CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
بهترین گرافیک رو که بگذریم، گفتنی ها گفته شد و نمرات و نقدها هم گفته هارو تایید کردن. اما اگر مقاله DF درباری F5 رو خونده باشی دقیقا میگه F5 برای اینکه 1080 و 60 فریم باشه خیلی چیزهارو قربانی کرده و کلی از گرافیک بازی ایراد گرفته!



Digital Foundry vs. Forza Motorsport 5 • Articles • Eurogamer.net
ماکان تو را خدا بیخیال شو ! فکر کردی اینجا همه بچه چند ساله هستند داری باهاشون حرف میزنی ؟! نمرات چی را ثابت کرد ثابت کرد ryse بهترین گرافیک نیست ؟! نمردیم فهمیدیم نمرات به گرافیک ربطی داره ! میخوای n تا سایت برات بیارم ببینی چی گفته ؟! واقعا هنر میخواد که دیگه قبول نکرد ryse بهترین گرافیک لانچ را داشته ؟! خود df داره بازی را با فیلم مقایسه میکنه :) یعنی دیگه کلمه CG را هم بهش نیاورده ;;)
forza 5 چی ؟! df معتقد هست از بعضی چیزها زده ولی منکر این شده بازی گرافیک فوق العاده ای نداره ؟

سال بعد را هم خدا کریمه رقابت قشنگی پیش رو داریم :)
 
آخرین ویرایش:
1.آزادی عمل بیشتر و دنیای باز بودن واقعی بازی(کمتر به این ست پیس های لعنتی بخوریم)
2.کات سنس های کمتر(نصف بازی قبل به مکالمه های طولانی ، اجباری و تحمیلی خلاصه میشد)
خیلی وقتا بازی از لحاظ داستانی و گیم پلی اوج میگرفت ولی این مکالمات کات سنس مانند طولانی،هیجان بازی رو میگرفتن.
کات سنس های کمتر(نصف بازی قبل به مکالمه های طولانی ، اجباری و تحمیلی خلاصه میشد)
نصف بازی قبل به مکالمه های طولانی ، اجباری و تحمیلی خلاصه میشد
دادا بازی نقش آفرینیه :دی
 
واقعا جو بدی پیدا کرده سایت. اگه قبلا 10% منطق تو این سایت پیدا میشد الان رسیده به زیر 1% ... کسی که میگه Ryse فقط تو X1 قابل اجراست هم حرف چرتیه چون گرافیک Ryse و Forza 5 فقط نشون دهنده اینه که قدرت سخت افزاریه X1 بالاتر از اون چیزیه که اعداد نشون میده. حتی تو بازی های مولتی هم اختلاف دو نسخه تو بازی های مختلف متفاوت هست. تو COD اختلاف بسیار زیاده، تو BF4 اختلاف زیاد فاحش نیست و تو NFS هم اختلاف بقدری جزئی هست که فرقی بینشون نیست. واقعا چرا باید ایجوری باشه؟ بهر حال هنوز خیلی زوده در مورد قدرت دو کنسول قضاوت کرد.
 
یعنی کلا مهم نیست متن پست اول در باره چی هست ، همین که از دو کنسول نسل جدید اسم برده بشه کافیه یه سری حرفای به شدت خسته کننده و تکراری دوباره مرور بشن!
 
خواهشا یکم شفاسازی بفریمایین که اولا این 1080p و فریم بالا خوبه یا نه ؟! چون وقتی نداشته باشین بده و داشته باشین خوبه
خوبه دیگه ! مگه میشه بد باشه؟:dبرای همینه که بجز انحصاری ها => PC>Console , لپ مطلب:d
 
خیلی جالبه .... خیلییییییییییییییییی

تا دیروز X1 خیلی پیچیده بود و قدرتهای نهفته داشت و باید تا موج فلان صبر میکردیم تا مشخص بشه از PS4 قویتره ، حالا الان که یکی گفته PS4 پیچیده تره ، کلا پیچیدگی شد عیب و ایراد !!! ضمنا همونطور که بقیه هم گفتن ایجاد یک بازی با جلوه های بصری زیبا در حالی که رزولوشنش 900 ه و فریم ریتش هم تا 18 - 20 پایین میاد کار خارق العاده ای نیست در نسل جدید ! ضمن اینکه همین مقدار تعریف و تمجیدی که در سایتهای مختلف از گرافیک Ryse شده از گرافیک KZ SF ( با رزولوشن 1080 و فریم ریت 30 - 40 ) هم شده .
 
خیلی جالبه .... خیلییییییییییییییییی

تا دیروز X1 خیلی پیچیده بود و قدرتهای نهفته داشت و باید تا موج فلان صبر میکردیم تا مشخص بشه از PS4 قویتره ، حالا الان که یکی گفته PS4 پیچیده تره ، کلا پیچیدگی شد عیب و ایراد !!! ضمنا همونطور که بقیه هم گفتن ایجاد یک بازی با جلوه های بصری زیبا در حالی که رزولوشنش 900 ه و فریم ریتش هم تا 18 - 20 پایین میاد کار خارق العاده ای نیست در نسل جدید ! ضمن اینکه همین مقدار تعریف و تمجیدی که در سایتهای مختلف از گرافیک Ryse شده از گرافیک KZ SF ( با رزولوشن 1080 و فریم ریت 30 - 40 ) هم شده .
در مورد پیچیدگی سخت افزار و SDK اینا که گفتی اون دیگه مشکل خودته که نفهمیدی موضوع چیه و شایدم برای تو موضوع پیچیدست درکش سخته...
در مرود فریم 18 - 20 هم که گفتی جالب بود! یجوری میگی 18-20 انگار کل فریم بازی همینه، اولا که فریم در مواقع شلوغی 26-28 ـه حلا اینکه تو 2-3 تا صحنه انفجار که 1 ثانیه بیشتر طول نمیکشه رسیده زیر 20 کل بازی شد 18-20 فرمی =)) خلاصه بازی به قول DF شبیه فیلم و بیشتر میخوره Pre-render باشه تا بازی و اونو بهترین Visual نسل بعدی میدونه مثل خیلی های دیگه. Deal with it...
 
داشتم مقايسه bf4 همين كه چند ساعت پيش منتشر كرده DF رو نگاه ميكردم خيلي با حال بود
Ps4 علاوه براين كه رزولوشنش بالاتر هست به صورت ميانگين 10فريم هم بيشتر ميده از xo
يني با اين SDK ءps4 كه ميگن پيچيده تر نتيجه شده اين حالا دوروز ديگه كه اين بازي ساز ها با كار كردن بيشتر با SDK و API سوني كه در اختيار شون گذاشته تونستن راحت تر بشن و اشنا تر ديگه ميخواد چي بشه!!
اما در مورد ryse و همين منتقد eurogamer كه بازيه ryse رو نقد كرده داره ميگه كه تازه ryse ميتونه در حد killzone باشه
Ryse can stand toe-to-toe with Guerrilla's PS4 game,
در مورد forza 5 هم دوستان برند يه بار ديگه مقاله df بخونن علاوه بر aa كه به شدت بهش انتقاد كرده در مورد درخت ها و چمن هاي اطراف پيست ها هم انتقاد كرده و به شدت هم شاكي هست كه چرا نمايش هاي بازي در e3 كه پايين همش هم مينو شتن از داخل خود بازيه ولي با نسخه نهايي خيلي متفاوت .
 
آخرین ویرایش:
@8030

الان دیگه forza5 شد بهترین گرافیک!

یه facepalm خوشگل هم برای خودت بزار که حتی زحمت کلیک روی لینک هم نمی کشی که بفهمی اون لینک از ryse حرف زده نه forza ;)
هر وقتم که کم میاری شروع می کنی flame کردن :-j
 
خیلی جالبه .... خیلییییییییییییییییی

تا دیروز X1 خیلی پیچیده بود و قدرتهای نهفته داشت و باید تا موج فلان صبر میکردیم تا مشخص بشه از PS4 قویتره ، حالا الان که یکی گفته PS4 پیچیده تره ، کلا پیچیدگی شد عیب و ایراد !!! ضمنا همونطور که بقیه هم گفتن ایجاد یک بازی با جلوه های بصری زیبا در حالی که رزولوشنش 900 ه و فریم ریتش هم تا 18 - 20 پایین میاد کار خارق العاده ای نیست در نسل جدید ! ضمن اینکه همین مقدار تعریف و تمجیدی که در سایتهای مختلف از گرافیک Ryse شده از گرافیک KZ SF ( با رزولوشن 1080 و فریم ریت 30 - 40 ) هم شده .
خیلی جالبه الان میخوای بگی تعریف تمجید کیلزون در حد RYSE هست ؟ البته تعریف تمجید RYSE بعد از کیزون هست و میتونی نوع تعریف و تمجیدی که از هر 2 بازی شده مقایسه کنی و تعریف تمجید DF را در مورد RYSE را ببینی نیاز به لینک هست برات بزارم ؟ :) میخوای الان بگی کدوم بهتره ؟ خیلی جالبه که هنوز نمیخوای قبول کنی حتی با یدونه عکس مقایسه هم مشخصه :)
میتونی اصلا مقایسه و نقدهای خود دو کنسول را بخونی که وقتی میرسه به مقایسه بازیهاشون ببینی چی نوشتند ؟!
 
اقای برنامه نویس همین ps4 که شما و دوستاتون به پیچیدگی متهمش میکنید تو بازیهای مولتی برنده رقابت بوده . لازمه اینجا امار بیارم ؟؟
خداییش اصلا جمله رو میخونی؟:دی من حرفی از گرافیک زدم؟ من دارم میگم پر باگ! برنامه نویس وقتی خسته میشه اشتباه میکنه! مگر اینکه بازی رو رو کنسول ps4 بسازین و بعد پورت کنن رو وان که بعیده چون وان سخت افزار ضعیفتری داره احتمال بالا اکثر بازیها اول روی وان ساخته شن بعد روی ps4 پورت شن
 
Eurogamer
Ryse Can Stand toe-to-toe With Guerilla's PS4 Game
دیگه تفاوت در رزولوشن و گیمپلی و فریم رو هم خودتون بزارین روش :دی

===
DF هم گفته وقتی رو XO اینو ساختن ببین تو PS4 چه چیزی میخان بسازن :))
 
آخرین ویرایش:
خودتون را اذیت نکنید حرف df در مورد بازی :

Next-Gen Now: Ryse: Son of Rome

As touched upon last week, Ryse uses a sub-1080p framebuffer running at 1600x900 and couples it with the right combination of materials, anti-aliasing, and post-processing to produce a cleaner, more filmic image. In this sense, Ryse serves as an example of what you can achieve when focusing on the quality of each pixel rather than the raw pixel count. Obvious pixel and sub-pixel crawl is reduced, edges are smooth and clean, yet detail remains visible and sharp. Minor aliasing and shimmering do persist in certain instances, such as distant views of complex structures, but the overall image often more closely resembles a pre-rendered film than a typical game - an impressive achievement.

That said, if you really want a taste of what we can expect from the next generation of consoles, Ryse towers over the rest

دیگه هرچی را هم بزارین روش بهانه های رزولوشن و ........... بدرد نمیخوره و به راحتی ryse بهترین گرافیکه . حقیقت تلخه :)
 
بهتر بود همه صحبت هاش ترجمه بشه.
در مورد پیچیدگی هم من قبلا گفته بودم آماده نبودن درایور و OS ربطی به پیچیدگی و سخت بودن کار نداره و مایکروسافت شرکتی هست که همیشه بهترین ابزار رو برای ساخت داره.
در مورد Xbox One و 360 حرف جالبی گفته:
"I saw how Microsoft opened up certain parts that they hid before from developers," he said. "They opened them up, like, 'OK now you can have this back door, and it's risky but you can do this and that...' This is how developers learned a little bit more and more every step. From Microsoft it was a good way to do it to always let the developers do a little bit more."

Does he think Microsoft will do the same with Xbox One?
"I don't know because we are not at the stage where they would open up something new," he answered. "We have what we have right now, and maybe we will have some more low-level access in the future
ضمن اینکه به گفته مایکروسافت 10% از قدرت GPU قرار آزاد بشه و در اختیار Dev ها قرار بگیره.
ما دیگه عادت کردیم به این نوع فن تازه این خوبه فروم کناری که کلن از خودش مینویسه=))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or