کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
Albert Penello

تازه این جمله رو گفته جناب
DieDie یا مال همون کنفرانسه هستش ؟

“You will see more from us on the numbers and explaining things we’ve done with AMD. You won’t see more from *me* on this – but I said that part already – hence why I’m not jumping in to the debate again. I’d like to, believe me, but learned my lesson on that. This type of info needs to come directly from the architects.
“I will continue (and did today) answer questions about the platform where I can. But I’m tapping out on this one for now!
 
خیلی ممنون .. تاپیکت خیلی مفید و عالیه ... جز بهترین تاپیکای سایته .. بدون تعارف !

فقط بعضیا بحث رو به حاشیه نبرن عالی میشه .!

بازم متشکر .. !
 
این پاور هم مخصوص کشورهایی هست که ولتاژ برقشون (بعضی کشورهای آسیایی)110 هه من منتظر اون 220V میمونم حوصلا ترانس تبدیل ندارم دیگه رنگ سبز پاور هم با توجه به عکس یه سفید تغییر کرده مثل اینکه
 

راستی کی معمار اصلیه؟اینا کسی مثل سرنی ندارن؟:دی
سابقه تیمشون چیه؟
ولی با توجه به این حرف به نظرم اون کنفرانس یوروگیمر ربطی نداره چون فیل هریسون چکارش به اینکارا :دی مگه اینکه هاست باشه.
یه سوال:

  • 4 Command processors (2 compute, 2 graphics)
اینا جدایه از اون 15 یا نه؟اصلا کامند پراسسر یعنی چی؟

واینکه این 8 هسته,8هسته ان یا 4 تا که هر کدوم میتونن دوتا رو شبیه سازی(ترد) کنن؟
 
آخرین ویرایش:
راستی کی معمار اصلیه؟اینا کسی مثل سرنی ندارن؟:دی
سابقه تیمشون چیه؟
ولی با توجه به این حرف به نظرم اون کنفرانس یوروگیمر ربطی نداره چون فیل هریسون چکارش به اینکارا :دی مگه اینکه هاست باشه.
یه سوال:

  • 4 Command processors (2 compute, 2 graphics)
اینا جدایه از اون 15 یا نه؟اصلا کامند پراسسر یعنی چی؟

واینکه این 8 هسته,8هسته ان یا 4 تا که هر کدوم میتونن دوتا رو شبیه سازی(ترد) کنن؟

بر طبق اصول توی شرکت های بزرگ واحدی هست به اسم R&D که متشکل از مجموعه افراده حالا سونی در زمینه PS4 یا R&D اش متشکل از یک نفره یا R&D نداره یا به دلیل علاقه زیاد به سرنی کل PS4 رو به ایشون نسبت می ده بحث جداست اما معمار اصلی نداریم در کمپانی های بزرگ هر محصولی نتیجه کار گروهی از مهندسین هست و فقط ایده اصلی رو بعضا به شخصی خاص نسبت می دن
 
راستی کی معمار اصلیه؟اینا کسی مثل سرنی ندارن؟:دی
سابقه تیمشون چیه؟
ولی با توجه به این حرف به نظرم اون کنفرانس یوروگیمر ربطی نداره چون فیل هریسون چکارش به اینکارا :دی مگه اینکه هاست باشه.
یه سوال:

  • 4 Command processors (2 compute, 2 graphics)
اینا جدایه از اون 15 یا نه؟اصلا کامند پراسسر یعنی چی؟

واینکه این 8 هسته,8هسته ان یا 4 تا که هر کدوم میتونن دوتا رو شبیه سازی(ترد) کنن؟
البته سرنی کاملا تکنیکال نیست و رول لیدر و تایین کننده استراتژی رو برای معماری PS4 داره دلیلش هم اینه که این نسل سونی عمده سخت افزار PS4 رو از تکنولوژی های متعارف و شناخته شده با تغییرات جزئی استفاده کرده. که به گفته خودشون دلیل این کار کم کردن هزینه ساخت و راحتی کار برای سازنده ها بوده.
از طرفی مایکروسافت بجای خرید لایسنس، سیلیکون رو خریداری کرده که بتونه تغییرات اساسی رو ایجاد کنه. به گفته مایکروسافت تک تک قطعات درون کنسول کاستومایز شده. این کار مایکروسافت هزینه زیادی برای R&D میطلبه.
به گفته آلبرت برای طراحی XB1 نمیشه یک نفر رو بعنوان طراح اصلی نام برد و اگه بخوای یک نفر رو نام برد که بیشترین تاثیر رو تو طراحی XB1 داشته (نه فقط معماری) اون شخص مارک ویتن هست.
 
یوروگیمر یه مقاله نوشته در مورد معماری Xbox one:
Digital Foundry vs. the Xbox One architects

"There's a lot of misinformation out there and a lot of people who don't get it. We're actually extremely proud of our design."

Digital Foundry vs. the Xbox One architects • Articles • Eurogamer.net


Sony was actually agreeing with us. They said that their system was balanced for 14 CUs. They used that term: balance. Balance is so important in terms of your actual efficient design. Their additional four CUs are very beneficial for their additional GPGPU work. We've actually taken a very different tack on that. The experiments we did showed that we had headroom on CUs as well. In terms of balance, we did index more in terms of CUs than needed so we have CU overhead. There is room for our titles to grow over time in terms of CU utilisation

چیزای جالبی تو مقاله نوشته شده مثلا گفتن Dev kit های Xone از GPU ای استفاده میکنه که 14 تا CU داره دقیقا مثل PS4 چون سونی از 18 تا CU استفاده میکنه که 14 تاش برای گرافیک استفاده میشه و 4 تاش برای محاسبات رزرو شده ...
توی سیستم نهایی به این نتیجه رسیدن که تعداد CU هارو به 12 تا کاهش بدن ولی در عوض کلاک رو بالا ببرن چون تستها نشون داده بالا بردن کلاک تاثیر بیشتر از بالابردن تعداد CU ها در GPU های AMD داره و ...
جای دیگه گفتن که تستهاشون نشون داده عملکرد نامناسب CPU بیشتر از GPU روی افت فریم تاثیر داره و ...

Every one of the Xbox One dev kits actually has 14 CUs on the silicon. Two of those CUs are reserved for redundancy in manufacturing, but we could go and do the experiment - if we were actually at 14 CUs what kind of performance benefit would we get versus 12? And if we raised the GPU clock what sort of performance advantage would we get? And we actually saw on the launch titles - we looked at a lot of titles in a lot of depth - we found that going to 14 CUs wasn't as effective as the 6.6 per cent clock upgrade that we di
"If you're only doing a read you're capped at 109GB/s, if you're only doing a write you're capped at 109GB/s," he says. "To get over that you need to have a mix of the reads and the writes but when you are going to look at the things that are typically in the ESRAM, such as your render targets and your depth buffers, intrinsically they have a lot of read-modified writes going on in the blends and the depth buffer updates. Those are the natural things to stick in the ESRAM and the natural things to take advantage of the concurrent read/writes."
The same discussion with ESRAM as well - the 204GB/s number that was presented at Hot Chips is taking known limitations of the logic around the ESRAM into account. You can't sustain writes for absolutely every single cycle. The writes is known to insert a bubble [a dead cycle] occasionally... one out of every eight cycles is a bubble so that's how you get the combined 204GB/s as the raw peak that we can really achieve over the ESRAM. And then if you say what can you achieve out of an application - we've measured about 140-150GB/s for ESRAM
Microsoft's approach to asynchronous GPU compute is somewhat different to Sony's - something we'll track back on at a later date.

در مورد 15 تا پردازنده:
Microsoft's recent Hot Chips 25 presentation on the Xbox One processor suggested that the chip had 15 processors on-board. We were curious as to how that broke down.
"On the SoC, there are many parallel engines - some of those are more like CPU cores or DSP cores. How we count to fifteen: [we have] eight inside the audio block, four move engines, one video encode, one video decode and one video compositor/resizer," says Nick Baker
 
یوروگیمر یه مقاله نوشته در مورد معماری Xbox one:
Digital Foundry vs. the Xbox One architects

"There's a lot of misinformation out there and a lot of people who don't get it. We're actually extremely proud of our design."

Digital Foundry vs. the Xbox One architects • Articles • Eurogamer.net




چیزای جالبی تو مقاله نوشته شده مثلا گفتن Dev kit های Xone از GPU ای استفاده میکنه که 14 تا CU داره دقیقا مثل PS4 چون سونی از 18 تا CU استفاده میکنه که 14 تاش برای گرافیک استفاده میشه و 4 تاش برای محاسبات رزرو شده ...
توی سیستم نهایی به این نتیجه رسیدن که تعداد CU هارو به 12 تا کاهش بدن ولی در عوض کلاک رو بالا ببرن چون تستها نشون داده بالا بردن کلاک تاثیر بیشتر از بالابردن تعداد CU ها در GPU های AMD داره و ...
جای دیگه گفتن که تستهاشون نشون داده عملکرد نامناسب CPU بیشتر از GPU روی افت فریم تاثیر داره و ...






در مورد 15 تا پردازنده:

الان آمار و ارقام از طرف ارکیتکچر گای همینا بودن؟
چیزه خاصی نگفتن که,فقط گفتن 14تا داره که 2تاش الکیه پس بدرد نمیخوره :|
اصلا به این نسل امید ندارم مخصوصا با نمایشهای اخیر واچ داگز و متال گیر روی کنسولای نسل بعد.نسل قبل موقعه ای که کنسولا اومدن پی سی ای مثلشون نبود چون هنوز با اون قدرت ساخته نشده بود,این نسل هم پی سی ای مثل این کنسولا نیست چون چند سال پیش نسلشون منقرض شده :|
 
جای دیگه ام تو گفته هاشون تایید کردن که تکنولوژی GPU ای که تو Xbox one استفاده کردن Sea island هست که Code name کارتهای سری HD8000 هست.

Just like our friends we're based on the Sea Islands family. We've made quite a number of changes in different parts of the areas... The biggest thing in terms of the number of compute units, that's been something that's been very easy to focus on. It's like, hey, let's count up the number of CUs, count up the gigaflops and declare the winner based on that. My take on it is that when you buy a graphics card, do you go by the specs or do you actually run some benchmarks?

کارتهای سری HD8000 دو مدل هستن یک مدل برپایه معماری GCN یک مدل برپایه معماری VLIW4 که احتمالا GPU ای که تو Xbox one استفاده کردن (نظر شخصی) باید مدل کاستومایز شده نزدیک به 8770 بر اساس معماری GCN باشه که البته منطقیم هست چون بالاترین بازدهی رو تو گروه سری HD8000 از نظر GFLOPS/W داره.
 
ای جاااااااااانم

پس این شایعه که مایکروسافت از سری جدید کارتهای amd و تکنولوژیهایش تو gpu کنسولش استفاده کرده , به حقیقت داره مبدل میشه ؟!
 
جای دیگه ام تو گفته هاشون تایید کردن که تکنولوژی GPU ای که تو Xbox one استفاده کردن Sea island هست که Code name کارتهای سری HD8000 هست.



کارتهای سری HD8000 دو مدل هستن یک مدل برپایه معماری GCN یک مدل برپایه معماری VLIW4 که احتمالا GPU ای که تو Xbox one استفاده کردن (نظر شخصی) باید مدل کاستومایز شده نزدیک به 8770 بر اساس معماری GCN باشه که البته منطقیم هست چون بالاترین بازدهی رو تو گروه سری HD8000 از نظر GFLOPS/W داره.
اين مقاله تحليل DF نيست مصاحبه اي است كه با دو نفر از تيم طراحي Xbox One كرده توي اون قسمت هم كه شما كوت كردي توضيح داده كه طراحانش تصريح ميكنن كه طراحي GPU در X1 دقيقا مثل PS4 از خانواده SEA island هست كه ثابت ميكنه راحتتر ميشه در مورد كمتر بودن قدرتش نسبت به PS4 قضاوت كرد اما از اون طرف آقاي طراح ادعا ميكنه كه خودشون تغييراتي روي اين خانواده از GPU ها دادن و به قولي كاستومايز كردن

Andrew Goosen first confirms that both Xbox One and PS4 graphics tech is derived from the same AMD "Island" family before addressing the Microsoft console's apparent GPU deficiency in depth.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or