Battlefield 4 در يكي از كنسول هاي نسل بعدي بسيار بهتر است !

  • Thread starter Thread starter !_Meshki_!
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
M

!_Meshki_!

battlefield-4-angry-sea-single-player-screens_7-wm-670x376.jpg

Jack Frags يوتيوبـره معروف قول يك Direct Feed ـه 1080p از بازي Battlefield 4 بر روي كنسول هاي نسل بعدي را در تاريخ 29 اكتبر داده است . طبق گفته هاي او در يكي از نسخه هاي نسل بعد گرافيك بسيار بهتر است .
" ويدئو گيم پلي از Xbox One و PS4 را در تاريخ 29 اكتبر پخش خواهم كرد ; ساعت ها گيم پلي از مالتي پلير PS4 و سينگل پلير Xbox One را دارم . تا آن موقع نمي توانم چيز بيشتري بگويم اما با ديدن اين ويدئو شگفت زده خواهيد شد زيرا Battlefield 4در يكي از نسخه هاي نسل بعد بسيار بهتر به نظر مي رسد . "

منبع
 
بحث فقط رم ps4 نیست.

صحبت من یه چیز دیگه بود!:دی منظورم اینه که BF رو هر کنسولی که ضعیف تر باشه به خود سازنده برمیگرده تا کنسول! مثلا ممکنه معماری X1 به ضررش تموم بشه و باعث بشه این نسخه ضعیف تر باشه چون سازنده حوصله نداشته بازی رو زیاد اپتیمایز کنه. یا برعکس! من فکر نمیکنم حالا حالاها GPU ایشون باعث بشه بازی ها کیفیت پایین تری داشته باشن. BF4 چیز خاصی نیست که بخواد از تمام قدرت کنسول استفاده کنه! دو سال دیگه بازی هایی میاد که BF رو میخورن! ولی در کل اگه نسخه X1 ضعیف تر باشه (نه PS4) و دلیلش هم معماری کنسول و اینکه پورت بازی روش سخته باشه اوضاع X1 بد میشه. قشنگ مستعد اینه که PS3 دو بشه!

والا رم تا اونجا که من میدونم فقط بدرد اجرای هم زمان چندتا برنامه میخوره !

یک بازی وقتی میخواد اجرا بشه باید تمامی است ها، پراب ها، تکسچرها و کلا اطلاعاتی که توی ان چانک میتونه رندر بشه رو توی رم لود کنه. یعنی رم کار اصلیش اینه که همه اطلاعات مورد نیاز بازی موقع اجرا میاد توش. زمان لودینگ تو بازی ها هم دقیقا زمانی هست که این اطلاعات از رو دیسک خونده میشه و میاد روی رم. درسته که اجرای همزمان برنامه ها به معنی این هست که اطلاعات بیشتری باید روی رم بیاد اما اصل پراسسی که اجرای چند برنامه با هم میبرن به CPU مربوطه نه RAM.

RAM کلا اسمش روشه دیگه، Read Access Memory، یه حافظه با سرعت خیلی بالا هست که ریسورس های CPU و GPU توش لود میشن تا این دو تا واحد پردازش هر وقت هرچی خواستن رو در سریع ترین زمان ممکن فچ کنن. بازم میگم RAM عین یه هارد میمونه فقط با این تفاوت که سرعتش خیلی خیلی بالاتره و نمیشه چیزی رو توش دایم ذخیره کرد. وفتی کامپیوترتون رو Reset‌ میکنید یا دوباره روشن میکنید ان صدای بوقی که میشنوید صدای خالی شدن رمه.

حالا تاثیرش اینجا میتونه چجوری باشه که به رم اشاره کردم؟ خوب اگه بازی از روی PC پورت شده باشه رو PS4 سازنده ها میتونن خیلی راحت اطلاعات رو بیارن روی RAM و با پهنای باند بالا در اختیار CPU و GPU بزارن و مشکلاتی نظیر Texture Loading و LoD و اینا نداشته باشن اما چون رم X1 پهنای باندش پایین تره باید کار اضافه کنن و ضعفش رو با ESRAM جبران کنن. اما چون بازی لانچ هست ممکنه حوصله یا وقت نداشته باشن بازی رو اپتیمایز کنن و مثلا بازی روی X1 کیفیت پایین تری داشته باشه. البته همه اینا به فرض این هست که نسخه PS4 بهتر باشه!
 
دو حالت داره::d
یا تفاوت بین دو نسخه هست که کاملا" طبیعیه چون یکی از کنسول ها ضعیفتره
یا تفاوت بین دو نسخه نیست که کاملا" غیر طبیعیه چون آدم شک میکنه اون تفاوت کجا رفته
 
دو حالت داره:
:d
یا تفاوت بین دو نسخه هست که کاملا" طبیعیه چون یکی از کنسول ها ضعیفتره
یا تفاوت بین دو نسخه نیست که کاملا"
غیر طبیعیه چون آدم شک میکنه اون تفاوت کجا رفته

اصلا و ابدا همچین حالت هایی وجود نداره و کاملا اثرات ترولینگ در این جملات قابل مشاهده هست!:دی

BF4 اصلا در حدی نیست که بخواد قدرت کنسول هارو به چالش بکشه! یعنی در مقابل بازی هایی که سه چهار سال بعد رو کنسول ها میان بیشتر شبیه به شوخی میمونه. رو هر کنسولی ضعیف تر باشه قطعا بخاطر خود سازندس. حالا یا وقت نداشتن بازی رو بر اساس کنسول بهینه کنن یا معماریش طوری هست که باعث میشه اینکار زمان و هزینه بر تر بشه و ....
 
اصلا و ابدا همچین حالت هایی وجود نداره و کاملا اثرات ترولینگ در این جملات قابل مشاهده هست!:دی

BF4 اصلا در حدی نیست که بخواد قدرت کنسول هارو به چالش بکشه! یعنی در مقابل بازی هایی که سه چهار سال بعد رو کنسول ها میان بیشتر شبیه به شوخی میمونه. رو هر کنسولی ضعیف تر باشه قطعا بخاطر خود سازندس. حالا یا وقت نداشتن بازی رو بر اساس کنسول بهینه کنن یا معماریش طوری هست که باعث میشه اینکار زمان و هزینه بر تر بشه و ....

اونوقت رو چه حسابی شما این حرف رو میزنی؟
پیشرفت تکنیکال گرافیک و طراحی چیز دیگست و قدرت سخت افزاری برای رندر کردن در نهایت جزئیات چیز دیگه.
الان شما در نظر بگیر همین bf4 رو بخوان 1080p و 60 فریم رو ps4 وایکس باکس وان اجرا کنن باید چیکار کنن؟
دقیقا امکانش وجود داره ولی به چه قیمتی؟{زدن از جزئیات بازی}
همین الان کافیه شما مثلا aa رو از fxaa تغییر بدی بکنیش 8xmsaa میدونی چه فشار وحشتناکی به gpu و اضافه بار روی رم میاد؟

قطعا در اینده پیشرفتهایی مخصوصا در زمینه طراحی چهره و جزئیات داریم ولی اینکه بیایم بگیم چون این بازی اول نسله و گرافیکش فلانه پس از تمام قدرت کنسول استفاده نمیکنه اشتباه هست.
کافیه رزلوشن و aa رو افزایش بدن تا کنسول زیر بار سکته کنه.
 
اگه اختلافی هم وجود داشته باشه نشون از پیچیدگی برنامه نویسی اون کنسول رو نشون میده ک امیدوارم دوباره افتضاح اختلاف نسل قبل وجود نداشته باشه ک هیچ کسی ضرر نکنه.
 
8030

رو حساب اینکه موج دوم بازی های PS4 و X1‌ که بیان BF4 کلا محو میشه!:دی GeoW که برای X360 امد یه مدت همه هنگ بودن که این دیگه چیه اما گرافیک ایشون در مقابل GeoW:J یه شوخیه بی مزس! اصلا خیلی واضحه!‌ BF4 خیلی خوبه اما برای الان! با کنسول های نسل حاضر خیلی کارهای بیشتری میشه کرد! من نمیگم چرت و پرته و رو میکرو هم 60 فریم اجرا میشه اما خوب... واقعا یعنی چی که یه بازی لانچ بخواد انقدر خفن باشه که کنسول ها کمرشون خم بشه؟:دی واقعا درک نمیکنم!:دی هرچقدر هم خفن باشه در برابر قدرت کنسول ها هیچی نیست! مگه اینکه سونی و مایکروساقت موفق شده باشن یه پیس آو شت تمام عیار بسازن!
 
این دیگه جدیدترین مُد 2013 هست که از نسخه کنسولی یه بازی هیچ ویدئوی HD و با کیفیتی (نه دوربینی) نشون ندن و زمانی که نمایش ویدئوی با کیفیت فرا میرسه ، به صورت هم زمان هر دو نسخه رو نمایش بدن و یکی از نسخه مولتی پلیر باشه و یکی از نسخه تک نفره ! lol
اونم چه بازی ای ! BF4 با اون محیط های عظیم و تخریب پذیری و 60fps در حالی که 64 نفر هم دارن توی همدیگه می لولن و طراحی همچین بخشی به عنوان Launch Title کار خیلی سختیه ! :دی
 
آخرین ویرایش:
8030

رو حساب اینکه موج دوم بازی های PS4 و X1‌ که بیان BF4 کلا محو میشه!:دی GeoW که برای X360 امد یه مدت همه هنگ بودن که این دیگه چیه اما گرافیک ایشون در مقابل GeoW:J یه شوخیه بی مزس! اصلا خیلی واضحه!‌ BF4 خیلی خوبه اما برای الان! با کنسول های نسل حاضر خیلی کارهای بیشتری میشه کرد! من نمیگم چرت و پرته و رو میکرو هم 60 فریم اجرا میشه اما خوب... واقعا یعنی چی که یه بازی لانچ بخواد انقدر خفن باشه که کنسول ها کمرشون خم بشه؟:دی واقعا درک نمیکنم!:دی هرچقدر هم خفن باشه در برابر قدرت کنسول ها هیچی نیست! مگه اینکه سونی و مایکروساقت موفق شده باشن یه پیس آو شت تمام عیار بسازن!

:arrowd:

پیشرفت تکنیکال گرافیک و طراحی چیز دیگست و قدرت سخت افزاری برای رندر کردن در نهایت جزئیات چیز دیگه.

دقیقاً هیچ ربطی به اینکه قراره 4 سال بعد چه بازیهایی با چه گرافیکی عرضه بشن نداره ، مساله اینه که همین الان قدرت سخت افزار این دو کنسول برای اجرای این بازی در چه حده ! اونی که تو منظورته به پیشرفت تکنیک های گرافیکی مربوطه که انقدر موتور بازی بهینه بشه و خوب باشه که در عین ارائه ی گرافیک بیشتر از سخت افزار همون کاریو بکشه که مثلاً الان TLOU از PS3 کشید ولی یه زمانی U1 میکشید و هرکدومشون تو زمان خودشون عالی بودن. چیزی که هست اینه که الان با اینکه معماری جفت کنسول ها یکیه ، دیگه نیازی به کارای عجیب و قریب برای پورت کردن هم نیست ولی بازهم میبینیم که فعلاً گفتن نسخه ی PS4 رو 900p اجرا میشه ولی X1 رو 720p. اگه از اپتیمایز کردن هم بود بازهم نمیشد تو پرفرمنس بین دو کنسول انقدر تفاوت باشه.
 
با ديدن اين ويدئو شگفت زده خواهيد شد زيرا Battlefield 4در يكي از نسخه هاي نسل بعد بسيار بهتر به نظر مي رسد . "
این تیکه چه عمقی داشت:دی
منظورش یا اینه:
گرافیک رو PS4 به قدری خوبه که اصلا از بتل 4 انتظار ندارین!!که البته با توجه به قسمت دوم جمله این حدس تقریبا رد میشه!!
یا این:
بازی رو کنسولی که باید بهتر باشه،بدتره!!
این مورد دومیه هم ته ترولاست!:)) ینی اگه منظورش این باشه که رو ایکس 1 بهتره،یه ترول اساسی کرده ،از اون ترولایی که مادر بگرید:دی
 
هرچقدر هم خفن باشه در برابر قدرت کنسول ها هیچی نیست!
پس میشه بگی نسل پیش هم چرا دقیقا همین اتفاق افتاد؟(اینکه بازیهای لانچ با رزولوشن کم اجرا شدن)
در ضمن کنسولها وان و 4 خوب هستن اما نه اینقدری که شما گندشون میکنید! دیگه مثل نسل قبل هم نیست که بازی ساختن خیلی سخت باشه و به مرور بهتر شن!
انتظار میره تو 2 سال اول کل قدرت گرافیکیه کنسولا استفاده شه
 
دیگه مثل نسل قبل هم نیست که بازی ساختن خیلی سخت باشه و به مرور بهتر شن!
انتظار میره تو 2 سال اول کل قدرت گرافیکیه کنسولا استفاده شه

ربطی به سختی و آسونی ساخت بازی نداره ، تو زمان PS1 و PS2 هم بهترین بازیها از لحاظ گرافیک سالهای آخر کنسول اومد . بازی سازی برای اونا که سخت نبود
این یه چیز طبیعیه هر پدیده ای که به صورت روتین در بیاد به مرور انجام دادنش برای شما راه دست تر میشه و ربطی به اینکه اون کار چقدر سخت هست یا ساده نداره
 
من با این مطالعات به این نتیجه رسیدم که هر دو کنسول XBOX ONE و PS4 با طرح هایی که ما به اونها دادیم ساخته شدن و دقیقا از تمام جزئیات باخبریم و حتی می تونیم شکست کامل یک شرکت رو پیش بینی کنیم چون PS4 قویتره ویا شکست شرکت دیگه که آمریکایی هستش و مطمئنا پشتوانه بسیار محکمی داره و همچین چیزی غیر ممکنه ...یا کسایی (که حتی یک چیپ در عمرشون ندیدند) هستند که چنین نظراتی میدند که کلا با خودم فکر می کنم تا الان طراح ارشد 10 ، 20 تا شرکت سخت افزاری بودند و خودشون کنسول ساز هستند و دارن همین الان هر دو کنسول رو تست می کنن..! lol

اما بعضیا گاهی حرفی می زنن که وقتی دقت می کنم می بینم لامصبا چه حرف منطقی می زنن مثلا توی یکی از همین پستا گفته شده بود مهم سخت افزار نیست چون همین امسال GTA V برای سخت افزارهای ضعیف اومد ولی برای سخت افزار قوی نیومد و خودش باعت فروش میلیاردی شد

الان مهم سخت افزار نیست چون سخت افزار به ما ربطی نداره تنها بازیها هستند که تفاوت واقعی رو نشون می دن و هر دو کنسول PS4 و ONE بازیایی دارن که گذشتن از کنار هر کدوم به این راحتی ها نیست پس سلیقه ی هر کس هست که کنسول نسل بعدی رو مشخص می کنه نه سخت افزار و کسی که به سخت افزارپسنده PC هایی هستن که دستشونو ببوسن و اگر همین بازی بتل اگه واقا بخواد تفاوت رو نشون بده پس باید منتظر بزیهایی به مراتب بدتر از نسل قبل باشیمLOL
 
اقا اینا همش بازاریابیه... فکر نمیکنم تو مولتی پلتفرم ها اینقدر تفاوت باشه که اینا گندش میکنن... ea دیده بازار هایپ و کل کل کنسولها داغه از اینور اونور راجع به bf4 خبر میده که بازیشو رو زبونا بندازه بازارشو گسترش بده... دقت کنید هایپ اطراف cod جدید خیلی کمتر از bf4 دلیلشم اینه که cod بازار تضمین شده داره activision هم کاملا راضیه نیازی به این چیزا نداره... فراموش نکنید درصد کمی از گیمر ها مثل ما دنبال این اطلاعاتن... البته نشان دهنده اینم هست که ea در مورد bf بیشتر بازار گیمرهای حرفه ای را دنبال میکنه...

در نهایت فرق خاصی نباید باشه جز اینکه tv 60 اینچ 4k اینا بازی کنی خیلی به چشم بیاد... قدرت بیشتر این داستانا هم فکر کنم تو انحصاریها خلاصه شه...
 
کلا این بحث کامپیوتر یه جوریه که هر کی واردش میشه و یاد میگیره دو تا بازی نصب کنه و چهارتا پیچ باز کنه ببنده و یه بنچ مارک با 3d mark بگیره ادعای خدایی توش پیدا میکنه و دیگه هیچ خدایی رو بنده نمیشه و ادعای کنسول سازی هم میکنه و فکر میکنه اون همه مغز و آدم تحصیل کرده فقط لنگ خوندن دوتا Specific sheet روی یه چیپ بودن تا کنسول طراحی کنن!!

یه بحث خیلی خیلی مهم تو ریل تایم رندرینگ هست که بهش میگن Draw calls.
Draw calls دستوراتی هست که CPU به GPU میده برای رسم چند ضلعی و مکان قرار گیریش روی صفحه نمایش به عبارتی دستور میده که GPU مجموعه ای از چند ضلعی ها رو با Shader یا مولفه های خاص گرافیکی مثل درجه آلفا و ... که به عهده GPU هست کجا و چه زمانی رسم کنه.

گیم با گرافیک فقط به داشتن رزولوشن بالاتر و تکسچر عمیقتر ختم نمیشه (نمونش TLOU) توی کنسول به خاطر داشتن معماری اختصاصی و حذف خیلی از استانداردهایی که برای ایجاد Compatibility بین قطعات PC نیاز هست Draw calls توی یه بازه زمانی نسبتا طولانی فوق العاده بالاتر از PC هست و معمولا بعد از گذشت 3-4 سال قابل قیاس میشن ، برای همینه که با گذشت 7-8 سال از عمر کنسولهای فعلی هنوز قابلیت اجرای Backbone یک بازی مثل Crysis 3 رو دارن ولی PC ای با چند برابر قدرت خام نسبت به یک کنسول که تو سال 2005 عرضه شده اصلا اون بازی رو اجرا نمیکنه.

چیزی که تو PC Gaming اتفاق میوفته اینه که شما میری یه کارت گرون قیمت میخری ولی قدرت اون کارت صرف تکسچرهای عمیقتر و رزولوشن بالاتر میشه و تو عمل هیچ کامپلکسیتی خاصی تو بازی ایجاد نمیشه! چون توان هندل کردن حرکت پالیگونها به دلیل Draw calls ضعیف روی PC همیشه بازیهای PC رو از پیشرفت واقعی محروم میکنه حتی وقتی یه CPU فوق العاده قوی و یک GPU فوق العاده قوی دارین به دلیل معماری PC توان کارت گرافیک و CPU بلا استفاده میمونه و صرف داشتن رزولوشن بهتر و تکسچرهای عمیقتر میشه ولی کلیت بازی هیچ جهش قابل لمسی توش دیده نمیشه.

مثلا روی یه PC شما یه کاراکتر مدل با کیفیت درست میکنید و تکسچرهای عمیق و رندر رزولوشن بالا میگیرن (صرفا توان GPU استفاده میشه چون مجموعه ای از پالیگنها با یک Draw calls رسم شدن) همین که اولین Event یا رویداد اتفاق میوفته و کاراکتر شروع به حرکت میکنه CPU باید مجددا به GPU دستور رسم بده ، به عنوان مثال این کاراکتر تیر خورده و باید فلان پالیگن برای رندر مجدد تو اولین فریم انیمیشن تو مختصات جدید قرار بگیره و الی آخر... (رسم تعداد زیادی پالیگن با Draw calls بالا برای پالیگنها) این رویداد CPU Bound هست ...
روی PC ولی اتفاق دیگه ای میوفته حتی با پیشرفت CPU معماری PC به شکلی هست که ارتباط مستقیم ایده آلی بین CPU و GPU برقرار نمیشه CPU رم و آدرس دهی خودش رو داره GPU هم رم و آدرس دهی خودش رو داره همین مسئله Draw calls رو به شدت پایین میاره... چون داده هایی که CPU روی حافظه مینویسه باید از رم اصلی کپی بشه روی حافظه GPU و مجددا خونده بشه و به دستورات عمل بشه!

اوایل عرضه کنسولهای بازی Draw calls بالایی که به واسطه معماری خاص کنسولها ایجاد میشه این توان رو ایجاد میکنه که بازیهای خاص کنسولی حتی با وجود رزولوشن کمتر یا تکسچرهای کم عمق تر توانایی ایجاد نوآوری های گرافیکی داشته باشن.

تو یه کنسول بازی خیلی از پارامترهای وابسته به GPU از اول مشخصه ، مثلا X مقدار حداکثر رزولوشن خروجی هست و Y مقدار حداکثر پیکسلهایی هست که در یک ثانیه رسم میشه و Z مقدار حداکثر پالیگنی هست در یک ثانیه رسم میشه اینها GPU Bound هستن.

ولی اون چیزی که یه بازی رو به مرور زمان بهتر میکنه به همون عامل Draw calls وابستگی مستقیمی داره که باعث میشه محیط پویا تر باشه یا انیمیشنها بهتر و با فریم و جزئیات بیشتری نمایش داده بشن و خلاصه ستون فقرات یک بازی که پل بین گرافیک و روایت داستان و گیم پلی هست از اینجا شروع میشه.
روی PC شما کارت جدید میخرین همیشه رزولوشن و عمق تکسچرها و فریم ریت رو بالاتر میبرید چون سرعت اجرا دستورات رو بالا میبرین ولی همیشه دارید یک طرف قضیه رو تقویت میکنید ولی مسئله Draw calls سر جای خودش باقی میمونه.

مشکل PC Gaming همیشه همین بوده که زمانی تو اجرای Backbone بازی از کنسول جلو میوفته که اواخر نسل کنسولها و مترادف با ظهور نسل جدید هست.

البته AMD قصد داره با ارائه API منتل این مشکل رو دست کم روی کارتهای ساخت شرکت خودش با معماری GCN که کنسولها ازش استفاده میکنن حل کنه ولی اون هم مشکل عدم سازگاری داره و فقط یک سری سخت افزار خاص رو پشتیبانی میکنه که ساخت خود AMD هستن برای همین یک PC با کارتی مثل R9290 که آخرین کارت AMD هست با وجود قدرت خام چندین برابر بالاتر از کنسولها با استفاده از این API میتونه به 70-80 درصد سرعت Draw calls کنسولهای نسل جدید دست پیدا کنه.

نمونش طبق گفته یکی از سازنده های بازی برای PC:

pCARS developer: Mantle will offer 70-80% of next-gen console performance


However, there isn’t any doubt in my mind that Mantle will solve the poor implementation of multi-threaded rendering in the PC space, more so for AMD since they don’t even support Driver Command Lists in DirectX! That alone will get them to 70-80% of next-gen console performance in terms of submitting draw calls to the hardware. When DICE reveal their Mantle version in mid November, you’ll see scalability that’s unheard of in the PC space e.g. some 6 or 8 core demo with submission performance many times that of DX, with lots of pretty charts.

pCARS developer: Mantle will offer 70-80% of next-gen console performance (regarding draw calls) | DSOGaming | The Dark Side Of Gaming


آخرین مصاحبه Cevat Yerli با یوروگیمر درباره نزدیک شدن معماری PC به کنسولهای بازی از نگاه جان کارمک و بهبود وضعیت PC Gaming:

Digital Foundry: In his QuakeCon keynote, John Carmack talked about the potential of giving the GPU access to the complete address space of the consoles' memory and suggested that something needed to be done on PC. What's your view on this
?

Cevat Yerli: In an ideal world, the GPU and CPU would be accessing and sharing the complete memory address space to really close the gap between PC and console gaming. Besides closing the gap, it would simplify many developments in graphics, in compute and also generally speeding up many operations which are data heavy.


Crytek: the next generation • Interviews • Eurogamer.net

خلاصه PC تا زمانیکه درگیر مسئله معماری متعارف هست همین مشکل رو کم و بیش داره مگر اینکه همه کمپانیهای سازنده قطعات و در راسشون Intel بشینن با بقیه توافق کنن که باید این معماری عوض بشه که بعید میدونم حالا حالاها این اتفاق بیوفته نمونش درخواستی که اپیک گیمز از اینتل کرده بود و اینتل گفته بود ما به چیزی که داریم راضی هستیم!

ارائه یه بازی خوب از نظر گرافیکی فقط به رزولوشن بالاتر و تکسچر عمیقتر و فریم بهتر ختم نمیشه مجموعا اون چیزی که کمک میکنه تا شما تو هر فریم بتونید پیچیدگی بیشتری با این پیکسلها ایجاد کنید و چیزایی واقعی تری خلق کنید این هست که هر لحظه مشخص کنید این پیکسلها کجا و به چه شکلی قرار بگیرن و این میشه گرافیک نهایی ، حتی اگر تو رزولوشن پایین تر و یا با عمق تکسچر و *****ینگ ضعیفتری باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or