کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
@ ‍Cavalry
نميدونم تو همون مقاله يا يه مقاله ديگه از DF داشتم ميخوندم كه نوشته بود

واقعا در عجب هستيم كه چه جوري سوني موفق شده كه 8 گيگ رم GDDR5 رو در PS4 استفاده كنه چون ماژولهاي رم GDDR5 حداكثر 512 مگ هستن و بايد 16 تا ازشون استفاده كرده باشه كه عملا عيبش بيشتر از حسنشه پس قاعدتا اينجوري نيست پس بايد از تكنولوژي درش استفاده كرده باشه كه كاملا تازست و ما هيچي در موردش نميدونيم

اگر اين تيكه رو پيدا كردي بزار استفاده كنيم ممنون
از همين نوشته معلوم ميشه كه مايكرو بخاطر تكنولوژي فرا زميني ESRAM نبوده كه رفته سراغش تكنولوژي استفاده از GDDR5 رو نداشته. قرار بوده سوني از 4 گيگ رم در كنسولش استفاده كنه خيالشون راحت بوده كه حداقل از نظر ظرفيت رم جلوان اما بعد از پرده برداري از PS4 كاملا شوكه شدن و دست به اوركلاك وووووو باقيشم خودتون بهتر ميدونيد
 
اوکی منتظر بودم جواب بدی الان دارم بقیشو تایپ میکنم :d
تاخیر:
مثلا میگیم یه حافظه 600 سیکل کلاک تاخیر داره یعنی حافظه ای 5.2GHz یا5,200,000,000 سیکل کلاک سرعت کارکردش هست وقتی یه درخواستی ازش میشه 600 سیکل کلاک طول میکشه تا به اون درخواست جواب بده این یعنی اینکه 600 سیکل کلاک از تایم پردازنده رو هدر میده تا داده های مورد نظر پردازنده رو بفرسته براش.

حالا یه سوال دیگه شما فکر میکنی مثلا تکسچری که 30 مگابایت حجمش هست یک دفعه پردازش میشه؟
داده ها برای اینکه پردازش بشن باید به کش روی پردازنده منتقل بشن ولی تکسچری که 30 مگ حجمش هست برای پردازش خیلی بزرگتر از کش روی پردازنده هست برای همین باید به دفعات متعدد هر دفعه مقداریش به کش پردازنده فرستاده بشه تا پردازش بشه و بعد نتیجه دوباره روی رم ذخیره بشه.
الان روی سیستمی که شما حافظه با پهنای باند 200 گیگابایتی ولی تاخیر 600 سیکل کلاکی داری هر دفعه که میخوای یه تکسچر 30 مگابایتی رو برای پردازش بفرستی روی کش داخل پردازنده ، پردازنده 600 سیکل کلاک معطل میمونه تا به اندازه حجم کش داخلیش داده فرستاده بشه.
ولی اگر 32 مگابایت eSRAM داشت چی میشد؟
این داده اول فرستاده میشد به eSRAM و بعد از اون به جای 600 سیکل کلاک هر دفعه 10 سیکل کلاک طول میکشید تا داده به کش پردازنده فرستاده بشه.
تو این فاصله که پردازنده در حال پردازش هست این 32 مگابایت هم دائما در حال پر و خالی شدن هست از یه طرف داده میفرسته به داخل کش پردازنده از یک طرف از روی رم سیستم داده بهش وارد میشه چون با رم سیستم به صورت سریال کار میکنه.

OK ... منبعی داری که مشخص بشه اختلاف Latency بین GDDR5 و eSRAM اینقدر زیاده ؟! از اون گذشته بازهم این esRAM همچنان 32 مگ هست و تو نمیتونی بگی کلا این 32 مگ به تنهایی میتونه همه اطلاعات مورد نیاز بازی رو در لحظه جا به جا کنه ! پس اون 8 گیگ DDR3 چیه ؟ اونم Ram ه دیگه ... الان این چیزی که شما میگی یعنی Ram اصلی رو نادیده گرفتی ! در حالی که من فکر میکنم کار اصلی رو اون 8 گیگ انجام میده نه این 32 مگ ! خب اونجا که برتری کاملا با PS4 هست ، یعنی واقعا این esRAM میتونه اون اختلاف زیاد بین Ram اصلی دو دستگاه رو جبران کنه که هیچ بلکه برتری با X1 باشه ؟
 
@ ‍Cavalry
نميدونم تو همون مقاله يا يه مقاله ديگه از DF داشتم ميخوندم كه نوشته بود



اگر اين تيكه رو پيدا كردي بزار استفاده كنيم ممنون
از همين نوشته معلوم ميشه كه مايكرو بخاطر تكنولوژي فرا زميني ESRAM نبوده كه رفته سراغش تكنولوژي استفاده از GDDR5 رو نداشته. قرار بوده سوني از 4 گيگ رم در كنسولش استفاده كنه خيالشون راحت بوده كه حداقل از نظر ظرفيت رم جلوان اما بعد از پرده برداري از PS4 كاملا شوكه شدن و دست به اوركلاك وووووو باقيشم خودتون بهتر ميدونيد

The GDDR5 memory modules - the same used in PC graphics cards - are only available in certain configurations, with the densest option available offering 512MB per module. The startling reality is that unless Sony has somehow got access to a larger chip that isn't yet in mass production and that nobody knows about, it has crammed 16 memory modules onto its PS4 motherboard. To illustrate the extent of the achievement, Nvidia's $1000 graphics card - the GeForce Titan - offers "just" 6GB of onboard GDDR5.

باشد که دیگر جملاتی مثل مایکروسافت می تونست ولی نخواست رو دیگه نشنویم
 
The GDDR5 memory modules - the same used in PC graphics cards - are only available in certain configurations, with the densest option available offering 512MB per module. The startling reality is that unless Sony has somehow got access to a larger chip that isn't yet in mass production and that nobody knows about, it has crammed 16 memory modules onto its PS4 motherboard. To illustrate the extent of the achievement, Nvidia's $1000 graphics card - the GeForce Titan - offers "just" 6GB of onboard GDDR5.

باشد که دیگر جملاتی مثل مایکروسافت می تونست ولی نخواست رو دیگه نشنویم
ديگه حجت بر من يكي كه تمام شد
ممنون بابت زحمتت
 
OK ... منبعی داری که مشخص بشه اختلاف Latency بین GDDR5 و eSRAM اینقدر زیاده ؟! از اون گذشته بازهم این esRAM همچنان 32 مگ هست و تو نمیتونی بگی کلا این 32 مگ به تنهایی میتونه همه اطلاعات مورد نیاز بازی رو در لحظه جا به جا کنه ! پس اون 8 گیگ DDR3 چیه ؟ اونم Ram ه دیگه ... الان این چیزی که شما میگی یعنی Ram اصلی رو نادیده گرفتی ! در حالی که من فکر میکنم کار اصلی رو اون 8 گیگ انجام میده نه این 32 مگ ! خب اونجا که برتری کاملا با PS4 هست ، یعنی واقعا این esRAM میتونه اون اختلاف زیاد بین Ram اصلی دو دستگاه رو جبران کنه که هیچ بلکه برتری با X1 باشه ؟

اون تیکه که بلد کردم متوجه نشدم! منظور اطلاعات مورد نیاز پردازنده هست؟
اون 8 گیگابایت یه حافظه موقته برای کم کردن دفعات رجوع سیستم به HDD یا بلوری هست. تو جفتشون مقدار حافظه 8 گیگ هست برتری اینجا وجود نداره.تنها تفاوت پهنای باند هست که بتونه تو هر دفعه رجوع پردازنده ، حجم داده بیشتری رو منتقل کنه که احتیاج به رجوع دائمی به رم سیستم کم بشه .
یه تیکه آخر پست آخرمو فکر کنم نخوندی بخون شاید کمک کنه بیشتر منظور منو برسونه.
اگر حوصله داشتی اینم بخون:
SiSoftware Zone

من فکر میکنم مشکل شما اینه که هنوز فکر میکنی اون 32 مگ eSRAM باید نقش Storage device رو بازی کنه در حالیکه اینطور نیست بازم یه توضیح کوچیک امیدوارم کمک کنه البته آخرین پستم در این بارس چون تو وب توضیح دادن سخت هست و انرژی میبره و آدم اون چیزی که تو فکرش هست نمیتونه با نوشتن بیان کنه مخصوصا برای شما که پیش زمینه شاید زیاد نداشته باشی.
رم نقش یه Storage device موقت رو داره یعنی پلی هست بین Storage device دائمی مثل HDD یا بلوری دیسک که حجم زیادی داده رو نگه میداره ولی خیلی خیلی کنده و کش پردازنده که خیلی سریعه ولی خیلی حجمش کمه.
الان eSRAM نقش یه حائل رو داره بین رم سیستم که حجمش زیاده ولی کنده (به نسبت سرعت کش) و کش سیستم که حجمش خیلی کمه ولی سریعه یعنی همون نقشی رو که رم به عنوان پلی بین HDD و کش داخل پردازنده بازی میکنه eSRAM به عنوان پلی بین رم و کش داخل پردازنده میکنه.
الان شما داری مقدار Storage device موقت رو که همون رم باشه به eSRAM ربط میدی در حالیکه نقش eSRAM اصلا Storage device نیست eSRAM داره نقش یک کچه L3 یا L4 رو بازی میکنه اصلا احتیاج نیست اون مقدار حجم داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
The GDDR5 memory modules - the same used in PC graphics cards - are only available in certain configurations, with the densest option available offering 512MB per module. The startling reality is that unless Sony has somehow got access to a larger chip that isn't yet in mass production and that nobody knows about, it has crammed 16 memory modules onto its PS4 motherboard. To illustrate the extent of the achievement, Nvidia's $1000 graphics card - the GeForce Titan - offers "just" 6GB of onboard GDDR5.

باشد که دیگر جملاتی مثل مایکروسافت می تونست ولی نخواست رو دیگه نشنویم

مایکروسافت میتونست ولی نخواست چون تکنولوژی برتر خودش رو داره و دلیلی نمیبینه از رو یک تکنولوژی دیگه اسکی بره!;)

@DieDie

خودتو خسته نکن اینا فقط حرفای سرنی رو قبول دارند!:)
 
پس اگه حالت بافر باشه بیشتر رو قدرت cpu تاثیر میزاره که خوب از اولم همه میدونستیم cpu وان قویتره اما احساس میکنم رو پردازش گرافیکی تاثیر خاصی نزاره!
راستی من یه سایتی مطلبی خوندم راجب با latency رم ddr5 که نوشته بود اگه مثلا به برد گرافیک مستقیم وصل باشه دیگه تاخییری به وجود نمیاد که همون کاریه که رو گرافیکای pc انجام میدن! حالا دیگه راست و دروغش رو من نمیدونم!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or