David Cage: باور دارم می توانید یک تجربه بسیار منحصر بفرد با شکسپیر بسازید!

انصافا نصف شما که شروع کردین استاد استاد می کنین، باز ازونور هم که جوات جوات و قفس قفس می کنین یک دقیقه وقت گذاشتین روی منبع کلیک کنین تا مصاحبه رو بخونین و منظورش رو بفهمین؟

نظر من در مورد صحبتاش:
"I still think there should be games for all, games for different people who have different expectations.

همچین چیزی وجود داره. Project Spark، جورنی و خیلی بازی های دیگه نشون می دن تنوع تو صنعت خیلی زیاده.

"Games focus on simple themes and target a teenage audience. They could become meaningful.
"They could have the power to move a larger audience. But it would take new paradigms, a shift to privileging meaning over action," Cage explained.
"My opinion is that we have nothing in games that gets anywhere near to a good film in terms of narrative or characterisation,"

الان انصافا تمامی حرفهاش اینجا اشتباهه :دی الان GTA V چی بود؟ اون صحنه شکنجه و یا پایان جی تی پنج مال بچه پونزده ساله بود؟ بایوشاک با اون داستانش رو همون "پسرخاله" 7 ساله من ( :دی) تمرکز کرده بود؟

در مورد نقل قول آخر هم که ایشون به نظر کلا The Last of Us رو فراموش کرده. یعنی الان این هر چی می گه اون تو انجام شده. روایت داستان آخرین ما از Twelve Years a Slave که بهترین فیلم پارسال شد خیلی بهتر بود.

مصاحبه می شه کرد، اما لازم نیست همیشه یه نظری در بدی تا بگی روشن فکرم :دی اول باید بره ببینه تو Beyond چه کارایی رو اشتباه انجام داد، روشون رو بازی بعدی کار کنه و وقتی موفق شد این حرفهارو بزنه.
 
چقدر خوب ميشد يكم منطقي تر در مورد ديويد كيج نظر بديد
بهش ايمان داريم و مقايسه با انيشتين و لابد يكم ديگه بگذره امام و پيامبر هم ميشه و كم كم تبديل به منجي ٢ عالم ميشه !
كنترل كنيد دوستان
 
میشه یگی به من بگه چرا وقتی صحبت ابر استاد میشه ، فقط داستان مهم هست؟ :-/اونوقت وقتی صحبت بقیه بازیها میشه گیم پلی؟ :-/ایشون حرامه گیم پلی درست حسابی دربیاره؟:-/ یا نکنه بازیهاش گیم پلی هم داره ما خبر نداریم؟ مقایسه ایشون با کن لوین ، کوجیما ، میکامی ، میاموتو و... اشتباهه! این لقب هم زیادی براش بزرگه!:)
 
یه سوال کسی که دوتا بازی با متای 87 و 83 ساخته(اصلا Beyond رو در نظر نمیگیریم) تبدیل میشه به استاد؟ :-/

تو سبکی که تقریبا هیچکس سمتش نرفته و مهم تر اینکه از استاندارد بقیه بازیها پیروی نمیکنه, اره. تقریبا میشه استاد.

اسم اون سبک چیه؟
yahoo_7.gif
interactive drama action-adventure
 
آخرین ویرایش:
چقدر خوب ميشد يكم منطقي تر در مورد ديويد كيج نظر بديد
بهش ايمان داريم و مقايسه با انيشتين و لابد يكم ديگه بگذره امام و پيامبر هم ميشه و كم كم تبديل به منجي ٢ عالم ميشه !
كنترل كنيد دوستان
داداش کسانی باید خودشون رو کنترل کنن که تو تاپیک امتیازات و جایزه های TLOU و Journey میومدن جنون میدادن اما الان برای کوبیدن کیج به یکباره براشون شده بهترین بازیها...

خدا رو شکر من یکی که مثل بقیه ملت نیستم از هر تازه به دوران رسیده ای امام بسازم

بعدشم شما که منطق رو پیش می کشی باید این رو هم بدونی هر کس برای خودش تعریف منطق خاص خودش رو داره...

حالا انیشتین نه،ولی فریدون فرخزاد هم خیلی ها بهش می پریدن اما متوجه نبودن چه انسان بزرگی هست...

یه سوال کسی که دوتا بازی با متای 87 و 83 ساخته(اصلا Beyond رو در نظر نمیگیریم) تبدیل میشه به استاد؟ :-/

وقتی یه عده طنز آمیز به رییس استودیوی Crytek یعنی Cevat Yerli که Ryse با اون متای افتضاحش رو ساخت می گن استاد به استاد گفتن علاقه مندان دیوید کیج معترض می شید؟

اونا هم اشتباه میکنن. خیلی ساده ست! چون یه عده کار احمقانه ای انجام میدن و به شخصی مثل آقای یرلی لقبی صدتا مثل خودش هم شایسته ش نیستن قرار میدن یه عده هم باید به هرکی دوست دارن بگن استاد؟!

مشکل مردم ما اینه که فکر می کنن هر چی که خودشون فکر می کنن درست هست و فکر بقیه غلط...شما الان به بازی Portal 2 علاقه داری...فکر نمی کنی من اگه بیام بگم مزخرف ترین بازی بود با مراحل کوتاه که هیچ داستان خاصی هم نداشت این دید من نگاهی دیکتاتور وار هست؟چون که چیزی ازش درک نکردم؟دقیقن عناوینی مثل Heavy Rain و Beyond هم همینطوره...باید درکشون کنی...باید قدرت درک کردن عناوین احساسی و داستان محور رو داشته باشی (منظور به کسانی هست که بازی رو تجربه کردن ولی درک نکردن) و ازش توقع گیم پلی غولی رو نکنی...چیزی که در مورد عناوین کیج مثال زدنی هست همین بازی با احساسات بازی باز هست (البته اگر احساساتی داشته باشه) عناوین کیج به درد کسانی نمی خوره که دوست دارن فقط جلو برن و دشمن رو به صورت بی رحمانه با اره از وسط نصف کنن و از طرفی تو یک ارتش باشن و 1000 نفر رو بکشن و خودشون آسیب نبینن... کسانی که فقط این عناوین رو تاپ بدونن پس بحث کردن باهاشون بی فایدست
 
آخرین ویرایش:
وقتی یه عده طنز آمیز به رییس استودیوی Crytek یعنی Cevat Yerli که Ryse با اون متای افتضاحش رو ساخت می گن استاد به استاد گفتن علاقه مندان دیوید کیج معترض می شید؟


اونا هم اشتباه میکنن. خیلی ساده ست! چون یه عده برای شخصی مثل آقای یرلی لقبی که صدتا مثل خودش هم شایسته ش نیستن قرار میدن، یه عده هم باید به هرکی دوست دارن بگن استاد؟!



تو سبکی که تقریبا هیچکس سمتش نرفته و مهم تر اینکه از استاندارد بقیه بازیها پیروی نمیکنه, اره. تقریبا میشه استاد.
اسم اون سبک چیه؟:-/


interactive drama action-adventure
خب پس «سبکی که تقریبا هیچکس سمتش نرفته» ای درکار نیست، چیزی که شما فرمودید زیرمجموعه ی Action Adventure حساب میشه.


حداقل کیج بود که با فارنهایت این سبک رو به مخاطب عام معرفی کرد
باز هم میگی سبک. احتمالا هم بی اختیار میگید. سبکی به نام interactive Drama وجود نداره. اگه استدلال عزیزان رو در مورد بازی های آقای کیج قبول کنیم، عناوین ایشون زیرشاخه ی Action Adventure هستن.

شما الان به بازی Portal 2 علاقه داری...فکر نمی کنی من اگه بیام بگم مزخرف ترین بازی بود با مراحل کوتاه که هیچ داستان خاصی هم نداشت این دید من نگاهی دیکتاتور وار هست؟
شما کاملا آزاد هستید برای خودتون همچین نظری داشته باشید و هیچکس مجبور نیست از عنوانی خوشش بیاد. البته اینکه بگید مزخرف بود میشه توهین کردن، شما آزاد هستید بگید «من از بازی پورتال2 خوشم نیامد» و احدی حق تعرض به شما رو نداره. منم یادم نمیاد به عناوین آقای کیج گفته باشم مزخرف. سوال من در مورد لفظ استاد بود.



باید قدرت درک کردن عناوین احساسی و داستان محور رو داشته باشی
برداشت من از این جمله اینه: آقای کیج عناوینی میسازه، که یه سری افراد قدرت درک این عناوین شاهکار را ندارند و به همین دلیل به آن عناوین اعتراض میکنند. و یک سری افراد(که ما باشیم) آن را میفهمیم در حالی که شما نمیفهمید.
لطفا اگه منظورتون این برداشت نبود اصلاحش کنید.





من یادم نمیاد اعتراضی به ساخته های آقای کیج کرده باشم. بنده پرسیدم چرا به ایشون میگید استاد؟! الان هرکی یه بازی با این مشخصات:
عناوین احساسی و داستان محور. و ازش توقع گیم پلی غولی رو نکنی..​
بسازه باید بهش گفت استاد؟:-/
 
آخرین ویرایش:
طرف 30 ساله داره بازی میسازه تقریبا میشه گفت مولف هست بعد هنوزم یه عده وقتی اسمش رو با استاد میارند پنجاه تا علامت تعجب و اسمایلی جلوش میزارند دیگه انتظار دارید برای کیج چی کار کنند واقعا؟!
 
جوات یرلی در 2004 در زمینه گرافیک غوغایی با فارکرای ایجاد کرد که هیچ استودیوی تازه کاری نتونست بکنه .. گیمپلی سند باکسی ارائه داد که نظیرش تا اون وقت دیده نشده بود. در 2007 با کرایسیس کاری کرد که هیچ کسی نتونست بکنه. شاهکار قبلیش یعنی فارکرای رو تکمیل کرد و یه تنه 2 نسل به جلو رفت ... ایشون کسی بود که یه تنه دایرکت ایکس 11 رو به کمال رسوند و با انجین های نسخه 2 و 3 کرای انجین شاهکارهای گرافیکی خلق کرد که تا الان نظیرش دیده نشده ( استاد کارمک با کلی هایپ موتور آشغالی ساخت که دو زار نمیرزه).

دیوید کیج تونست با 3 تا بازی متفاوت آنچنان روند داستان سرایی و شخصیت پردازی رو به جلو ببره که تا الان دیده نشده ... حتی به شخصیت بی جان و غیر انسانی مانند Aiden چنان جان بخشی ای اعطا کرد که پلیر خودش رو جزوی از جان اون میدونست ... صحنه های عاطفی و تصمیم گیری های بسیار سخت که واقعا اشک هر گیمری رو در میاره تنها میتونه از مخیله این ابر مرد تراوش کنه ... مرحله Navajo در Beyond چیزی است که شاید تا قرن ها نظیرش تولید نشه.

جوات و کیج دو شخصیتی هستن که یه تنه دو نسل از بازی ها رو در بعضی زوایا تغییر دادن و روح جدیدی رو بر پیکره گیمینگ تزریق کردن ... تنها خبط جوات تا الان ساخت رایز بوده ... اونم در ابتدا یه بازی کینکتی بوده که وسط کار تبدیل به این شد ... در کل این دو شخصیت از تغییرات هراسی ندارن و هر اثرشون متفاوت از قبلیه و از نظر من بسیار دوست داشتنی هستن .
 
interactive drama action-adventure

فکر کنم، در چنین سبکی بازی خلق میکنه..درسته یا نه ؟ :-/ البته اینطور که معلومه از نظر اساتید حاضر در این تاپیک فکر نکنم.. I don't think So ! :d
حسین ان اکشن را حذف کنی بهتره. چون بازی های دیوید کیج pure adventure هست به نظرم. اکشنی به ان صورت وجود نداره.
 

خب پس «سبکی که تقریبا هیچکس سمتش نرفته» ای درکار نیست، چیزی که شما فرمودید زیرمجموعه ی Action Adventure حساب میشه.

دوست عزیز مطمئنم معنی کلمه "تقریبا" رو میدونی.اینکه زیر مجموعه بخش Action Adventure هست رو هم کسی انکارش نکرده و اصلا ربطی به حرف من نداشت. ولی تو همین زیر سبک interactive drama تقریبا بازی خاصی ساخته نشده. حداقل کیج بود که با فارنهایت این سبک رو به مخاطب عام معرفی کرد و با هوی رین به اوج رسوند.
 
تکبیر!

اصلا با مزه نبود.
سبک ماجرایی روی دو تا پارامتر هست
1- برقراری ارتباط با سایر شخصیت های بازی
2- حل کردن معما
تو این سبک داستان خیلی پررنگ هست.سازنده معمولا تمرکز خودش را روی داستان و درگیر کردن بازیباز در این خط داستانی میگذارد.این بازی ها معمولا از اکشن بالایی استفاده نمیکنند و استفاده از سلاح های گرم و سرد چندان در ان ها رایج نیست
خطوط داستانی متفاوت هم ازدیگر عناصر این سبک هست. بازی هوی رینن 32 تا پایان داره و.....
به نظر من تو این سبک بازی های کیج قرار میگیرد. جدا از معما که ان هم با توجه به تم بازی که مثلا همین هوی رین که جنایی - معمایی هست و یک از سه گروه داستانی سبک ماجرایی هست ( دو گونه دیگر: یک دسته مثل اثاری که در محیط های شاد با المان های طنز بیان میشه و دسته ای دیگر بازی های گوتیک اند که در محیطی ترسناک اتفاق میفته مثل دراکولا)
100 درصد ماجرایی هست. البته ان درام تعاملی هم که خود کیج برای اولین بار معرفی کرده است بازیهای ماجرایی خیلی روی داستان تاکید دارند و بازی های کیج هم همین طور هست
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or