CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
اوف خدا چندبار باید یه سری حرفارو تکرار کرد
نسل قبل تفاوت توی تاری و شفافیت تصویر بود و نهایت اختلاف رزولوشن 1184x640 , 1280x720 بود نه 1080p , 720p .
نسل قبل معماری سخت افزارها اختلاف زمین تا آسمون داشت (قدرت پردازش Cell حدود 230 گیگافلاپس بود که هنوزم 2برابر CPU های XO , PS4 ـه ولی استفاده ازین قدرت به این آسونیا نبود) نه مثل الان که کنسول ها PC base شدن و CPU , GPU معماری دقیقا یکسان دارن و مستقیما میشه باهم مقایسشون کرد

حرف های شما من رو یاد Moon Landing HOAX می ندازه​

شمام منو یاد صمد آقا میندازی :d
 
آخرین ویرایش:
اقای متخصص گرافیک و این صحبت ها ! بازی که داره با شفافیت 900 و فریم ریت 20 اجرا می شه . با اون وضعیت هویج مانند گیم پلی و ... رو داری با یه بازی 1080 با فریم ریت به مراتب بیشتر قیاس می کنی ؟ علت برتر بودن هم این هست که تعریف و تمجید ها بعد از کیلزون هست ؟ پس اگه ملاک قیاس ما این باشه که هر کی بعد از اون یکی اومد و از گرافیکش تعریف شد بهتره تو الان بعد از عرضه tlou و تعریفاتی که از گرافیک بازی شد باید دوباره سر به سجده می ذاشتی .

اکثر منتقد ها در مورد شفافیت بازی و فریم ریت صحبت کردن و همه عالم می دونن استاندارد 1080 و فریم ریت عالی چه قدر ارزش بالایی داره . این نکته رو خودتم خوب می دونی و دقیقا سر قیاس گرافیک mw 2 با کیلزون 2 و انچارتد 2 در همین فروم به قدری در مورد 60 فریم بودن mw 2 صحبت کردی و همین یه نکته رو علت برتری گرافیک این بازی می دونستی که اگه برم بگردم و کامنت هات باشه خودت دیگه تو این تاپیک پیدات نمی شه . منتهی مسئله اینه که سال 2009 که این اتفاق افتاد انحصاری های سونی اون طرف بودن و تو یادت افتاده بود فریم ریت چه ارزشی داره . :))
آقای متخصص گرافیک و این صحبت ها !! اون زمانی هایی که هیلو 4 با محیط سند باکس ،تعداد کارکتر و حجم درگیری های فوق العاده زیاد + AI ایی تو بین FPS جزو بهترین ها به حساب میاد ، فریم ریت تقریباً ثابت و ..... با امثال Heavy rain ، GOW و Uncharted مقایسه میشد اون موقع شماهای منطقی کجا تشریف داشتین؟؟ چرا اون موقع فقط معیار تصاویری بود که رو TV میبینیم؟ تازه جالب اینکه هیلو4 حتی از لحاظ ویژوال هم کم و کسری نداشت . . . .
در نهایت اینکه خودت رو خسته نکن . به جای بحث های بیهوده و انتظار برای موج دوم بازی ها !! حقیقت رو بپذیری سنگین تری . چه در بازی های مولتی و چه در عناوین انحصاری .
منم خیلی مشتاقم این موج دوم بازی ها از راه برسه چون تو این موج دوم یه Halo5 نامی هم هست که احتمالاً تمام این دلایل و مواردی که الان دارین به عنوان برتری واسه Killzone :SF لیست میکنین رو داره (محیط سند باکس ، AI منحصر بفرد و . . . ) +اینکه به موارد ذکر شده واسه اولین بار 60 فریم رو هم اضافه کنید اون موقع جالب میشه ببینیم تو مقایسه هایی که بین هیلو5 و عناوین خطی تر میشه این دلایلی که امروز دارین میارین بازم براتون مهمه یا نه مثل قدیما ملاک فقط میشه اون چیزی که رو TV میبینیم.
 
اوف خدا چندبار باید یه سری حرفارو تکرار کرد
نسل قبل تفاوت توی تاری و شفافیت تصویر بود و نهایت اختلاف رزولوشن 1184x640 , 1280x720 بود نه 1080p , 720p .
نسل قبل معماری سخت افزارها اختلاف زمین تا آسمون داشت (قدرت پردازش Cell حدود 230 گیگافلاپس بود که هنوزم 2برابر CPU های XO , PS4 ـه ولی استفاده ازین قدرت به این آسونیا نبود) نه مثل الان که کنسول ها PC base شدن و CPU , GPU معماری دقیقا یکسان دارن و مستقیما میشه باهم مقایسشون کرد
حرف های شما من رو یاد Moon Landing HOAX می ندازه
 
"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

اینجا داره درباره direct x و اینا حرف میزنه ربطی به سخت افزار نداره میخواد بگه مایکرو همیشه با SDK کار رو واسه ما راحت تر میکنه،وگرنه esram بخوای مقایسه کنی با gddr5 میفهمی که esram پتانسیل خیلی بیشتری داره ولی کار کردن با اون دشواره ولی به مررو زمان این مسله حل میشه خود کرایتک به این موضوع اشاره کرد که esram چقدر مهم بوده .
گرفیک ryse بهترین گرافیک تو لانچ بود دیگه شعور خودتون رو زیر سوال نبرید fm5 هم که دیگه...
 
آقای متخصص گرافیک و این صحبت ها !! اون زمانی هایی که هیلو 4 با محیط سند باکس ،تعداد کارکتر و حجم درگیری های فوق العاده زیاد + AI ایی تو بین FPS جزو بهترین ها به حساب میاد ، فریم ریت تقریباً ثابت و ..... با امثال Heavy rain ، GOW و Uncharted مقایسه میشد اون موقع شماهای منطقی کجا تشریف داشتین؟؟ چرا اون موقع فقط معیار تصاویری بود که رو TV میبینیم؟ تازه جالب اینکه هیلو4 حتی از لحاظ ویژوال هم کم و کسری نداشت . . . .
یعنی شما Halo 4 رو با بازی های 1-2 سال قبل تر مقایسه می کردید؟؟:d:d
ویرایش:
(به جز GoW)
GoW : Ascension اصلا یادم نبود!!
 
آخرین ویرایش:
اصلا حال و حوصله بحث ندارم فقط یه سوال دارم به این چیزای که میگی واقعا باور داری ؟

1. یعنی تفاوت فریم اصلا مهم نیست فقط تعریف کردن مهمه ؟
2.یعنی فقط تعریف از بازی مهمه ؟ یعنی نبود گیم پلی و هوش مصنوعی و ... در بازی تاثیری نداره ؟ یعنی بازی که به صرف 900P بودن و 30 فریم اجرا شدن و نبود هوش مصنوعی و گیم پلی ... ازش تعریف میشه از گرافیکش یعنی دیگه این بازی خداست و... ؟
3.جانم هدف بازی ساز این نیست فقط گرافیک ببینی بگی WOW برعکس باید وقتی بازی ببینی بگی WOW چه بازیه .


شما باید در کنار گرافیک و گیم پلی و رزولیشن و AI و ... بگی WOW وگرنه انیمشین سازی که نیست فیلم هم نیست بازیه . از طرف دیگه رزولیشن و ... فدای گرافیک کرده که تازه بیاد با گرافیک KZ که داره با رزولیشن بالاتر و فریم ثابت تر مقایسه بشه .
ببین من الان دسترسی به سیستم خودم ندارم ولی شما اگه Crysis 3 رو سیستمت نصبه لطف کن برو این کارایی که میگم انجام بده :

- برو settings یه بار تنظیمات بذار رو Low با Fraps یه عکس بگیر یه بار بذار رو Very high عکس بگیر .
- همین مورد بالا رو با فعال و غیر فعال کردن AA تست کن و تصویر بذار .

دوستان PC فن احتمالا بهتر متوجه منظورم بشن ولی در هر صورت کسایی که کرایسیس 3 یا 2 تست کردن احتمالاً میدونن تفاوت Very high و Low بازی از لحاظ بصری( صرفاً ظاهری) خیلی زیاد نیست حتی شاید تو بعضی مکان ها این تفاوته زیاد به چشم نیاد :
ولی بین همین تفاوت به ظاهر کم از لحاظ تکنیکی و Performance تفاوت فاحشی وجود داره (شاید بین 30 تا 20 فریم اختلاف ) فعال و غیر فعال بودن AA رو هم اضافه کنید مطمئناً تفاوته بیشتر میشه ؛ وقتی تنظیمات میذاری رو Very High کیفیت شیدرها ، سایه ها حتی افکت هایی مثل MB ، DOF زیرو رو میشه ولی با این حال از لحاظ بصری اون اختلافی که انتظارش دارین ایجاد نمیشه ؛ لپ کلام دوستانی که فکر میکنن Ryse صرفاً از لحاظ بصری قوی هست و تکنیکی چیزی واسه گفتن نداره اگه بحث فقط تکنیک و افکت هست منم میگم اگه کرایتک قید یسری( همه اشم نه) افکت هارو میزد در حین اینکه از لحاظ ویژوال بازی افت محسوسی نمی کرد خیلی راحت میتونست رزولوشن و فریم بالاتر رو جای گزین کنه ؛ در کل بهتره همون نظر DF ملاک قرار بدیم :
Furthermore, as the first title designed using the latest iteration of CryEngine middleware, it's interesting to consider how it stacks up against previous PC releases. Crysis 3, released earlier this year, maxes out Titan-class GPUs at its very high quality setting - even before higher-end anti-aliasing settings have been engaged. Bearing in mind the gulf in power between top-end PC graphics card and the more lowly Xbox One, it speaks to the flexibility of the engine and the advantages of fixed-platform console architecture
----------------------------------------------------------
یعنی شما Halo 4 رو با بازی های 2 سال قبل تر مقایسه می کردید؟؟:d:d
(الان نگید آنچارتد که اونم 1 سال و 5 روز:d قبل تر از Halo 4 عرضه شد.)
دو سال قبل که هیچی داشتم با GOW1 ـه ps2 مقایسه میکردم .
 
این ها کدومشون تو مارچ و اونورا میان !؟ :-/ :دی

مارچ : تاتیتانفال = بزنید گاراژ :-s :دی
دیگه همه میدونن تایتان فال از لحاظ گرافیکی رقیب Infamous: second son نمیشه.
درباره تایتان فال هم رجوع شود به امضا!:d:d
من کاری به بحث گرافیک نداشتم داشتم !؟
yahoo_7.gif
biggrin1.gif
اوشون گفتن مارچ من هم گفتم مارچ این میاد
biggrin1.gif
ولی اگه خیلی علاقه مندی باید بگم I :SS به غیر از گرافیک چیزی نداره تایتانفال هم همه چی داره به غیر از گرافیک ، حالا این که کدوم بهتره به عهده ی ملت
biggrin1.gif
I:SS خیلی چیزا داره.:d:d Troy Baker داره:d Single player campaign داره:d استفاده از تاچ‌پد داره:dو...
 
آخرین ویرایش:
دیگه همه میدونن تایتان فال از لحاظ گرافیکی رقیب Infamous: second son نمیشه.
درباره تایتان فال هم رجوع شود به امضا!:d:d
من کاری به بحث گرافیک نداشتم داشتم !؟ :-/ :دی اوشون گفتن مارچ من هم گفتم مارچ این میاد :دی ولی اگه خیلی علاقه مندی باید بگم I :SS به غیر از گرافیک چیزی نداره تایتانفال هم همه چی داره به غیر از گرافیک ، حالا این که کدوم بهتره به عهده ی ملت :دی
شوخیه جالبیه :دی
 
من کاری به بحث گرافیک نداشتم داشتم !؟ :-/ :دی اوشون گفتن مارچ من هم گفتم مارچ این میاد :دی ولی اگه خیلی علاقه مندی باید بگم I :SS به غیر از گرافیک چیزی نداره تایتانفال هم همه چی داره به غیر از گرافیک ، حالا این که کدوم بهتره به عهده ی ملت :دی
شوخیه جالبیه :دی

ملت اینجا دوست دارم انیمیشن رو به عنوان بازی به خوردشون بدن ، یک نمونش رو که epic fail هم شد همین اواخر داشتیم
 
من کاری به بحث گرافیک نداشتم داشتم !؟ :-/ :دی اوشون گفتن مارچ من هم گفتم مارچ این میاد :دی ولی اگه خیلی علاقه مندی باید بگم I :SS به غیر از گرافیک چیزی نداره تایتانفال هم همه چی داره به غیر از گرافیک ، حالا این که کدوم بهتره به عهده ی ملت :دی
شوخیه جالبیه :دی
وقتی داره روی ساختمونا میپره شکوفه های صورتی با رقص از جلوش رد میشن آدم نابود میشه
154fs232528.gif
گرافیک به این میگن
 
من گفتم حال بحث ندارم .

ببین من الان دسترسی به سیستم خودم ندارم ولی شما اگه Crysis 3 رو سیستمت نصبه لطف کن برو این کارایی که میگم انجام بده :

- برو settings یه بار تنظیمات بذار رو Low با Fraps یه عکس بگیر یه بار بذار رو Very high عکس بگیر .
- همین مورد بالا رو با فعال و غیر فعال کردن AA تست کن و تصویر بذار .

دوستان PC فن احتمالا بهتر متوجه منظورم بشن ولی در هر صورت کسایی که کرایسیس 3 یا 2 تست کردن احتمالاً میدونن تفاوت Very high و Low بازی از لحاظ بصری( صرفاً ظاهری) خیلی زیاد نیست حتی شاید تو بعضی مکان ها این تفاوته زیاد به چشم نیاد :

شما میدونستی Fraps خودش فشار به سیستم شما میاره و قدرت کلی سیستم کم میکنه ؟ ملت الان خیلی وقته دارن از MSI Afterburner برای این کار استفاده میکنن .

از طرف دیگه من یه سوال از فرخ کردم که جوابشم از خودش میخوام با توجه به سوال به درو دیوار که قرار نیست خودمون بکوبیم که حرفمون ثابت بشه .

از طرف دیگه برگردیم به صحبت شما من به عنوان برنامه نویس میام رزولیشن تصویر که 1080p هستش که به حالت عادی پردازشی 2073600 پیکسل میخواد در هر ثانیه از طرف دیگه میام 900p میکنم که میشه 1440000 در هر ثاینه من پردازش کمتری نیاز دارم برای اینکه در هر ثانیه 633600 پیکسل کمتر اول از همه دارم پردازش میکنم مورد بعدی اینکه اینجوری به GPU من فشار کمتری میاد میتونم دز پردازش مدل هام و یا نور و یا ... بهتر عمل کنم اما یه تفاوتی وجود داره اینجا اینکه 900p هیچ وقت کیفیت 1080p نمیده شما میتونی جزئیات بیشتری از نظر گرافیکی خلق کنی در 900p اما اگه همین بکنی 1080p به خاطر اینکه پردازنده شما قدرت پردازش همون کیفیت در 1080p نداره شما باید از جزئیات کلی خفن بزنی تا بتونی یک گرافیک خوب برای یک بازی ارائه کنی .

حالا میرسیم به صحبت شما برای کم کردن کیفیت شما کیفیت زیاد کن رزولیشن بزار روی 900p بعد ببین چقدر داری از رم و پردازنده داری استفاده میکنی و همچنین فریمی که داری میگیری حالا همون تنظیمات بکن 1080p ببین چقدر پردازندت داره استفاده میشه .

جانم نگو این حرف ترو خدا کی گفته تفاوتی بین کیفیت HIGH و LOW نیست تفاوت در کیفیت بافت هاست در تسکچر ها و... کی یه همچین حرفی زده آخه ؟ شما همین HIGH و LOW در رزولیشن بالا تست کن ببین چقدر تفاوتشه در فشاری که به سیستم شما میاد .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or