David Cage: باور دارم می توانید یک تجربه بسیار منحصر بفرد با شکسپیر بسازید!

الان هر بازی سازی که 2-3 تا بازیش متا بالا 80 گرفت می شه استاد؟؟؟!!!

کیج یه بازی سازه مثل خیلی های دیگه ، تنها فرقش با اونا خود بزرگ بینی اه ;)

لقب استاد لایق افرادی مثل میاموتو ، کارمک ، میکامی و ... هست نه یه بازی ساز خود بزرگ بین ;)

من میخوام که یه بار هم شده بشینی اول بازی های استاد رو بازی کنی بعد بگی کارمک میکامی و غیره ...بهتر هستن
همیشه به کسی که شجاعت نوآوری رو داره احترام بزار
 
من میخوام که یه بار هم شده بشینی اول بازی های استاد رو بازی کنی بعد بگی کارمک میکامی و غیره ...بهتر هستن
همیشه به کسی که شجاعت نوآوری رو داره احترام بزار

خیلی از بازی‌ها نوآوری دارن و حتما ایجاد نوآوری نیاز به داشتن دل شیر و دلیر بودن این حرفها نداره. کیج به عنوان یک بازیسازی که دوست داره در عناوینش خلاقیت و چیزهایی جدید خلق کنه، قابل تحسین هستش. ولی با تمام احترامی که به دیوید کیج هست بیایی پتکش کنی بکوبی تو فرق سر کسایی مثل کارمک و شینجی میکامی که عمر و ردپایی تو این صنعت دارن، دارای صاحب سبک هستن، در زمان خودشون انقلابی به پا کردن کار درستی نیست.
 
من میخوام که یه بار هم شده بشینی اول بازی های استاد رو بازی کنی بعد بگی کارمک میکامی و غیره ...بهتر هستن
همیشه به کسی که شجاعت نوآوری رو داره احترام بزار

این چه استادی هست که Heavy Rainش در حد فیلم‌های جنایی درجه 3 هست و گیم‌پلیش که به زور اسم گیم‌پلی رو میشه روش گذاشت؟ یه فارنهایت رو داره که قابل تحمله و "خوب" هست. نه کمتر نه بیشتر. هنر و نوآوری باید در جهت بهتر شدن بازی باشن، نه این که یک افتضاحی به نام Beyond با کلی خلاقیت اضافه ساخته بشه که هیچکدومش به درد بازی نخورن.

شجاعت رو کارمک داشت که اون زمانی که تونست سبک FPS رو به وجود بیاره و یک مرحله بالاتر ببره. امثال HR رو که حتی تو سگا هم داشتیم، با داستان بهتر.
 
این چه استادی هست که Heavy Rainش در حد فیلم‌های جنایی درجه 3 هست و گیم‌پلیش که به زور اسم گیم‌پلی رو میشه روش گذاشت؟ یه فارنهایت رو داره که قابل تحمله و "خوب" هست. نه کمتر نه بیشتر. هنر و نوآوری باید در جهت بهتر شدن بازی باشن، نه این که یک افتضاحی به نام Beyond با کلی خلاقیت اضافه ساخته بشه که هیچکدومش به درد بازی نخورن.

شجاعت رو کارمک داشت که اون زمانی که تونست سبک FPS رو به وجود بیاره و یک مرحله بالاتر ببره. امثال HR رو که حتی تو سگا هم داشتیم، با داستان بهتر.

خب .... یه کم ما رو در مورد داستان و داستان سرایی هدایت کنید استاد ! .... تا بار دانش و اطلاعاتمون افزوده بشه

من نمیدونم من یا یکی دیگه به یه شخص سونی بگن استاد چه دخلی به شما داره وچرا باید انقدر ناراحت و درد الودتون بکنه .... ؟؟؟
 
واقعا همچین کاربرهایی رو چرا برای جواب دادن نقل قول میکنین ... این گزینه گزارش رو کلیک کنید ... و خودتون و ملتی رو ارامش ببخشید

حق با توئه، من کلا ولی دیگه خسته شدم اینقدر پست "اخلاقی" از بچه ها دیدم، یکی از Witcher ایراد میگیره، یکی میاد میگه God of war غیر اخلاقیه! یکی دیگه گفت The last of Us ضد قهرمانانه و بی شرمانه بود پایانش....حالا هم گیر دادن به دوتا تیکه Kissing توی Heavy Rain و Beyond......آدم توی کودکستان اینقدر Feedback منفی نمیگیره واسه این چیزا که توی این سایت میگیره.
 
خب .... یه کم ما رو در مورد داستان و داستان سرایی هدایت کنید استاد ! .... تا بار دانش و اطلاعاتمون افزوده بشه

من نمیدونم من یا یکی دیگه به یه شخص سونی بگن استاد چه دخلی به شما داره وچرا باید انقدر ناراحت و درد الودتون بکنه .... ؟؟؟

فعلاً این استاد شما هست که داره از خودش تعریف میکنه در حالی که نمیدونه قضیه‌ی "آدم بده یکی از آدم خوبا هست" خیلی وقته که حتی تو فیلم‌های درجه 3 جنایی هم استفاده نمیشه و 50 سالی هست که منقرض شده.

من ناراحت نشدم، نظرم رو گفتم. فعلاً این شمایید که با لحن جمله‌ی اولتون ناراحت بودنتون رو نشون دادید.
 
چند وقتی دوستان با تحقیر کردن نظرات دیگران در تاپیک های مختلف سعی در خفن (!) نشان دادن خودشون دارن.
و از اونجایی که E3 هم نزدیک از همین الان میگم که از این به بعد این نوع رفتار و پست ها با برخورد همراه خواهد بود.

کلی میگم، در مورد کل تاپیک های خبری ِ.
 
من میخوام که یه بار هم شده بشینی اول بازی های استاد رو بازی کنی بعد بگی کارمک میکامی و غیره ...بهتر هستن
همیشه به کسی که شجاعت نوآوری رو داره احترام بزار
اوه اوه! من دیوید کیج را بسیار دوست میدارم. با کارهاش هم ارتباط برقرار کردم. در اینکه پرایده هم هست شکی نیست. فقط خواهشا پا پدر سبک ترس را وسط نکشید! بابا کارمک و میکامی و... بی گناهند! اخه چیکار به ان ها داریند!:d
 
کلا ماشالا منطق از سر و روی تاپیک شره میکنه. اولا شورش رو درنیاید هر کی هر چی میگه هی میگید هیتر اینا، کلا اینجا انتقاد کنی از کسی گ حتما ضد یه کنسول و فن بوی هستی. خدمت شما عرض بشه این رفتار شما به معنای کلمه فن بوی بازی هست وگرنه هیچ ادم بی طرفی نمیاد چشم بسته از یکی تعریف کنه و حتی واسه بازی که هنوز نیومده غش و ضعف کنه. بهترین طراحان بازی بازی های بد تو کارنامشون دارن این کیج که جای خودش داره. بعدش هم این اخلاق رو بذارید کنار که هر کس یه کنسول داره باید از همه انحصاری ها خوشش بیاد وگرنه هیتر هست. من به شخصه همه کنسول های نسل قبل رو داشتم و هیچ وقت فن بوی بازی در نیووردم.
چیزی که من گفتم طبق معمول فن بوی ها بدون فکر و درکش سریع پریدید دفاع کردن اینه که این اقا معتقده گرافیک بالاتر میتونه داستان بهتر ارایه بده، حالا این حرف کجاش معقوله خدا میدونه. دقیقا شده مثل حرف یرلی گرامی که میگه گرافیک بهتر گیم پلی بهتر رو ممکن میکنه. انگار مثلا تکنولوژی جلوی نواوری این دو تا گرفته وگرنه ته بازی ساز هستن. این به نظر من ضعف طراح رو میرسونه. هنر اینه که با هر چی داری بتونی کارکنی. منم واسه همین journey رو مثال زدم که بگم بدون این کار ها هم میشه داستان تاثیر گذار گفت نیازی حتما به تکنولوژی واقع گرایانه نیست. باز هم میگم اگر قراره شما هدفت ساختن گرافیک در حد واقعی باشه و این رو مهمترین عنصر بدونی چرا بیای بازی بسازی؟ بیان قسمت های داشتانی رو فیلم برداری کنن خیلی هم واقعی میشه!
من میدونم 90% شما اصلا سراغ بازی indie نمیرید و تا گرافیک خفن نباشه بازی رو ادم حساب نمیکنید، ولی از خودتون بپرسید که چرا اکثر داستان های موفق و خوب توی بازی indie خلق میشن که اصلا گرافیک بالایی ندارن؟ دلیلش لینه که اونا درک کردن سیستم داستان سرایی توی بازی با فیلم فرق داره و باید به نحوی با گیم پلی ترکیب بشه. مثال هاش هم زیادن ولی یکی از بهترین هاش که البته indie نیست همین dark souls 2 هست. بدون cutscene زیاد، بدون دیابوگهای طولانی و بدون نیاز به نشون دادن احساسات توی چهره ای واقعی تونست یه داستان کاملا احساسی رو بیان کنه.
قبول کنید اگر ته هدف رسیدن به گرافیک کاملا واقعی هست تاسف اوره، دلیلش هم اینه فیلم هست داره همین کار رو انجام میده بهتر. بازی ها نیازی نیست و نباید ادای فیلم رو دربیارن .
 
عناوین دیوید کیج که قبلا خیلی خوب بودن و گل سر سبدشون هم هوی رین بود که خیلی باهاش حال کردم
ولی راجع به شکسپیر فعلا نمیشه نظری داد باید صبر کنیم ولی مطمئنم کیج یه سوژه خوب پیدا کرده که اینطوری حرف زده
 
کلا ماشالا منطق از سر و روی تاپیک شره میکنه. اولا شورش رو درنیاید هر کی هر چی میگه هی میگید هیتر اینا، کلا اینجا انتقاد کنی از کسی گ حتما ضد یه کنسول و فن بوی هستی. خدمت شما عرض بشه این رفتار شما به معنای کلمه فن بوی بازی هست وگرنه هیچ ادم بی طرفی نمیاد چشم بسته از یکی تعریف کنه و حتی واسه بازی که هنوز نیومده غش و ضعف کنه. بهترین طراحان بازی بازی های بد تو کارنامشون دارن این کیج که جای خودش داره. بعدش هم این اخلاق رو بذارید کنار که هر کس یه کنسول داره باید از همه انحصاری ها خوشش بیاد وگرنه هیتر هست. من به شخصه همه کنسول های نسل قبل رو داشتم و هیچ وقت فن بوی بازی در نیووردم.
چیزی که من گفتم طبق معمول فن بوی ها بدون فکر و درکش سریع پریدید دفاع کردن اینه که این اقا معتقده گرافیک بالاتر میتونه داستان بهتر ارایه بده، حالا این حرف کجاش معقوله خدا میدونه. دقیقا شده مثل حرف یرلی گرامی که میگه گرافیک بهتر گیم پلی بهتر رو ممکن میکنه. انگار مثلا تکنولوژی جلوی نواوری این دو تا گرفته وگرنه ته بازی ساز هستن. این به نظر من ضعف طراح رو میرسونه. هنر اینه که با هر چی داری بتونی کارکنی. منم واسه همین journey رو مثال زدم که بگم بدون این کار ها هم میشه داستان تاثیر گذار گفت نیازی حتما به تکنولوژی واقع گرایانه نیست. باز هم میگم اگر قراره شما هدفت ساختن گرافیک در حد واقعی باشه و این رو مهمترین عنصر بدونی چرا بیای بازی بسازی؟ بیان قسمت های داشتانی رو فیلم برداری کنن خیلی هم واقعی میشه!
من میدونم 90% شما اصلا سراغ بازی indie نمیرید و تا گرافیک خفن نباشه بازی رو ادم حساب نمیکنید، ولی از خودتون بپرسید که چرا اکثر داستان های موفق و خوب توی بازی indie خلق میشن که اصلا گرافیک بالایی ندارن؟ دلیلش لینه که اونا درک کردن سیستم داستان سرایی توی بازی با فیلم فرق داره و باید به نحوی با گیم پلی ترکیب بشه. مثال هاش هم زیادن ولی یکی از بهترین هاش که البته indie نیست همین dark souls 2 هست. بدون cutscene زیاد، بدون دیابوگهای طولانی و بدون نیاز به نشون دادن احساسات توی چهره ای واقعی تونست یه داستان کاملا احساسی رو بیان کنه.
قبول کنید اگر ته هدف رسیدن به گرافیک کاملا واقعی هست تاسف اوره، دلیلش هم اینه فیلم هست داره همین کار رو انجام میده بهتر. بازی ها نیازی نیست و نباید ادای فیلم رو دربیارن .

در مورد B اول : که پست صفحه قبلمه .

یک بازیگر خوب وقتی بیشترین رایو میاره که با استایلو حالات چهرش بتونه تمام احساسشو به مخاطب منتقل کنه . بازیگر اسکار میگیره بخاطر دیالوگ ؟؟؟ دیوید کیج میره بازیگرای مناسب انتخاب میکنه بخاطر گرافیک ؟؟؟ چه نیازیه که همچین کاری بکنه وقتی به قول شما همه چیز برا دیوید کیج گرافیکه ؟؟؟ وقتی گرافیک در حد مقوا باشه چقدر احساساتو حرکات شخصیتو میشه به واقعیت نزدیک کرد که احساس کنی طرف حرکاتو حالات صورتش بیانگر چی هستن ؟؟؟ به همون اندازه که داستان در پیش بردن یک بازی خیلی مهمه به همون اندازه گرافیک فنی ، هنری و تکنیکی بصورت واقع گرایانه تاثیر دو چندان روی مخاطب میزاره . الان کسی که از نسل 7 م میاد حرفای شما رو نمیزنه .;)

در مورد B دوم :

بهت اطمینان میدم 99.9% مجموع گیمرا بازیهای INDIE رو بسیار میپسندن و ما بسیار خوشحالیم که سونی دست این بازیسازها رو از E3 2013 باز گذاشت تا این صنعت شروعی طوفانی داشته باشه . این حرف شما بسیار بی ربطه . مثل این میمونه که شما در یک تاپیک از کار هیدئو کوجیما تمجید کنی بعد من بیام وسط بگم عناوین INDIE با اینکه کوچیکن ولی چه مخاطبی دارن !!:-/

این سبکی که کیج بنیانگذارشه میتونه یک تکون اساسی به صنعت گیم بده و داده ، از این لحاظ که عنوان رو خلق میکنه و ایمان داره به کاری که انجام میده نه بخاطر دلار . بعد عنوان موفقش بازم این ریسکو قبول میکنه و میگه عنوانام فرنچایز نیستن و من همیشه دنبال پیشرفتو ایده های جدیدم . فقط همین حرفش چه حسی بهت میده ؟؟؟ :x . یک عنوان موفق لازمش این نیست که تا اند شماره ادامه بدیدش . که خیلی شرکتهای بزرگ بازیسازی زیرش زاییدن :d.

لقب استادو به یک خالق میدن . ایشون خالق این سبکن . لطفا دیگه تاپیکو به حاشیه نبرید .

کیج ، شکسپیر زمانه ماست :d(دعوا نشه صلوات)
 
آخرین ویرایش:
داداش کیج که از کوجیما بهتره.:d کوجیما قابل مقایسه با کیج نیست;;)
من میخوام که یه بار هم شده بشینی اول بازی های استاد رو بازی کنی بعد بگی کارمک میکامی و غیره ...بهتر هستن
همیشه به کسی که شجاعت نوآوری رو داره احترام بزار
امان از آدرنالین و شور حسینی :دی
 
یک بازیگر خوب وقتی بیشترین رایو میاره که با استایلو حالات چهرش بتونه تمام احساسشو به مخاطب منتقل کنه . بازیگر اسکار میگیره بخاطر دیالوگ ؟؟؟ دیوید کیج میره بازیگرای مناسب انتخاب میکنه بخاطر گرافیک ؟؟؟ چه نیازیه که همچین کاری بکنه وقتی به قول شما همه چیز برا دیوید کیج گرافیکه ؟؟؟ وقتی گرافیک در حد مقوا باشه چقدر احساساتو حرکات شخصیتو میشه به واقعیت نزدیک کرد که احساس کنی طرف حرکاتو حالات صورتش بیانگر چی هستن ؟؟؟ به همون اندازه که داستان در پیش بردن یک بازی خیلی مهمه به همون اندازه گرافیک فنی ، هنری و تکنیکی بصورت واقع گرایانه تاثیر دو چندان روی مخاطب میزاره . الان کسی که از نسل 7 م میاد حرفای شما رو نمیزنه .;)

برادر من شما نگار کلا نمی خونی چیزی رو...! اگر به قول شما احساسات و اینا مستقیم به صورت بستگی داره و هی داری در مورد بازیگر حرف میزنی، اصلا چرا بیای سراغ بازی؟! خب برو یه فیلم بساز دیگه از این حالات صورت طبیعی تر؟ من دارم میگم مدیوم بازی باید فرق کنه با چیزای دیگه. برای داستان گفتن بیاد از قدرت بازی استفاده کنه نه مثل فیلم رفتار کنه. برای یه مثال دیگه gone home رو مثال میزنم که با وجود اینکه از داستانش خوشم نیومد زیاد ولی نحوه داستان گویی اش رو واقعا پسندیدم. در مورد اون صورت مقوایی هم باز میگم شما اگر واست افت نداره بازی های گرافیک خفن رو بازی نکنی بازی Thomas Was Alone رو امتحان کنی و ببینی لزوما نیاز به حالات صورت واقعی و گرافیک خدا نیست تو بازی برای بیان یه داستان جذاب.

به همون اندازه که داستان در پیش بردن یک بازی خیلی مهمه به همون اندازه گرافیک فنی ، هنری و تکنیکی بصورت واقع گرایانه تاثیر دو چندان روی مخاطب میزاره .

صدها بازی با گرافیک کاملا ابتدایی و داستان عالی خلاف این حرف شما رو ثابت میکنن. گرافیک بالا هیچ کمکی به داستان نمیکنه فکر کنم این خیلی واضح باشه.
 
برادر من شما نگار کلا نمی خونی چیزی رو...! اگر به قول شما احساسات و اینا مستقیم به صورت بستگی داره و هی داری در مورد بازیگر حرف میزنی، اصلا چرا بیای سراغ بازی؟! خب برو یه فیلم بساز دیگه از این حالات صورت طبیعی تر؟ من دارم میگم مدیوم بازی باید فرق کنه با چیزای دیگه. برای داستان گفتن بیاد از قدرت بازی استفاده کنه نه مثل فیلم رفتار کنه. برای یه مثال دیگه gone home رو مثال میزنم که با وجود اینکه از داستانش خوشم نیومد زیاد ولی نحوه داستان گویی اش رو واقعا پسندیدم. در مورد اون صورت مقوایی هم باز میگم شما اگر واست افت نداره بازی های گرافیک خفن رو بازی نکنی بازی Thomas Was Alone رو امتحان کنی و ببینی لزوما نیاز به حالات صورت واقعی و گرافیک خدا نیست تو بازی برای بیان یه داستان جذاب.



صدها بازی با گرافیک کاملا ابتدایی و داستان عالی خلاف این حرف شما رو ثابت میکنن. گرافیک بالا هیچ کمکی به داستان نمیکنه فکر کنم این خیلی واضح باشه.

کلا مشکل داره پست شما با این موضوع که نمیشه گرافیک چشم نواز در مقابل داستان گیرا کنار هم قرار بگیرن !! :-/ شما که پستو کامل خوندی برای بار هزارم هر بازی با توجه به محتواش و سلیقه ی کارگردان و نویسنده ی بازی میطلبه به شکلهای مختلفی نمایش داده بشه .

هر صاحب سبکی توی نوع خودش کم نظیره . 17 سال بود با این بازیها سرگرم میشدم تا اینکه کیج از گیم (هنری به نام احساسات و داستان درگیرکننده بهم نشون داد که واقعا تا اون موقع تجربش نکرده بودم ) .

این حرفا رو یکی غیر ایشون بیاد معنی کنه : پستاتونو کامل میخونم :d

نمیدونم گرافیک داستانو زیر سوال میبره . بازیهای مستقل چون گرافیکشون کمتره داستانشون بیشتره . از داستان بازیه خوشم نیومد ولی نحوه داستان گوییش خوب بود :d;)
 
من یکی از بهترین بازیهای زندگیم. فارنهایت بود
خلاف حرکت آب شنا کردن جرات و جسارت میخواد که 90% از کمپانی های ناشر و بازیساز پول پرست حال حاضر دنیا این دو مهم رو ندارند
کیج رو به عنوان پدر سبکی جدید در صنعت گیم میشناسم و به عنوان یکی از بزرگترین اساتید این صنعت، به نشانه احترام کلاهمو براشون برمیدارم.
موفق باشی استاد کیج
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or