عزيزم كدوم بحث فني منظورتون هست.حداقل تا الان صدتا سايت PS3 رو با XBOX360 از لحاظ معماري مقايسه كردند و همه شون هم به اين نتيجه رسيدند كه GPU مورد استفاده در XBOX360 قدرمندتر از GPU مورد استفاده در PS3 هستش.در مقابل CPU مورد استفاده در PS3 قوي تر از رقيب هستش.نتيجه اينكه در مجموع قدرت دو كنسول به هم نزديك هستش و اختلاف در حدود 10% هستش.
اين چه جور مقايسه فني هستش كه بياي يك پارامتر GPU دو كنسول رو مقايسه كني و بعدش هم نتيجه گيري بكني و به عنوان فكت عرضه بكني.علاوه بر اون اگرچه شايد در مجموع PS3 قوي تر باشه ولي انعطاف پذيري XBOX360 خيلي بيشتره.اين هم كه كاملا ثابت شده است.
نكته ي ديگه اينكه قوي بودن كنسول يك شركت در يك نسل دليل بر قوي بودن كنسول همون شركت در نسل بعد نيست.فكر نكنيد چون شايعه شده مايكروسافت ميخاد از سري 6000 ATI استفاده كنه حتما سوني مياد 4 تا GTX580 رو باهم ميذاره رو كنسولش.همش بستگي به سياست هاي شركت داره.
اينم يك مقايسه كلي GPU دو كنسول:
Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec
Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec
******ed Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec
Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec
Pixel Shader Processing with 16 ******ed Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec
Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec
Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)
Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)
Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)
Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)
Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
دوستان خدایی ادرس منبع رو میزارم ببینید این مقایسه مال چه زمانیه :
Platform Comparison - PS3 Vs Xbox 360: GPU Specs
مال سپتامبر 2006هست این مقایسه.
من دارم از خود وکیپدیا این مقایسه رو میزارم حالا خودتون مقایسه کنید این معتبرترین مرجع هست نه این اعداد وارقام خنده دار مثلا
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec
این یعنی gpuپلی3حدود6برابر در رئسزنها ضعیف تر هست.یا
Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)
اومده گفته ps3تا 2xبیشتر anti aliasingساپورت نمیکنه وپیکسل فیل ریتش 2هست در حالی که هر ادمی که پشیزی از سخت افزار حالیش باشه میفهمه ropsگرافیک پلی3که شبیه 7800هست منتها 128بیت8هست که در 550مگاهرتز ضرب میشه شده4.4هست
لینکهای اصلی رو میزارم خودتون مقایسه کنید این معلوم نیست سایتش مال کیه از کجا اومده از خود وکی پدیا میزارم:
مال پلی3:
RSX 'Reality Synthesizer' - Wikipedia, the free encyclopedia'
مال ایکس باکس360:
Xenos (graphics chip) - Wikipedia, the free encyclopedia
حالا چیزی که خود شرکتها در چارت gpuهای تولیدیشون گذاشتن:
Comparison table: Console GPUs
مال انویدیا به پایین ترین نقطه صفحه برید:
Comparison of Nvidia graphics processing units - Wikipedia, the free encyclopedia
حالا مال 360:
پایینترین نقطه صفحه:
Comparison of AMD graphics processing units - Wikipedia, the free encyclopedia
حالا میخوام بدونم سایت وکی پدیا قابل اعتماد تره یا سایت این چیه؟
شما اگه این سایت رو تازه پیدا کردید بنده چهار ساله میفهمم این سایت جک گفته شما میای اینو منبع قرار میدی.
فکر میکنی من حالیم نمیشه.از کجا برداشتی اینا رو گذاشتین.
مثلا فکر کردین میاد میگه اینقدر محاسبات در ثانیه میتونه انجام بده از روباد معده گفته دارم از معتبر ترین مرجع دنیا براتون لینک میزارم رفتین از یاقوز اباد برام ردیف کردین فکر کردین با نفهم سر وکار دارین .