CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
حقیقت تلخه
:)

نه والا به جان فرخ کسی نمیگه تو لانچ رو دست Ryse گرافیک خوشگلتر داشتیم. KZ تو زمینه هایی خیلی بهتر بود اما درکل Ryse ویژوال خیلی بهتری داشت.

فقط مشکل این هست که X1 به شدت تو نمایش بازی ها تو رزولوشن 1080 و 60 فریم ضعف داره و تنها بازیش که 1080 و 60 فریم هست هم به استناد DF مجبور شده از گرافیک بزنه و کلا چیز جالبی نبوده که افت شدید نمراتش هم نشون میدن این موضوع رو (با گیم پلی و لذت بخش بودن بازی کار ندارم). الانم بحث، بحث ادامه هست چون کل نسل که تو Ryse خلاصه نمیشه. میشه؟ ببینیم در ادامه بازی های X1‌ میتونن با PS4 رقابت کنن یا نه. چون تا الان شما همه این ایرادات رو انداختید گردن پیچیدگی ها X1 و گفتید PS4 چون راحت بود سریع تهشو درآوردن اما X1 کلی کار داره و .... اما آلان این خبر یجورایی داره خلافش رو میگه. در هر صورت حرف ها که باد هوا هستن، باید دید بازی ها در عمل چیکار میکنن! Order و UC4 و... رو بیخیال، ببینیم کدوم بازی مایکرو میتونه با iF:SS رقابت کنه!
 
فقط مشکل این هست که X1 به شدت تو نمایش بازی ها تو رزولوشن 1080 و 60 فریم ضعف داره
ماکان جان نگو اینو:دی نسل پیش اوایل نسل ps3 همین مشکلات رو داشت! حتی gta iv با رزولوشن خیلی پایینی روش اجرا شد! اما کسی نگفت ضعف داره! حتی تاپیکی براش زده نمیشد کسی هم بحثی نمیکرد! یکم جنبه داشته باشید!
اگه فنای مایکرو میخواستن نسل پیش وضعیت رزولوشنهای ps3 خیلی جای بحث داشت
 
نه والا به جان فرخ کسی نمیگه تو لانچ رو دست Ryse گرافیک خوشگلتر داشتیم. KZ تو زمینه هایی خیلی بهتر بود اما درکل Ryse ویژوال خیلی بهتری داشت.

فقط مشکل این هست که X1 به شدت تو نمایش بازی ها تو رزولوشن 1080 و 60 فریم ضعف داره و تنها بازیش که 1080 و 60 فریم هست هم به استناد DF مجبور شده از گرافیک بزنه و کلا چیز جالبی نبوده که افت شدید نمراتش هم نشون میدن این موضوع رو (با گیم پلی و لذت بخش بودن بازی کار ندارم). الانم بحث، بحث ادامه هست چون کل نسل که تو Ryse خلاصه نمیشه. میشه؟ ببینیم در ادامه بازی های X1‌ میتونن با PS4 رقابت کنن یا نه. چون تا الان شما همه این ایرادات رو انداختید گردن پیچیدگی ها X1 و گفتید PS4 چون راحت بود سریع تهشو درآوردن اما X1 کلی کار داره و .... اما آلان این خبر یجورایی داره خلافش رو میگه. در هر صورت حرف ها که باد هوا هستن، باید دید بازی ها در عمل چیکار میکنن! Order و UC4 و... رو بیخیال، ببینیم کدوم بازی مایکرو میتونه با iF:SS رقابت کنه!
باز نمرات را ربط دادی به گرافیک ؟!

پیچیدگی ؟! یه خصیصه ی شما ps فنها برام خیلی جالبه خیلی قشنگ تمام صحبتها و توضیحات را اسفالت میکنید و ندید میگیرید بعد دوباره حرف خودتون را تکرا میکنید !!! دوستان ترجمه کامل و منظور بازیساز را از لحاظ پیچیدگیه Ps4 توضیح دادند میتونی قشنگ بخونی و اگر متوجه نشدی دوباره من شاید بتونیم توضیح بدم ؟!

مورد سوم واقعا اصلا من لذت میبرم به این اعتماد به نفس تو :bighug: مایکرو اونقدر بیچاره شده انچارتد و ..... بکنار تازه باید دید با if میتونه رقابت کنه :-s یکی از خصیصه های خیلی از شما ps فنها که واقعا برام خیلی جالبه نگاه کردن از اون بالا ها هست ! بقیه و طرفداران xbox یه بَرده هستند و شما پادشاه که تعیین تکلیف هم میکنید که xbox تازه میتونه با کدوم بازی رقابت کنه !

قشنگ این صحبت ها را یادت نگه دار شاید در اینده بدرد بخوره !
 
آخرین ویرایش:
مورد سوم واقعا اصلا من لذت میبرم به این اعتماد به نفس تو :bighug: مایکرو اونقدر بیچاره شده انچارتد و ..... بکنار تازه باید دید با if میتونه رقابت کنه :-s یکی از خصیصه های خیلی از شما ps فنها که واقعا برام خیلی جالبه نگاه کردن از اون بالا ها هست ! و بقیه و وطرفداران xbox یه بَرده هستند و شما پادشاه که تعیین تکلیف هم میکنید که xbox تازه میتونه با کدوم بازی رقابت کنه !

قشنگ این صحبت ها را یادت نگه دار شاید در اینده بدرد بخوره !
نه دیگه نگاه قضیه خیلی سادست چون DF در مورد Infamous:SS گفته کیفیتی در حد CG داره نظرش اینجا میشه فکت و معیاری واسه سنجش بقیه بازی ها ولی اگه همون DF در مورد Ryse بگه تصاویرش بیشتر شبیه فیلم از پیش رندر شدست تا بازی ، اینجا دیگه توهم زده و حرفش پشیزی ارزش نداره و عناوین X1 (عناوینی که بعضی هاشون حتی یه نمایش از گیم پلی نداشتن حتی نمی دونیم قراره در مورد چه بازی هایی حرف بزنیم lol) تازه باید با Infamous :SS رقابت کنن چه برسه به Uncharted4 و Order . . .
 
خیلی جالبه الان میخوای بگی تعریف تمجید کیلزون در حد RYSE هست ؟ البته تعریف تمجید RYSE بعد از کیزون هست و میتونی نوع تعریف و تمجیدی که از هر 2 بازی شده مقایسه کنی و تعریف تمجید DF را در مورد RYSE را ببینی نیاز به لینک هست برات بزارم ؟ :) میخوای الان بگی کدوم بهتره ؟ خیلی جالبه که هنوز نمیخوای قبول کنی حتی با یدونه عکس مقایسه هم مشخصه :)
میتونی اصلا مقایسه و نقدهای خود دو کنسول را بخونی که وقتی میرسه به مقایسه بازیهاشون ببینی چی نوشتند ؟!
اینهمه ساله در مورد گرافیک صحبت می کنی حداقل یه مقدار تو این همه مدت به اطلاعاتت اضافه کن و بعد برو سراغ فن بازی های بچه گانت ، البته نه فقط در مورد گرافیک ، کلا مثلا اینکه نمی دونی gamespy چند سالی می شه فقط داره بازی pc نقد می کنه و میای کامنت می ذاری چرا halo 4 رو gamespy نقد نمی کنه ! و هزاران اطلاعات دیگه . پیشرفت کن یه خورده اینقدر در جا نزن پسر !

اقای متخصص گرافیک و این صحبت ها ! بازی که داره با شفافیت 900 و فریم ریت 20 اجرا می شه . با اون وضعیت هویج مانند گیم پلی و ... رو داری با یه بازی 1080 با فریم ریت به مراتب بیشتر قیاس می کنی ؟ علت برتر بودن هم این هست که تعریف و تمجید ها بعد از کیلزون هست ؟ پس اگه ملاک قیاس ما این باشه که هر کی بعد از اون یکی اومد و از گرافیکش تعریف شد بهتره تو الان بعد از عرضه tlou و تعریفاتی که از گرافیک بازی شد باید دوباره سر به سجده می ذاشتی .

اکثر منتقد ها در مورد شفافیت بازی و فریم ریت صحبت کردن و همه عالم می دونن استاندارد 1080 و فریم ریت عالی چه قدر ارزش بالایی داره . این نکته رو خودتم خوب می دونی و دقیقا سر قیاس گرافیک mw 2 با کیلزون 2 و انچارتد 2 در همین فروم به قدری در مورد 60 فریم بودن mw 2 صحبت کردی و همین یه نکته رو علت برتری گرافیک این بازی می دونستی که اگه برم بگردم و کامنت هات باشه خودت دیگه تو این تاپیک پیدات نمی شه . منتهی مسئله اینه که سال 2009 که این اتفاق افتاد انحصاری های سونی اون طرف بودن و تو یادت افتاده بود فریم ریت چه ارزشی داره . :)) در نهایت اینکه خودت رو خسته نکن . به جای بحث های بیهوده و انتظار برای موج دوم بازی ها !! حقیقت رو بپذیری سنگین تری . چه در بازی های مولتی و چه در عناوین انحصاری .
 
ماکان جان نگو اینو:دی نسل پیش اوایل نسل ps3 همین مشکلات رو داشت! حتی gta iv با رزولوشن خیلی پایینی روش اجرا شد! اما کسی نگفت ضعف داره! حتی تاپیکی براش زده نمیشد کسی هم بحثی نمیکرد! یکم جنبه داشته باشید!
اگه فنای مایکرو میخواستن نسل پیش وضعیت رزولوشنهای ps3 خیلی جای بحث داشت

خب دوست عزیز اینو که ما قبول داریم و تقریبا میشه گفت 2 سال اول PS3 فاجعه بود. ولی مشکل اصلی هم همون پیچیدگی Cell بود.
ولی پیچیدگی Cell کجا و پیچیدگی X1 کجا! که ساختاری شبیه به PC داره!
ما قبول کردیم PS3 اون موقع ضعیف عمل کرد ولی جالبه شماها به هیچ وجه نمیخواید این ضعف X1 رو قبول کنید!
جالب تر میدونید چیه ؟! وقتی ما میگیم به عناوین لانچ نمیشه استناد کرد و باید منتظر سازندگان دیگه موند شماها فقط Ryse یادتون میاد. وقتی میگیم تو عناوین لانچ تو بازی هایی که رو هر دو کنسول اجرا شدن(بازی های مولتی) PS4 یه سر و گردن بهتر عمل کرده میگید باید منتظر موج بعدی بازی ها بود!!
خب تکلیف ما و خودتون رو روشن کنید! بالاخری این ور یا اونور؟!!
 
اینهمه ساله در مورد گرافیک صحبت می کنی حداقل یه مقدار تو این همه مدت به اطلاعاتت اضافه کن و بعد برو سراغ فن بازی های بچه گانت ، البته نه فقط در مورد گرافیک ، کلا مثلا اینکه نمی دونی gamespy چند سالی می شه فقط داره بازی pc نقد می کنه و میای کامنت می ذاری چرا halo 4 رو gamespy نقد نمی کنه ! و هزاران اطلاعات دیگه . پیشرفت کن یه خورده اینقدر در جا نزن پسر !

اقای متخصص گرافیک و این صحبت ها ! بازی که داره با شفافیت 900 و فریم ریت 20 اجرا می شه . با اون وضعیت هویج مانند گیم پلی و ... رو داری با یه بازی 1080 با فریم ریت به مراتب بیشتر قیاس می کنی ؟ علت برتر بودن هم این هست که تعریف و تمجید ها بعد از کیلزون هست ؟ پس اگه ملاک قیاس ما این باشه که هر کی بعد از اون یکی اومد و از گرافیکش تعریف شد بهتره تو الان بعد از عرضه tlou و تعریفاتی که از گرافیک بازی شد باید دوباره سر به سجده می ذاشتی .

اکثر منتقد ها در مورد شفافیت بازی و فریم ریت صحبت کردن و همه عالم می دونن استاندارد 1080 و فریم ریت عالی چه قدر ارزش بالایی داره . این نکته رو خودتم خوب می دونی و دقیقا سر قیاس گرافیک mw 2 با کیلزون 2 و انچارتد 2 در همین فروم به قدری در مورد 60 فریم بودن mw 2 صحبت کردی و همین یه نکته رو علت برتری گرافیک این بازی می دونستی که اگه برم بگردم و کامنت هات باشه خودت دیگه تو این تاپیک پیدات نمی شه . منتهی مسئله اینه که سال 2009 که این اتفاق افتاد انحصاری های سونی اون طرف بودن و تو یادت افتاده بود فریم ریت چه ارزشی داره . :)) در نهایت اینکه خودت رو خسته نکن . به جای بحث های بیهوده و انتظار برای موج دوم بازی ها !! حقیقت رو بپذیری سنگین تری . چه در بازی های مولتی و چه در عناوین انحصاری .

پس یعنی اون همه سایت یا خود DF به این موردی که شما گفتید توجه نداشتند و و نمیدونستند RYSE داره تو 900P اجرا میشه و فریم ریت پایینتر داره ؟! و با اینکه میدونستند از RYSE تعریف کردند و بیشتر از KZ ؟!
صحبت فریم ریت میکردم ؟! کسی ندونه فکر میکنه KZ الان 2 برابر RYSE فریم ریت داره ؟! جالبه که همین DF میگه تو بعضی صحنه ها میاد رو 25 و اینا ! کسی ندونه فکر میکنه RYSE از اول تا اخر رو 20 فریم اجرا میشه ؟! اون زمانی که من بحث فریم ریت میکردم یه فریم ریت 2 برابر بود مثلا RAGE یه بازی که تو 60 فریم قفل شده ! مثلا MW حداقل رو فریم 60 و 50 و 40 تغییر میکرد یعنی به طور متوسط 80 درصد فریم ریت بهتری میداد . شلوغیه صحنه ها و اکشن بالای بازی و ..................
متاسفانه یا شما بحث را خوب دنبال نمیکردی یا اینکه الان اومدی اون نکاتی را از پستهای من برداشت میکنی که به نفع خودت هست ؟!

صحبت از ارزش بالای 1080P میشه ؟ OK منم دوست دارم رزولوشن بالا بشه تا تصاویر شارپتر باشه ولی جدا اگه این سایتهای پیکسل شمار نبود میخواستم ببینم چند نفر متوجه میشدند مثلا RYSE تو چه رزولوشنی اجرا میشه ؟! هدف یه سازنده چیه ؟! اصلا این قضیه برات اهمیتی میداشت ؟! هدف بازی ساز اینه که بتونه گرافیکی با کیفیت تصویری بالا برات ارائه بده تا با دیدنش بگی WOW ! اینطور نیست ؟! الان نتیجه کاری که RYSE انجام داده چیه به نظرت ؟! از طرفی من هیچ تصویر و کدر و ......تو RYSE نمیبینم که بخوام از رزولوشن پایین RYSE گله کنم ! درسته ؟ پس میبینم کاری که کرایتک انجام داده درسته ! اگر میدیدم این افت رزولوشن باعث شده تصاویر شارپ نشه اونقت خود من هم از کارشون شاکی میشدم !

در مورد حرف که اول پستت زدی یکم دقت کن و احترامت را نگه دار من اهل گزارش کردن و اینا نیستم پس سعی کن ادب و کمالت را نگه داری .
 
قشنگ این صحبت ها را یادت نگه دار شاید در اینده بدرد بخوره !

والا فرخ من که با تو دعوا ندارم که!:دی یکم لطیف تر کامنت هم بدی بد نمیشه!:دی من نمیگم مارکو خیلی بدبخت شده یا چیز مشابه این. من میگم iF:SS خیلی خوبه!:دی ان گرافیک برای یه بازی OW انم 1080 کم چیزی نیست. DF رو که خوشبختانه قبول داری، اینا بعد از دیدن بازی تو استدیو گفته بودن بیشتر از هر بازی دیگه ای شبیه CG هست. حالا ببینیم مایکروسافت چیکار میکنه. قبلا هم گفته بودم مقایسه بازی بعدی ND که الان یعنی UC4 با بازی بعدی 343 یعنی Halo جدید میتونه جالب باشه. بالاخره قدرت پنهانی در X1 نهفته باشه باید 343 بتونه مهارش کنه. خودتم که میگفتی مایکرو گفته 4K هست بازی. حالا 4K هم نبود، اشکالی نداره.

راستی موج دوم بازی های X1 چین؟ یعنی برای عرضه تو مارچ و انورا چی داره؟
 
پس یعنی اون همه سایت یا خود DF به این موردی که شما گفتید توجه نداشتند و و نمیدونستند RYSE داره تو 900P اجرا میشه و فریم ریت پایینتر داره ؟! و با اینکه میدونستند از RYSE تعریف کردند و بیشتر از KZ ؟!
صحبت فریم ریت میکردم ؟! کسی ندونه فکر میکنه KZ الان 2 برابر RYSE فریم ریت داره ؟! جالبه که همین DF میگه تو بعضی صحنه ها میاد رو 25 و اینا ! کسی ندونه فکر میکنه RYSE از اول تا اخر رو 20 فریم اجرا میشه ؟! اون زمانی که من بحث فریم ریت میکردم یه فریم ریت 2 برابر بود مثلا RAGE یه بازی که تو 60 فریم قفل شده ! مثلا MW حداقل رو فریم 60 و 50 و 40 تغییر میکرد یعنی به طور متوسط 80 درصد فریم ریت بهتری میداد . شلوغیه صحنه ها و اکشن بالای بازی و ..................
متاسفانه یا شما بحث را خوب دنبال نمیکردی یا اینکه الان اومدی اون نکاتی را از پستهای من برداشت میکنی که به نفع خودت هست ؟!

صحبت از ارزش بالای 1080P میشه ؟ OK منم دوست دارم رزولوشن بالا بشه تا تصاویر شارپتر باشه ولی جدا اگه این سایتهای پیکسل شمار نبود میخواستم ببینم چند نفر متوجه میشدند مثلا RYSE تو چه رزولوشنی اجرا میشه ؟! هدف یه سازنده چیه ؟! اصلا این قضیه برات اهمیتی میداشت ؟! هدف بازی ساز اینه که بتونه گرافیکی با کیفیت تصویری بالا برات ارائه بده تا با دیدنش بگی WOW ! اینطور نیست ؟! الان نتیجه کاری که RYSE انجام داده چیه به نظرت ؟! از طرفی من هیچ تصویر و کدر و ......تو RYSE نمیبینم که بخوام از رزولوشن پایین RYSE گله کنم ! درسته ؟ پس میبینم کاری که کرایتک انجام داده درسته ! اگر میدیدم این افت رزولوشن باعث شده تصاویر شارپ نشه اونقت خود من هم از کارشون شاکی میشدم !

در مورد حرف که اول پستت زدی یکم دقت کن و احترامت را نگه دار من اهل گزارش کردن و اینا نیستم پس سعی کن ادب و کمالت را نگه داری .

اصلا حال و حوصله بحث ندارم فقط یه سوال دارم به این چیزای که میگی واقعا باور داری ؟

1. یعنی تفاوت فریم اصلا مهم نیست فقط تعریف کردن مهمه ؟
2.یعنی فقط تعریف از بازی مهمه ؟ یعنی نبود گیم پلی و هوش مصنوعی و ... در بازی تاثیری نداره ؟ یعنی بازی که به صرف 900P بودن و 30 فریم اجرا شدن و نبود هوش مصنوعی و گیم پلی ... ازش تعریف میشه از گرافیکش یعنی دیگه این بازی خداست و... ؟
3.جانم هدف بازی ساز این نیست فقط گرافیک ببینی بگی WOW برعکس باید وقتی بازی ببینی بگی WOW چه بازیه .


شما باید در کنار گرافیک و گیم پلی و رزولیشن و AI و ... بگی WOW وگرنه انیمشین سازی که نیست فیلم هم نیست بازیه . از طرف دیگه رزولیشن و ... فدای گرافیک کرده که تازه بیاد با گرافیک KZ که داره با رزولیشن بالاتر و فریم ثابت تر مقایسه بشه .
 
خیلی سیاست جالبی داشت این MS
به یه کمپانی که از دریمکست هم گرافیک CG میکشه بیرون پول داد براش بازی بسازه که حالا متاش بشه 4 اشکال نداره ولی بتونه ضعف سخت افزارشو بپوشونه
Crytek هم از روز اول تا ریلیز داشت فقط گیف میداد بیرون و ملتو هایپ میکرد

جالبه هنوز بعضی ها نمیدونن برای دیدن قدرت یه سخت افزار و سنجشش اون رو باید با رقیبش تو یه محیط یکسان (بازی های مولتی) تست کرد
 
خیلی سیاست جالبی داشت این MS
به یه کمپانی که از دریمکست هم گرافیک CG میکشه بیرون پول داد براش بازی بسازه که حالا متاش بشه 4 اشکال نداره ولی بتونه ضعف سخت افزارشو بپوشونه
Crytek هم از روز اول تا ریلیز داشت گیف میداد بیرون و ملتو هایپ میکرد

جالبه هنوز بعضی ها نمیدونن برای دیدن قدرت یه سخت افزار و سنجشش اون رو باید با رقیبش تو یه محیط یکسان (بازی های مولتی) تست کرد

جالبترش اینه که وقتی توی نسل قبل بازی ها روی Xbox360 بهتر بود می گفتن برید انحصاری ها رو نگاه کنید ، سازنده های first party ان که قدرت کنسول رو نشون می دن نه 3rd party

الان داستان عوض شده مثل این که ، به صرف هست روی 3rd party ها مانور داد
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or