CD Projekt: کنسول PlayStation 4 کمی پیچیده تر از Xbox one است

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Witcher-3-banner.jpg

در یک مصاحبه تقریباً طولانی با برنامه نویس اصلی موتور گرافیکی استودیو CD Project Red جناب Balázs Török با سایت Eurogamer , ایشان به تشریح برخی پیچیدگی ها در توسعه بازی های چند پلتفرمه بر روی کنسول های PS4 و X1 پرداخت . توضیح اینکه چگونه API استفاده شده در PS4 کمی پیچیده تر هست نسبت به X1 :

"درک و استفاده از X1 بسیار ساده و آسان است چرا که نه تنها سخت افزار کاملاً شبیه به PC هست بلکه هر چیز دیگری نظیر SDK و API کنسول واقعاً شبیه چیزی هستن که شما میتونید توی یک PC پیدا کنید. در مورد PS4 این کمی پیچیده تر هست ولی من شخصاً قبلاً روی کنسول قبلی سونی, PS3 کار کردم ."

با این حال ایشان سریعاً چنیدین بار اشاره کردن که منابع سخت افزاری PS4 بسیار بیشتر در دسترس و کارکرد هست نسبت به سخت افزار پیچیده PS3 :

"با PS3 شما نیاز به یک جامعه اطلاعاتی داشتید جوری که بتونید اطلاعات رو توی راه های مختلف با هم دیگه به اشتراک بزارید اما برای حال این بسیار ساده تر است. هرکسی میتواند با بهره گیری از دانش توسعه بازی بر روی PC و احتمالا کنسول های نسل پیش به محدودیت های کنسول های نسل بعد برسند ."

استودیو CD Project هم اکنون در حال کار بر روی عنوان The Witcher 3 برای عرضه بر روی کنسول های نسل بعد و PC می باشد در حالی که عنوان دیگر این استودیو, Cyberpunk 2077 احتمالا در تاریخی بین سال های 2015 / 2016 برای پلتفرم های مشابه عرضه خواهد شد .
CD Projekt: PS4 is a little more complicated than X1 � Worlds Factory
 
آخرین ویرایش:
تو موج اول شاید بهتر عمل کرده باشه تو بعضی بازی ها اما در ادامه X1 بهتر عمل میکنه.

مثلا 360 هشت سال مولتی پلتفرم ها رو بهتر اجرا کرد به فروش PS3 لطمه ای ضد؟
نه دیگه نشد .

اگه PS4 پیچیدس هم الان پیچیدس هم موج دهم پیچیدس هم ده سال دیگه پیچیدس
اگه xbox سادست هم الان سادست هم 10 سال دیگه

اگه بازی سازا نیاز به وقت دارن تا کار با xbox رو یاد بگیرن و بیاد از PS4 جلو بزنه پس PS4 سادس . کدوم حالت درسته ؟
در هر دو حالت استدلال شما اشتباهه


-----
ربطی به فروش نداره .
PS4 تا 10 سال دیگه هم اینقد با رقیبش اختلاف داشته باشه فنای xbox کنسول خودشونو میگیرن . ( البته این به بحث ما ربطی نداره)
 
نه دیگه نشد .

اگه PS4 پیچیدس هم الان پیچیدس هم موج دهم پیچیدس هم ده سال دیگه پیچیدس
اگه xbox سادست هم الان سادست هم 10 سال دیگه

اگه بازی سازا نیاز به وقت دارن تا کار با xbox رو یاد بگیرن و بیاد از PS4 جلو بزنه پس PS4 سادس . کدوم حالت درسته ؟
در هر دو حالت استدلال شما اشتباهه


-----
ربطی به فروش نداره .
استدلالتون اشتباهه. وقتی سازنده ها از پیچیدگی کار کنسول و فوت و فنهاش سر در بیارن دیگه مشکلی ندارن باش. درست مثل ps3 که به مرور زمان کیفیت عناوین مولتی پلتفرمش بهتر شد. حتی خود استودیوهای فرست پارتی سونی هم هر چی بیشتر از پیچیدگی هی کنسول سر در آوردن تونستن بازیهایی با گرافیک بهتری رو بسازن
 
استدلالتون اشتباهه. وقتی سازنده ها از پیچیدگی کار کنسول و فوت و فنهاش سر در بیارن دیگه مشکلی ندارن باش. درست مثل ps3 که به مرور زمان کیفیت عناوین مولتی پلتفرمش بهتر شد. حتی خود استودیوهای فرست پارتی سونی هم هر چی بیشتر از پیچیدگی هی کنسول سر در آوردن تونستن بازیهایی با گرافیک بهتری رو بسازن
من مگه نظری دادم که اشتباه باشه دوسته من ؟

PS4 که بازیهای مولتی پلتفرم رو با اختلاف فاحشی برده . اینو همه میدونیم.خب؟

اگه PS4 پیچیدست و xbox ساده , پس بازی سازا باید با xbox راحت باشن و بهتر روش کار کنن که نتیجه میشه برتریه نسخه xbox
اگه xbox نیاز به وقت برای یادگیری داره پس معلوم میشه نسبت به PS4 کار باهاش سخت تره .
اگه میخای بگی منتظر موج بعدی باش پس میشه همین گزینه دوم

این دو جمله ماله من نیستن واقعیته . حالا شما کدوم رو قبول داری ؟
 
دوستانی که ادعا می کنن با وجود پیچیدگی کنسول PS4 بازم بهتر عمل کرده ( استناد به BF و Cod) زمانی حرف شما تو این تایپیک درسته که اختلاف گرافیکی بازی The witcher 3 هم به همان اندازه Cod و BF4 باشه ! نسل قبل یه سری از بازی های مولتی پلتفرم، اختلاف فاحشی بین دو کنسول به نمایش گذاشتن یه سری بازیها هم اختلاف ناچیزی ! در هر صورت بستگی به سازنده داره که بتونه اختلاف رو ناچیز کنــه . امیدوارم اختلاف اونقدر زیاد نباشه وگرنه این مسئله به ضرر هر دو طرفه تا جایی که ممکنه کنسولی قربانی کنسول دیگه ای بشه.
 
من مگه نظری دادم که اشتباه باشه دوسته من ؟

PS4 که بازیهای مولتی پلتفرم رو با اختلاف فاحشی برده . اینو همه میدونیم.خب؟

اگه PS4 پیچیدست و xbox ساده , پس بازی سازا باید با xbox راحت باشن و بهتر روش کار کنن که نتیجه میشه برتریه نسخه xbox
اگه xbox نیاز به وقت برای یادگیری داره پس معلوم میشه نسبت به PS4 کار باهاش سخت تره .
اگه میخای بگی منتظر موج بعدی باش پس میشه همین گزینه دوم

این دو جمله ماله من نیستن واقعیته . حالا شما کدوم رو قبول داری ؟
من بازیساز و تحلیلگر نیستم واسه همین نمی تونم راجع موج های بعدی بازی ها حرف بزنم(همونطور که هیچوقت نزدم) اما اینو مطمئنم در آینده تفاوت بین وان و پلی کمتر خواهد شد.( اگرچه نمیدونم تا چقدر اما به کاهش تفاوت در سالهای آینده ایمان دارم.)
کنسول ساده چیزی برای کشف نداره اما کنسول پیچیده داره و وقتی سال به سال سازنده ها بیشتر پیچیدگی ها رو بشناسن پیشرفت گرافیکی تو کنسول پیچیده سریعتر اتفاق میافته. در نتیجه کنسول پیچیده روز به روز بیشتر خودشو به سطح کیفی کنسول ساده تر نزدیک میکنه.
 
دوستانی که ادعا می کنن با وجود پیچیدگی کنسول PS4 بازم بهتر عمل کرده ( استناد به BF و Cod) زمانی حرف شما تو این تایپیک درسته که اختلاف گرافیکی بازی The witcher 3 هم به همان اندازه Cod و BF4 باشه ! نسل قبل یه سری از بازی های مولتی پلتفرم، اختلاف فاحشی بین دو کنسول به نمایش گذاشتن یه سری بازیها هم اختلاف ناچیزی ! در هر صورت بستگی به سازنده داره که بتونه اختلاف رو ناچیز کنــه . امیدوارم اختلاف اونقدر زیاد نباشه وگرنه این مسئله به ضرر هر دو طرفه تا جایی که ممکنه کنسولی قربانی کنسول دیگه ای بشه.
این حرفت شد حرف حساب اما توجهت رو به یه نکته هم جلب میکنم تمامی بازیهای مولتی لانچ البته قطعا بجز اونایی که رو PSP هم اجرا میشن روی PS4 بهتر بوده حتی NFS هم که تا حدودی Parity داشته باز هم هر چقدر کم باز روی PS4 بهتر اجرا شده اما با کلیت حرفت موافقم باید کمی بیشتر هم صبر کرد ولی قبول کن تا 2015 اگه همین روند باشه دیگه فکر کنم باید حقیقت رو پذیرفت اینطور نیست؟
این قضیه قربانی شدن هم درسته بلاخره بازیا بر اساس سخت افزار ضعیفتر ساخته میشن و اینجوری اون قویتره باید دلشو به مثلا رزولوشن بالاتر خوش کنه
 
اگه اون تاپیک مقایسه دو نسخه BF4 یادت باشه . خیلی از غیرخودیهای ما:d ( خودی های شما ) اکثرا روی این قضیه که API هایی که ماکروسافت برای دولوپرها فرستاده مشکل داشتن پافشاری می کردن . دیرآماده شدنشون یه طرف و ایرادات نرم افزاری دیگه API ها یه طرف دیگه . در هر صورت چیزی بود که بهش استناد می شد .
اون جمله راجع به بیاند هم که مختص همین بازی نیست و از هوی رین و ... وجود داشته و حتی تو تاپیکی که چند وقت پیش راجع به بهترین گرافیک نسل بود و هیلو4 سردمدار بازیهای ماکرو بود . ازین جملات زیاد میشنیدیم از دوربین ثابت گاد آو وار تا هوش مصنوعی نداشتن و فیزیک نداشتن هوی رین . کلا این مثالا واسه اینه که طرف بحث یه خورده مواضعشو واضح تر مشخص کنه و ازین شاخه به اون شاخه نپره تا راحت تر بشه بحث کرد .
یه سریا که تکلیفشون مشخصه,بحثی هم درش نیست :دی
من خودم از فنای کیجم حتی به خاطرش اخطار هم گرفتم :| :( ولی در مورد GOW همون بنده خدایی که بر تک دمو بودن رایز پافشاری میکنه,میگفت دوربین ثابت تاثیری نداره,حالا برا کوبوندن رایز دیگه به خودی هم رحم نکرد :دی فقط میخواد بکوبه به هر قیمتی که شده :دی
 
خوب این چیز خیلی تازه ای نیست قبلا هم یوشیدا بهش اشاره کرده بود که استفاده از GPGPU در PS4 زمان میبره و هیچ کدوم از بازیای لانچ هم ازش استفاده نکردن و در آینده شاهد بازیهایی خواهیم بود که به مراتب بهتر هستن
اما یه نکته هم وجود داره که در ساختار APU ی PS4 یه سری شتابدهنده هم وجود داره که دقیقا اشاره شده که استفاده از اونا به اندازه ی استفاده از Cell تو نسل قبل دشواری داره خوب پس میشه به چند نتیجه کلی رسید:

1. PS4 تونسته بدون استفاده از GPGPU و شتابدهنده ها از X1 قویتر عمل کنه یعنی در ساده ترین حالت هم PS4 از رقیب جلوتره
2. اینکه که سرنی گفته کار با PS4 راحته فقط به زمانی اشاره کرده که شتابدهنده ها و GPGPU استفاده نشن مثل الان
3 با بکار گیری GPGPU و شتابدهنده ها در آینده (که احتمالا محدود به فرست پارتی ها میشه) شاهد گرافیکهایی روی PS4 خواهیم بود که مسلما روی X1 قابل پیاده سازی نیستن
4. سازنده ی ویچر داره احتمالا به مورد 3 اشاره میکنه که میگه ساخت بازی روی PS4 پیچیده گی هایی داره
این قابلیت GPGPU که میگی حتی 360 هم این قابلیت رو داشت که یکی از مزیت های GPUه 360 نسبت به PS3 بود. در مورد GPGPU تو Xbox One هم اینجا یکی از مهندسین مایکروسافت در موردش توضیح داده:

Digital Foundry: So what is your general approach to GPGPU? Sony has made a big deal about its wider compute pipelines in order to get more utilisation of the ALU. What is your philosophy for GPGPU on Xbox One

Andrew Goossen: Our philosophy is that ALU is really, really important going forward but like I said we did take a different tack on things. Again, on Xbox One our Kinect workloads are running on the GPU with asynchronous compute for all of our GPGPU workloads and we have all the requirements for efficient GPGPU in terms of fast coherent memory, we have our operating system - that takes us back to our system design. Our memory manager on game title side is completely rewritten. We did that to ensure that our virtual addressing for the CPU and GPU are actually the same when you're on that side. Keeping the virtual addresses the same for both CPU and GPU allows the GPU and CPU to share pointers. For example, a shared virtual address space along with coherent memory along with eliminating demand paging means the GPU can directly traverse CPU data structures such as linked lists

On the system side we're running in a complete generic Windows memory manager but on the game side we don't have to worry about back-compat or any of these nasty issues. It's very easy for us to rewrite the memory manager and so we've got coherent memory, the same virtual addressing between the two, we have synchronisation mechanisms to coordinate between the CPU and GPU that we can run on there. I mean, we invented DirectCompute - and then we've also got things like AMP that we're making big investments on for Xbox One to actually make use of the GPU hardware and the GPGPU workloads

The other thing I will point out is that also on the internet I see people adding up the number of ALUs and the CPU and adding that onto the GPU and saying, "Ah, you know, Microsoft's CPU boost doesn't make much of a difference." But there still are quite a number of workloads that do not run efficiently on GPGPU. You need to have data parallel workloads to run efficiently on the GPU. The CPU nowadays can run non-data parallel workloads but you're throwing away massive amounts of performance. And for us, getting back to the balance and being able to go back and tweak our performance with the overhead in the margin that we had in the thermals and the silicon design, it kind of enabled us to go back and look at things. We looked at our launch titles and saw that - hey we didn't make the balance between CPU and GPU in terms of our launch titles - we probably under-tweaked it when we designed it two or three years ago. And so it was very beneficial to go back and do that clock raise on the CPU because that's a big benefit to your workloads that can't be running data parallel
 
Gartall

من همیشه مخالف گیف گذاشتن و مسخره بازی هستم، چون به وضوح نشون دهنده ضعف طرف مقابل هست. حرفی برای گفتن داشتی قطعا میزدی. در هر صورت از بازی سازها بگیر تا منتقدها و سایت ها و مجلات گفتن کنسول قوی تر PS4 هست و بازی های مولتی هم روی X1 ... دیگه این بحران 720 رو ما در نیاوردیم. همین DF و دوستان مطرح کردنش. حالا یا منطقی عمل میکنی و قبول میکنی، یا کماکان در این عقیده به سر میبری که نه الا و للا فلان و است و بهمان که در هر صورت برای من مهم نیست. خوش باشی.

ببین ملاکت چیه تو؟ جدی میخوام بدونم ؟ سایت ها و مجلاتی که گفتن ps4 قوی تره الان اکثرشون دارن میگن Ryse بهترین گرافیک داره الان باید چیکار کنیم فکت صادر کنیم؟! نتیجه گیری کنیم X1 قوی ترین کنسول نسل بعد هست؟ در مورد انحصاری که گفتی از لحاظ گرافیکی X1 هیچ وقت نمیتونه رو دست ps4 بلند شه دیدم که Ryse کرایتک با یه انجین 3rd party رو دست Guerrilla Games استدیو فرست پارتی سونی بلند شد ! واسه موج دوم و سوم و . . .هم به قول خودت خوب شب دراز است و غلندر بیدار! فقط محض یادآوری اون کامنت ها و دلایلی در مورد برتری Killzone :SF نسبت به Ryse آوردی که محیطش شلوغ ، نمی دونم AI و.... بوکمارک کردم ببنیم وقتی halo 5 اومد این دلایل قشنگت یادت میمونه یا نه؟!

@ Gartall

مگه قرار نشد تا موج چندم صبر کنیم ؟ حالا اگر هم صبر کنیم نتیجه اش چی میشه ؟ الان معیار شما چیه دقیقا ؟ بازیهای انحصاری یا بازیهای مالتی پلتفرم در موجهای آینده ؟ یا اینکه کلا تا آخر دنیا Ryse ؟
هر دوتاش ! فقط قبول داری Ryse بهترین گرافیک رو بین لانچ تایتل ها داره؟
الان اینهمه دارید سر Ryse شلوغ میکنید منظورتون اینه که Ryse ( با رزلوشن 900 و فریم ریت کمتر از 30 ) نشان دهنده ی اینه که X1 از PS4 قویتره ؟! یا چی ؟!
نشون دهنده اینکه دور اول بهترین گرافیک رو کنسولی داشته که به قول شما ضعیف تر هست .:)

-----------------------------------------------------------------
چکیده حرف game industry از سایت B3D

esram روی x1 کاری میکنه که data flow سریع باشه و gpu کمتر idle بشه . اگه درست برنامه نویسی بشه راندمان هر کدوم از اون cu ها میشه چند برابر حالت معمولی , مثل این میشه که x1 دو سه برابر این تعداد فعلی cu داره , در واقع اون زمانی که cu ها تو معماری معمولی idle میمونن x1 به لطف esram ازشون استفاده میکنه برای اینکه latency کم شده.
روی x1 دوتا graphic commands و دوتا compute commands وجود داره برای اینکه cu هارو feed کنن که برای دو برابر cu های بیشترم از هرکدوم یه دونه کفایت میکرد چون amd روی کارتای high end با دو سه برابر cu بیشتر از نصف این تعداد command processor استفاده میکنه.
انجینهای الان هیچ کدوم برای استفاده از esram طراحی نشدن. هیچ برنامه نویسی به جز 1st p یای مایکروسافت کم و بیش فعلا نمیتونن از esram درست استفاده کنن چون طراحی درایوراش هنوز نهایی نشده مشکل الان مایکروسافت اینه که sdk هاش کامل نیست و api روی x1 تا چند ماه پیش اجازه code on metal نمیداده که برای لانچ خیلی دیره . اجرای کدها با scheduling دقیق کلید موفقیت برنامه نویسا برای آزاد کردن قدرت ایکس وانه.

دلیل مانور مایکرو روی esram اینه که چطوری میتونه بازده کاملا از معماری کنسولش بگیره یا چیپهای اضافه که رو کنسول گذاشته . انتظار نداشته باشید که همون اول کاری بدون انجین های بهینه شده روی سخت افزار x1 بتونن عملکرد عالی ازش بگیرن .

در مورد این خبر تاپیک oxm هم که همین خبر را کاملش کرده بهتره بخونید که اینجا جوری برداشت شده که به نفع ps4 باشه !
Microsoft may unlock "hidden" Xbox One performance boosts in time, suggests Witcher 3 dev
News: Microsoft may unlock "hidden" Xbox One performance boosts in time, suggests Witcher 3 dev - Total Xbox.com
 
آخرین ویرایش:
ببین ملاکت چیه تو؟ جدی میخوام بدونم ؟ سایت ها و مجلاتی که گفتن ps4 قوی تره الان اکثرشون دارن میگن Ryse بهترین گرافیک داره الان باید چیکار کنیم فکت صادر کنیم؟! نتیجه گیری کنیم X1 قوی ترین کنسول نسل بعد هست؟ در مورد انحصاری که گفتی از لحاظ گرافیکی X1 هیچ وقت نمیتونه رو دست ps4 بلند شه دیدم که Ryse کرایتک با یه انجین 3rd party رو دست
Guerrilla
Games استدیو فرست پارتی سونی بلند شد ! واسه موج دوم و سوم و . . .هم به قول خودت خوب شب دراز است و غلندر بیدار! فقط محض یادآوری اون کامنت ها و دلایلی در مورد برتری Killzone :SF نسبت به Ryse آوردی که محیطش شلوغ ، نمی دونم AI و.... بوکمارک کردم ببنیم وقتی halo 5 اومد این دلایل قشنگت یادت میمونه یا نه؟!

فرخ تو همه چیزو تو هم میپیچونی! در صورتی که ماجرا ساده تر از این حرف هاست!

در مورد کنسول که دیگه انفدر انواع و اقسام اشخاص و منابع مختلف اظهار نظر کردن لازم نیست من و تو بحث کنیم! والا بخدا همه چیز واضح هست!

در مورد بازی ها هم همینطور. تو مالتی ها که تکلیف مشخص هست و ساعت ها در موردش صحبت شده. به وضوح برتری با PS4 هست. غیر از این بگیم انصافا نهایت بی منطقیه!

اما تو انحصاری ها تو فقط کلید کردی رو Ryse در صورتی که هیچیو اثبات نمیکنه! سونی KZ رو داره که قراره قدرت سخت افزارش رو نشون بده، مایکرو Ryse. اما Ryse به دلیل اینکه تک دمو هست و عملا گیم پلی نداره در مجموع ویژوال بهتری رو ارایه میده. اما با این حال 1080 و 60 فریم ینست! (رقیبش هست) این وسط تنها بازیش که 1080 و 60 فریم هست، یعنی F5 هم امده از چیزهای دیگش زده تا به این مهم برسه که DF کامل توضیح داده و تحلیل کرده.

ببین الان دو حالت داره، یا تو حرف کارشناس هارو قبول داری، یا حرف خودت. اگه حرف کارشناس هارو قبول داری و مثل من معتقدی قدرت سخت افزاری یه مقوله تخصصی هست و باید صاحب نظران اظهار عقیده کنن که باید بپذیری PS4 با اختلاف قوی تره چون همه همینو میگن. اما اگه به هر دلیلی نظر خودت برات اهمیت داره هم باز باید بپذیری PS4 قوی تره! چون طبق نظر خودت ملاک برای قیاس قدرت کنسول ها بازی های مالتی هست و تو مالتی ها هم جمیعا نسخه برتر با اختلاف فاحش PS4‌ بوده! حالا درسته شما میای میگی رزولوشن بیهوده هست و 1080 با 720 فرق نداره اما دیگه نمیتونی منکر بشی که همچین اختلافی هست!!!

ولی گویا تو میخوای تحت هر شرایطی باور داشته باشی که X1‌ قوی تره! اینکه نمیشه که! همین الان iF:SS‌ با اینکه OW هست و واقعا بازیه (!!) از Ryse‌ بهتره! من حاضرم بیام با تصویر و عکس اینجا بهت اثبات کنم چقدر گرافیکش عظیم تر از Ryse هست!

این Halo ای که میفرمایید هم بزودی معرفی میشه و ما میبینیمش. قطعا بهترین X1‌ روی این بازی قابل دیدن هست (به نسبت سال اول نه در مجموع!!) مقایسه میکنیمش با Order یا UC4. ببینیم کدوم بهتره! از اول هم گفتم، بهترین راه برای مقایسه قدرت سخت افزار بازی های انحصاری هستن چون همیشه به نسبت تمام توان کنسول رو به چالش میکشن! اگه انحصاری های مایکرو تونستن از نظر گرافیکی بازی های بهتری باشن من تمام حرف های تورو قبول میکنم.
 
دوستان اخر دیجیتال فاندری قبول دارن یا نه ... واقعا منو تو این 11 صفحه حیرت زده کردن .... نمیشه یه جا هایی رو که دوست دارین ازش یه جا به عنوان مرجع و منبع عنوان کنید ... جاهایی که دوست ندارید و تحملش سخته براتون ... اسکیپ کنید بره و منکرش بشید ... بحث رایس که میشه دیجیتال فاندری فلان گفت .. دیجیتال فاندری بعمان گفت ... (که از لحاظ ویژوال و دیداری هم این بازی رو با کیلزون مقایسه کرد ... بماند که مقایسه ویژوال یه بازی 1080 - و 60 فریم با همون که میدونید از پای بست ویران است)

ولی وقتی همون دیجیتال فاندری بگه ps 4 پنجاه درصد قویتره ... = ها ... چی ... کجا ... چی میگه .... این مجلات دو زاری حرف مفت زیاد میزنن ... چهار تا گیمر نشتستن برای ما شدن مرجع ....

بابا تکلیف ما رو معلوم کنید خسته شدیم از بس سفسطه کردید ...

واقعا متعجب میشم میبینم اینجا هنوز کسی هست که رویاهای قبل خواب داشته باشه که xbone قویتر از ps4 از اب در بیاد ....=))
 
آخرین ویرایش:
@ Gartall

یعنی چی هر دوتاش ؟ یعنی مثلا سال دیگه X1 هم بازیهای مالتی پلتفرمش از PS4 بهتره و هم انحصاریهاش ؟! :-/

در مورد رایس هم از لحاظ زیبایی بصری آره از KZ SF بهتره ( البته نه به اون اندازه ای که شما میگید ، چون KZ هم چیزی که من دیدم فوق العاده ست و ولی از نظر ارزش گرافیکی خیر ! اگه Ryse رزولوشنش 1080 بود و فریم ریتش هم مثل KZ بود ( حالا بالای 30 هم نبود حداقل 30 ثابت بود ) اونموقع قبول میکردم که از KZ بهتره و نشان دهنده قدرت X1 هست ولی چیزی که الان Ryse ارائه میده اونجوری که شما روش مانور میدید قدرت پردازش X1 رو نشون نمیده .
 
کی میپیچونه ؟ آقا یه سئوال واقعا غیر تخصصی و اینکه بهترین گرافیک لانچ کنسولا تا الان کدوم گیمه؟ به خدا جوابش سخت نیس چرا لقمه رو دور سرتون میچرخونین آخرشم میبرید سمت چشو چال:d آیا کنسول ضعیفتر؟=))
 
فرخ تو همه چیزو تو هم میپیچونی! در صورتی که ماجرا ساده تر از این حرف هاست!

در مورد کنسول که دیگه انفدر انواع و اقسام اشخاص و منابع مختلف اظهار نظر کردن لازم نیست من و تو بحث کنیم! والا بخدا همه چیز واضح هست!

در مورد بازی ها هم همینطور. تو مالتی ها که تکلیف مشخص هست و ساعت ها در موردش صحبت شده. به وضوح برتری با PS4 هست. غیر از این بگیم انصافا نهایت بی منطقیه!
انقدر بازی سازها ؟! نسل پیش چرا این منطق ها را نداشتی تا چند سال بازیهای مولتی روی x1 بهتر بود و سال 2006 هم مایکرو انحصاری بنام گیرز داشت که باز ثابت میکرد 360 بهتره ؟ بازی سازهای زیادی بودن از سخت افزار 360 تعریف کردند که قویتره ! از جمله جان کارمک یا استودیوی valve یا همین کرایتک و........ اون زمان زمین و زمین را به هم میزدی که اینطور نیست یادته ؟!
الان موندم این n تا بازی ساز که میگه ps4 قویتره کی هست ؟! بازی سازهای ژاپنی و...... ؟! بازی ساز مستقل خیلی کوچیک ؟! دوتا بازی ساز درست و حسابی که نظر دادن مثل کارمک و کوجیما گفتند اختلافی نیست !
تو نسل پیش هم روی کاغذ بنابه حرف سایتها ps3 خیلی قویتر بود ! به حرف خود سونی هم برسیم با تخفیف ویژه حداقل 2 برابر قویتر از 360 بود !
اما تو انحصاری ها تو فقط کلید کردی رو Ryse در صورتی که هیچیو اثبات نمیکنه! سونی KZ رو داره که قراره قدرت سخت افزارش رو نشون بده، مایکرو Ryse. اما Ryse به دلیل اینکه تک دمو هست و عملا گیم پلی نداره در مجموع ویژوال بهتری رو ارایه میده. اما با این حال 1080 و 60 فریم ینست! (رقیبش هست) این وسط تنها بازیش که 1080 و 60 فریم هست، یعنی F5 هم امده از چیزهای دیگش زده تا به این مهم برسه که DF کامل توضیح داده و تحلیل کرده.
یعنی آخرشی ! Ryse رو چه حساب چیزیو ثابت نمیکنه رو حساب حرف تو؟ هرجا به نفعت باشه حرف خودت رو ملاک قرار میدی هرجا به ضررت باشه حرف منتقدین؟ به Ryse که میرسه فقط رزولوشن و فریم مهمه و باقی موارد کوچکترین ارزشی نداره حتی اگه DF براش بگه شبیه به فیلم های از پیش رندر شده ! ولی به Forza 5 که میرسه اون مواردی که Turn 10 قیدش زده و DF هم بهش اشاره کرده مهم میشه ؟!!!! لابد killzone:SF هم قید هیچی نزده و همه چی در بالاترین سطح ممکن هست ؟!! فقط منتقدین و منجله DF شعرشون نرسیده این قضیه بفهمن و براش بگن بهترین گرافیک لانچ تایتل .:) همچنین تویی که اعتقاد داری مایکرو fp هاش نمیتونه با fp های سونی رقابت کنه پس چطور همین بازیساز tp که انحصاری برای مایکرو ساخته از fp ساز شما GG بهتر عمل کرده حتی اصلا بزاریم گرافیکشون مساوی هست و هیچ برتری وجود نداره بازم حرف تو نقص میشه .
اضفه کنم که بارها برای شخص خودت گفته شده kz بازیه 30 فریم هست :) بخش مولتی را با سینگل قاطی نکن .

ببین الان دو حالت داره، یا تو حرف کارشناس هارو قبول داری، یا حرف خودت. اگه حرف کارشناس هارو قبول داری و مثل من معتقدی قدرت سخت افزاری یه مقوله تخصصی هست و باید صاحب نظران اظهار عقیده کنن که باید بپذیری PS4 با اختلاف قوی تره چون همه همینو میگن. اما اگه به هر دلیلی نظر خودت برات اهمیت داره هم باز باید بپذیری PS4 قوی تره! چون طبق نظر خودت ملاک برای قیاس قدرت کنسول ها بازی های مالتی هست و تو مالتی ها هم جمیعا نسخه برتر با اختلاف فاحش PS4‌ بوده! حالا درسته شما میای میگی رزولوشن بیهوده هست و 1080 با 720 فرق نداره اما دیگه نمیتونی منکر بشی که همچین اختلافی هست!!!

ولی گویا تو میخوای تحت هر شرایطی باور داشته باشی که X1‌ قوی تره! اینکه نمیشه که! همین الان iF:SS‌ با اینکه OW هست و واقعا بازیه (!!) از Ryse‌ بهتره! من حاضرم بیام با تصویر و عکس اینجا بهت اثبات کنم چقدر گرافیکش عظیم تر از Ryse هست!
آره من اعتقاد داشتم X1 قوی تر هست هنوز رو حرفم هستم و مطمئنم در آینده مشخص میشه که کدوم کنسول قوی تره ولی تا اینجا قبول دارم اخبار و نظرها بیشتر به سمت ps4 بوده و براش گفتن قوی تره ولی ملاک هم قرار نمیدم چون تو همین نسل هم دیدیم اوایل همه نظرشون این بود که ps3 با اختلاف از 360 قوی تر هست ولی آخرش دیدم چی شد.:)

این Halo ای که میفرمایید هم بزودی معرفی میشه و ما میبینیمش. قطعا بهترین X1‌ روی این بازی قابل دیدن هست (به نسبت سال اول نه در مجموع!!) مقایسه میکنیمش با Order یا UC4. ببینیم کدوم بهتره! از اول هم گفتم، بهترین راه برای مقایسه قدرت سخت افزار بازی های انحصاری هستن چون همیشه به نسبت تمام توان کنسول رو به چالش میکشن! اگه انحصاری های مایکرو تونستن از نظر گرافیکی بازی های بهتری باشن من تمام حرف های تورو قبول میکنم
خیلی آدم جالبی هستی ماکان خیلیییییییی!
@ Gartall

یعنی چی هر دوتاش ؟ یعنی مثلا سال دیگه X1 هم بازیهای مالتی پلتفرمش از PS4 بهتره و هم انحصاریهاش ؟! :-/
یعنی اینکه صبر میکن یمبینیم چه اتفاقی می افته . ولی برام جالبه همون کسی که ادعای بازیه انحصاری میکرد الان دست به دامن بازهای مولتی شده ! ولی من ملاکم انحصاری ها باز نیست بلکه میگم مولتی پلتفورمها با سخت افزار x1 اشنا نیستند بالا یه توضیح مختصر تو پستم پایین دادم میتونی بخونی .

در مورد رایس هم از لحاظ زیبایی بصری آره از KZ SF بهتره ( البته نه به اون اندازه ای که شما میگید ، چون KZ هم چیزی که من دیدم فوق العاده ست و ولی از نظر ارزش گرافیکی خیر ! اگه Ryse رزولوشنش 1080 بود و فریم ریتش هم مثل KZ بود ( حالا بالای 30 هم نبود حداقل 30 ثابت بود ) اونموقع قبول میکردم که از KZ بهتره و نشان دهنده قدرت X1 هست ولی چیزی که الان Ryse ارائه میده اونجوری که شما روش مانور میدید قدرت پردازش X1 رو نشون نمیده .
میدونم بحث در مورد این چیزها فایده ای نداره چون وقتی بازی را رزولوشن میبینی نمیشه بحثی کرد شاید خودت هم قشنگ میدونی ryse مقدار n تا تکنیک داره که میتونی بری توضیحات کرایتک را در مورد بازی و انجینش بخونی . از تکنیکهای استفاده شده که تو kz وجود خارجی نداره .
دومین مورد میتونی مرجع را همین سایتها قرار بدی ! ببین تعریف و تمجید کدوم یکی از بازی ها بیشتره همون سایتها هم میدونستند رزولوشن و ....... تو این بازی کمتره . اینکه میای میگی به نظر من یا نظر خودت هست ! فکتی در کار نیست اگه قرار باشه ما منتظر باشیم تو تائید کنی کدوم سال انحصاریه مایکرو بهتر یا بدتر که نمیشه !
اگر به نظر کارشناس مثل df باشه که میگه این بازی نشون دهنده قدرت x1 هست ! از طرفی بازی را با فیلم مقایسه میکنه ! یعنی با رزولوشن 900 به این نکته رسیدند ! یعنی تاثیر رزولوشن چند درصد بوده از نظر تو تا شبیه به فیلم بشه ؟ از طرفی df میگه اگر میخواید یه بازی نسل بعد واقعی تجربه کنید ryse همینجاست !
خلاصه این همه مرجع چیزی که تو میدونن را میدونن ولی میبینی نظر عکس تو هستند اگرم نخوای قبول کنی اینچیزها را و نظر خودت را داشته باشی پس در اینده به پای همین حرفات و نظراتت باید وایسی !
اینجا برام چیزی که جالبه تو پستهای قبلی اشاره به محیطهای بزرگ و تعداد دشمن و .....تو kz کردی الان سوال اینجاست که چرا نسل قبل سر هیلو 4 که از لحاظ بصری و زیبایی دست کمی از بهترین بازی ها نداشت و تمام تکنیکها را و بیشترش را تو یه میحط داشت با داشتن محیطهای بزرگ و sandbox بودن و تعداد دشمنهای واقعا باهوش قبول نداشتی مثلا از انچارتد بهتره ؟!
واقعا چیزی دیگه نمونده هیلو 5 برای سال بعد در نظر گرفته شده و اتفاقا بازی هست 60 فریم ! من خیلی دوست دارم ببینم این نظراته شما کجا ختم میشه ؟!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or