 تا بازی متفاوت آنچنان روند داستان سرایی و شخصیت پردازی رو به جلو ببره که تا الان دیده نشده ... حتی به شخصیت بی جان و غیر انسانی مانند Aiden چنان جان بخشی ای اعطا کرد که پلیر خودش رو جزوی از جان اون میدونست ... صحنه های عاطفی و تصمیم گیری های بسیار سخت که واقعا اشک هر گیمری رو در میاره تنها میتونه از مخیله این ابر مرد تراوش کنه ... مرحله Navajo در Beyond چیزی است که شاید تا قرن ها نظیرش تولید نشه.
جوات و کیج دو شخصیتی هستن که یه تنه دو نسل از بازی ها رو در بعضی زوایا تغییر دادن و روح جدیدی رو بر پیکره گیمینگ تزریق کردن ... تنها خبط جوات تا الان ساخت رایز بوده ... اونم در ابتدا یه بازی کینکتی بوده که وسط کار تبدیل به این شد ... در کل این دو شخصیت از تغییرات هراسی ندارن و هر اثرشون متفاوت از قبلیه و از نظر من بسیار دوست داشتنی هستن .