کنفرانس مایکروسافت در سمپوزیوم Hot chips درباره Xbox one

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
72862424939951705014.jpg


بیست و پنجمین سمپوزیوم Hot chips امسال به رسم هر سال با نام HC25 برگزار میشه و مایکروسافت در این سمپوزیوم کنفرانسی داره که پیرامون چیپ به کار رفته در کنسول Xbox one هست. محل برگزاری این کنفرانس دانشگاه استنفرد هست و مایکروسافت به همراه AMD و اینتل در این کنفرانس که پیرامون SoC ها هست برنامه ای رو تحت عنوان XBOX One Silicon ارائه میده John Sell و Pat O’Connor از مایکروسافت برگزار کنندگان این کنفرانس هستن مدت این کنفرانس 1 ساعت و نیم هست و در اون به ترتیب AMD با موضوع Kabini APU SoC و مایکروسافت با موضوع XBOX One Silicon و اینتل با موضوع Clover Trail+ – Intel’s Next Atom SoC پیرامون آخرین تکنولوژیها در SoC صحبت میکنن.
این کنفرانس از این جهت جالبه که مدتی قبل کاربری در نئوگاف که لینک پروفایلش در Linkedin تایید میکنه که طراح GPU در AMD هست ادعا کرده که APU/dGPU رو در Xbox one تست میکرده هنوز مشخص نیست منظور این شخص از dGPU چی بوده به همین دلیل ممکنه در این کنفرانس مایکروسافت بخشی از مشخصات سخت افزاری Xbox one رو به صورت واضح تری تشریح کنه.

Beyond3D Forum - View Single Post - Xbox One (codename Durango) technical hardware investigation (news and rumours)

http://cn.linkedin.com/in/vinberlei

Hot Chips: A Symposium on High Performance Chips | Sponsored by the IEEE Technical Committee on Microprocessors and Microcomputers in Cooperation with ACM SIGARCH
 
دقت کردید رسانه ها و بازی سازها متفقا میگن XB1 ضعیف تره، ولی تنها کسایی که میگن XB1 ضعیف نیست اعضای تیم PR مایکروسافتن؟ go figure :دی

شاید هم یه قدرت مافوق بشری تو XB1 هست که فقط خود مایکروسافت ازش آگاهه و حتی بازی سازها هم نمیدونن. و در نهایت MS با زدن یه کلید فعالش میکنه و جهان رو به تسخیر در میاره :دی
وقتی ps3 اژدهایی درونش داره که فقط خود سونی و طرفداراش ازش خبر دارن چرا X1 از این قدرتای مافوق تصور نداشته باشه:-/
 
خُب پس خوشبختانه تقریبا رسمی شد و اون 50% به قوت خودش باقی هست>:d کم کم داشتم نگران میشدم که یه وقت تو حاشیه قرار نگیره و از اذهان عمومی پاک نشه:دی
 
من موندم اون میلیارد ها دلار (lol) که مایکروسافت پولدار به AMD داده بود چی میشه ؟ نکنه AMD پولارو از مایکروسافت میگیرفته خرج PS4 میکرده ؟ :))

البته تابلو این خرج میلیاردی مایکروسافت برای اکس وان که از پروفایل یکنفر توی LinkedIn سرچمشه گرفته مثل اون dGPU بولشتی بیش نیست :-j .
 
خُب پس خوشبختانه تقریبا رسمی شد و اون 50% به قوت خودش باقی هست>:d کم کم داشتم نگران میشدم که یه وقت تو حاشیه قرار نگیره و از اذهان عمومی پاک نشه:دی

این 50% رو هیچوقت خود سونی نگفته ... حالا شما انگیزتون از ابراز خوشحالی بابت این موضوع چیه ؟! اینکه مثلا اگه Watch Dog روی PS4 اختلافش بجای 50% مثلا 5% بود بیای ترول کنی و جشن بگیرید ؟! یعنی اینقدر وضعتون خرابه ؟! :|
 
آخرین ویرایش:
ما باید قبول کنیم که مایکروسافت با ذهنیت سیاست نسل قبل نینتندو برای Wii وارد این نسل شده البته نه به شدت ضعف wii در برابر کنسول های نسل پیش، که یه جورایی به ذعم خودش هر دو قشر گیمر و غیر گیمر رو مورد هدف قرار بده، از این آپگرید پشت سر هم اخیر چیزی جزء پشیمونی مایکروسافت از کرده خود بابت ضعف با چنین اختلافی نمیشه استنباط کرد، باید قبول کنیم این موضوع رو که اگه مایکروسافت بخواد شکست سختی نخوره باید همین روند دست به جیب شدن برای عرضه انحصاری ها بیشتر ادامه بده، در غیر اینصورت قطعاً شکست خوردست. تنها راه گریزش هم جذب بیشتر قشر کاژوال ــه که برای گیمرها فرقی نداره، گیمرها انحصاری بیشتر می خوان.
 
چقد سونی فن ها خوشحال میشن ایکس باکس ضعیفه:p برای من و نه هیچ ماکرو فنی مهم نیست که چقد ضعیفه. همینطور که سونی فن ها براشون مهم نیست(اگه ps4ضعیف بود). من ایکس باکس رو برای بازی ryseیا forzaیا بازی quantum break و... . و برای سونی فن ها بازی های انحصاری ps4.
 
با اینکه برنامه ای که دارم خرید ps4 هست و در این جنگ ابتدای نسلی نظرم به نظر سونی نزدیکتره (!) ولی به هیچ وجه از این قضیه اختلاف 50% از همون اولین باری که حرفش درومد خوشم نیومد چون اگه درست باشه دودش تو چش ps4 سر بازیهای مولتی میره...
امیدوارم اینا همش شایعه باشه و دوتا کنسول اختلافشون زیاد نباشه
 
without optimisation for either console, a platform-agnostic development build can run at around 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One

به نظر من اینجور مقایسه عادلانه نیست. بهتر بود درایور نهایی دوتا کنسول رو دریافت میکردن و روی هر دو کنسول اپتیمایز میکردن کدها رو بعد نتیجه گیری میکردن.
سخت افزار و معماری PS4 برای سازنده ها شناخته شده هست و دقیقا شبیه PC هست و این خیلی واضحه که کد اپتیمایز نشده خیلی بهتر روش اجرا میشه تا کنسول XB1 که حافظه و معماری جدید و متفاوتی داره.
جالبه که خودشون هم ذکر کردن که مایکروسافت از لحاظ درایور خیلی عقب هست. مایکروسافت هم اخیرا (2-3 هفته پیش) dev-kit نهایی و درایور mono رو تحویل third-party ها داده بود.
 
Power struggle: the real differences between PS4 and Xbox One performance | News | Edge Online

مطلب جدیدی از EDGE ...

تمامی این اطلاعات از Developer های مختلف نقل قول شده توسط EDGE !
خوب اول باید ببینیم کدوم سازنده ها این حرف رو زدن و نظرشون رو گفتن؟
اگه حرف سازنده هایی مثل Gaijin و یه سری ایندی رو جمع کرده باشه و نتیجه گیری کرده باشه مفت نمی ارزه!! اگه سازنده های بزرگ مقایسه کرده باشن که تا جایی که می دونم کسی که همه استاد خطابشون می کنن یعنی جان کارمک و هیدئو کوجیما گفتن قدرت حدودا یکسانی دارن!!
حالا شاید این وسط طی اتفاق بسیار یِهُویی سازندگان بازی مثل همین Gaijin برای شما بازی هاشون در حد بازی هایی مثل این دو شخصی که نام بردم هست بله شما درست می گی!!
 
خوب اول باید ببینیم کدوم سازنده ها این حرف رو زدن و نظرشون رو گفتن؟
اگه حرف سازنده هایی مثل Gaijin و یه سری ایندی رو جمع کرده باشه و نتیجه گیری کرده باشه مفت نمی ارزه!! اگه سازنده های بزرگ مقایسه کرده باشن که تا جایی که می دونم کسی که همه استاد خطابشون می کنن یعنی جان کارمک و هیدئو کوجیما گفتن قدرت حدودا یکسانی دارن!!
حالا شاید این وسط طی اتفاق بسیار یِهُویی سازندگان بازی مثل همین Gaijin برای شما بازی هاشون در حد بازی هایی مثل این دو شخصی که نام بردم هست بله شما درست می گی!!

از یه منبع و یه سازنده سوال نشده و این حرف edge از خودش نگفته "سازندها" همچین حرفی رو در مورد دو کنسول زدن. مجله EDGE هم نمی ره از بقال سرکوچه سوال کنه،از منابع و سازندهاای معتبر رو استعلام میکنه.

البته این دفعه اول نیست همچین چیزایی میگن ولی خوب اینجا بازی سنتر، جبهه مشارکت
 
خوب اول باید ببینیم کدوم سازنده ها این حرف رو زدن و نظرشون رو گفتن؟
اگه حرف سازنده هایی مثل Gaijin و یه سری ایندی رو جمع کرده باشه و نتیجه گیری کرده باشه مفت نمی ارزه!! اگه سازنده های بزرگ مقایسه کرده باشن که تا جایی که می دونم کسی که همه استاد خطابشون می کنن یعنی جان کارمک و هیدئو کوجیما گفتن قدرت حدودا یکسانی دارن!!
حالا شاید این وسط طی اتفاق بسیار یِهُویی سازندگان بازی مثل همین Gaijin برای شما بازی هاشون در حد بازی هایی مثل این دو شخصی که نام بردم هست بله شما درست می گی!!

من درست میگم ؟! مگه من اینارو گفتم ؟! :)) من یک خبر رو که در حال حاضر در همه سایت های اسم رو رسم دار هم موجوده ( IGN - Gamespot - CVG و ... ) بدون هیچ دخل و تصرف یا نظرشخصی اینجا گذاشتم .
 
مقاله ای می خوندم اوایل ریلیز ویتا که مقایسه کرده بود بین قدرت 3DS و ویتا و اون رو به مقایسه PS3 Vs Nintendo 64 تشبیه کرده بود ار نظر قدرت سخت افزاری اما می بینید که فروش بر خلاف قدرت سخت افزاری هست

نتیجه این نیست که کنسول ضعیف تر برندست نتیجه اینه که کسی که کنسولی رو می خره برای بازی هاش می خره نه سخت افزارش
چه شما روی کنسولت 10 مگ رم داشته باشی چه 10 گیگ مهم نیست مهم اینه که بر روی کنسولت بتونی بازی های مورد علاقت رو بازی کنی و شرکت سازنده کنسول رو از لحاظ بازی برای طیفی که هدف قرارشون داده به طور کامل ساپورت کنه
گیمر در نهایت بازی مورد پسندش رو می خواد چه روی سخت افزار ضعیف باشه چه قوی به حالش فرق نداره سراغ کنسولی می ره که بازی هایی که خوشش میاد روش باشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or