CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
ببین فرض کن یه استودیو با سخت افزار 8 سال پیش همچین چیزی میسازه:

اونوقت با X1 میخوان چی کار کنن؟اون موقعست که ما هم میایم فک جمع کنیم به نوبه ی خودمون.;)

چیز خاصی نمیتونه بسازه چون مهره اصلی گرافیکیشون رفته اونجایی که مهدی کیج گفت :))
 
خب بهترین گرافیک [SUP][1][/SUP] و تنها بازی 1080p و 60 فریم ثابت داره روی Xbox One اجرا میشه و شکی توی قدرت دستگاه نمیزارـه:dاما برسیم به بحث SDK که انصافا همیشه مایکروسافت بهترینش رو در اختیار سازنده ها گذاشته و از نظر نرم افزاری کامل ساپورتشون کرده!عادیه برای مایکروسافت.اما از نظر سخت افزاری مایکروسافت کم کاری کرده و پیچیدگی های عجیب غریبی برای سازنده ها با eSRAM و Data Move ها درست کرده که باید بتونه با میدل ویر های مناسب این ضعف رو تا حدودی جبران کنه...احیانا CDP هم به این قضیه اشاره کرده:
Török appears to refer to new ways of using the hardware's native capabilities.

شاید مایکروسافت با eSRAM و پهنای باندش بتونه تکسچر های 7-8 گیگابایتی رو اجرا کنه ولی از اون طرف به سازنده ها رنج و زحمت اضافی تحمیل کرده که خوب نیست!یعنی برای اینکه خودش بتونه Mega Texture رو اجرا کنه بقیه رو مورد عنایت قرار داده که این یه نوع خودخواهیه ...
 
مولتی پلتفرم ها که تا نسل قبل بی اهمیت بودند حالا چی شد مهم شدند؟/:)



ببین فرض کن یه استودیو با سخت افزار 8 سال پیش همچین چیزی میسازه:

7da8d444a66672836afd26c1ba993969.jpg


اونوقت با X1 میخوان چی کار کنن؟اون موقعست که ما هم میایم فک جمع کنیم به نوبه ی خودمون.;)
مشکلتون میدونی چیه؟خودتونم نمیدونید چی می خواید...
شما میگی :
فعلا هم کنسولی که به نسل بعد رفته X1 هست نه PS4 !
چرا؟چون رزولوشن و فریم ریت بدتری داشته؟
این سوال من بود.چه ربطی به این داره؟
مولتی پلتفرم ها که تا نسل قبل بی اهمیت بودند حالا چی شد مهم شدند
-
اونوقت با X1 میخوان چی کار کنن؟اون موقعست که ما هم میایم فک جمع کنیم به نوبه ی خودمون
ببین من کاری ندارم اکس 1 چی کار میتونه بکنه!شما گفتی:
هر وقت PS4 تونست یه بازی مثل Ryse رو پردازش کنه بیا باهات بحث میکنم.
من میگم شما تو زمینه ی گرافیک نگران سونی و کنسولش نباش!!احیانا 4 تا گرافیک سال مال انحصاریای سونیه و امسال هم دوتا از بازیاش دوتا گرافیک برتر نسل بودن!
چه ربطی داره عکس میزاری؟
اونی که داشت برای کنسول مقابل "هروقت" میکرد شما بودی.من که راجب کارایی که مایکرو می خواد بکنه یا میتونه بکنه نظری ندادم!!!بازیساز ها و سایت ها به قدر کافی نظر دادن!
من فقط خواستم یه مروری بکنیم این نسل رو از نظر گرافیک .همین...
پ.ن:مقایسه گرافیک هیلو و تلو هم در نوع خودش جالب بود...:)
 
من خودم سر از هیچی در نمیارم :دی ولی برام خـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــیلی جالبه که یه سری تا بحث‌های این چنینی میشه خودشون رو بازی ساز و دانای کل و بقیه رو نادون میدونن :دی در صورتی که دیالوگ های خودشون از دم اشتباهه :دی
ما هم چند وقتی ـه پیگیریم ببینیم این اعتماد به نفس و کاذب و مضحک از کجا اومده چسبیده به یه عده :|
 
مولتی پلتفرم ها که تا نسل قبل بی اهمیت بودند حالا چی شد مهم شدند؟/:)



ببین فرض کن یه استودیو با سخت افزار 8 سال پیش همچین چیزی میسازه:

7da8d444a66672836afd26c1ba993969.jpg


اونوقت با X1 میخوان چی کار کنن؟اون موقعست که ما هم میایم فک جمع کنیم به نوبه ی خودمون.;)
من برم دوباره هیلو بازی کنم نسل بعد میخوام چه کار

پ ن : ps4 اگه 150درصد هم قویتر باشه بی فایده است چون این:
کورتانا:x
رو نداره!! عشقه چه میشه کرد فکر کنم باید از روی جسد مسترچیف بگذرم تا به عشقم برسم:d
 
واقعا من نمیدونم به چه ساز بعضی ها ما باید برقصیم که بی خیال بشن .


پیچیدگی PS3 و PS4 با هم مقایسه میکنن با 360 و ONE نمیدونم شما دیگه از کجا پیدا شدین انقدر قاطع هم نظر میدین آدم شک میکنه بعضی وقت ها به بعضی ها.

پیچیدگی PS3 به خاطر Cell بود در کنار پیچیدگی که داشت قدرت بیشتری میداد به خاطر همین شاید بعضی ها بگن پیچیدگیش به قدرتش صرف نمیکرد که خوب مشخصه درسته به خاطر همین هم سونی از نسل بعدش استفاده نکرد .

از طرف دیگه اینجا نه صحبت سر پیچیدگی سخت افزاریه بلکه پیچیدگی API ها هستش که ربط به برنامه نویسی متفاوت دو شرکت داره مشخصه API های سونی مهندسین سونی مینویسن نمیرن از API های ویندوز و ماکروسافت استفاده کنن به خاطر همین بحث سر سخت افزار نیست بلکه API .

اینجا مشخصه API های ماکروسافت دقیقا ساختار وینوز دارن به خاطر اینکه برنامه نویس هاش همون ها هستن مخصوصا که کنسول های نسل بعد دارن از ساختار PC استفاده میکنن حالا قطعه ها کاستومایز شدن اما ساختار CPU همون X86 .

حالا شما برین بیاین عکس بزارین خودتون مسخره کنید که بازی نسل پیش با بازی نسل بعد مقایسه کنید سخت افزار PS4 و ONE که بسیار شبه هم هستن با پیچیدگی PS3 و حتی 360 مقایسه کنید جز مسخره کردن خودتون هیچی نداره به خاطر اینکه اینجا صحبت سر پیچیدگی سخت افزاری نیست بلکه پیچیدگی API .:|
 
خب بهترین گرافیک
[SUP][1][/SUP]
و تنها بازی 1080p و 60 فریم ثابت داره روی
Xbox
One اجرا میشه و شکی توی قدرت دستگاه نمیزارـه
:d
ا

بهترین گرافیک رو که بگذریم، گفتنی ها گفته شد و نمرات و نقدها هم گفته هارو تایید کردن. اما اگر مقاله DF درباری F5 رو خونده باشی دقیقا میگه F5 برای اینکه 1080 و 60 فریم باشه خیلی چیزهارو قربانی کرده و کلی از گرافیک بازی ایراد گرفته!

On paper, delivering Forza Motorsport 5 to the 1080p60 standard seems like an immediate, crowd-pleasing move; a massive boost in clarity that sounds aloud the series' first crashing footstep on next-gen turf.

Digital Foundry vs. Forza Motorsport 5 • Articles • Eurogamer.net
 
بهترین گرافیک رو که بگذریم، گفتنی ها گفته شد و نمرات و نقدها هم گفته هارو تایید کردن. اما اگر مقاله DF درباری F5 رو خونده باشی دقیقا میگه F5 برای اینکه 1080 و 60 فریم باشه خیلی چیزهارو قربانی کرده و کلی از گرافیک بازی ایراد گرفته!



Digital Foundry vs. Forza Motorsport 5 • Articles • Eurogamer.net
همه چیز رو ول کردی چسبیدی به یه جمله؟:دی
چرا از بهترین گرافیک بگذریم؟:دی نمره ها دلیلشون چی بود؟گرافیک پایین بود؟دقیقا نقدها چیا رو تایید کردن؟:دی
 
حالا این سی دی پراجکت قبل راه خودشو مشخص کرده.(اینا از همون اول به راه راست هدایت شدند):d
فقط یه نفر خواسته های منو به گوششون برسونه::d
مهمترین مسئله ای که برام مهمه تو نسخه بعدی بهبود پیدا کنه:
1.آزادی عمل بیشتر و دنیای باز بودن واقعی بازی(کمتر به این ست پیس های لعنتی بخوریم)
2.کات سنس های کمتر(نصف بازی قبل به مکالمه های طولانی ، اجباری و تحمیلی خلاصه میشد)
خیلی وقتا بازی از لحاظ داستانی و گیم پلی اوج میگرفت ولی این مکالمات کات سنس مانند طولانی،هیجان بازی رو میگرفتن.

- - -ویرایش - - -

حالا این سی دی پراجکت قبل راه خودشو مشخص کرده.(اینا از همون اول به راه راست هدایت شدند):d
فقط یه نفر خواسته های منو به گوششون برسونه::d
مهمترین مسئله ای که برام مهمه تو نسخه بعدی بهبود پیدا کنه:
1.آزادی عمل بیشتر و دنیای باز بودن واقعی بازی(کمتر به این ست پیس های لعنتی بخوریم)
2.کات سنس های کمتر(نصف بازی قبل به مکالمه های طولانی ، اجباری و تحمیلی خلاصه میشد)
خیلی وقتا بازی از لحاظ داستانی و گیم پلی اوج میگرفت ولی این مکالمات کات سنس مانند طولانی،هیجان بازی رو میگرفتن.
 
در مورد گرافیک Forza باید بگم با اینکه تو AA یمقدار ضعف داره ولی از طرف دیگه فیزیک فوقالعاده ای داره که تو کنسول نظیرش وجود نداره و به گفته T10 بار پردازشی سنگینی میطلبه، جزیات ماشین هابطور عجیبی بالاست و واقعا نسل بعدیه، نورپردازی عالی و ریالیستیکی هم داره و با این حال بازی داره تو رزولیشن 1080p و 60fps کاملا ثابت اجرا میشه که حتی یک بار هم یدونه فریم نمیاد پایین که این نشون میده فریم بازی خیلی دست بالا گرفته شده و داره تو فریم بالاتر از 60 ران میشه که یک بار هم افت نمیکنه، این نشون میده که این بازی از لحاظ تکنیکال غولیه و T10 کار بزرگی انجام داده
 
"تنها بازی 1080 و 60 فریم ثابت"موجود داره با نهایت واقع گرایی داره(Impossibly Realistic Visuals) روی دستگاه اجرا میشه حالا از سرش زدن یا از تهش زدن یا وسطشو زدن یا نزدن یا ... تغییری توی واقعیت ایجاد نمیکنه:d
از بهترین گرافیک که DF گفته (حالا حالیش نبوده یا نفهمیده بحث هایی که روش شده یا فهمیده خودش رو به اون راه زده , من اطلاع ندارم) بگذریم و از روی کنسول وار هم رد شیم میرسیم به نکته ی جالبی که CDP توی مصاحبه زده:

"No we are not holding it back," he added, "it's just we are not at the stage right now to go in and optimise on each platform specifically. We want to make the game and the whole engine run on everything, with all the features and bells and whistles, and then just optimise, optimise, optimise.

گفته میخواد از تمام امکانات دستگاه استفاده کنه که خبر خوبه برای Xbox one :d

بازی از کینکت و اسمارت گلس هم پشتیبانی میکنه:

"We've got Kinect support but it's too early to speak about it,"
Tomaszkiewicz also confirmed that there will be SmartGlass support in the Xbox One version of The Witcher 3. "Yes," he said, "we are planning some stuff for it, but again it's too early to really say much about it."
 
"تنها بازی 1080 و 60 فریم ثابت"
خواهشا یکم شفاسازی بفریمایین که اولا این 1080p و فریم بالا خوبه یا نه ؟! چون وقتی نداشته باشین بده و داشته باشین خوبه
اون پیچیدگی سخت افزارم همین دقیقا یه زمان فکر میکردین دارین خوب بود :d
لطفا مارا روشن بفرمایید
ایشون بازیش فقط همون عکساس و میشه با اون technical demo ـی که David Cage داد مقایسش کرد که بنظرم درمقایسه با اون گرافیک پایینتری داره

من موندم کنسولی که COD رو 720p اجرا میکنه چجوری میشه بهش امید داشت با اینکه همینجام تایید شده کار باهاش مثل PC راحته .
 
آخرین ویرایش:
یکی میگه 900P یکی می گه 720 یکی میگه 1080 :| یکی میگه 20 فریم یکی میگه 30 فریم...این کله وجود یه کنسوله که سونی و ماکرو مییان ادعا میکنن شما هم کله ادعاتون اینه همش همین وقتی هم باهاتون بحث میکنن حرف خودتون و میزنید و نمیخواید واقعیت و بپذیرید...
تا حالا شده یه بار بحث حداقل 1200p یا 1600p 1440p بکنید یه بار شده بحث 60 فریم کنید یه بار شده بحث انتی الیاز txaa و... یه بار شده بحث تکنیک های حرفه ای dx11 بکنید همش بحثتون همینه...پیش برید ببنید چه خبره ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or