Bethesda: اهمیتی نمی‌دهیم که گرافیک Fallout 4 را دوست ندارید

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
77762060765112634320.jpg


افراد بسیاری در رابطه با گرافیک Fallout 4 ابراز نگرانی کرده و آن را شبیه Fallout 3 دانسته اند چرا که پیش از این عنوان خوشنام و خوش آب و رنگ The Witcher 3 را تجربه کرده اند. اما به نظر می‌رسد آقای Pete Hines از کمپانی بزرگ Bethesda دیدگاه متفاوتی نسبت به این مسئله دارد، چرا که ضمن مصاحبه با وبسایت Metro، اذعان داشت که قطعا این مسائل باعث نگرانی آن ها نخواهد شد:
در رابطه با گونه های مختلف سرگرمی، هیچ وقت نمیتونین در رابطه با موضوعی به طور 100% اتفاق نظر داشته باشین. اینکه گرافیک به چه صورت هست، آیا گیم پلی مطابق میل شما هست یا نیست و یا اینکه به طور کلی المان های موجود و بخش های مختلف بازی (به طور کلی Setting بازی) راضی کننده هست یا نیست، در نهایت نظر شخصی افراد تلقی می‌شه.
بسیاری از افراد نیز از افزودن رنگ های روشن و زنده به محیط بی روح و خشک همیشگی Fallout ابراز نگرانی کرده اند اما آقای Hines در مورد آن ها نیز ذره ای نگرانی ندارد:
شما میتونین از هر شاخص دلخواهی برای خرید یا نخریدن یه بازی استفاده کنین چرا که در نهایت به من مربوط نمیشه. من اینجور نیستم که پیش تک تک مشتری ها برم و بگم "شما باید این بازی رو بخرین یا من متقاعدتون میکنم که این بازی رو بخرین". نه اینجوری نیست. ما اطلاعات لازم و کامل در مورد محصولاتمون رو به بهترین نحو ممکن در اختیار مشتری ها قرار می‌دیم و می‌گیم "این چیزیه که ما داریم روش کار میکنیم و در نهایتا قراره به [فلان] چیز تبدیل بشه"

منبع
 
من پیشنهادم اینه که دوستان یه تریلر با کیفیت 1080 از گیم پلی بازی ببین اکثر مشکلات حل میشه. باور کنید گرافیکش اصلا بد نیست حتی برای این بازی متوسط هم به حساب نمیاد، میشه گرافیک خوب.در ضمن مقایسه محتوای بازی W3 با این بازی هنوز زوده، بذارین نقدها بیان خودمون بازی کنیم اون موقع مشخص میشه کدوم بهتره.
 
بازی های استودیو Bethesda معمولا پر از باگ هم هست که بعضی هاشون مثل نسخه PS3 سکایریم رسما بازی رو غیر قابل بازی می کنه، مثل اینکه علاوه بر گرافیک به وجود باگ ها هم اهمیتی نمیدن.
همین باگ ها اگه تو بازی یه سری استودیوهای دیگه بود، رسما از طرف رسانه ها سلاخی میشدن (به درستی) ولی اکثر همین رسانه ها، بازی های Bethesda رو زیر سیبیلی رد می کنن.


این حرفو من میزدم میشدم طرفدار متعصب ویچر!
دمت گرم خیلی قشنگ حرف دل منو زدی!
بازی های Bethesda شکی تو شاهکار بودنش نیست، اما نه اینکه بیاد با این طرز صحبت کنه!
 
این حرفو من میزدم میشدم طرفدار متعصب ویچر!
دمت گرم خیلی قشنگ حرف دل منو زدی!
بازی های Bethesda شکی تو شاهکار بودنش نیست، اما نه اینکه بیاد با این طرز صحبت کنه!
کدوم طرز صحبت کردن؟ اون قسمت هایی که منظورت هست رو تو نقل قول به من نشون بده....
_____________________________
BGS همیشه تو سبک خودش یکه تازی میکرده، با اسکایریم کلا ساختار نقش آفرینی های آینده رو تغییر داد با F4 بازم هم اینکار رو میکنه، هیچ جای نگرانی از بابت این استدیو و بازی هاش تو هیچ ضمینه ای وجود نداره ....
 
بازی های استودیو Bethesda معمولا پر از باگ هم هست که بعضی هاشون مثل نسخه PS3 سکایریم رسما بازی رو غیر قابل بازی می کنه، مثل اینکه علاوه بر گرافیک به وجود باگ ها هم اهمیتی نمیدن.
همین باگ ها اگه تو بازی یه سری استودیوهای دیگه بود، رسما از طرف رسانه ها سلاخی میشدن (به درستی) ولی اکثر همین رسانه ها، بازی های Bethesda رو زیر سیبیلی رد می کنن.

همین که با وجود باگ ها و مشکلات بازم چه از نظر منتقدا و چه از نظر فروش موفق بوده خودش نشون دهنده خیلی چیزاست...
 
ادم وقتی گرافیک ویچر رو میبینه گرافیک Fallout هم میبینه صد در صد میخوره تو ذوقش این مسله هم غیر قابل انکار هست .بستدا هم یک تیم کوچیک و جمع جور نیست که بگیم بیشتر از این نمیتونن. گرافیک هم الان با وجود نسل هشت جای یک جهش بزرگ رو داشت واقعا. یادمه یک زمانی هم به نبود صدای کارکتر بعضی افزاد تو بازی های بستدا ایراد میگرفتن ولی فن ها سینه چاک مثل الان دفاع میکردن و میگفتن این سبک و کارای بستدا نیازی به صدای کارکتر نداره و ده ها توجیح غیر منطقی دیگه !!! حالا که کارکتر صدا دار شده شده ویژگی مغز ترکون بازی !
 
بازی های نسل پیش بتسدا از نظر گرافیکی سطح بالایی داشتن . تو زمان عرضه Oblivion هیچ کارت گرافیکی توان اجرای بازی رو نداشت . بازی Fallout 3 که بعدا اومد نیز گرافیک خوبی داشت و واقعا بالا بود ( حتی بعدها نیز بر روی نسخه PC یه HD Texture Pack نیز ارایه شد) . در کل تنها معظل گرافیکی این بازی ها تو نسل پیش موشن کپچر اونا بود . خیلی ضایع بود انگار کاراکتر همیشه تو آب بود یا رو هوا پرواز میکرد. تا نسخه اصلی نیاد نمیشه نظر قطعی داد . اما این گرافیک کنونی بازی و پیش نمایش ها چنگی به دل نمیزنه.
 
یکی از مشکلاتی که متاسفانه ما گیمر جماعت ( اول از همه خود من) داریم پیش داوری و قضاوت زود هنگام و بر مبنای یکسری پارامترهای غیرپایدار مثل چند تا تریلر ناقص (که معمولا از فازهای آلفا و بتای بازی نمایش داده میشند) و واکنش های رسانه ها و جمع و غیره هست و کمتر برمبنای تجربه شخصی قضاوت و داوری میکنیم که تا حدودیش رو حق داریم و نمیخوام وارد بحث ـش بشم ولی تا حدود زیادیش رو فقط داریم خودمون رو از یکسری لذت هایی که میتونیم داشته باشیم خودآگاه یا ناخودآگاه محروم میکنیم.

بگذریم، بحث رو نمیخوام فلسفی ایش کنم. فقط در وصف انجین بازی چندتا مورد رو بگم شاید در نوع تصمیم گیری و قضاوت ـتون بتونه تاثیرگذار باشه چون به هرحال هرچی که باشه خیلی ها از جمله خودم قرار هست برای این بازی پول بدیم و شایدم بخواهید به زودی pre-order کنید بازی رو و براتون قطعا مهم هست که چیزی بالاش دارید هزینه میکنید چه وضعیتی داره.

انجین بازی نسخه آپدیت شده Creation Engine هست که نمونه قبلیش رو در اسکایریم دیده بودید، و حالا در F4 دو قابلیت جدید به نام های PBR یا همون Physically-Based Rendering و همچنین Dynamic Volumetric Lighting اضافه شده که هردو تکنیک های فوق العاده ای هستند که جای هردو به شدت در این انجین خالی بود.

202iz54iu4j3uy8fl38r.png


در مورد PBR؛ یکی از ویژگی های فوق العاده این تکنیک ایجاد یک تمایز کاملا ملموس و پیشرفته بین اجسام فلزی و غیر فلزی هست به این صورت که در بازی اجسام فلزی به بهترین شکل قابل تمایز از اجسام چوبی، پلاستیکی، شیشه ای و غیره هستند و اگر میخواهید بدونید این قابلیت چه سطحی از Realism و کیفیت رو به بازی اضافه میکنه یک سری به Ryse بزنید چون Ryse و درواقع ورژنی از CryEngine که برای اون بازی استفاده شده تماما برمبنای PBR هست و کاملا یک تکنیک و قابلیت نسل بعدی هست که در انجین های دیگه مثل UE4 هم استفاده میشه. و البته محدود به این چیزهایی که من گفتم نیست و ویژگی های مختلفی رو در سطح نورپردازی و کیفیت کلی رندر تصویر اضافه میکنه.

rezr0t30u55hcoqgzpec.jpg


در مورد DVL هم که دیگه معرف حضور همه هست و تقریبا از سال 2012 به بعد در اکثر انجین های پیشرفته و گیم ها به عنوان یه استاندارد و عضو ثابت مورد استفاده گرفت (البته قبل از اون هم بود ولی نسخه کامل تر و پیشرفته تر این تکنیک تقریبا از سال 2012 شروع به خودنمایی کرد) و در بازی هایی مثل Crysis 3 و Batman Arkham Knight و خیلی عناوین دیگه و همچنین عناوینی که در راه هستند مثل The Division نسخه های پیشرفته این تکنیک قابل مشاهده هستند.

7ynznpsoodkv1ndcz85o.jpg


علاوه بر اینها این انجین قابلیت های خوب گذشته مثل Radiant AI و Radiant Story (که به هوش مصنوعی NPC ها و ساختار پیچیده و کاملا dynamic کوئست ها و کلا زنده و اکتیو بودن محیط بازی کمک میکنه) و همچنین Havoc Behaviour رو برای انمیشن های بازی داره که به احتمال زیاد ایرادات و باگ های این بخش ها هم برای F4 تصحیح شدند و در مجموع با توجه به وسعت بازی به نظرم Bethesda داره پکیج مناسبی رو درکل و همچنین از لحاظ گرافیکی (که انقدر سرش جنجال هست) ارائه میده و شخصا به عنوان یک طرفدار این سری کاملا امیدوارم که تجربه فوق العاده F3 برام دوباره تکرار بشه و مطمئن باشید این IP ارزش فوق العاده بالایی برای Bethesda داره و اونها هم همینجوری نشستند دست رو دست بگذارند و نارضایتی طرفدارها و نابود شدن یکی از بهترین IP هاشون رو نگاه کنند.
 
کدوم طرز صحبت کردن؟ اون قسمت هایی که منظورت هست رو تو نقل قول به من نشون بده....
_____________________________
BGS همیشه تو سبک خودش یکه تازی میکرده، با اسکایریم کلا ساختار نقش آفرینی های آینده رو تغییر داد با F4 بازم هم اینکار رو میکنه، هیچ جای نگرانی از بابت این استدیو و بازی هاش تو هیچ ضمینه ای وجود نداره ....


اصلا وارد متن خبر نمیشم! ( خواستی اونم برات نقل قول میکنم! )

خود تیتر خبر:‌
[h=2]اهمیتی نمی‌دهیم که گرافیک Fallout 4 را دوست ندارید[/h]( راحت بگم! یه جورایی به یه جاییم که دوست نداری! نخر، منتقدا نمره هاشون رو میدن فن بازی های بازی هم میخرن ما هم همینه که هست بازیمون!)

من نمیدونم فقط باید فحش باید بدن که بشه بد حرف زدن و توهین به مخاطب!
 
اصلا وارد متن خبر نمیشم! ( خواستی اونم برات نقل قول میکنم! )

خود تیتر خبر:‌
اهمیتی نمی‌دهیم که گرافیک Fallout 4 را دوست ندارید

( راحت بگم! یه جورایی به یه جاییم که دوست نداری! نخر، منتقدا نمره هاشون رو میدن فن بازی های بازی هم میخرن ما هم همینه که هست بازیمون!)

من نمیدونم فقط باید فحش باید بدن که بشه بد حرف زدن و توهین به مخاطب!
:|

موفق باشی دوست عزیز...
 
همین که با وجود باگ ها و مشکلات بازم چه از نظر منتقدا و چه از نظر فروش موفق بوده خودش نشون دهنده خیلی چیزاست...

با این پست دقیقا حرف منو ثابت کردید.

همین طرز فکر هست که باعث میشه از خیلی از اشکالات بازی های این استودیو چشم پوشی بشه.
 
خیلی ظریف و دقیق زده تو پر رو بال اونایی که یه شبه گیمر شدن و فقط گرافیک و... واسشون مهمه. این لحن صحبت نشون میده Bethesda چقدر خوب طرفداران این بازی رو میشناسه .کسی که این بازی رو میخره اپسیلونی (Έψιλον) گرافیک براش مهم نیست (با وجود همین گرافیک که خیلیا قبولش ندارن هنوز نمیشه رو کنسولها با فریم و کیفیت مطلوب بازی کردش ) زنده شدن خاطرات ، تجربه المانهای استاندارد این بازی ، اصلا وجود همین بازی و ... جایی واسه گرافیک و چیزهایی دیگه نمیزاره اونایی که بهشون بر خورده و گرافیک دوست دارن برن همون عناوین موفق مانند order و ryse رو بازی کنن و این بازی رو بزارن واسه ما پیر مردها پیش فروش استیم هم نشون میده عشاقش چه حمایت و ابراز تمایلی کردن از همچیه این بازی کمپانی باید نگران عنوانش باشه که اول تو نمایش گرافیک رو به عنوان اصلیترین عنصر در نظر میگیره و بعد اومدن بازی نمره بازی به زور و سلام و صلوات میشه ۶-۷ فروش رو دیگه بی خیال
 
آخرین ویرایش:
من نمیدونم این ویچر فن هایی که با شماره سوم طرفدار این سری شدن، چرا همه-شون متوهم هستن و فکر میکنن تا اسم DLC میاد، منظور ویچر 3 هست؟ و مهم تر اینکه چرا فکر میکنن بازیشون به سطحی رسیده که نباید با بازی های دیگه مقایسه بشه؟ مثکه یادتون رفته سازنده هاش چپ و راست توی مصاحبه هاشون اسم اسکایریم رو میاوردن؟ مثکه یادتون رفت شماره اول به جز داستانش یه فاجعه بود؟ یادتون رفته شماره دومی با باگ های بی شمار و سیستم مبارزات فاجعه بار وجود داشت؟ (که طرف از 1 کیلومتری ضربه میزد و ضربه بهت اصابت میکرد؟)
کسی گفت ویچر؟ کسی گفت CPR؟
الان به نظر شخص خودت، DLC های ویچر 3 از سر و ته بازی زدن؟ الان لباس و مو جز بخش مهمی از بازی هست که سازنده از توش خورده؟ اگر آره که مشکل خودته که اینجوری فکر میکنی. اگرم نه که کل پستت رو بدون ذره ای فکر کردن به حرفای من زدی چون من یادم نمیاد حتی اسمی از شرکتی آورده باشم. حالا انتخاب با خودته.
برادر من چرا جوش میاری؟ :d
TW1 فاجعه نبود؛ نیازی نیست بگم سازنده‌هاش با چه بدبختی، فلاکتی و بی‌پولی‌ای این بازی رو ساختن. ;)
درسته بازی خیلی نکات منفی داشت اما نکات مثبتش هم کم نبود:
- داستان فوق‌العاده.
- شخصیت‌پردازی بی‌نظیر.
- دیالوگ‌نویسی عالی.
- Choice and Consequence بسیار خوب.
- کوئست‌های مرتبط با داستان و نداشتن هیچ‌گونه Fetch Quest.
- گرافیک چشم‌نواز.

بعدشم اگه قراره کسی فن The Witcher بشه حداقل 90%ـشون نسخه‌های قبلی رو بازی کردن (به‌جز دوستان کنسول‌باز) چون این بازی، دو نسخه‌ی اولش توی همین نسل قبل منتشر شدن، اما انصافاً خودت بگو چندنفر از همین کسایی که این‌قدر سنگ Fallout های جدید رو به سینه می‌زنن تا حالا Fallout 1/2 بازی کردن و یا اصلاً ارتباط FO3/NV رو با FO1/2 می‌دونن؟ شک ندارم (چون به‌چشم دیدم) خیلی از همین طرفدارها، سال 2008 پای کنسول‌شون نشسته بودن که یک‌باره دیدن یه بازی اومده به نام Fallout 3 با کلّی نمرات بالا... والا ما که خودمون فن FO1/2 بودیم، مونده بودیم توش که چه‌طوری این بازی یک‌هو طرفداراش این‌قدر زیاد شد... (یعنی بالارفتن شدید تعداد طرفدارهای این بازی رو به چشم دیدیم)
در مورد اون ایراداتی هم که به TW2 گرفتی، خیلی دیگه سیاه‌نمایی می‌کنی. درسته کلاً خودمم یه‌چند بار (خیلی کم) پیش اومد که فرضاً طرف باهام فاصله داشت بعدش به طرز عجیبی ضربه‌ش خورد بهم اما این‌طوری نبود که بزرگش کنی یا این‌که بگی همیشه این‌طوری بود. (بیشتر شبیه به یه اِشکال فنی بود) بعدشم اگه قراره به خاطر همین یه ایرادی که گرفتی بازی آشغال بشه که سیستم مبارزات Skyrim/Oblivion فاجعه‌آمیزترین مبارزات تاریخ بازی‌های نقش‌آفرینی بوده چون سازنده حتی به خودش زحمت نداده بود یه سیستم مبارزه واسه زمانی که سوار اسب هستی طراحی بکنه و همین‌طوری نصفه و نیمه ولش کرده بود...
در مورد باگ‌ها که دیگه رسماً ترکوندی. :p من با یه سیستم متوسط هم نسخه‌ی معمولی رو بازی کردم هم نسخه‌ی EE رو، هیچ‌کدوم‌شون هم باگ نداشتن، فقط اگه سیستمت ضعیف می‌بود و Texture ها رو روی تنظیمات بالا قرار می‌دادی (مثلاً Very Large) بازی Crash می‌کرد که همون‌طور که گفتم به‌خاطر ضعف سیستم ما و تنظیمات گرافیکی اشتباه بود؛ به جز این حتی یک باگ کوچیک هم توی بازی ندیدم. بعدشم برادر من، توی تاپیک بازی‌های Bethy در مورد باگ حرف می‌زنی؟! امضای Bethy روی بازی‌هاش، باگه. :d

یکی از مشکلاتی که متاسفانه ما گیمر جماعت ( اول از همه خود من) داریم پیش داوری و قضاوت زود هنگام و بر مبنای یکسری پارامترهای غیرپایدار مثل چند تا تریلر ناقص (که معمولا از فازهای آلفا و بتای بازی نمایش داده میشند) و واکنش های رسانه ها و جمع و غیره هست و کمتر برمبنای تجربه شخصی قضاوت و داوری میکنیم که تا حدودیش رو حق داریم و نمیخوام وارد بحث ـش بشم ولی تا حدود زیادیش رو فقط داریم خودمون رو از یکسری لذت هایی که میتونیم داشته باشیم خودآگاه یا ناخودآگاه محروم میکنیم.

بگذریم، بحث رو نمیخوام فلسفی ایش کنم. فقط در وصف انجین بازی چندتا مورد رو بگم شاید در نوع تصمیم گیری و قضاوت ـتون بتونه تاثیرگذار باشه چون به هرحال هرچی که باشه خیلی ها از جمله خودم قرار هست برای این بازی پول بدیم و شایدم بخواهید به زودی pre-order کنید بازی رو و براتون قطعا مهم هست که چیزی بالاش دارید هزینه میکنید چه وضعیتی داره.

انجین بازی نسخه آپدیت شده Creation Engine هست که نمونه قبلیش رو در اسکایریم دیده بودید، و حالا در F4 دو قابلیت جدید به نام های PBR یا همون Physically-Based Rendering و همچنین Dynamic Volumetric Lighting اضافه شده که هردو تکنیک های فوق العاده ای هستند که جای هردو به شدت در این انجین خالی بود.

202iz54iu4j3uy8fl38r.png


در مورد PBR؛ یکی از ویژگی های فوق العاده این تکنیک ایجاد یک تمایز کاملا ملموس و پیشرفته بین اجسام فلزی و غیر فلزی هست به این صورت که در بازی اجسام فلزی به بهترین شکل قابل تمایز از اجسام چوبی، پلاستیکی، شیشه ای و غیره هستند و اگر میخواهید بدونید این قابلیت چه سطحی از Realism و کیفیت رو به بازی اضافه میکنه یک سری به Ryse بزنید چون Ryse و درواقع ورژنی از CryEngine که برای اون بازی استفاده شده تماما برمبنای PBR هست و کاملا یک تکنیک و قابلیت نسل بعدی هست که در انجین های دیگه مثل UE4 هم استفاده میشه. و البته محدود به این چیزهایی که من گفتم نیست و ویژگی های مختلفی رو در سطح نورپردازی و کیفیت کلی رندر تصویر اضافه میکنه.

rezr0t30u55hcoqgzpec.jpg


در مورد DVL هم که دیگه معرف حضور همه هست و تقریبا از سال 2012 به بعد در اکثر انجین های پیشرفته و گیم ها به عنوان یه استاندارد و عضو ثابت مورد استفاده گرفت (البته قبل از اون هم بود ولی نسخه کامل تر و پیشرفته تر این تکنیک تقریبا از سال 2012 شروع به خودنمایی کرد) و در بازی هایی مثل Crysis 3 و Batman Arkham Knight و خیلی عناوین دیگه و همچنین عناوینی که در راه هستند مثل The Division نسخه های پیشرفته این تکنیک قابل مشاهده هستند.

7ynznpsoodkv1ndcz85o.jpg


علاوه بر اینها این انجین قابلیت های خوب گذشته مثل Radiant AI و Radiant Story (که به هوش مصنوعی NPC ها و ساختار پیچیده و کاملا dynamic کوئست ها و کلا زنده و اکتیو بودن محیط بازی کمک میکنه) و همچنین Havoc Behaviour رو برای انمیشن های بازی داره که به احتمال زیاد ایرادات و باگ های این بخش ها هم برای F4 تصحیح شدند و در مجموع با توجه به وسعت بازی به نظرم Bethesda داره پکیج مناسبی رو درکل و همچنین از لحاظ گرافیکی (که انقدر سرش جنجال هست) ارائه میده و شخصا به عنوان یک طرفدار این سری کاملا امیدوارم که تجربه فوق العاده F3 برام دوباره تکرار بشه و مطمئن باشید این IP ارزش فوق العاده بالایی برای Bethesda داره و اونها هم همینجوری نشستند دست رو دست بگذارند و نارضایتی طرفدارها و نابود شدن یکی از بهترین IP هاشون رو نگاه کنند.

ممنون به‌خاطر اطلاعاتت. :)
من خودم جزو کسایی هستم که قبلاً هم گفتم اصلاً طرفدار بازی‌های جدید Bethy نیستم، اما انصافاً گرافیک بازی بد هم به نظر نمیاد اما به‌هیچ‌وجه بهترین نیست. (لزومی هم نداره بهترین باشه، همین‌که قابلِ قبول باشه واسه‌ی من کافیه)
بعدشم در مورد رنگ‌بندی بعضی‌ها گیر داده بودن به بازی که به‌طور 100% باهاشون مخالفم. رنگ‌بندی این بازی واقعاً عالی کار شده و واقعاً چشم‌نوازه، دیگه خبری از اون ***** سبز رنگ مزخرف توی FO3 نیست و دنیا، واقعی‌تر به نظر میاد. سازنده‌ها هم ظاهراً اصلاً زیاده‌روی نکردن و گرافیک به هیچ‌وجه کارتونی و رنگارنگ و بچه‌گانه نشده. تازه نباید یادمون بره که FO4 اولین Falloutـیه که قراره دنیای قبل از Great War رو نشون بده، پس طبیعیه که ببینیم آمریکای قبل از جنگ، تفاوت‌های زیاد و رنگ و بوی دیگه‌ای نسبت به آمریکای بعد از جنگ داشته.
بیشترین نگرانی من از لحاظ گرافیک فقط همون مقاله‎ی VG247ـه که گفته بود بعضی از آیتم‌ها (مثلاً ترمینال‌ها) از FO3 به شکل دست‌نخورده وارد FO4 شدن و یا این‌که انیمیشن‌ها کیفیت قابلِ قبولی ندارن و ... که این اصلاً جالب نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or