کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
خدا کنه با اومدن منتل یجوری بشه سونی از این open gl بکشه بیرون چون واقعا open gl چیزی برای گفتن نداره نسبت به Direct X . حالا با تعاریف DX هم حرفی برای گفتن در مقابل Mantle نداره !! البته اگه ورژن جدید رو عرضه نکنند .

بعد یه سوال این Mantle که در انحصاری کمپانی که نیست ؟؟ سونی و ماکرو هر دو میتونن استفاده کنند ؟
 
خدا کنه با اومدن منتل یجوری بشه سونی از این open gl بکشه بیرون چون واقعا open gl چیزی برای گفتن نداره نسبت به Direct X . حالا با تعاریف DX هم حرفی برای گفتن در مقابل Mantle نداره !! البته اگه ورژن جدید رو عرضه نکنند .

بعد یه سوال این Mantle که در انحصاری کمپانی که نیست ؟؟ سونی و ماکرو هر دو میتونن استفاده کنند ؟

نه Open ـه. همه میتونن استفاده کنن
 
نه Open ـه. همه میتونن استفاده کنن

پس خدا کنه هر دو کمپانی از همین منتل استفاده کنند یا حداقل در صورت اینکه DX اپدیت بشه و ماکرو بخواد از همون DX استفاده کنه حداقل سونی از Mantle استفاده کنه . کلا با Open gl حال نمیکنم .
 
برای اولین بار تو E3 برای X one نمایش دادن روی PC هم نمایش دادن ، البته میگفتن که این برای اولین باره که داره روی PC نمایش داده میشه.
پس اون سیستم 4000 $ که قرار بود بتلفیلد را ران کند چی بود؟:d
به جای اینکه مثلا بیان از DirectX و Open Gl و بقیه APIها برای دسترسی به رم و گرافیک استفاده کنن، این میاد کاری میکنه که بتونن دسترسی مستقیم به رم و هسته های گرافیکی داشته باشن.
خب چرا تاحالا کسی این به فکرش نرسیده بود؟:-/
یعنی انقدر DX و OpenGL ساخته شده که حالا یکی بیاد برشون داره و دسترسی مستقیم بده؟خب از اول DX و oGL نمیساختن :d
 
پس خدا کنه هر دو کمپانی از همین منتل استفاده کنند یا حداقل در صورت اینکه DX اپدیت بشه و ماکرو بخواد از همون DX استفاده کنه حداقل سونی از Mantle استفاده کنه . کلا با Open gl حال نمیکنم .

Digital Foundry و John Carmack برعکس با همچین جمله ای موافقن :d

MS and Sony may wind up being downright hostile to it."

پس اون سیستم 4000 $ که قرار بود بتلفیلد را ران کند چی بود؟
yahoo_4.gif


خب چرا تاحالا کسی این به فکرش نرسیده بود؟
yahoo_7.gif

یعنی انقدر DX و OpenGL ساخته شده که حالا یکی بیاد برشون داره و دسترسی مستقیم بده؟خب از اول DX و oGL نمیساختن
yahoo_4.gif

به همین راحتی نیست ! دسترسی مستقیم که میشه زمان قبل از DirectX و اینا ! :d این باز یه API هست که علاوه بر کارهای یه API میاد یه همچین دسترسی هایی رو هم میده. اما نه اینکه مثلا مستقیم بشه دسترسی به Raw Power ! خودش باید روش کار بشه تا نحوه خاصی (که تا 11 نوامبر اطلاعات و ... نمیاد) از دسترسی رو بده و کمک کنه. قدرت مستقیم به خاطر bottleneck خوب نیست. باید جلوی bottleneck های CPU گرفته بشه (یکی از دلایلی که X1 مجبور شده دوتا از CU ها رو غیر قابل استفاده کنه)

نکته بعدی اینه از عوامل ساختش این بوده که Open GL که کلا Open و همچین هزینه ای کسی براش نمیکنه. DirectX هم که دلیل اصلی تر بوده مشکلش اینه که همه شاکی شدن که خیلی وقته با تمرکز مایکروسافت روی ویندوز آپدیت نشده. برای همین اومدن روی این کار کردن و درسته که Open هست ولی فعلا روی GCN های GPU های AMD کار میکنه
 
آخرین ویرایش:
اینجور که تو سایتهای حرفه ای کامنتهارو میخوندم اکثرا میگن مشکلی که فعلا داره اینه که طبق گفته AMD فقط یه خانواده از سخت افزار رو پشتیبانی میکنه که GCN باشه و اونم معماری اختصاصی AMD هست احتمالا nVidia تا چند وقت دیگه API مخصوص خودشو معرفی میکنه! کاری که DX میکنه اینه که طیف وسیعی از سخت افزارهارو و با هر معماری ای پشتیبانی میکنه برای همین هم اجازه دسترسی خیلی سطح پایینی ایجاد نمیکرد چون اختصاصی نیست ولی عوضش همه منظوره و سازگار هست.
 
ممنون از diedie عزیز بابت خبر و اطلاع رسانی.

اینم یه منبع فارسی از کارت گرافیک جدید که اسمش R9 290X (این جوری که تو شایعه ها بود از titan هم قویتره): کارت گرافیک AMD R9 290X معرفی شد - وب سایت تخصصی سخت افزار - اخبار - سخت‌افزار و دیجیتال

یه سوال: تعداد ترانزیستور تو قدرت کارت گرافیکی چقدر تاثیر داره؟ چون کارت جدبد amd 6 میلیارد داره در صورتی که تایتان 7 تا داره
 
پس خدا کنه هر دو کمپانی از همین منتل استفاده کنند یا حداقل در صورت اینکه DX اپدیت بشه و ماکرو بخواد از همون DX استفاده کنه حداقل سونی از Mantle استفاده کنه . کلا با Open gl حال نمیکنم .

نه تنها Xbox و PS بلکه همه کنسولای تاریخ از رابطهای اختصاصی خودشون که سطح دسترسی خیلی پایینی به سخت افزار میده استفاده میکنن و تو طول عمر کنسول هم با هر آپدیت بهینه تر از قبل میشه کاری که منتل قراره بکنه اینه که برای PC یا دست کم برای کارتهای AMD روی PC رابطی فراهم کنه که در سطح API کنسولهای بازی باشه و بتونه مثل کنسول از همه پتانسیل و منابع سخت افزار استفاده کنه.
DX و Open GL روی PC برای اینکه API فراگیر و سازگاری هستن محبوب شدن چون هزینه تولید و پروسه ساخت بازی رو کوتاه میکنن و سازنده ها برای فروش بیشتر و اینکه بازیهاشون با هر سخت افزاری سازگار باشه از این API ها استفاده میکنن.

- - -ویرایش - - -

مرسی ..

کنفرانس ماکروسافت ساعت چنده ؟

یک ساعتو نیم دیگه.
 
آخرین ویرایش:

ممنون بابت لینک

من که چیز جدیدی ندیدم....(استریمینگ یو*تیو*ب خیلی خیلی خیلی افتضاح بود..بهتر بود که اصلا از این سایت استریم نمی کردن....اصلا در مقابل کیفیت استریم e3 جکی بیش نبود)

هیچ خبر خواصی نبود به خصوص در بلرهی تکنولوژی جدید amd که قبلا می گفتن که تو x1 قرار استفاده شه
 
ممنون بابت لینک

من که چیز جدیدی ندیدم....(استریمینگ یو*تیو*ب خیلی خیلی خیلی افتضاح بود..بهتر بود که اصلا از این سایت استریم نمی کردن....اصلا در مقابل کیفیت استریم e3 جکی بیش نبود)

هیچ خبر خواصی نبود به خصوص در بلرهی تکنولوژی جدید amd که قبلا می گفتن که تو x1 قرار استفاده شه

من دیدم چیز خاصی نشون ندادن...

Anandtech یه مقاله نوشته در مورد منتل و عقیده داره که منتل در حقیقت درایور Xbox one هست که روی PC آوردن :

As in it’s either a direct copy or a very close derivative of the Xbox One’s low level graphics API. All of the pieces are there; AMD will tell you from the start that Mantle is designed to leverage the optimization work done for games on the next generation consoles, and furthermore Mantle can even use the Direct3D High Level Shader Language (HLSL), the high level shader language Xbox One shaders will be coded against in the first place. Let’s be very clear here: AMD will not discuss the matter let alone confirm it, so this is speculation on our part. But it’s speculation that we believe is well grounded. Based on what we know thus far, we believe Mantle is the Xbox One’s low level API brought to the PC.

AnandTech Portal | Understanding AMD’s Mantle: A Low-Level Graphics API For GCN
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or