کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
ای بابا اگر می‌دونستم این عکس باعث تجدید خاطرات بد برای برخی میشه نمی زاشتم اصلا. عکس هم برای دوسال نوری نیست برای دو ماه پیشه...:d




می خوای چیرو ثابت کنی؟؟!؟!؟!!؟! من دروغ می گم!!!!!

اینم سایت اصلی نمایشگاه:

GAMES13

اینم فی*س ب**ک:
https://www.facebook.com/thegamesme

تا چند وقت دیگه ممکنه که عکسارو آپ کنن.....ولی تو fb زده :

https://www.facebook.com/photo.php?f...levant_count=1

شمام به جای اینکه سریع بدون اطلاع الکی پست بدی . بخوای دیگرونو ضایع کنی...یه کم فکر کن


:confused: دوربین جایی نصب شده؟ پست من چه ربطی به رفتن و یا نرفتن شما به اون نمایشگاه داره؟ شما گفتی بازی های PS4 روی PC داشتن اجرا می‌شدن من خواستم یه فلش بک به چند سال نوری بندازم. شما رفتی تست کردی خوش به سعادت، حالا ما منتظر خبرهای جنجال برانگیزی می شیم که شما اول بروز دادی تا ببینیم چند بازی ذاشت روی PC را میشد!!
 
آخرین ویرایش:
این جمله بلد شده رو توی پست ایشون به ما نشون بده . ( پست ایشون :3 روز پیش به نمایشگاه یود که توش هم x1 بود و هم ps4..هردورو از نزدیک دیدم و بازی کردم ....تنها بازیهای ac و knack رو ps4 اجرا میشدن و بقیه همشون pc بودن با دسته ps4. از اون طرف ryse و forza رو x1 اجرا می شدن. (در کل شوک های دسته x1 خیلی خوب بود..ار اون طرف تاچپد ds4 باید جالب باشه)
یا اینکه رو هوا چیزی ننویس لطفا :|
اولا من هیچوقت از رو هوا حرف نمیزنم. اگه کمی بیشتر نگاه کنی میبینی که نوشته 3روز پیش. دیگه نمیدونم 3روز برای تو چقد حساب میشه.:|
 
اولا من هیچوقت از رو هوا حرف نمیزنم. اگه کمی بیشتر نگاه کنی میبینی که نوشته 3روز پیش. دیگه نمیدونم 3روز برای تو چقد حساب میشه.:|
کلا عادت نداری پستا رو بخونی :| اون بنده خدا کجا نوشته3 روز پیش تست کردم هرو عالی هستن . کجای جملش گفته هردو عالی هستن
عالی هستند ؟!
یه چیزی میگی به شیوه مظلوم نمایی ، بعد همه رم محکوم می کنی .
 
ای بابا اگر می‌دونستم این عکس باعث تجدید خاطرات بد برای برخی میشه نمی زاشتم اصلا. عکس هم برای دوسال نوری نیست برای دو ماه پیشه...:d







:confused: دوربین جایی نصب شده؟ پست من چه ربطی به رفتن و یا نرفتن شما به اون نمایشگاه داره؟ شما گفتی بازی های PS4 روی PC داشتن اجرا می‌شدن من خواستم یه فلش بک به چند سال نوری بندازم. شما رفتی تست کردی خوش به سعادت، حالا ما منتظر خبرهای جنجال برانگیزی می شیم که شما اول بروز دادی تا ببینیم چند بازی ذاشت روی PC را میشد!!


من گفتم:
تنها بازیهای ac و knack رو ps4 اجرا میشدن و بقیه همشون pc بودن با دسته ps4

این جملرو ندیدی!!!!!!!!!!!! می خواستم بگم که هردو بازی هایی رو دارن که هنوز آماده نشده که رو کنسول اجرا بشه

شما رفتی تست کردی خوش به سعادت، حالا ما منتظر خبرهای جنجال برانگیزی می شیم که شما اول بروز دادی تا ببینیم چند بازی ذاشت روی PC را میشد!!

من 1-2 روز پیش فقط جواب یکی از کاربرای سایتو داد که:
http://forum.bazicenter.com/thread77453/page64/ (پست های 958 و 960)

اگه دقت کنی می بینی که من x1 ps4 فن نیستم. در ضمن من یه ادم معمولیم منظورت چیه از :

حالا ما منتظر خبرهای جنجال برانگیزی می شیم که شما اول بروز دادی تا ببینیم

مثلا خودت می رفتی چیکار می کردی؟؟؟؟ آپولو هوا می کردی؟؟؟ یه دستگاه گزاشتن که بری یه بازیو تست کنی همین ...همچین میگی که کسی ندونه انگار تو طراح سخت افزاری ویا نرم افزار )x (فرهاد کارمک)

یا مثلا قراره یه انحصاری رو کنی

حالا اگه فک می کنی که قصدی چیزی داشتم اون دیگه مشکل خودته
 
یورو گیمر یه مطلب جدید نوشته و گفته:

Microsoft to unlock more GPU power for Xbox One developers

ظاهرا مایکروسافت قصد داره قدرت بیشتری از GPU Xbox one رو آزاد کنه! مقداری از قدرت GPU برای کینکت و اپلیکیشن های رزرو شده بود در انتهای مقاله هم گفته آخر هفته مصاحبه کامل با سازنده های Xbox one رو منتشر میکنه که برای علاقه مندا به تکنولوژی ساخت ایکس باکس وان جالبه.

Microsoft to unlock more GPU power for Xbox One developers • News • Eurogamer.net


*****************************************************
خبر بعدی مصاحبه مجله Edge با Ken Lobb از مایکروسافت هست.

توی این مصاحبه Ken Lobb چیزای جالبی گفته و گارانتی کرده در آینده چیزای خارق العاده ای از Xbox one میبینید.

One of the recent changes is that the clockspeed on the GPU has been cranked up. Where does that come from?
Because we can. And every generation of hardware has been no different, except for this time we’ve been a little ‘look under the sheets’. I’ve been doing this since 1988, and every machine I’ve ever worked on gets refined before it gets launched. That’s all that was. Everything’s more transparent these days. So it’s the fact that we told you that it was 800[MHz] that makes 853[MHz] news. If we hadn’t told anybody it was 800, we would have shipped with 853 [and nobody would have known different

Again, that sort of speaks to Microsoft’s messaging problem. Getting the message out that Xbox has changed – how do you do that at this point?
We – us, Sony, anybody who launches a new piece of kit – are going to sell a certain amount to people that are passionate and build up hype. After that point, you buy based on what people are liking, not on [hearsay]. So my expectation is that, once we get just weeks after launch, people will be making the decision on PS4 and Xbox One not because of something somebody told them but because they went to a friend’s house and they played. Or they saw some video online. It stops being about speculation and it starts being about, “Dude! did you play such-and-such?!”


در مورد آپ کلاک ازش پرسیدن که گفته اینکارو کرده چون میتونیم!
بعدشم گفته یک هفته بعد از لانچ بیشتر مردم تصمیم میگیرن PS4 یا Xbox one بخرن اونوقت تصمیمشون بر اساس گفته های دیگران نیست بلکه میرن خونه دیگران خودشون بازی میکنن یا ویدئو های آنلاین رو نگاه میکنن.


Xbox One: the state of play, according to Microsoft | News | Edge Online


 
آخرین ویرایش:
بعدشم گفته یک هفته بعد از لانچ بیشتر مردم تصمیم میگیرن PS4 یا Xbox one بخرن اونوقت تصمیمشون بر اساس گفته های دیگران نیست بلکه میرن خونه دیگران خودشون بازی میکنن یا ویدئو های آنلاین رو نگاه میکنن.

یعنی ناموسا زد دهن اینایی که میگن ps4 50%بهتره رو بست.( منظور اون سایت ها بود) :bighug:یه ضد حمله به روش مادریدی ها:d
 
یه تیکه از مقاله DF به نظرم خیلی جالب اومد در مورد متعادل بودن سیستم هست اصلا به چشم بحث Xbox one و PS4 بهش نگاه نکنید کلا حرف جالبی هست برای کسایی که به اینجور چیزا علاقه دارن مطلب خوبیه.

ROP مخفف (Render Output Unit) طبق گفته مقاله که تعریف خوب و مختصری هست به عناصری روی GPU میگن که به صورت فیزیکی از روی اطلاعات مربوط به پیکسل ها ، تکسچرها و بردارها تصویر نهایی رو رسم میکنن.

DF پرسیده که چرا شما تعداد ROP هارو بیشتر نکردین؟
Andrew Goossen بهشون جواب خوبی داده که یه قسمت کیلیدیش که با مثال همراهه رو من ترجمه کردم ، قسمتهایی که داخل پرانتز نوشتم توضیحاتی هست که خودم برای درک بهتر موضوع اضافه کردم.

برای مثال یک بازی رو با این سناریو در نظر بگیرید که رندر نهایی قراره 32 بیت بر هر پیکسل باشه (16.7 میلیون رنگ) و Blending هم خاموشه (احتمالا منظورش آلفا بلندینگ هست) و depth/stencil surface هم 32 بیت بر هر پیکسل هست که در نتیجه 12 بایت از پهنای باند برای هر پیکسل مورد نیاز هست به عبارتی 8 بایت بنویسه و 4 بایت بخونه .حد نهایی Fillrate (تعداد پیکسلهایی که GPU میتونه در مدت یک ثانیه رندر کنه و روی حافظه بنویسه) 13.65 میلیارد پیکسل بر ثانیه هست (یعنی این تعداد رو اگر در همون 12 بایت به ازای هر پیکسل ضرب کنید عدد 163.8 میلیارد بایت به دست میاد که در واقع 164 گیگ بر ثانیه پهنای باند نیاز داره به صورت تئوریک) که دقیقا متناسب با پهنای باند واقعیه eSRAM هست پس در نتیجه اگر تعداد ROP ـها دو برابر مقدار فعلیش هم بود ولی هیچ تاثیری تو عمل ایجاد نمکرد چون پهنای باند bottleneck میشد و به عبارتی تعداد ROP های دستگاه با پهنای باند حافظه در تعادله .
بعد اضافه میکنه که:
تازه اینم در نظر داشته باشید که داده های تکسچرها و چند ضلعیها هم همزمان به این پهنای باند نیاز دارن که اونها از پهنای باند DDR3 استفاده میکنن.
 
این Low-Latency بودن esRam هیچ تاثیری در گرافیک نداره,نیک بیکر از مایکروسافت تایید کرد.

"Digital Foundry: There's been some discussion online about low-latency memory access on ESRAM. My understanding of graphics technology is that you forego latency and you go wide, you parallelise over however many compute units are available. Does low latency here materially affect GPU performance?
Nick Baker: You're right. GPUs are less latency sensitive. We've not really made any statements about latency."


پهنای باند esRam به صورت تئوری 218g/s هست که 109g/s برای write و 109g/s برای read که هردو همزمان میتونن اجرا بشن و پهنا رو به 218 میرسونه ولی در عمل 150g/s قابل رسیدنه و 50g/s هم سرعت ddr3 که روی هم میشن 200g/s پهنای باند وان.(102g/s برا قبل افزایش کلاک gpu بود)

برخلاف 360 داده ها میتونن بین esRam و ram اصلی تقسیم بشن,مثلا برای ذخیره رندر تارگتها در 1080p به 48mb نیاز هست که میشه این 48 رو بین esram و ram تقسیم کرد.
cpu در وان برخلاف 360 دسترسی خواندن به esram داره ولی سرعتش خیلی پایینه.

Digital Foundry: And you have CPU read access to the ESRAM, right? This wasn't available on Xbox 360 eDRAM.
Nick Baker: We do but it's very slow.


اینم درباره DME:

Digital Foundry: So often you're CPU bound. That explains why so many of the Data Move Engine functions seem to be about offloading CPU?
Andrew Goossen: Yeah, again I think we under-balanced and we had that great opportunity to change that balance late in the game. The DMA Move Engines also help the GPU significantly as well. For some scenarios there, imagine you've rendered to a depth buffer there in ESRAM. And now you're switching to another depth buffer. You may want to go and pull what is now a texture into DDR so that you can texture out of it later and you're not doing tons of reads from that texture so it actually makes more sense for it to be in DDR. You can use the Move Engines to move these things asynchronously in concert with the GPU so the GPU isn't spending any time on the move. You've got the DMA engine doing it. Now the GPU can go on and immediately work on the next render target rather than simply move bits around.


Nick Baker: From a power/efficiency standpoint as well, fixed functions are more power-friendly on fixed function units. We put data compression on there as well, so we have LZ compression/decompression and also motion JPEG decode which helps with Kinect. So there's a lot more than to the Data Move Engines than moving from one block of memory to another.


Digital Foundry: Another thing that came up from the Hot Chips presentation that was new information was the eMMC NAND which I hadn't seen any mention of. I'm told it's not available for titles. So what does it do?
Andrew Goossen: Sure. We use it as a cache system-side to improve system response and again not disturb system performance on the titles running underneath. So what it does is that it makes our boot times faster when you're not coming out of the sleep mode - if you're doing the cold boot. It caches the operating system on there. It also caches system data on there while you're actually running the titles and when you have the snap applications running concurrently. It's so that we're not going and hitting the hard disk at the same time that the title is. All the game data is on the HDD. We wanted to be moving that head around and not worrying about the system coming in and monkeying with the head at an inopportune time.

درباره صدا هم:

the xboxone sound chip can decode and fully process 512 voices in-game simultaneously.

(the 2012 technical ps4 presentation showed only up to 200 voices decoded only not prcessed for ps4 sound chip, killzone shadow full demo in february 2013 used 120 voices simultaneously in-game (almost 500 Mb sound data) running on the CPU because the code wasent yet moved to the sound chip




مایکروسافت سیستمی طراحی کرده که مصرف برق کمتری داشته باشه و بتونه همیشه روشن باشه و زمان پاسخ گویی سریعی داشته باشه برای مصارفی مانند فیلم دیدن و از این app به اون app رفتن :|


the Xb1 is well DESIGNED and BALANCED to run and switch between multiple operating systems and apps in a single box, in a single processor !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or