CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
چقدر طولش دادین بحثو ؟؟ اینجور بحثا با فرخ کی نتیجه داده که این دومیش باشه ؟ :دی

پ.ن : شوخی به کنار اینجور بحثا دیگه جذابیتشو واسم از دست داده تا حدودی ؟ نمیدونم مشکلم چیه ؟ :دی
باورت میشه امین من قبلا پای ثابت این بحث ها بودم تا اخر به جر و دعوا کشیه نمیشد ول نمیکردم بحثو ولی الان دقیقا حسم نسبت به این بحث ها meh هست :d

یادش بخیر قبلا جوون بودیم میزدیم تو سر و کله هم ولی خداییش این بحث ها واقعا دیگه الکی تکراری شده .
 
یه زمانی مدام این بحث تو BC وجود داشت که ارزش گرافیکی که مثلا گیرز3 یا هیلو4 ارائه میدن خیلی بیشتر از چیزیه که ناتی داگ تو آنچارتد 3 یا 2 ارائه داده یه عالمه ام برای این دلیل وجود داشت تعداد دشمنای تو صحنه تعداد یارای همراه تو گیرز مثلا فیزیک بازی یا محیطی که بازی توش داشت انجام میشد پر از فعل و انفعالات مختلف بود HALO4 ام که از این نظر دیگه اوج بازیای این نسل بود یعنی بزرگترین محیطا با بیشترین و متنوع ترین آبجکتا و یارای همراهو دشمنای مختلف با هوش مصنوعی خارق العاده و نورپردازی بی نقص حالا HALO4 همه ی اینارو کنار یه کیفیت بصری بینظیر ارائه میداد تو زمان خودش اما ملاک دوستان اون زمان به هیچ وجه اینجور چیزا نبود نه فیزیک مهم بود نه ثبات فریم ریت نه فعل و انفعالات محیط نه تعداد آبجکتا و نه هوش مصنوعی اون زمان فقط و فقط زیبایی بصری بود که دلیل برتری یه بازی میشد از نظر سونی فنا یعنی چون انچارتد خوش آبو رنگ تر بود و در کل به زبان عامیانه گرافیک خوشگل تری ارائه میداد پس بازی بهتری بود از نظر گرافیکی در حالی که خیلی چیزارو برای همین قشنگی فدا کرده بود(TLOU هم با فدا کردن خیلی چیزا به اون کیفیت بصری رسیده بود 3 GOW که یکی از بهترین بازیای سونی بود حتی اجازه ی چرخش دوربینم نمیداد) حالا باز چی شده که دوستان طبق معمول منطقشونو عوض کردن معلوم نیست الان دیگه رایز چون هوش مصنوعیش خوب نیست فیزیکش خیلی عالی نیست یا فعلو انفعالات فیزیکیش کمه پس اصلا مهم نیست که چرا کیفیتش اینقدر بالا رفته یعنی قشنگ حرفای خودتونو که مدام تو طول نسل قبل تکرار میکردید حالا کاملا عوض کردید که این واقعا جالبه
نمیدونم مارو چی فرض کردید اما حداقل برای حرفای خودتون احترام قائل باشید حرف فقط نشه باد هوا

اون سالی که آنچارتد 3 بهترین گرافیک سال رو گرفت، گیرز 3 حتی نامزد این شاخه هم نشده بود!
هیلو 4ـی هم که میگید، همون طور که مشخصه، تو سال 2012 بهترین گرافیک رو داشت و توی رقابت با جورنی، این جایزرو گرفت! حتی گیرز 2 هم توی بخش گرافیک نامزد نشد! بحث بد بودن گرافیکشون نیست، توی سال خودشون بازی های دیگه ای بودن که گرافیک بهتر رو ارائه میکردن!

بحث رایز هم قبلا 100 بار شده، همون طور که Beyond گرافیک خیلی بالاتری نسبت به بقیه بازی ها به لطف مسائل دیگه داره، رایز هم مثل اونه! با این تفاوت که برای رسیدن به گرافیک Beyond چیزی رو فدا نکردن! چون سبک بازی طوری بوده که بتونن روی گرافیک بالاتر مانور بدن، ولی رایز که یه بازی H&S و اکشنه، از هر جاییش که میشد زدن تا یه چیزی شبیه به انیمیشن درست کنن!
 
نسل پیش:
گروه 1: بخشی از فن های Xbox در حال جنگ با بخشی از PS فن ها.موضوع جنگ مسئله UC یا HALO؟
گروه 2: بخش دیگر فن های Xbox با بخش باقیمونده فن های PS روی مسئله سادگی یا پیچیدگی(CELL)

نسل فعلی:

گروه 1: همان گروه اول در نسل قبل ولی موضوع جنگ سادگی و یا پیچیدگی
گروه 2: همون گروه دوم نسل قبل اینبار روی مسئله KZ یا Ryse

تو نسل جدید گروه یک نمیتونه سراغ بحث نسل قبلش یعنی UC یا HALO بره چون توی نسل جدید دچار تناقض میشه ولی به گروه دوم توی نسل قبل حسابی حمله میکنه.
از تونظرف گروه دوم در نسل جدید نمیتونه سراغ بحث پیچیدگی و سادگی بره چون توی نسل جدید دچار تناقض میشه ولی تا میتوه به گروه اول در نسل قبل حمله میکنه.
و این بحث ها مثل یک لوپ مدام تکرار میشه این وسط هم اگر یه نفر منطقی حرف بزنه در تناقضات بسیار زیاد این لوپ نابود میشه.خلاصه اینکه بخوای یا نخوای توی این گرداب هستی...
 
بحث کردن سر یک فکت باعث نمیشه که اون فکت تغییر کنه.

قدرت سخت افزاری Xbone < PS4

حالا شما دو طرف هی خودتون رو با بحث کردن الکی خسته کنید.
با اینکه مثل فن های 2 اتیشه ی apple فن Microsoft هستم اما خب راست میگن دیگه تا العان PS4 > Xbox One اونم با اختلاف.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or