CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
@ Gartall

مگه قرار نشد تا موج چندم صبر کنیم ؟ حالا اگر هم صبر کنیم نتیجه اش چی میشه ؟ الان معیار شما چیه دقیقا ؟ بازیهای انحصاری یا بازیهای مالتی پلتفرم در موجهای آینده ؟ یا اینکه کلا تا آخر دنیا Ryse ؟

الان اینهمه دارید سر Ryse شلوغ میکنید منظورتون اینه که Ryse ( با رزلوشن 900 و فریم ریت کمتر از 30 ) نشان دهنده ی اینه که X1 از PS4 قویتره ؟! یا چی ؟!

بعد الان Developer ه Witcher که گفته PS4 پیچیده تره برای X1 خوبه یا بده ؟ چون دیدم یه جا گفتی سازنده ویچر با X1 بیشتر حال کرده و .... !!!

فقط جون عزیزت اگه میخوای جواب بدی در مورد همینایی که گفتم صحبت کن ، چون من واقعا میخوام بدونم به کدوم صراط مستقیمی ؟!
 
بعضیا انتظار داشتن کرایتک که ryse رو روی xbox ساخته بیاد بگه : ryse بازی خیلی خوبیه و ما از PS4 تشکر میکنیم که کنسول خوبی بود و اجازه داد بیشتر از قبل رو جزییات کار کنیم

جالبه که کرایتک از cpu کنسول سونی تعریف کرده بود . نمیدونم اینا یادشون نیست یا ...؟؟:-/
 
کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است
ای بابا پس با این حساب اینایی که دلشونو صابون زده بودن ایکس وان در آینده ال میکنه بل میکنه الان دق میکنن که!!! دیگه به چی میخوان امیدوار باشن...

هرچی فکر کردم ربط این جیف و به کامنت کامل و جامع ماکان نفهمیدم!! بی شک یکی از بی ربط ترین و بی مزه ترین جیف هابود!
 
اگرچه هیچوقت معتقد نبودم ایکس باکس ال میکنه بل میکنه اما جواب سوالت: انحصاریهایی که مایکروسافت برای سالهای آینده در نظر داره مثل پروژه بلک تاسک و کوانتوم بریک و هیلو و ...:d
صبر کنید اصلا ژانر این پروژه Black tusk معلوم بشه بعد این همه ازش نام ببرید.
تنها چیزی که از این پروژشون معلومه اینه که یه نفر از یه برج میاد پایین.:d
 
خوب این چیز خیلی تازه ای نیست قبلا هم یوشیدا بهش اشاره کرده بود که استفاده از GPGPU در PS4 زمان میبره و هیچ کدوم از بازیای لانچ هم ازش استفاده نکردن و در آینده شاهد بازیهایی خواهیم بود که به مراتب بهتر هستن
اما یه نکته هم وجود داره که در ساختار APU ی PS4 یه سری شتابدهنده هم وجود داره که دقیقا اشاره شده که استفاده از اونا به اندازه ی استفاده از Cell تو نسل قبل دشواری داره خوب پس میشه به چند نتیجه کلی رسید:

1. PS4 تونسته بدون استفاده از GPGPU و شتابدهنده ها از X1 قویتر عمل کنه یعنی در ساده ترین حالت هم PS4 از رقیب جلوتره
2. اینکه که سرنی گفته کار با PS4 راحته فقط به زمانی اشاره کرده که شتابدهنده ها و GPGPU استفاده نشن مثل الان
3 با بکار گیری GPGPU و شتابدهنده ها در آینده (که احتمالا محدود به فرست پارتی ها میشه) شاهد گرافیکهایی روی PS4 خواهیم بود که مسلما روی X1 قابل پیاده سازی نیستن
4. سازنده ی ویچر داره احتمالا به مورد 3 اشاره میکنه که میگه ساخت بازی روی PS4 پیچیده گی هایی داره
 
چی شد بالاخره؟؟؟؟
کار کردن با کدومشون سخت تره؟؟؟ اینها هم که هر روز یه چیزی میگن این دوستان رو تو اینجا به جون هم میندازن :d
ولی خدایی اگه کار کردن با این دو تا کنسول سخته خب بیان مثل بچه ادم تا یه 4-5 سال دیگه رو کنسولهای نسل فعلی بازی بسازن تا ما هم مجبور نشیم برای خرید کنسول بریم وام بگیریم :d
 
من گفتم بین High و Low تفاوت نیست؟ گفتم پرفورمنسی که میشه رو 900p و 1080p گرفت یکی ـه و میشه رو رزولوشن 1080p کیفیت یکسانی ارائه داد؟!!! ببین فک کنم کامنتم درست نخوندی شایدم من خوب توضیح ندادم در هر صورت پست قبلی من در جواب دوستانی بود که فکر میکنن کاره کرایتک از لحاظ تکنیکی رو رزولوشن 900P ارزش چندانی نداره ، کاره شاقی نیست و هی ویژوال ویژوال میکنن ؛ گفتم اگه C3 رو سیستمتون دارین برین تست کنید یه بار بالاترین تنظیمات (Very High ) و یه بار رو پایین ترین تنظیمات (Low ) فعال یا غیر فعال بودن AA رو اضافه کنید بعد از لحاظ پرفورمنس مقایسه کنید ببیند چقدر بینشون تفاوت هست .

اتفاقاً منم گفتم تفاوت بین Very high و Low بر عکس اون چیزی که تو ظاهر میبینیم خیلی زیاده و اتفاقاً همین تفاوت زیاد رو به عنوانی معیار قرار دادم تا ارزش کار کرایتک رو حتی با رزولوشن 900P نشون بدم ! چون فرضاً شاید با یه کارت رده متوسط و نسبتاً ارزان قیمت هم بشه کرایسیس 3 با تنظیمات پایین 1080p اجرا کرد و در عین حال فریم خوبی گرفت ولی واسه اجرای همون بازی رو max settings شاید نیاز به یه تایتان و کارت های High end و چند میلیونی داشته باشین تا بتونین در کنار Full-Hd بودن فریم خوبی هم بگیرین . حالا شما چطور از کامنت به این نتیجه رسیدین که گفتم بین High و Low تفاوت چندانی نیست خدا عالمه !

درسته فقط ریط کامنت شما به پستی که من دادم؟

اتفاقا کارش عالی بوده فکر کنم شما منظور منو بد متوجه شدی صحبت من اصلا سر گرافیک بازی نبود صحبت من سر این بود که رزولیشن بالاتر فدای تسکچر و مدلینگ بهتر کرده و از خیلی چیزا زده که به اینجا رسیده اگه قرار باشه بازی های دیگه هم با این بازی مقایسه بشن باید در شرایط برابر باشه نه اینکه بیایم بازی که نزدیک نصف بیشتر نیاز به پردازش داره بزاریم در مقابل بازی که پردازش کمتری داره اما از اون طرف امده کیفیت عالی با رزولیشن کمتر ارائه داده اصلا صحبت سر عالی بودن کرایتک از نظر ویژوال نیست مقایسه این دو اشتباهه کلا اگه هر دو بازی 1080p بودن و کرایتک همین بازی ارائه میکرد با گیم پلی و AI که سایت ها بهش ایراد گرفتن شک نکن من یه نفر همین جا ازش دفاع هم میکردم .

همون جوری که من در تاپیک ریلیز ONE گفتم چقدر به نظر QB عالی به نظر میرسه خوب تا بازی نیاد و نبینیم که نمیشه گفت واقعا بازی خوبیه یا نه ما که نمیخوایم انیمیشن ببینیم میخوایم بازی کنیم حالا سبک بازی دکمه زنی مثل همین Ryse باشه میخواد اکشن باشه فقط باید تمام خصوصیات بازی در کنار هم داشته باشه من خودم به شخصه خیلی به Ryse امید داشتم اما خوندن نظر سایت ها که حتی یک دستی هم میشه بازی کرد و خسته کنندست و AI درستی نداره و ... خوب مشخصه بازی یک سری ایرادی داره همون جوری که تو تاپیک KZ هم گفتم نمیدونم چرا این سازنده ها انقدر بعد KZ2 بازی خراب کردن از نظر AI .

اصلا کسی بحثی در مورد کار عالی کرایتک نداره ببین صحبت اینکه اگه رزولیشن بالاتر میبرد نمیتونست خیلی از این کارها رو انجام بده صحبت سر اینه . وگرنه مشخصه اگه بیاد 720p بازی بسازه بازم از اینم بهتر میتونه عمل کنه با سخت افزار ONE و PS4 اصلا صحبت سر قدرت کرایتک از نظر گرافیکی نیست اون خودش با کرایسیس و... ثابت کرده روی PC کنسول ها هم با توجه به محدودیتی که دارن باید خودش وقف بده .

بیشتر هم دقیقا مشکل اینکه کرایتک کاش به جای اینکه اینهمه فشار روی کنسول میاورد این بازی 1080p میساخت و مشکلات گیم پلی و AI برطرف میکرد که امید وارم روی نسخه بعدی انجام بده که انقدر بحث پیش نیاد که بازی 900p با 1080p مقایسه بشه .
 
الان دقیقا چی شد ؟!
تفاوت گرافیک توی دو نسخه BF4 به علت دیر آماده شدن و مشکل داشتن API های ماکروسافت( غول نرم افزاری دنیا) بود . بعد یهو API های ماکروسافت بهتر شد ؟!
تا دیروز چون X1 پیچیده تر بود . بازی سازی هم براش سخت تر بود . پس پیش به سوی موج دوم و سوم بازیها و پتانسیلهای کشف نشده و فرابشری اما امروز ........... ؟!؟؟!
تا دیروز بیاند یه بازی بود که چون سازنده از سرو ته فیزیک و هوش مصنوعی زده بود گرافیکش به درد عمه دیوید کیج می خورد اما الان رایز شده ابر بازی گرافیک زیاد دار؟!؟!؟!( محیط هاشم که قربونش برم اینقدر وسیعه که فقط باید توی مسیرهای راهرو مانند چه تو جنگل ، چه تو شهر ، چه تو قلعه حرکت کرد)
کلا یکی بیاد دقیق شفاف سازی کنه :-/:d
 
الان دقیقا چی شد ؟!
تفاوت گرافیک توی دو نسخه BF4 به علت دیر آماده شدن و مشکل داشتن API های ماکروسافت( غول نرم افزاری دنیا) بود . بعد یهو API های ماکروسافت بهتر شد ؟!
تا دیروز چون X1 پیچیده تر بود . بازی سازی هم براش سخت تر بود . پس پیش به سوی موج دوم و سوم بازیها و پتانسیلهای کشف نشده و فرابشری اما امروز ........... ؟!؟؟!
تا دیروز بیاند یه بازی بود که چون سازنده از سرو ته فیزیک و هوش مصنوعی زده بود گرافیکش به درد عمه دیوید کیج می خورد اما الان رایز شده ابر بازی گرافیک زیاد دار؟!؟!؟!( محیط هاشم که قربونش برم اینقدر وسیعه که فقط باید توی مسیرهای راهرو مانند چه تو جنگل ، چه تو شهر ، چه تو قلعه حرکت کرد)
کلا یکی بیاد دقیق شفاف سازی کنه :-/:d
PS4 تقریبا همون پیچیدگی های PS3 رو داره شاید کمتر ولی داره.
X1 هم ممکنه پیچیده باشه اما بخاطر اینکه برنامه نویسیش شباهت زیادی به PC داره کار کردن باهاش راحت تره.
تمام شد رفت.
 
تا دیروز بیاند یه بازی بود که چون سازنده از سرو ته فیزیک و هوش مصنوعی زده بود گرافیکش به درد عمه دیوید کیج می خورد
اینو که خودی گفته بود :دی(Cloud Strife)برا اطلاعات بیشتر هم میتونی از خودش بپرسی :دی
تفاوت گرافیک توی دو نسخه BF4 به علت دیر آماده شدن و مشکل داشتن API های ماکروسافت( غول نرم افزاری دنیا) بود . بعد یهو API های ماکروسافت بهتر شد ؟!
دیر آماده شدن چه ربطی به بهتر بودن داره؟:-?
چون دیرتر آماده شده نمیتونه بهتر باشه؟
APIیه چیز نرم افزاریه و کاری به پیچیدگی سخت افزاری نداره(وان هم تمام پیچیدگیش به قسمت بندی کردن اطلاعات برای esram مربوط میشه,که در اصل پیچیدگی نیست,pain in the اس برا سازنده ها,اونطرف 8گیگ یه جا دارن و نیازی به قسمت بندی ندارن) مایکروسافت نسل قبل هم دوکیتهای بهتری رو در اختیار سازنده ها گذاشته بود نسبت به سونی.
 
اینو که خودی گفته بود :دی(Cloud Strife)برا اطلاعات بیشتر هم میتونی از خودش بپرسی :دی

دیر آماده شدن چه ربطی به بهتر بودن داره؟:-?
چون دیرتر آماده شده نمیتونه بهتر باشه؟
APIیه چیز نرم افزاریه و کاری به پیچیدگی سخت افزاری نداره(وان هم تمام پیچیدگیش به قسمت بندی کردن اطلاعات برای esram مربوط میشه,که در اصل پیچیدگی نیست,pain in the اس برا سازنده ها,اونطرف 8گیگ یه جا دارن و نیازی به قسمت بندی ندارن) مایکروسافت نسل قبل هم دوکیتهای بهتری رو در اختیار سازنده ها گذاشته بود نسبت به سونی.
اگه اون تاپیک مقایسه دو نسخه BF4 یادت باشه . خیلی از غیرخودیهای ما:d ( خودی های شما ) اکثرا روی این قضیه که API هایی که ماکروسافت برای دولوپرها فرستاده مشکل داشتن پافشاری می کردن . دیرآماده شدنشون یه طرف و ایرادات نرم افزاری دیگه API ها یه طرف دیگه . در هر صورت چیزی بود که بهش استناد می شد .
اون جمله راجع به بیاند هم که مختص همین بازی نیست و از هوی رین و ... وجود داشته و حتی تو تاپیکی که چند وقت پیش راجع به بهترین گرافیک نسل بود و هیلو4 سردمدار بازیهای ماکرو بود . ازین جملات زیاد میشنیدیم از دوربین ثابت گاد آو وار تا هوش مصنوعی نداشتن و فیزیک نداشتن هوی رین . کلا این مثالا واسه اینه که طرف بحث یه خورده مواضعشو واضح تر مشخص کنه و ازین شاخه به اون شاخه نپره تا راحت تر بشه بحث کرد .
 
PS4 تقریبا همون پیچیدگی های PS3 رو داره شاید کمتر ولی داره.
X1 هم ممکنه پیچیده باشه اما بخاطر اینکه برنامه نویسیش شباهت زیادی به PC داره کار کردن باهاش راحت تره.
تمام شد رفت.
پیچیدگی PS4 باعث شده رو بازیهای مولتی پلتفرم بهتر عمل کنه یا سادگی xbox one باعث شده ضعیف عمل کنه؟
 
پیچیدگی PS4 باعث شده رو بازیهای مولتی پلتفرم بهتر عمل کنه یا سادگی xbox one باعث شده ضعیف عمل کنه؟

تو موج اول شاید بهتر عمل کرده باشه تو بعضی بازی ها اما در ادامه X1 بهتر عمل میکنه.

مثلا 360 هشت سال مولتی پلتفرم ها رو بهتر اجرا کرد به فروش PS3 لطمه ای ضد؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or