کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
لتنسی gddr بیشتر از DDRــه :d
gddr برای GPU خوبه اما برای CPU مضرــه

اگر اون 8 گیگ gddr5 داخل x1 استفاده شده بود هم بازم این حرف رو میزدین؟

اگر تاخیر بیشتری داره بجاش داره 2 تا 3 برابر پهنای باند بیشتری میده.
اگه همه اینطوری فکر میکردن الان داخل کامپیوترها هنوز داشتن از رم ddr1 استفاده میکردن چون کمترین تاخیر رو داره!
 
لتنسی که 100% داره اما سونی هم خنگ نیست که مسلما راه حلی برای این مشکل داره! وگرنه امثال dragon age و کیلزون و واچ داگ به این روونی اجرا نمیشدن!
 
اگر اون 8 گیگ gddr5 داخل x1 استفاده شده بود هم بازم این حرف رو میزدین؟

اگر تاخیر بیشتری داره بجاش داره 2 تا 3 برابر پهنای باند بیشتری میده.
اگه همه اینطوری فکر میکردن الان داخل کامپیوترها هنوز داشتن از رم ddr1 استفاده میکردن چون کمترین تاخیر رو داره!
مگه من چی گفتم؟:-??
 
اون تیکه که بلد کردم متوجه نشدم! منظور اطلاعات مورد نیاز پردازنده هست؟
اون 8 گیگابایت یه حافظه موقته برای کم کردن دفعات رجوع سیستم به HDD یا بلوری هست. تو جفتشون مقدار حافظه 8 گیگ هست برتری اینجا وجود نداره.تنها تفاوت پهنای باند هست که بتونه تو هر دفعه رجوع پردازنده ، حجم داده بیشتری رو منتقل کنه که احتیاج به رجوع دائمی به رم سیستم کم بشه .
یه تیکه آخر پست آخرمو فکر کنم نخوندی بخون شاید کمک کنه بیشتر منظور منو برسونه.
اگر حوصله داشتی اینم بخون:
SiSoftware Zone

من فکر میکنم مشکل شما اینه که هنوز فکر میکنی اون 32 مگ eSRAM باید نقش Storage device رو بازی کنه در حالیکه اینطور نیست بازم یه توضیح کوچیک امیدوارم کمک کنه البته آخرین پستم در این بارس چون تو وب توضیح دادن سخت هست و انرژی میبره و آدم اون چیزی که تو فکرش هست نمیتونه با نوشتن بیان کنه مخصوصا برای شما که پیش زمینه شاید زیاد نداشته باشی.
رم نقش یه Storage device موقت رو داره یعنی پلی هست بین Storage device دائمی مثل HDD یا بلوری دیسک که حجم زیادی داده رو نگه میداره ولی خیلی خیلی کنده و کش پردازنده که خیلی سریعه ولی خیلی حجمش کمه.
الان eSRAM نقش یه حائل رو داره بین رم سیستم که حجمش زیاده ولی کنده (به نسبت سرعت کش) و کش سیستم که حجمش خیلی کمه ولی سریعه یعنی همون نقشی رو که رم به عنوان پلی بین HDD و کش داخل پردازنده بازی میکنه eSRAM به عنوان پلی بین رم و کش داخل پردازنده میکنه.
الان شما داری مقدار Storage device موقت رو که همون رم باشه به eSRAM ربط میدی در حالیکه نقش eSRAM اصلا Storage device نیست eSRAM داره نقش یک کچه L3 یا L4 رو بازی میکنه اصلا احتیاج نیست اون مقدار حجم داشته باشه.

ممنون دوست عزیز

با توجه به اینکه خیلی از اطلاعاتی که شما می دید تخصصی هست بعضاً درکشون سخت هست.یه خواهشی داشتم.اگه امکان داره نقشه مدار و نحوه قرار گرفتن و عملکرد eSRAM برروی مادربرد XONE ( هر چند به شکل صوری و برداشت شخصی خودتون) نمایش بدید.گرچه می دونم به صورت رسمی اطلاعاتی از نقشه مادربرد XONE وجود نداره اما فکر می کنم اگه نقش eSRAM رو برروی کاغد توضیح بدید جواب سوالات بسیاری از دوستان از جمله خودم بهتر داده می شه به خصوص بخش افزایش پهنای باند.
 
اون تیکه که بلد کردم متوجه نشدم! منظور اطلاعات مورد نیاز پردازنده هست؟
اون 8 گیگابایت یه حافظه موقته برای کم کردن دفعات رجوع سیستم به HDD یا بلوری هست. تو جفتشون مقدار حافظه 8 گیگ هست برتری اینجا وجود نداره.تنها تفاوت پهنای باند هست که بتونه تو هر دفعه رجوع پردازنده ، حجم داده بیشتری رو منتقل کنه که احتیاج به رجوع دائمی به رم سیستم کم بشه .
یه تیکه آخر پست آخرمو فکر کنم نخوندی بخون شاید کمک کنه بیشتر منظور منو برسونه.
اگر حوصله داشتی اینم بخون:
SiSoftware Zone

من فکر میکنم مشکل شما اینه که هنوز فکر میکنی اون 32 مگ eSRAM باید نقش Storage device رو بازی کنه در حالیکه اینطور نیست بازم یه توضیح کوچیک امیدوارم کمک کنه البته آخرین پستم در این بارس چون تو وب توضیح دادن سخت هست و انرژی میبره و آدم اون چیزی که تو فکرش هست نمیتونه با نوشتن بیان کنه مخصوصا برای شما که پیش زمینه شاید زیاد نداشته باشی.
رم نقش یه Storage device موقت رو داره یعنی پلی هست بین Storage device دائمی مثل HDD یا بلوری دیسک که حجم زیادی داده رو نگه میداره ولی خیلی خیلی کنده و کش پردازنده که خیلی سریعه ولی خیلی حجمش کمه.
الان eSRAM نقش یه حائل رو داره بین رم سیستم که حجمش زیاده ولی کنده (به نسبت سرعت کش) و کش سیستم که حجمش خیلی کمه ولی سریعه یعنی همون نقشی رو که رم به عنوان پلی بین HDD و کش داخل پردازنده بازی میکنه eSRAM به عنوان پلی بین رم و کش داخل پردازنده میکنه.
الان شما داری مقدار Storage device موقت رو که همون رم باشه به eSRAM ربط میدی در حالیکه نقش eSRAM اصلا Storage device نیست eSRAM داره نقش یک کچه L3 یا L4 رو بازی میکنه اصلا احتیاج نیست اون مقدار حجم داشته باشه.

متوجه شدم اینو ، دقیقا میدونم چی میگی ... در PS4 هیچ واسطه ای وجود نداره .... دیتا مستقیما از HDD یا BD به روی Ram میاد و مستقیما به پردازنده منتقل میشه ، اما در X1 بین Ram و کش پردازنده یه واسطه دیگه وجود داره که کار رو سریعتر انجام بده و اون eSRAM ه . تا اینجا مشکلی نیست ... حرف من اینه که با چه منطقی باید بگیم در نهایت این فرایند در X1 سریعتر انجام میشه ؟ چون به هر حال در مرحله اول X1 خیلی از PS4 عقبتره و در مرحله دوم این اختلاف تا چه اندازه جبران میشه و یا حتی پیشی میگیره ؟ ضمن اینکه هنوز اون اختلاف Latency رو توضیح ندادی رو چه حسابی میگی ؟ اون لینک رو خوندم تا حدودی ، اولا که خیلی زیاده و باید وقت گذاشت ... شما اون تیکه ای که میدونی به درد بحث ما میخوره اینجا بذار که مشخص بشه این 600 به 10 ی که میگی از کجا میاد ؟
 
متوجه شدم اینو ، دقیقا میدونم چی میگی ... در PS4 هیچ واسطه ای وجود نداره .... دیتا مستقیما از HDD یا BD به روی Ram میاد و مستقیما به پردازنده منتقل میشه ، اما در X1 بین Ram و کش پردازنده یه واسطه دیگه وجود داره که کار رو سریعتر انجام بده و اون eSRAM ه . تا اینجا مشکلی نیست ... حرف من اینه که با چه منطقی باید بگیم در نهایت این فرایند در X1 سریعتر انجام میشه ؟ چون به هر حال در مرحله اول X1 خیلی از PS4 عقبتره و در مرحله دوم این اختلاف تا چه اندازه جبران میشه و یا حتی پیشی میگیره ؟ ضمن اینکه هنوز اون اختلاف Latency رو توضیح ندادی رو چه حسابی میگی ؟ اون لینک رو خوندم تا حدودی ، اولا که خیلی زیاده و باید وقت گذاشت ... شما اون تیکه ای که میدونی به درد بحث ما میخوره اینجا بذار که مشخص بشه این 600 به 10 ی که میگی از کجا میاد ؟

ببخشید از اسپم دادن
ولی خیلی دارم از پست دادن شما 2 دوست عزیز لذت میبرم
امیدوارم همینجوری ادامه بدید ما هم داریم استفاده میکنیم
 
در 6 مرداد ماه دیجیتال فوندری یه مقاله به نام In Theory: Can Xbox One multi-platform games compete with PlayStation 4 (در تئوری XONE می تونه با بازی های مولتی پلتفرم PS4 رقابت کنه؟) نوشته که نکات جالبی در مورد قابلیتهای سخت افزاری هر دو دستگاه داره.منتها این مقاله قبل از بحث Overclack شدن XONE بود.خوندن این مقاله خالی از لطف نیست.اگه یکی از دوستان بتونه این مقاله رو ترجمه کنه فکر کنم به درد همه بخوره.

In Theory: Can Xbox One multi-platform games compete with PlayStation 4? • Articles • Eurogamer.net
 
متوجه شدم اینو ، دقیقا میدونم چی میگی ... در PS4 هیچ واسطه ای وجود نداره .... دیتا مستقیما از HDD یا BD به روی Ram میاد و مستقیما به پردازنده منتقل میشه ، اما در X1 بین Ram و کش پردازنده یه واسطه دیگه وجود داره که کار رو سریعتر انجام بده و اون eSRAM ه . تا اینجا مشکلی نیست ... حرف من اینه که با چه منطقی باید بگیم در نهایت این فرایند در X1 سریعتر انجام میشه ؟ چون به هر حال در مرحله اول X1 خیلی از PS4 عقبتره و در مرحله دوم این اختلاف تا چه اندازه جبران میشه و یا حتی پیشی میگیره ؟ ضمن اینکه هنوز اون اختلاف Latency رو توضیح ندادی رو چه حسابی میگی ؟ اون لینک رو خوندم تا حدودی ، اولا که خیلی زیاده و باید وقت گذاشت ... شما اون تیکه ای که میدونی به درد بحث ما میخوره اینجا بذار که مشخص بشه این 600 به 10 ی که میگی از کجا میاد ؟

هنوز هیچی مشخص نیست شاید این اعداد در عمل به حقیقت بدل نشن

دو نکته هست یکی اینکه این فراینده پیچیده XBOX ONE می تونه در عمل 272gb پهنای باند به سازنده ها بده یا اینکه این وسط به خاطر پیچیدگی نمی تونن از این 272gb به طور کامل استفاده کنن و مقداریش از دست میره

انتظار اینکه اول نسل هم این موضوع ها رو بفهمین نداشته باش چون شاید همون 68gb پهنای باند ddr3 برای اول نسل کافی باشه

- - -ویرایش - - -

متوجه شدم اینو ، دقیقا میدونم چی میگی ... در PS4 هیچ واسطه ای وجود نداره .... دیتا مستقیما از HDD یا BD به روی Ram میاد و مستقیما به پردازنده منتقل میشه ، اما در X1 بین Ram و کش پردازنده یه واسطه دیگه وجود داره که کار رو سریعتر انجام بده و اون eSRAM ه . تا اینجا مشکلی نیست ... حرف من اینه که با چه منطقی باید بگیم در نهایت این فرایند در X1 سریعتر انجام میشه ؟ چون به هر حال در مرحله اول X1 خیلی از PS4 عقبتره و در مرحله دوم این اختلاف تا چه اندازه جبران میشه و یا حتی پیشی میگیره ؟ ضمن اینکه هنوز اون اختلاف Latency رو توضیح ندادی رو چه حسابی میگی ؟ اون لینک رو خوندم تا حدودی ، اولا که خیلی زیاده و باید وقت گذاشت ... شما اون تیکه ای که میدونی به درد بحث ما میخوره اینجا بذار که مشخص بشه این 600 به 10 ی که میگی از کجا میاد ؟

هنوز هیچی مشخص نیست شاید این اعداد در عمل به حقیقت بدل نشن

دو نکته هست یکی اینکه این فراینده پیچیده XBOX ONE می تونه در عمل 272gb پهنای باند به سازنده ها بده یا اینکه این وسط به خاطر پیچیدگی نمی تونن از این 272gb به طور کامل استفاده کنن و مقداریش از دست میره

انتظار اینکه اول نسل هم این موضوع ها رو بفهمین نداشته باش چون شاید همون 68gb پهنای باند ddr3 برای اول نسل کافی باشه
 
ممنون دوست عزیز

با توجه به اینکه خیلی از اطلاعاتی که شما می دید تخصصی هست بعضاً درکشون سخت هست.یه خواهشی داشتم.اگه امکان داره نقشه مدار و نحوه قرار گرفتن و عملکرد eSRAM برروی مادربرد XONE ( هر چند به شکل صوری و برداشت شخصی خودتون) نمایش بدید.گرچه می دونم به صورت رسمی اطلاعاتی از نقشه مادربرد XONE وجود نداره اما فکر می کنم اگه نقش eSRAM رو برروی کاغد توضیح بدید جواب سوالات بسیاری از دوستان از جمله خودم بهتر داده می شه به خصوص بخش افزایش پهنای باند.

ممنون از لطف شما شرمنده من وقتشو ندارم ولی دیاگرامهایی رو خود مایکروسافت در این باره منتشر کرده جستجو بفرمایید تو همین تاپیک پیدا میکنید.

- - -ویرایش - - -

متوجه شدم اینو ، دقیقا میدونم چی میگی ... در PS4 هیچ واسطه ای وجود نداره .... دیتا مستقیما از HDD یا BD به روی Ram میاد و مستقیما به پردازنده منتقل میشه ، اما در X1 بین Ram و کش پردازنده یه واسطه دیگه وجود داره که کار رو سریعتر انجام بده و اون eSRAM ه . تا اینجا مشکلی نیست ... حرف من اینه که با چه منطقی باید بگیم در نهایت این فرایند در X1 سریعتر انجام میشه ؟ چون به هر حال در مرحله اول X1 خیلی از PS4 عقبتره و در مرحله دوم این اختلاف تا چه اندازه جبران میشه و یا حتی پیشی میگیره ؟ ضمن اینکه هنوز اون اختلاف Latency رو توضیح ندادی رو چه حسابی میگی ؟ اون لینک رو خوندم تا حدودی ، اولا که خیلی زیاده و باید وقت گذاشت ... شما اون تیکه ای که میدونی به درد بحث ما میخوره اینجا بذار که مشخص بشه این 600 به 10 ی که میگی از کجا میاد ؟

یعنی واقعا فکر میکنی من الان باید بیام اینجا اندازه 10 تا صفحه مطلب بنویسم !؟ یعنی واقعا اینقدر بیکارم؟
اون 10 و 600 که من باب مثال عرض کردم وگرنه تو واقعیت که تفاوت خیلی خیلی بیشتر از سیکل کلاک هست

33347346289548010265.jpg


http://titancity.com/articles/ram.html

بحث تاخیر یا Latency خودش 10 تا صفحه مطلبه من آخه از کجا شروع کنم به توضیح دادنش!؟ از هر جا شروع کنم مطمئنا شما یه سوال دیگه برات پیش میاد من باید 100 تا خط دیگه تایپ کنم!
read latency
write latency
CAS latency
additive latency
یه مبحث تاخیر داخلی حافظه های DRAM هست ! الان اگر من بخوام توضیح بدم از کجا باید شروع کنم؟ تو بحث تاخیر خیلی مسائل مطرح هست:

tCAS: تعداد سیکل های کلاکی که برای دسترسی به یک ستون خاص نیاز است . CL) CAS Latency) یا ساده تر بگیم CAS به عنوان "تاخیر سیگنال دسترسی به آدرس ستون " شناخته میشه بعضی اوقات نیز با نام tCL شناخته میشه

tRCD: به تعداد سیکل های کلاکی که در بین یک آدرس سطر خاص و یک CAS نیاز است RCD میگن. به عبارتی وقفه بین آدرس خط و آدرس ستون .

tRP: تعداد سیکل های کلاکی که برای خاتمه دادن دسترسی به یک خط باز حافظه و باز کردن دسترسی به خط بعدی مورد نیاز هست گفته میشه RP مخفف (Row Prechrge)

tRAS: حداقل سیکل های کلاکی را که برای دسترسی به یک خط خاص در RAM بین زمانی که داده درخواست و دستور پیش شارژ اجرا میشه tRAS گفته میشه.

مجموعه اینها باعث تاخیر داخلی در رم میشه مقدار تاخیر در حافظه بر حسب نانو ثانیه به صورت تئوریک (بدون در نظر گرفتن t miss یا تایمی که DRAM برای رفرش در دسترس نیست) از فرمول زیر به دست میاد:

(CAS / Frequency (MHz)) × 1000 = X ns

خود همین تاخیر سناریو ها مختلف بر حسب حجم داده و نحوه ارسال داده داره که خودش اندازه یک کتاب نوشته میخواد من حتی یه Tech presentation از ND میخوندم در مورد ساختن U3 که اومده بودن و محاسبه کرده بودن چه داده ای کجای حافظه ذخیره بشه بهتره که تایم کمتری موقع فراخوانی برای پردازش صرف بشه! (یعنی اپتیمایز در این حد!! که روی نانو ثانیه نانو ثانیه حساب کرده بودن)
.... طبق گفته ها تاخیر تو بعضی سناریوها ممکنه حتی به چند هزار سیکل برسه:

Worst case L2 writeback cost is basically the Onion or Garlic cost of writing 512 KB (about 40,000 cycles and 3,000 cycles respectively)

http://www.vgleaks.com/more-exclusi...plementation-and-memory-enhancements-details/

ولی بحث تاخیر تو حافظه های استاتیک اصلا زمین تا آسمون با DRAM فرق داره دو تا تکنولوژی متفاوت هستن SRAM اصلا CAS Latency نداره تاخیر Read Latency تو حافظه های استاتیک میتونه از 10 تا 0 سیکل باشه!

مثلا این Datasheet یه حافظه استاتیک هست:

Available in 2.0-clock cycle latency

http://www.cypress.com/?rID=58073

یا حتی نوعی از SRAM ها هستن تاخیر 0 بین Read و Write دارن.

the turnaround is the number of clock cycles it takes to change access to the SRAM from write to read and vice versa. The turnaround for ZBT SRAMs or the latency between read and write cycle is zero.

http://en.wikipedia.org/wiki/Static_random-access_memory

خود همین 0 و 2 خودش یه دنیا بحث داره ، تاخیر تو چه سناریویی با چه حجم داده ای و از کجا به کجا .....

حالا از همه این حرفها گذشته ... بحث پهنای باند یه مبحث دیگه هست تو پردازش موازی پهنای باند بالا کمک میکنه دفعات رجوع پردازنده ها به رم سیستم کاهش پیدا کنه مثلا 100 تا هسته داخل GPU میخوان همزمان اطلاعات رو از روی رم بخونن اینجا یه حافظه با Latency پایین ولی پهنای باند کم باید اینکارو به دفعات انجام بده ولی رمی با پهنای باند بالا حتی با Latency بالا تو یک ارسال اون مقدار داده رو جابه جا میکنه ولی بازم این حرف تئوریک هست :
شما میتونید یک داده رو به دفعات ارسال زیاد با حجم کم انتقال بدین (تاخیر کم پهنای باند کم)
شما میتونید یک داده رو با دفعات ارسال کم ولی حجم بالا انتفال بدین (تاخیر بالا پهنای باند بالا)
یا اینکه بزارین علم پیشرفت کنه از هر دو فاکتور استفاده کنید (تاخیر کم پهنای باند بالا)
کاری که صورت گرفته دو تا راه حل متفاوت هست!
نیاز CPU به دلیل پردازش موازی خیلی کمتر نسبت به GPU باعث میشه تاخیر کمتر مهمترین فاکتور باشه ولی همه اینها با هم تاثیر دارن اینجوری نیست که بگیم اگه پهنای باند بیشتر باشه تاثیر نداره ولی کلا بحث تاخیر چه تو CPU چه تو GPU فاکتور خیلی مهمی هست :

A GPU waiting for 100 clocks for data would run at 1/100 efficiency, i.e. 1% of theoretical performance!

http://www.sisoftware.net/?d=qa&f=gpu_mem_latency

من پیشنهاد میکنم شما این لینکهارو مطالعه کنید:

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1008687/dram-latency-explained

http://www.bandwidthtest.net/memory_bandwidth.htm

http://www.yadbegir.com/new/?p=26

http://www.bandwidthtest.net/memory_bandwidth.htm



اینو حتما مطالعه کن:
http://anoosh08.blogfa.com/9103.aspx


تا یک مقدار پیش زمینه ایجاد بشه من تو پیغام خصوصی به شما یه شماره تلفن دادم اگه دوست داشتید تماس بگیرید من واقعا نمیتونم چند هزار سطر تایپ کنم چون اصطلاحات هم نمیتونم به کار ببرم در نتیجه برای توضیح همون اصطلاحات باید دوباره تایپ کنم .
 
آخرین ویرایش:
تو سایت Omni gamer یه مقاله نوشته تحت عنوان "شتابدهنده GPU سس مخفی ایکس باکس وان!"

تو مقاله به این موضوع اشاره میکنه که video encoding یکی از شتابدهنده های GPU بوده که تو سال 2010 توسط مایکروسافت به عنوان اختراع تکنولوژیکی ثبت شده و در کنار اون درایور جدید Xbox one که اسمش Mono هست این اجازه رو میده تا برنامه نویسا مستقیم "روی آهن بنویسن" اشاره به اینکه به پایین ترین سطح سخت افزار دسترسی داشته باشن....

Is "GPU Acceleration" Xbox One Secret Sauce - OmniGamer
 
تو بازار یک زمانی رم ddr2 با Latency کمتر خیلی گرونتر از ddr3 باLatency بالا بود ، الان نمی دونم ...

الانم گرونتره اما دلیلش اینه که خیلی کمه تو بازار نه اینکه برتری داره ! اینجوری که شما میگی تکنولوژی داره پسرفت میکنه !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or