کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
اين مقاله تحليل DF نيست مصاحبه اي است كه با دو نفر از تيم طراحي Xbox One كرده توي اون قسمت هم كه شما كوت كردي توضيح داده كه طراحانش تصريح ميكنن كه طراحي GPU در X1 دقيقا مثل PS4 از خانواده SEA island هست كه ثابت ميكنه راحتتر ميشه در مورد كمتر بودن قدرتش نسبت به PS4 قضاوت كرد اما از اون طرف آقاي طراح ادعا ميكنه كه خودشون تغييراتي روي اين خانواده از GPU ها دادن و به قولي كاستومايز كردن

حالا الان شما چرا عصب زدی؟ ما داریم تو این تاپیک در مورد Xbox one صحبت میکنیم لطفا تاپیک رو با vs کردن از موضوع اصلی منحرف نکن.

نه عصب نزدم ولي كوت كردن يه بخش از مقاله بدون گفتن جمله بعد و قبل يكم غير اخلاقيه

چی میگی تو؟ الان بحث سر Xbox one هست تاپیک در مورد معماریه Xone هست الان تو پریدی وسط میگی چرا اسم از PS4 نیاوردیم؟ خودت میفهمی چی میگی؟
 
آخرین ویرایش:
حالا الان شما چرا عصب زدی؟ ما داریم تو این تاپیک در مورد Xbox one صحبت میکنیم لطفا تاپیک رو با vs کردن از موضوع اصلی منحرف نکن.
نه عصب نزدم ولي كوت كردن يه بخش از مقاله بدون گفتن جمله بعد و قبل يكم غير اخلاقيه

چی میگی تو؟ الان بحث سر Xbox one هست تاپیک در مورد معماریه Xone هست الان تو پریدی وسط میگی چرا اسم از PS4 نیاوردیم؟ خودت میفهمی چی میگی؟

پست شماره 505 خودت بحث VS رو شروع كردي منم چيز خاصي نگفتم كه عصباني شدي ميگم شما كه بحث راه ميندازي لااقل اطلاعات كامل بده
 
آخرین ویرایش:
یه بخش دیگه از گفته هاشون جالب بود:

Right. By fixing the clock, not only do we increase our ALU performance, we also increase our vertex rate, we increase our pixel rate and ironically increase our ESRAM bandwidth

یه مسئله ای چند روز قبل تو یکی از پستهام تو این تاپیک عنوان کرده بودم دقیقا اشاره به همین قسمت که بلد کردم داره توی یکی از دیاگرامهای مایکروسافت تو کنفرانس Hot chips :

34644965837702111556.jpg


بلوک نارنجی رنگ Geometry engine های GPU رو نشون میده قدرت این انجین رسم 2 Primitives در هر سیکل کلاک هست (تئوریک) اون عدد 1.71 گیگا (میلیارد) از اینجا به دست اومده که کلاک GPU در تعداد Primitives هایی که در هر سیکل کلاک رسم میکنه ضرب میشه:
853Mhz x 2 = 1,706 که حدودا 1,71 هست.

قبلا که کلاک 800Mhz بود این عدد 1,6 بود... معنیش این میشه که بالابردن کلاک تو بالابردن تعداد چند ضلعیهایی که میتونه رسم کنه اثر مثبت داشته.

- - -ویرایش - - -

در مورد Data Move Engine ها و eSRAM من یه پست حدود سه ماه پیش تو این انجمن دادم به این آدرس:

http://forum.bazicenter.com/thread78490/page3/#post2668465

حدس خود من این هست که مایکرو با قرار دادن eSRAM دوتا هدفو دنبال میکرده یکی اینکه یه کچه فوق العاده سریع مشترک بین CPU و GPU درست کنه به نوعی خود معماری GCN شرکت AMD رو یک قدم دیگه جلو ببره یعنی علاوه بر اینکه سیستم آدرس دهی یکپارچه روی رم سیستم داشته باشه کاری کرده یه سیستم کچه مشترک هم روی eSRAM داشته باشن دوم از eSRAM به عنوان یه فریم بافر هم استفاده کنه برای AA و موئلفه های آلفا و ... اون Data Move Engine هم کمک میکنه تا GPU و CPU در نهایت ISA های آزاد بیشتری داشته باشن من نمیدونم قدرت واقعی Data Move Engine چقدر هست ولی حدس میزنم تو بعضی سناریوها که استرس زیادی به سخت افزار وارد میشه کارایی قابل توجهی داشته باشه مثلا وقتی حجم انتقال و کنترل داده ها بالا بره بتونه درصد قابل توجهی از ISA هارو برای انجام کارای گرافیکی آزاد بزاره ...
منم فکر میکنم فقط تو واقعیت معلوم میشه مایکروسافت چیکار کرده ولی 100% باید یه تحقیق خیلی عمیقی کرده باشن که به این نتیجه رسیدن این همه ترانزیستورو روی die پردازنده به eSRAM و DME اختصاص بدن.

نکته رمز آلود دیگه در مورد xbox one قابلیت data move engine ها هستن که کمک میکنن خیلی از ISA های CPU و GPU آزاد بمونن یعنی به جای اینکه قدرت CPU و GPU صرف انتقال داده ها بشه move engine بهره وری از سیستم رو تا حد زیادی بالاتر میبره و ISA های زیادتری رو نسبت به سخت افزارهای معمولی آزاد میزاره تا در خدمت کارهای دیگه باشن.
من به این سخت افزار اعتقاد کامل دارم و مطئنم xbox one کنسول فوق العاده ای هست در مورد PS4 اون هم کنسول فوق العاده ای هست ولی از نظر طراحی سخت افزار من سخت افزارهایی رو که با قدرت ظاهری کمتر بازدهی بالایی دارن خیلی میپسندم. نمیدونم چرا!؟
yahoo_4.gif

http://forum.bazicenter.com/thread74840/page234/#post2625974

گفته های الان مایکروسافت تایید میکنه که برداشت من درست بوده!

This in part explains why several of the custom hardware blocks - the Data Move Engines - are geared towards freeing up CPU time. Profiling revealed that this was a genuine issue, which has been balanced with a combination of the clock speed boost and fixed function silicon - the additional processors built in to the Xbox One processor.
"We've got a lot of CPU offload going on. We've got the SHAPE, the more efficient command processor relative to the standard design, we've got the clock boost - it's in large part actually to ensure that we've got the headroom for the frame-rates," Goosen continues - but it seems that the systems's Data Move Engines can help the GPU too.
"From a power/efficiency standpoint as well, fixed functions are more power-friendly on fixed function units," adds Nick Baker. "We put data compression on there as well, so we have LZ compression/decompression and also motion JPEG decode which helps with Kinect. So there's a lot more to the Data Move Engines than moving from one block of memory to another.
 
آخرین ویرایش:
اين مقاله تحليل DF نيست مصاحبه اي است كه با دو نفر از تيم طراحي Xbox One كرده توي اون قسمت هم كه شما كوت كردي توضيح داده كه طراحانش تصريح ميكنن كه طراحي GPU در X1 دقيقا مثل PS4 از خانواده SEA island هست كه ثابت ميكنه راحتتر ميشه در مورد كمتر بودن قدرتش نسبت به PS4 قضاوت كرد اما از اون طرف آقاي طراح ادعا ميكنه كه خودشون تغييراتي روي اين خانواده از GPU ها دادن و به قولي كاستومايز كردن
واقعا ادمهای جالبی هستید شما چرا فقط gpu را در نظر میگیری ?!نمیدونم این را چطوری بگم تا بتونه براتوم مفهوم باشه شما چیپ گرافیکی x1 را ابن ها را باهم در نظر میگیری DME + ESRAM + GPU( که کارهای گرافیکی انجام میده ) و + 15 تا پردازنده مخصوص که چندتاش برای کارهای گرافیکی و فیزیک بازیه . یعنی الان میخوای بگی این چیزها همش حکم کشک دارن و تنهایی GPU سوار شده روی ps4 قویتر از اینهاست ؟!
این چیزها که گفتم با امار اعداد ارقام نمیشه به دست اورد و این چیزها تو عمل قشنگ خودنمایی میکنند و همین بازیسازها هم مشخصا نمیتونن همون اول از پتانسیلش استفاده کنند چون بالاخره پیچیدگی هایی داره و از طرفی دوکیدهای نهایی همین اواخر دست بازیسازها رسیده و خود مایکرو گفته درایور نهایی براشون اماده نبوده و ..... بالاخره اینطور که مشخصه مایکرو در اینده نزدبک برنامه و راهنمایی خودش را برای استفاده بهینه برای بازیسازها در دست داره چون این همه زمونه مایکرو خودش استاد کارهای برنامه نویسی و .... هستند تا بدونند چیکار کنن !
 
آخرین ویرایش:
واقعا طراحی XBOX ONE روز به روز داره پیچیده تر میشه..! نمی دونم آیا این پیچیدگی سازنده ها رو به مشکل می اندازه یا ماکرو یک فکری براش کرده
 
امشب کنفرانس GPU 14 شرکت AMD بود و نسل بعد پردازنده های گرافیکی AMD معرفی شد ، بالاترین مدل این GPU ها داخل خودش یه چیپ صدای قابل برنامه نویسی چیزی شبیه به چیپ صدای Xbox one داره!!

60106618120937411732.jpg

96983376018690964732.jpg



AMD announces new flagship model GPUs, includes Xbox One-esque programmable audio chip | GearNuke

AMD ادعا میکنه پردازنده صوتی جدیدی که داخل GPU قرار گرفته میتونه با Offload کردن پردازشهای صدا تا 16 درصد کارایی CPU رو افزایش بده.

این پردازنده گرافیکی 6 میلیارد ترانزیستور داره و از قابلیتهای DX 11.2 پشتیبانی میکنه.

13065754149917395010.jpg

52063577444956769567.jpg


خبر مهم بعدی در این کنفرانس معرفی API جدید از طرف AMD به اسم Mantle بود که باعث افزایش کارایی GPU میشه و امکان دسترسی به پایین ترین سطح سخت افزار رو فراهم میکنه و با DirectX HLSL هم سازگاری داره.
این API به بازیها اجازه میده از پتانسیل کامل کارت گرافیکی موقع رندر استفاده کنن و چیزی شبیه به API کنسولهای بازی رو برای PC فراهم میکنه.

66730707672735883070.jpg


موتور 3 Frostbite با استفاده از این API بدون واسطه روی Windows رندر میشه!

2013-09-25_17-35-31.jpg



اطلاعات بیشتر درباره API جدید:

AMD unveils revolutionary 'Mantle' API to optimize GPU performance - TechSpot


تک دموی Ruby که توسط Cryengine ساخته شده بود در این کنفرانس نمایش داده شد در این تک دمو که از 17 تکنولوژی 11 DX در ساخت اون استفاده شده موهای سر Ruby که از 12,150 عدد تار موی مستقل ساخته شده توسط Direct Compute و TreesFX Hair دارای فیزیک و حرکات طبیعی بودن.

50866915504861660283.jpg
 
آخرین ویرایش:
با تشکر از مهدی ,در تکمیل اطلاعاتش این چندتا مورد هم جالبه:
اینجور که معلومه منتل Open هست و از لحاظ نظری انویدیا هم میتونه ازش استفاده کنه.(حالا اگه انویدیا اینو ساخته بود انحصاری خودش میکرد :|)
منتل با همکاری AMD و Dice/EA ساخته شده و اولین بازی ای که ازش استفاده میکنه BF4ه.(الان دایسی که تا چند روز پیش بازی سازی بلد نبود میشه محبوب قلبها :دی)

Mantle will be used instead of DirectX 11 on compatible AMD hardware, although it's still compatible with other rendering APIs. AMD claims Mantle enables nine times more draw calls per second than other APIs, which is a huge increase in performance.
Since AMD is in PCs and consoles, it's possible MANTLE will be of more use than OpenCL when developing multiplatform games.

داخل پرانتز نظر شخصیه ها :دی
 
آخرین ویرایش:
بالاترین مدل این GPU ها داخل خودش یه چیپ صدای قابل برنامه نویسی چیزی شبیه به چیپ صدای Xbox one داره!
خیلی باحالید انصافا !! :))

قطعا که همینطوره . :d کلا ضعیف ترین و پایین ترین مدل رو انداختن به کنسول رقیب معلومه اصلا .

موفق باشید همگی .
 
@DieDie
الان با این منتل ,DX رفت تو قوطی؟:d

با 6 بیلیون ترانزیستور میشه یه سیمان بار اورد؟:-/

دقیق یادم نیست چون دیشب دیروقت بود داشتم کنفرانسو میدیدم BF 4 اول با DX11 منتشر میشه بعد ظاهرا تو ماه دسامبر یه پچ یا آپدیت جدید براش میاد که از رابط منتل استفاده میکنه اگه خیلی رو Performance تاثیر مثبت داشته باشه حتما جای DX رو میگیره البته نه به این زودیا چون تو کنفرانس دیشب هر چی بازی نمایش میدادن حتی دموی Ruby از DX استفاده شده بود ، یه چیز جالب دیگه دیشب نمایش BF 4 روی کارت جدید AMD بود که دقیقا همون مرحله ای که رو برای اولین بار تو E3 برای X one نمایش دادن روی PC هم نمایش دادن ، البته میگفتن که این برای اولین باره که داره روی PC نمایش داده میشه.

یادمه یه زمانی کمپانی 3DFX یه رابط گرافیکی اختصاصی برای خودش داشت به اسم 3dfx که یه رابط مستقل از DX و OGL بود چندتا بازی اختصاصیم داشت که فقط از این رابط استفاده میکردن و فقط میشد با کارتهای voodoo این کمپانی اونهارو بازی کرد.
- - -ویرایش - - -

خیلی باحالید انصافا !! :))

قطعا که همینطوره . :d کلا ضعیف ترین و پایین ترین مدل رو انداختن به کنسول رقیب معلومه اصلا .

موفق باشید همگی .
؟!

The new GPUs include a programmable audio chip similar to that of the Xbox One, it’s not clear yet if they are the same chip or not.

http://gearnuke.com/amd-announces-new-flagship-gpu-xbox-one-audio-chip

The challenge for AMD is that they’re going to need to get developers on board to utilize the technology, something that was a continual problem for Aureal and Creative. We don’t know just how the consoles will compare – we know the XB1 has its own audio DSPs, we know less about the PS4 – but in the PC space this would be an AMD-exclusive feature

http://www.anandtech.com/show/7370/amd-announces-trueaudio-technology-for-upcoming-gpus
 
آخرین ویرایش:
@DieDie
الان با این منتل ,DX رفت تو قوطی؟:d

با 6 بیلیون ترانزیستور میشه یه سیمان بار اورد؟:-/

DX که هیچ، اینجوری که سایت ها میگن تو طولانی مدت تمام API هایی که مایکروسافت و سونی و اپل و Nvidia و ... ساختن رو از دور خارج میکنه. نه تو اولین به قولی نسخش. اما اگه بقیه همینجوری وایسن راحت جاشون رو میگیره.
به جای اینکه مثلا بیان از DirectX و Open Gl و بقیه APIها برای دسترسی به رم و گرافیک استفاده کنن، این میاد کاری میکنه که بتونن دسترسی مستقیم به رم و هسته های گرافیکی داشته باشن. این قدرت کاملا آزاد و اپتیمایز چند برابر و ساخت تکنیک های بیشتر و همینطور اضافه شدن تکنیک های رندر جدید. حالا اینو بذاریم کنار سیستم صدایی که معرفی کرده. کلا یه چیزی حدود 9 برابر عملکرد CPU رو بهتر میکنه و دسترسی مستقیم هم به همه چیز که داده.
نکته دیگه اینکه فضای ساخت رو واسه PC هم میتونه شبیه کنسول کنه ولی فعلا (یا کلا؟!) فقط برای GCN ساخته شده نه برای کارت های Nvidia که خودش میتونه خیلی تاثیر داشته باشه.

در هر حال فعلا هزینش بالاتر از API های دیگه هست و طول میکشه بیاد جای بقیه رو بگیره :d ولی اگه DirectX و Open Gl و ... همینجوری بمونن، راحت میشه گفته Smoked by Mantle :d

پ.ن: همه در خطرن :d که در این مورد بیشتر MS و Nvidia :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or