شایعه چیپ ست نسل بعد کنسول XBOX, در دست ساخت !

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
28387455551757508334.jpg

بر طبق اخبار و گزارش های معتبر تکنولوژی: از ماه گذشته, چیپ ست نسل بعد کنسول XBOX در دست ساخت می باشد و تا پایان سال جاری به تولید کامل یا انبوه خواهد رسید .

بر طبق گزارشی از سایت معتبر Fudzilla در زمینه تکنولوژی و فن آوری "حدس و گمانه زنی ها پیرامون سیستم اصلی چیپ ست سازنده کنسول بعدی XBOX ظاهراً معتبر و دقیق است و در حقیقت کار ساخت این سیستم و تکنولوژی چیپ ست از ماه دسامبر سال سال 2011 استارت خورده است . منبع ما در این رابطه میگوید که Code Name یا نام فعلی این پردازنده Oban خوانده میشود و توسط دو کمپانی بزرگ IBM و Global Foundries برای مایکروسافت تولید خواهد شد" .

در این گزارش ادعا میشود که "قدرت پشت ساخت XBOX بعدی از یک CPU با قدرتی و کارائی همچون CPU کامپیوتر بهره خواهد برد که پیوسته با یک GPU چند قسمتی (از خانواده Southern Islands) یا سری تغییر یافته 7000 از کمپانی ATI همراه خواهد بود همچنین اضافه میشود که بعید بنظر میرسد تا پایان سال 2012 شاهد شیپ یا عرضه انبوه این کنسول باشیم".

این اولین اجرا از چیپ ست های 32 نانومتری Oban خواهد بود که برای ساخت کنسول استفاده خواهد شد پس هرگونه انتظار برای ریلیس XBOX بعدی در تعطیلات 2012 غیر واقعی یا بعید به نظر میرسد اما رونمایی از این کنسول تا قبل از پایان سال جاری دور از ذهن نیست . ما اینطور فکر میکنیم که کار تولید تراشه های سازنده کنسول نسل بعد مایکروسافت تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و همچنین شاهد عرضه XBOX720 (یا هرچیزی که نامیده خواهد شد) در سال 2013 خواهیم بود .

سایت SemiAccurate نیز در همین زمینه گمانه زنی های مشابه ای داشته است و به تجزیه و تحلیل شایعات پیرامون این موضوع پرداخته است .

پیش از این مایکل پکتر نیز شایعات پیرامون عرضه XBOX720 در سال 2012 را احمقانه خوانده بود .
Xbox 720 Chipset "in Production" - Xbox360 News at IGN
 
آخرین ویرایش:
میگم بنظرتون این بحثتون جاش شیش ساله پیش نبوده :-/...... اخه الان اصلا مهم نیست که عددو رقم چی میگن چون هر دو کنسول امتحانشونو تو بازیا پس دادن ... دیگه خوده سازندشون بی خیال شدن شماها نمیشین.
 
خب الان شما منظورت چیه؟
ای بابا
دوست عزیز اگر اطلاعاتی در این زمینه داری خب شروع کن جواب بده
اگرم اطلاعاتی نداری مثل ما فقط نظاره گر باش و الکی بحث رو بهم نریز و حرفهای کنایه ای نزن
من واقعا دارم از این بحث لذت میبرم
 
ای بابا
دوست عزیز اگر اطلاعاتی در این زمینه داری خب شروع کن جواب بده
اگرم اطلاعاتی نداری مثل ما فقط نظاره گر باش و الکی بحث رو بهم نریز و حرفهای کنایه ای نزن
من واقعا دارم از این بحث لذت میبرم

من خودم سرم درد ميكنه واسه بحث هاي تخصصي.اين رفيقمون ميدونه اشتباه كرده و توي ويكي به وضوح اشاره كرده كه 5 alu fp32 داريم و اصلا 240gigaflops بر اساس 5 تا alu در هر sp در مياد(اگه 4 تا باشه 192 گيگافلاپس بدست مياد).باز هم پافشاري روي اشتباهش ميكنه واسه اينكه كم نياره.(عادت هميشگي ..... بگذريم)

.اگه الان مدير ارشد طراحي ati سابق هم بياد اينجا اين رو بگه اين رفيق ما تا 100 سال ديگه هم قبول نميكنه.

مياد بحث shader ops رو ميكشه وسط كه 4 تا alu توش شركت ميكنن.من ميگم اون alu ديگه كه در sp قرار داره SFUهست و وظيفه اعمال transcendental و scalar داره به همين خاطر به pipline shader اصلا متصل نيست.(البته الان متفاوته مثلا براي 5870 تمام 5alu در محاسبه sahder شركت ميكنن)

اما براي انجام اعمال fp32 تمام alu ها حتي sfu هم شركت ميكنه .اينجوري طبق اين فرمول كه حتي براي 5870 هم صادقه
Stream Cores number * ops * frequncy = GFLOPS (حتي براي بعد اون هم صادقه البته به شكلي ديگر) بدست مياريم.هر stream core شامل 5 تا alu هست.

اينجا هم داد ميزنه ديگه من چي كار كنم به نظر رفقا تا اين رفيقمون بفهمه؟؟؟

Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit total 5 FP32 ALUs

هر alu ميتونه 2 ops رو در سيكل انجام بده بنا بر اين هر پروسسور 10 عمل در هر سيكل رو ميتونه انجام بده.

الان درك اين اينقدر سخته براي رفيقمون؟؟؟پس مباحث پيچيده gpu سر به كجا ميزنه.هرچند مطمئنم ايشون ميفهمه من چي ميگم فقط براي لج بازي و اينكه بگه من اونجا درست گفتم مياد بحث نامربوط مياره وسط
 
آخرین ویرایش:
طرف اومده مو به مو مسائل باز کرده ، تو دوتا پست توضیح داده :
درود:

خوب سعادت از بنده نبوده كه شمارو بشناسيم

اول از همه شما بحث قدرت محاسباتي fp رو وسط كشيديد و اونهارو با هم مقايسه كرديد .بحث shader op جداست و اصلا به نحوه محاسبه قدرت محاسباتي fp ربطي نداره و اين نشون ميده كه متاسفانه براي توجيح از يك شاخه به شاخه ديگه اي پريديد(اونجا زنوس به وضوح قوي تره و شما بنا به سياستت اصلا بحث shader ops ةارو وسط نكشيدي :دي).شما از اول بنا رو بر محاسبه نقاط شناور گذاشتي.اميدوارم در ادامه بحث ديگه جاده خاكي نريد و روي مسير مستقيم بحث رو ادامه بديد.من از اين شاخه به اون شاخه پردين متنفرم. :دي

اما توضيحاتي در مورد alu/sfu ها:

.دقت كنيد در ارايش 5wide vector ما در هر processor برابر 5 تا alu32bit داريم كه هركدوم ميتونن تا دو دستورالعمل رو در هر سيكل انجام بدن به وضوح در اينجا گفته:

processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle

پس ميبينيد تا اينجا بين 5 ALU موجود تفاوتي نيست (بعدا در مورد تفاوت خدمتتون ميگم كه چرا يكي از ALU ها در انجام عمليات Shader operation دخيل نيست :دي)

دقت كنيد اينجا هنوز حرفي از انجام عمليات هايي كه توسط FFU ها به هسته ها ارجاع ميشه زده نشده(مثل انجام عمليات هاي shader operation كه بايد توسط ffu مربوط به اون به core ها ارسال بشه) اما توان خام محاسباتي GPU رو بايد در نظر بگيريم كه به اين صورت محاسبه ميشه:

48processor *10ops/cycle * 500mhz=240gflops

اين فرمول حتي براي جديد ترين محصولات AMD هم به همين صورته:

طبق فرمول بالا برای 4870 داریم: 4870 از 800 واحد SP تشکیل شده وبرای بدست اوردن SIMD باید بر تعداد ALU/SFU که برای SIMD های VLIW5 برابر 5 تا هست ما 160 هسته 5wide vector بدست میاریم:

محاسبه:


750mhz * 160 * 10 = 1200 Gflops

پس دیدیم برای 4870 ما 1.2Tera flops بدست اوردیم.

حالا بیاید برای 5870 هم محاسبه کنیم

محاسبه قدرت پردازشی hd 5870

در 5870 یا همون cypress ما 1600 واحد پردازشی sp یا ALU/SFU هارو داریم.پس با تقسیم بر 5 عدد 320 واحد SIMD رو بدست میاریم.فرکانس هسته هم 850 هست و طبق متد VLIW5 مثل 4870 در هر سیکل 10 عمل fp ضرب یا جمع رو انجام میده.(5 عمل MAD 32 bit رو انجام میده که هر MAD خود از ADD+MUL یعنی 2 عمل ضرب و جمع تشکیل شده پس ضرب در 2 میشود)

طبق فرمول گفته شده:

Stream Cores number * ops * frequncy = GFLOPS

320 * 10 * 850 = 2.72 Tflops

این قدرت 5870 در محاسبه single precision یعنی fp 32 اما برای fp 64 داریم:

320 * 2 * 850 = 544 Gflops
اين يك تز نيست بلكه يك يك حقيقت درمورد توان محاسباتي تراشه هاي amd هست.

اما در مورد shader operation :



پسر issue كجاست؟اصلا اعمال ffu ربطي به EU ها يا Execution unit h ها ندارن :دي

اين فرض كاملا غلطه دوست من واحد هاي ISSUE اصلا در FFU قرار دارن و
ربطي به واحد هاي محاسباتي ALU ندارن.براتون بيشتر توضيح ميدم

دوست من همونطور كه خدمتتون گفتم اون alu هم دقيقا مثل alu هاي ديگر توان محاسباتي مشابهي داره(بالا بهش اشاره شد) دقيقا كار اونها رو انجام ميده + عمليات محاسبات خاص كه به اونها special function ميگن و اين alu ها كه بهشون SFU هم ميگن از XENOS تا همين نسل CYPRESS يعني 5870 هم به كار ميرفتن:

براي اينكه بيشتر اشنا بشيد و بدونيد SFU ها چي هستن به شكل زير كه نحوه قرار گيري alu ها درون processor يا stream core رو نشون ميده دقت كنيد:

CypressSP.jpg


SFU دقيقا براي انجام محاسبات خاص هست و در كنار ALU ها علاوه بر انجام 32BIT FP كه براي محاسبه توان محاسباتي به كار ميرفت ميتونه توابع خاص مثل SIN و logaritm و .. انجام بده.

اما چرا sfu در محاسبات shader opeartion شركت نميكنه؟ATI اون زمان در زمان طراحي هميشه يك SFU رو براي انجام عمليات هاي غير جبر در كنار ديگر ALU ها در نظر ميگره كه كار انجام
SIN, COS, LOG, etc رو انجام بدن به همين خاطر در بخش FFU خط لوله هاي ارجاع SHADER OPS تنها به 4 ALU عادي سپرده ميشدن.

تفاوت كلي sfu با alu در اضافه بودن يك sfu در كنار fp/int processor هست:براي درك بهتر:

اين شكل كلي يك ALU براي براي AMD هست:

streamprocessingunit.png


اينم براي sfu :

tunit.png


در واقع SFU ميتواند تمام اعمال ALU هارو انجام بده + transcendental ops ها به همين خاطر amd اين واحد رو به ffp مربوط به shader ops متصل نكرده براي همين هست كه 3 تا pipline مربوط به ffu براي انجام shader ops به 4 تا alu ميسپرده و براي transcendental ها هم SFU رو كنار ميگذاره.

خوب اميدوارم متوجه شده باشيد كه SFU ها دقيقا همون ALU ها هستن كه توانايي انجام Special function ها و transcendental ops هارو دارن اما به طور مستقيم به FFP هايي مثل Shader pipline براي انجام shader ops ها متصل نيست.

درمورد issue هم بايد بگم اين واحد در بخش ffu ها هست و اصلا ربطي به alu نداره براي allocating data براي alu ها هست مثل اين براي gt200b :دي



خوب ديديد كه كاملا اشتباه هست و اصلا ربطي به پخش كننده نداره اون پخش كننده اصلا در بخش ffu هستن و ربطي به ندارن execution unit ها ندارن دوست گلم.

اينم از اين.

اما نكته جالب

اينه كه شما ابتدا تراشه هارو بر اساس قدرت محاسباتي fp خامشون با هم مقايسه كردي





مثلا 240gflpos رو در برابر 400gflops براي RSX مقايسه كردي(اونجوري بايد 240 alu رو مد نظر قرار ميداديم) . اما حالا كه بحث Shader ops هارو وسط اوردي ميدوني كه قدرت shader ops زنوس بالاتر از RSX هست اگر ميخواستي از اول RSX رو قوي تر جلو بدي نبايد بحث Shader ops رو وسط ميكشديد.(يه جورايي ... :دي )

xenos: 96 billion shader operations per second

RSX:74.8 billion shader operations per second

نحوه محاسبشون هم اسونه و در ويكي موجوده

هرچند هيچ يك از اين المان ها در برتري كلي gpu ها تاثير مستقيم نداره و عوامل متعددي مثل حد occupation هسته ها و ميزان dependency limited دستورات اون نرم افزار يا موتور گرافيكي و ... خيلي چيز هاي ديگر عوامل موثر تري هستن.




--------------------------------------------




يك مشكل كه اينجا هست اينه كه اينجا انجمن تخصصي سخت افزار نيست و هركس هر تزي بخواد ميتونه بده و كسي اصلا متوجه نميشه.اگر اينجا همه به سخت افزار اشنايي ميداشتن بحث جالب ميشد و كسايي كه بحث رو دنبال ميكردن ميفهميدن كه قضيه در بحث ها از چه قراره.

موفق باشيد
دوست گلم اول از همه بگو خدايي ميخواي بحث كني يا سفسطه ؟ ميخواي كل كل الكي كني يا بحث مردونه ؟؟؟



تو باز چرا عمليات سايه زني رو وسط ميكشي؟ مگه تو قدرت تراشه رو براساس gflops توي اين پست



بر اساس gigaflops محاسبه نكرديو بعد نتيجه گرفتي كه ps3 يك نسل هم جلوتره؟؟اگر بخواي بر اساس shader ops محاسبه كني كه باز ps3 يك نسل عقب ميوفته مهندس.96 براي زنوس و 74.8 براي rsx .

لاقل براي رفع گاف سعي نكنيد حرفي كه خودتون زديد رو كتمان كنيد چيز ديگه اي جاش بنشونيد



پسر تو چرا اينجوري محاسبه ميكني؟؟؟ مگه طرز بدست اوردنشو پست قبلي نگفتم؟؟چجوري با 4 تا alu به 240 گيگافلاپس ميرسي؟با 4 تا alu شما به 192 گيگافلاپس ميرسي؟اصلا شما فهميدي قضيه از چه قراره؟؟

كي گفته هر پروسسور stream برابر 4 تا alu داره پ؟ چرا حرف الكي از خودت در مياري؟كجاي نت نوشته هر processor از 48 تاي اون 4 تا alu داره ؟ مگر منبعت ويكي نيست؟ چيدمان زنوس رو مگر اين ننوشته؟

On the chip, the shader units are organized in three SIMD groups with 16 processors per group, for a total of 48 processors. Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs)l

ميخواي گنده ترش كنم ؟

زنوس 48 تا stream processor داره كه هركدوم شامل 5 تا alu هستن.جان من يكي بياد اينو واسه اين رفيقمون ترجمه كنه.

هر پروسسور ميتونه در هر سيكل 10 عمل fp32 رو انجام بده چون هر alu ميتونه 2 تا عمل fp32 رو انجام بده. 5ALU*2=10 ops اينجا هم اشاره كرده دوست عزيز:

(total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle (a multiply and an addition بنا بر اين‌: Thus each of the 48 processors can perform 10 floating-point ops per cycle

حالا قدرت محاسباتي چجوري بدست مياد؟؟

240=2ops * 5alu * 48 stream processor *500hz

رفيق بفهم هر ALU ميتونه 2 عمل رو همزمان انجام بده در هر سيكل و * 5 ميشه 10 تا.اگه 4 تا ALU ميداشت ميشد 8 عمل توسط هر SP يعني : 4ALU * 2 ops= 8 ops

2ops*4alu*48 stream processor*500hz=192

اونجوري ميشد 192 گيگا فلاپس

يعني خدايي شمايي كه اينقدر خودتو خداي سخت افزار ميگيري نميتوني اين محاسبات مربوط به دوره ..... رو درك كني؟؟

پسر اين براي محاسبه fp بود دقت كن 240 giga fp/s كه ميگن مال محاسبه fp ها است نه shader ها .شيدر هارو اگه بادقت ميخوندي ميخوندي ميفهميدي چرا از sfu براي محاسبشون استفاده نميشه.

در مورد معماري هم جدا يعني تو اين رو تا حالا نخوندي؟

the Xenos introduced new design ideas that were later adopted in the R600 series

معماري XENOS اولين نسل از Unidied ها بود كه بر اساس معماري ابتدايي 5wide vector alu اومد و amd با تغييراتي اون رو از نسل R600 كه در واقع اولين Unified shader ها براي pc بود استفاده كرده و اون رو تا نسل Evergreen ادامه دادهamd از نسل R600 تا نسل Evergreen از سيستم VLIW 5 استفاده كرد و همونطور كه ديدي برا محاسبه fp32 بين xenos و HD5870 تفاوتي نيست.

نحوه محاسبشون هم اينطوريه

Stream Cores number * ops * frequncy = GFLOPS

بالاتر براي 5870 هم محاسبه كردم.

حتي SIMD Group ها درنسل evergreen هم تفاوتي نكرده و از 16 تا 5 تايي تشكيل شده به اين صورت: اينجوري كه اينجا نوشته:
the shader units are organized in three SIMD groups with 16 processors per group

براي مثلا 5870 كه اخرين نسل vliw-5 بود داريم:

SIMDcore.png


كه دقيقا 16 تا گروه 5 تايي در هر SIMD group قرار داره و اين از نسل r600 تا
R800 كه همون evergreen باشه ادامه پيدا كرده.تنها تغييرا اضافه شدن محاسبات dp و ..... ديگست كه در يكي از كامنت هاي hotoverclock اشاره كردم.

رفيق اول يكم مطالعه سخت افزاري بكن بعد بيا با هم بحث مردانه داشته باشيم.روي اصول.نه بجث بازي و مسخره بازي كه بيا عكس از داخل gpu اش بزار.اگر بارته و توانايي رد داري بيا عين مرد بحث كن.سفسطه گري در بياري ناراحتم ميكني ژسره خوب



پسر مردم كور كه نيستن.عين مرد بيا بحث كن و حرفاي خودت رو نقض نكن.

تو داري از محاسبات fp ميگي يه هو ميري روي shader ops كه اصلا ربطي به صحبت هاي اون كامنتت نداشت.از روي shader ops ها اومدي نتيجه گرفتي كه اينجوري 4 تا فقط alu داره.كه اون رو به 2 شكل نقض كردم.هم به صورت محاسبه fp كه بايد 5 تا alu باشن هم نوشته خود ويكيپديا كه ديگه داد ميزنه.

لاقل نميري از توي صحبت هاي كامنت بالا بخوني كه چرا توي shader ops ه5 امين alu نمياد توي محاسبه.اصلا اون alu چرا به صورت sfu هست و ...
بعد این جناب میاد میگه :
خب الان شما منظورت چیه؟

اینجور جاهاست که انیشتین ـم به فکر فرو میره.
آقای متفکر من میفهمم منظورش چیه مستر ؟!! خواستم بگم مثلا میخواد بگه ایکس باکس سخت افزار قوی تری داره؟من کاری به اعداد و ارقام ندارم چیزی رو که هر روز تجربه میکنم و به عینه میبینم رو قبول دارم !! راستی یه نگا به کنسولای بازیتون انداختم متوجه شدم فقط ایکس رو دارین!! پس باید هم طرفداری الکی بکنین
آخه برام جالبه به کابر 8030 که میرسه حرفاش واسه یه عده روشن و واضح ـه و ازش حمایت میکنن ، میگن بجا تیکه پروندن و از رو باد معده حرف زدن لینک و منبع بذارید ، ولی الان که به پست های ramin cybran رسید دیگه عدد و ارقام اهمیت نداره ، مهم تجربه شخصی میشه !(من عاشــــق تجربه شخصی ـام .)

محض اطلاع من ps3ـمو 2 ، 3 ماه پیش فروختم ، البته پیشاپیش از اینکه مثل شماها عادت ندارم چنین مباحثی رو تو بوق و کرنا کنم و همه جا جار بزنم عذرخواهی میکنم .
 
آخرین ویرایش:
آقای متفکر من میفهمم منظورش چیه مستر ؟!! خواستم بگم مثلا میخواد بگه ایکس باکس سخت افزار قوی تری داره؟من کاری به اعداد و ارقام ندارم چیزی رو که هر روز تجربه میکنم و به عینه میبینم رو قبول دارم !! راستی یه نگا به کنسولای بازیتون انداختم متوجه شدم فقط ایکس رو دارین!! پس باید هم طرفداری الکی بکنین
 
آقای متفکر من میفهمم منظورش چیه مستر ؟!! خواستم بگم مثلا میخواد بگه ایکس باکس سخت افزار قوی تری داره؟من کاری به اعداد و ارقام ندارم چیزی رو که هر روز تجربه میکنم و به عینه میبینم رو قبول دارم !! راستی یه نگا به کنسولای بازیتون انداختم متوجه شدم فقط ایکس رو دارین!! پس باید هم طرفداری الکی بکنین

به خدا اگه اون دو پست رو خونده باشی...
 
آقای متفکر من میفهمم منظورش چیه مستر ؟!! خواستم بگم مثلا میخواد بگه ایکس باکس سخت افزار قوی تری داره؟من کاری به اعداد و ارقام ندارم چیزی رو که هر روز تجربه میکنم و به عینه میبینم رو قبول دارم !! راستی یه نگا به کنسولای بازیتون انداختم متوجه شدم فقط ایکس رو دارین!! پس باید هم طرفداری الکی بکنین

اههه زدي به كاهدون :d

اگه به كنسول ها نگاه انداختي بايد نگاه به سابقه هم ميكردي رفيق گلم. بيش از 2 سال پيش xbox360 من سوخت و اينجا ميتوني عزاداري من رو ببيني:

اينم صفحه مرگ 360 من و عزاداري رفقا

اما براي اينكه بدوني من ps3 دارم و اينكه براي اين ps3 چقدر مايه گذاشتم فعلا اين رو ببين تا ادامه بديم :d

کیفیت ps3 بر روی بهترین LED base TV سال 2011


پس رفيق اول ببين طرفت چيكارست و چجوري بازي ميكنه بعد بيا با هم صحبت كنيم :d (شوخي)

اتفاقا چندي پيش من به خاطر بحث روي اين كه gt5 گرافيك بهتري داره يا fm4 يك بن جانانه هم شدم به خاطر بحثي كه با يكي از دوستان پيش اومد(بنده هوادار سر سخت gt5 بودم)

در ضمن من pc باز elite ايم هستم پلتفرم اصلي من pc هست.كل قيمت 2 كنسول اندازه فقط يك gtx480 سيستم بنده نبود(من 2 سال ژيش تقريبا 480 گرفتم كه اولين ريويو مستند فرمي مال حقير بود).كنسول باز ها فك ميكنن چون ps3/360 دارن خداي گيمينگ ان و ديگه به تاريكي رسيدن.

درمورد قضاوت من:

اينكه بگيم كدوم برتري مطلق داره من با يكسري برهان ها ميتونم به وضوح ثابت كنم ps3 برتره اما با يكسري برهان هاي دگه برتري 360 رو اثبات كنم.اينكه در كل كدامين يك قويترن خوب مني كه كارم برسي تراشه هاست ps3 رو برتر ميدونم. اما اينكه بگيم فاصلشون خيلي زياده خوب خير.اصلا فاصله بسيار زيادي ندارن.اما خوب درصورت استفاده بهينه از سخت افزار كنسول ها به طور نظري ميشه تا 99% قدرتشون رو استفاده كرد.متاسفانه اين براي Pc ها 20 تا 30% هست.

بگذريم كه بحث بسيار است.
 
آخرین ویرایش:
به خدا اگه اون دو پست رو خونده باشی...
نه مسلما خونده:دی ولی به خدا اگه فهمیده باشه! lol
وقتی میاد بحث رو کلا از بیخ و بن میزنه زیرش میگه خوب الان هدفت چیه و ... میشه بازی با کلمات دیگه...
[h=1]ramin cybran[/h]
اقا رامین خودتو خسته نکن...خودش میدونه دیگه زده جاده خاکی...بخوای باهاش بحث کنی میفته رو تسلسل...دیگه ماها مخاطبیم داریم میبینیم پست ها رو...هر کی اندازه دانش و فهم خودش برداشت میکنه.از شما هم واقعا بابت این اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتی ممنونم...خیلی وقت بود یه همچین بحثی ندیده بودم لذت بردم.

پ ن:8030 عزیز برو خدارو شکر کن که من دیگه اینجا مدیر نیستم! توی بحث هم خوبه ادم مرد باشه! من خودم بارها بحث کردم و دیدم خوب منم اشتباه کردم و کوتاه اومدم و از یه نفر دیگه 2 تا چیز یاد گرفتم! اینجا محلیه برای تبادل اطلاعات! نه مبارزه و برنده شدن ;) الانم واقعا دیگه گذشته از اون زمانی که کسی بخواد ثابت کنه کنسول های این نسل تفاوت فاحشی با هم دارن! ...
در مورد Uncharted 3 هم که میگفتین از تمام جون PS3 استفاده نکرده(lol اصلا نمیدونم این بحث رو کی اورد توی فروم که استفاده از فلان قدر قدرت کنسول و ...) سخت در اشتباهی! یه چیزی فراتر از کل قدرت PS3 رو استفاده کرده! توی بازی خیلی جاها افت فریم دیدم! اصلا فریم ریت یه جاهایی پایین بود! بازیمم اوریجیناله...وقتی U3 بازی میکردم صدای فن PS3 یه چیزی تو مایه های XBOX میشد! ایعنی داشت دیگه از تمام قدرتش استفاده میکرد که اونطوری حرارت رفته بوده بالا! و فن ها به کار افتاده بود...
 
نه مسلما خونده:دی ولی به خدا اگه فهمیده باشه! lol
وقتی میاد بحث رو کلا از بیخ و بن میزنه زیرش میگه خوب الان هدفت چیه و ... میشه بازی با کلمات دیگه...

اقا رامین خودتو خسته نکن...خودش میدونه دیگه زده جاده خاکی...بخوای باهاش بحث کنی میفته رو تسلسل...دیگه ماها مخاطبیم داریم میبینیم پست ها رو...هر کی اندازه دانش و فهم خودش برداشت میکنه.از شما هم واقعا بابت این اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتی ممنونم...خیلی وقت بود یه همچین بحثی ندیده بودم لذت بردم.

پ ن:8030 عزیز برو خدارو شکر کن که من دیگه اینجا مدیر نیستم! توی بحث هم خوبه ادم مرد باشه! من خودم بارها بحث کردم و دیدم خوب منم اشتباه کردم و کوتاه اومدم و از یه نفر دیگه 2 تا چیز یاد گرفتم! اینجا محلیه برای تبادل اطلاعات! نه مبارزه و برنده شدن ;) الانم واقعا دیگه گذشته از اون زمانی که کسی بخواد ثابت کنه کنسول های این نسل تفاوت فاحشی با هم دارن! ...
در مورد Uncharted 3 هم که میگفتین از تمام جون PS3 استفاده نکرده(lol اصلا نمیدونم این بحث رو کی اورد توی فروم که استفاده از فلان قدر قدرت کنسول و ...) سخت در اشتباهی! یه چیزی فراتر از کل قدرت PS3 رو استفاده کرده! توی بازی خیلی جاها افت فریم دیدم! اصلا فریم ریت یه جاهایی پایین بود! بازیمم اوریجیناله...وقتی U3 بازی میکردم صدای فن PS3 یه چیزی تو مایه های XBOX میشد! ایعنی داشت دیگه از تمام قدرتش استفاده میکرد که اونطوری حرارت رفته بوده بالا! و فن ها به کار افتاده بود...

خوب من تعريف هاي ناجوري از ايشون شنيدم متاسفانه اگر اين رويه رو ادامه بدن من به يقين ميرسم. اميدوارم اينجا با من يكي عين مرد رو راست و روي اصول بحث كنن.

اگر كار به بحث هاي بچگونه و دلايل بني اسرائيلي برسه(طرف ميگه برو عكس از داخل sp زنوس بيار پ.ن : اگر به فهم باشه از اون نوشتهEach of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs مرغ سرخ كرده هم متوجه ميشه بابا 5alu نه 4 alu در هر processor.اونجوري ميشه vliw4 كه مال نسل سري 6000 و northern island هه .ديگه بايد چه مدركي بيارم)) خوب قطعا از ادامه دادن بحث منصرف ميشم.

يك نكته ديگه هم كه بايد بگم اينه كه اين بحث ها به شكل دردناكي پيش پا افتاده هست.بنده چندين ماه پيش برسي معماري سري 700 amd يعني GCN رو در اين تاپيك

برسی معماری نسل اینده GPU های AMD


تموم كردم و الان براي اينكه بك انسان به هر طريقي بفهمونم كه بابا R600 ها كه اداپت شده xenos هستن VLIW5 بودن مجبورم تلاش كنم.اگر بحث تخصصيه كسي كه متخصص باشه در اينها براش خيلي راحته و جدا نبايد الكي سفسطه بياره.
 
آخرین ویرایش:
من از رامین جان به خاطرت توضیحات خویش تشکر می کنم. جناب 8030 شما هم وقتی جواب نداری اسپم نده برادر من. من نمی دونم این چه صیغه ای که یک نفر وقتی اطلاعات سخت افزاری داره میاد فکت ها را به دلخواه خودش عوض می کنه. خواهشا دیگه هم از این پست ها بی محتوا نبینم.
 
دوست گلم اول از همه بگو خدايي ميخواي بحث كني يا سفسطه ؟ ميخواي كل كل الكي كني يا بحث مردونه ؟؟؟



تو باز چرا عمليات سايه زني رو وسط ميكشي؟ مگه تو قدرت تراشه رو براساس gflops توي اين پست



بر اساس gigaflops محاسبه نكرديو بعد نتيجه گرفتي كه ps3 يك نسل هم جلوتره؟؟اگر بخواي بر اساس shader ops محاسبه كني كه باز ps3 يك نسل عقب ميوفته مهندس.96 براي زنوس و 74.8 براي rsx .

لاقل براي رفع گاف سعي نكنيد حرفي كه خودتون زديد رو كتمان كنيد چيز ديگه اي جاش بنشونيد



پسر تو چرا اينجوري محاسبه ميكني؟؟؟ مگه طرز بدست اوردنشو پست قبلي نگفتم؟؟چجوري با 4 تا alu به 240 گيگافلاپس ميرسي؟با 4 تا alu شما به 192 گيگافلاپس ميرسي؟اصلا شما فهميدي قضيه از چه قراره؟؟

كي گفته هر پروسسور stream برابر 4 تا alu داره پ؟ چرا حرف الكي از خودت در مياري؟كجاي نت نوشته هر processor از 48 تاي اون 4 تا alu داره ؟ مگر منبعت ويكي نيست؟ چيدمان زنوس رو مگر اين ننوشته؟

On the chip, the shader units are organized in three SIMD groups with 16 processors per group, for a total of 48 processors. Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs)l

ميخواي گنده ترش كنم ؟

زنوس 48 تا stream processor داره كه هركدوم شامل 5 تا alu هستن.جان من يكي بياد اينو واسه اين رفيقمون ترجمه كنه.

هر پروسسور ميتونه در هر سيكل 10 عمل fp32 رو انجام بده چون هر alu ميتونه 2 تا عمل fp32 رو انجام بده. 5ALU*2=10 ops اينجا هم اشاره كرده دوست عزيز:

(total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle (a multiply and an addition بنا بر اين‌: Thus each of the 48 processors can perform 10 floating-point ops per cycle

حالا قدرت محاسباتي چجوري بدست مياد؟؟

240=2ops * 5alu * 48 stream processor *500hz

رفيق بفهم هر ALU ميتونه 2 عمل رو همزمان انجام بده در هر سيكل و * 5 ميشه 10 تا.اگه 4 تا ALU ميداشت ميشد 8 عمل توسط هر SP يعني : 4ALU * 2 ops= 8 ops

2ops*4alu*48 stream processor*500hz=192

اونجوري ميشد 192 گيگا فلاپس

يعني خدايي شمايي كه اينقدر خودتو خداي سخت افزار ميگيري نميتوني اين محاسبات مربوط به دوره ..... رو درك كني؟؟

پسر اين براي محاسبه fp بود دقت كن 240 giga fp/s كه ميگن مال محاسبه fp ها است نه shader ها .شيدر هارو اگه بادقت ميخوندي ميخوندي ميفهميدي چرا از sfu براي محاسبشون استفاده نميشه.

در مورد معماري هم جدا يعني تو اين رو تا حالا نخوندي؟

the Xenos introduced new design ideas that were later adopted in the R600 series

معماري XENOS اولين نسل از Unidied ها بود كه بر اساس معماري ابتدايي 5wide vector alu اومد و amd با تغييراتي اون رو از نسل R600 كه در واقع اولين Unified shader ها براي pc بود استفاده كرده و اون رو تا نسل Evergreen ادامه دادهamd از نسل R600 تا نسل Evergreen از سيستم VLIW 5 استفاده كرد و همونطور كه ديدي برا محاسبه fp32 بين xenos و HD5870 تفاوتي نيست.

نحوه محاسبشون هم اينطوريه

Stream Cores number * ops * frequncy = GFLOPS

بالاتر براي 5870 هم محاسبه كردم.

حتي SIMD Group ها درنسل evergreen هم تفاوتي نكرده و از 16 تا 5 تايي تشكيل شده به اين صورت: اينجوري كه اينجا نوشته:
the shader units are organized in three SIMD groups with 16 processors per group

براي مثلا 5870 كه اخرين نسل vliw-5 بود داريم:

SIMDcore.png


كه دقيقا 16 تا گروه 5 تايي در هر SIMD group قرار داره و اين از نسل r600 تا
R800 كه همون evergreen باشه ادامه پيدا كرده.تنها تغييرا اضافه شدن محاسبات dp و ..... ديگست كه در يكي از كامنت هاي hotoverclock اشاره كردم.

رفيق اول يكم مطالعه سخت افزاري بكن بعد بيا با هم بحث مردانه داشته باشيم.روي اصول.نه بجث بازي و مسخره بازي كه بيا عكس از داخل gpu اش بزار.اگر بارته و توانايي رد داري بيا عين مرد بحث كن.سفسطه گري در بياري ناراحتم ميكني ژسره خوب



پسر مردم كور كه نيستن.عين مرد بيا بحث كن و حرفاي خودت رو نقض نكن.

تو داري از محاسبات fp ميگي يه هو ميري روي shader ops كه اصلا ربطي به صحبت هاي اون كامنتت نداشت.از روي shader ops ها اومدي نتيجه گرفتي كه اينجوري 4 تا فقط alu داره.كه اون رو به 2 شكل نقض كردم.هم به صورت محاسبه fp كه بايد 5 تا alu باشن هم نوشته خود ويكيپديا كه ديگه داد ميزنه.

لاقل نميري از توي صحبت هاي كامنت بالا بخوني كه چرا توي shader ops ه5 امين alu نمياد توي محاسبه.اصلا اون alu چرا به صورت sfu هست و ...
خدایی الان من کجا گفتم هر یک از 48 تا simdمعادا 4تا aluداره؟
این دقیقا تو پست صفحه قبل منه.
48تا حالا هر یک از این 48تا به5 واحد برداری تقسیم میشن که روی هم میشه 240واحد

خوب الان من با خوندن پست شما به این نتیجه رسیدم که شما اومدین 4تاaluکه برای shader بکار میره رو فقط برای حساب محاسبات شناور حساب کردین که با این وضعیت کل محاسبات شناور ما میشه 192گیگا فلاپ.

خوب از اینجا به بعد همه دقت کنید هر یک از 48تا simdداخل xenosدارای 5تا aluهست این تا اینجا حالا دقیقا نقل قول نویسنده ویکیپدیا رو اینجا میزارم.
On the chip, the shader units are organized in three SIMD groups with 16 processors per group, for a total of 48 processors. Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle

حالا از دقیقا این اقا که به من تهمت میزنه ادعا داره که xenos دارای 240پروسسور شیدر هست .ومن میگم دارای 192تا پروسسور شیدر .چرا ؟

دقیقا نقل قول نویسنده ویکیپدیا :

Maximum shader operations: 96 billion shader operations per second (3 shader pipelines × 16 processors × 4 ALUs × 500 MHz)

اینجا نویسنده اومده از 4تا aluبجای 5تا aluاستفاده کرده.شما الان دقیقا میخواید مقدار shaderدرثانیه رو حساب کنید .حالا با ضرب 3در 16در 4به عدد 192میرسید که کل تعداد aluهای مورد استفاده برای این عملیات هست ودقیقا اومده 192رو در فرکانس کاری xenosکه 500میلیون هرتز هست رو ضرب کرده وبه عدد 96میلیارد رسیده.

حالا این اقا عقیده داره این پردازنده دارای 240تا شیدر هست که اگه به گفته این اقا باشه ما باید ما با ضرب 240تا در 500میلیون هرتز به عدد به عدد 120میلیارد میرسیم که در ویکیپدیا این عدد نیست وعدد 96میلیارد رو نویسنده منظور کرده.


مورد بعدی این اقا تعداد کار شیدرها رو با کل کار پردازنده قاطی کرده مقدار 240گیگافلاپ که دقیقا عین مطلب نویسنده رو میزارم کل توان محاسباتی کل gpuهست نه شیدرها:
Maximum vertex count: 6 billion vertices per second ( (48 shader vector processors × 2 ops per cycle × 500 MHz) / 8 vector ops per vertex) for simple transformed and lit polygons
Maximum polygon count: 500 million triangles per second[2]
Maximum shader operations: 96 billion shader operations per second (3 shader pipelines × 16 processors × 4 ALUs × 500 MHz)

240 GFLOPS
MEMEXPORT shader function
16 texture ******ing units (TF) and 16 texture addressing units (TA)
16 ******ed samples per clock
Maximum texel fillrate: 8 gigatexels per second (16 textures × 500 MHz)


حالا کل کار وتوان محاسباتی gpuاینطوری حساب میشه که درون هریک از 48پروسسور 5تا aluهست که دقیقا اینجا نقل قول نویسنده رو میگم :

for a total of 48 processors. Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle (a multiply and an addition). Thus each of the 48 processors can perform 10 floating-point ops per cycle

ببینید این 48تا پروسسور با احتساب 5تا aluکه در هرسیکل میتونن هر کدوم از aluها دو مرتبه عملیاتی رو انجام بدن در کل برای 5تا aluمیشه 10عملیات در ثانیه که اگر در 48پروسسور ضرب کنید میشه 480واگه در فرکانس کاری gpuضرب کنید که 500میلیون هرتز درثانیه هست به عدد 240میلیارد میرسید که بر اساس محاسبات شناور در ثانیه هست که به طور خلاصه 240g flopمیشه.

حالا این اقا که به من تهمت میزنه میگه هر 5تا aluبرای shaderحساب میشه که در کل ما 240spداریم به نقل از خودشون ولی اینجا نویسنده ویکیپدیا به این اقا وامسال این اقا میگه زهی خیال باطل چون وقتی میاد خودش حساب میکنه بر مبنای 4تا aluحساب میکنه.که در کل میشه 192تا aluکه کل عملیات شیدر ما در ثانیه میشه 96میلیارد.
Maximum shader operations: 96 billion shader operations per second (3 shader pipelines × 16 processors × 4 ALUs × 500 MHz)

اینکه یکی از aluها اینجا چیکاره هست من در پستهای قبلیم گفتم ولی این اقا به باد مسخره گرفت .

در کل اینجاست که ادم مردونگی به خرج میده و میگه درسته تعداد 192spهست نه 240تا وگرنه مقدار کل شیدر ما بجای میلیارد96میشد میلیارد120.
شیدر رو هم با کل عملیات محاسباتی gpuقاطی نکنید.

---------- نوشته در 05:55 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:46 PM ارسال شده بود ----------

من از رامین جان به خاطرت توضیحات خویش تشکر می کنم. جناب 8030 شما هم وقتی جواب نداری اسپم نده برادر من. من نمی دونم این چه صیغه ای که یک نفر وقتی اطلاعات سخت افزاری داره میاد فکت ها را به دلخواه خودش عوض می کنه. خواهشا دیگه هم از این پست ها بی محتوا نبینم.
متاسفانه بد برداشت کردید اگه از چند صفحه قبل پستای من رو دنبال کرده بودید به این نتیجه میرسیدید.در کل الکی از کسی جانب داری نکنید.
 
:-o:-oيا خدا من به عمرم همچين چيزي رو نديدم .قسم ميخورم:

نوشته شده توسط 8030

خدایی الان من کجا گفتم هر یک از 48 تا simdمعادا 4تا aluداره؟

این دقیقا تو پست صفحه قبل منه.
:-o
باورم نميشه همچين چيزي ميبينم؟؟ اگر تو قبول داشتي چطور ميگي 192alu داره؟؟؟؟؟ چجوري 48*5 ميشه 192 تا؟؟؟ اصلا ميتونم بپرسم بحث ما سره چي بود؟؟؟ اگه تو قبول داشتي؟؟

نوشته شده توسط 8030

حالا چرا 4تا alu؟؟؟؟اینجا در 500ضرب شده .از هر 5wide vector unit (total 5 FP32 ALUsپنج تا واحد برداری یکیش به عنوان پخش کننده{issue } اطلاعات بین 4تای دیگه بکار میره برادر .که میشه 4در 48ضرب میشه تعداد192رو میده .قبلا دقیق یادم نیست این مطلب داخل ویکی خونده بودم ویا جای دیگه ولی مطمئن هستم .اون یک واحد برداری از 5واحد کم میشه وعملا نقش پخش کننده اطلاعات بین 4تا aluدیگه رو داره.

ببين شما با خودت درگيري نميدوني داري چي ميگي

خودت داري ميگي چرا 4 تا ALU .بعد اومدي گفتي اون يكي وظيفه ISSUE داره واصلا به حساب نمياد.در صورتي كه شما اگه ذره اي اصلا معني ALU رو ميدونستي ميفهميدي ALU يعني واحد محاسبه و منطق و من در پست بعد واست 1000 سطر توضيح دادم واحد Issue اصلا چه ربطي به alu داره ودر بخش FFU ها است.

اخه داري ميگي 192 تا :

نوشته شده توسط 8030

در کل زنوس دارای 48تا پردازنده جریانی و192تا aluکه میتونن عملیات سایه زنی رو انجام بدن هست وکل محاسبات شناور این پردازنده 240گیگافلاپ هست.

اخه با كدوم عقل و منطق 48*5 ميشه 192 تا؟؟؟اگر قبول داشتي كه 5 ALU هست چرا پس اينقدر بحث الكي و تكراري كردي؟؟ خودت نميفهمي داري چي ميگي.با خودت تعارف داري دوست من؟؟

يكبار ميگي 4 تا alu و ميخواي با اين محاسبه بگي 4 تا alu Maximum shader operations: 96 billion shader operations per second (3 shader pipelines × 16 processors × 4 ALUs × 500 MHz من ميگفتم بابا 5تا alu داره يكيش sfu هست بنابر اين توي shader op ها شركت نميكنه اما توي fp يا توان محاسباتي gflops بايد 5alu باشه اگرنه اصلا بدست نمياد 240gflops.

جدا سفسطه هم روش و منطقي داره و اينقدر نبايد تابلو باشه

نوشته شده توسط 8030

خوب الان من با خوندن پست شما به این نتیجه رسیدم که شما اومدین 4تاaluکه برای shader بکار میره رو فقط برای حساب محاسبات شناور حساب کردین که با این وضعیت کل محاسبات شناور ما میشه 192گیگا فلاپ.


:-o:-o:-o
يا خدا من كجا همچين نتيجه اي گرفتم؟؟؟چرا حرف تو دهن ادم ميندازي؟ من كجا گفتم فقط 4 تا از alu براي محاسبه شناور به كار ميان؟من جند سطر دادزدم كه 5alu در محاسبات fp32 عمل ميكنن قدرت محاسباتيش ميشه 240gflops.

اصلا بحث من با تو سر اين بود كه براي محاسبه نقاط شناور بايد هر 5 alu رو كه در 48 ميشه 240 تا رو لحاظ كني؟؟اخه ديگه براي چي دروغ ميگي؟؟؟
نقل قول 8030

خوب از اینجا به بعد همه دقت کنید هر یک از 48تا simdداخل xenosدارای 5تا aluهست این تا اینجا حالا دقیقا نقل قول نویسنده ویکیپدیا رو اینجا میزارم.


On the chip, the shader units are organized in three SIMD groups with 16 processors per group, for a total of 48 processors. Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle


خوب اينو كه من از اول داد ميزدم.اين اصلا نقل خوده منه كه.من براي اثبات به شما اين رو اوردم اصلا:-o حالت خوبه؟؟

نقل قول 8030

حالا از دقیقا این اقا که به من تهمت میزنه ادعا داره که xenos دارای 240پروسسور شیدر هست .ومن میگم دارای 192تا پروسسور شیدر .چرا ؟


دقیقا نقل قول نویسنده ویکیپدیا :


Maximum shader operations: 96 billion shader operations per second (3 shader pipelines × 16 processors × 4 ALUs × 500 MHz)


يا خداااااااااااااااااااا:-o:))=))

كجا من تاحالا گفتم240 تا شيدر؟؟؟؟؟ چرا حرف تو دهن ادم ميندازي؟؟؟؟؟؟ چرا اينقدر دروغ ميگي؟؟؟من مگه نميگفتم 240 تا alu كه براي shader ops ها sfu ها درگير نميشن و بنابر اين به جاي 5alu ميشه 4alu كه 48*4 ميشه 192.

ما 240 تا alu داريم كه همشون در محاسبات fp شركت ميكنن.تو جدا يك چيزيت ميشه

نقل قول 8030

اینجا نویسنده اومده از 4تا aluبجای 5تا aluاستفاده کرده.شما الان دقیقا میخواید مقدار shaderدرثانیه رو حساب کنید .حالا با ضرب 3در 16در 4به عدد 192میرسید که کل تعداد aluهای مورد استفاده برای این عملیات هست ودقیقا اومده 192رو در فرکانس کاری xenosکه 500میلیون هرتز هست رو ضرب کرده وبه عدد 96میلیارد رسیده.


حالا این اقا عقیده داره این پردازنده دارای 240تا شیدر هست که اگه به گفته این اقا باشه ما باید ما با ضرب 240تا در 500میلیون هرتز به عدد به عدد 120میلیارد میرسیم که در ویکیپدیا این عدد نیست وعدد 96میلیارد رو نویسنده منظور کرده.

خدا شاهده من تاحالا نمونه اي براي تو نديدم :)).من نبودم برات توضيح دادم كه sfu در محاسبه شركت نمي كنه و 4 تا alu كه عادي هستن در محاسبات shader op شركت ميكنن.

اينجا

اما چرا sfu در محاسبات shader opeartion شركت نميكنه؟ATI اون زمان در زمان طراحي هميشه يك SFU رو براي انجام عمليات هاي غير جبر در كنار ديگر ALU ها در نظر ميگره كه كار انجام SIN, COS, LOG, etc رو انجام بدن به همين خاطر در بخش FFU خط لوله هاي ارجاع SHADER OPS تنها به 4 ALU عادي سپرده ميشدن.

شما الان دقيقا داري اثبات حرف هاي خودم رو به خودم بر ميگردوني;):d

دوست من اين كارا درست نيست اگه يك حرفه اي بياد به پست نگاه بندازه و دنبال كنه خدا شاهده بهت ميخنده.

نقل قول 8030

مورد بعدی این اقا تعداد کار شیدرها رو با کل کار پردازنده قاطی کرده مقدار 240گیگافلاپ که دقیقا عین مطلب نویسنده رو میزارم کل توان محاسباتی کل gpuهست نه شیدرها:

:(( باورم نميشه؟؟؟چطور به اين وظوح داري دروغ ميگي ؟پسر جان؟؟ اصلا بحث من باتو سر فهموندن تفاوت shader ops و gflops بود تو چطور به اين وظوح دروغ ميگي و صلا اونو به من هم نسبت ميدي؟اي خدااااااااااااااااااااااا؟؟؟

مگه ابتداي بحث ما اين نبود

اول از همه شما بحث قدرت محاسباتي fp رو وسط كشيديد و اونهارو با هم مقايسه كرديد .بحث shader op جداست و اصلا به نحوه محاسبه قدرت محاسباتي fp ربطي نداره و اين نشون ميده كه متاسفانه براي توجيح از يك شاخه به شاخه ديگه اي پريديد(اونجا زنوس به وضوح قوي تره و شما بنا به سياستت اصلا بحث shader ops ةارو وسط نكشيدي :دي).شما از اول بنا رو بر محاسبه نقاط شناور گذاشتي.اميدوارم در ادامه بحث ديگه جاده خاكي نريد و روي مسير مستقيم بحث رو ادامه بديد.من از اين شاخه به اون شاخه پردين متنفرم. :دي

چطور حالا به من ميگي قاطي كردم.اخه دغل بازي تا چه حد؟؟؟؟؟؟؟

نقل قول 8030

حالا کل کار وتوان محاسباتی gpuاینطوری حساب میشه که درون هریک از 48پروسسور 5تا aluهست که دقیقا اینجا نقل قول نویسنده رو میگم :



for a total of 48 processors. Each of these processors is composed of a 5-wide vector unit (total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle (a multiply and an addition). Thus each of the 48 processors can perform 10 floating-point ops per cycle


ببینید این 48تا پروسسور با احتساب 5تا aluکه در هرسیکل میتونن هر کدوم از aluها دو مرتبه عملیاتی رو انجام بدن در کل برای 5تا aluمیشه 10عملیات در ثانیه که اگر در 48پروسسور ضرب کنید میشه 480واگه در فرکانس کاری gpuضرب کنید که 500میلیون هرتز درثانیه هست به عدد 240میلیارد میرسید که بر اساس محاسبات شناور در ثانیه هست که به طور خلاصه 240g flopمیشه.

اخه طرز محاسبشو كه من 3 يا4 بار فقط تو همين تاپيك و 2 صفحه پيش گفتم تو دقيقا الان اومدي copy كردي ::::::::=)) :))

خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااا باورم نميشه ولا نميشه يك انسان تا چه حد ميتونه ...........
اين مال من در 2 صفحه پيش گمونم گفتم

زنوس 48 تا stream processor داره كه هركدوم شامل 5 تا alu هستن.جان من يكي بياد اينو واسه اين رفيقمون ترجمه كنه.

هر پروسسور ميتونه در هر سيكل 10 عمل fp32 رو انجام بده چون هر alu ميتونه 2 تا عمل fp32 رو انجام بده.
5ALU*2=10 ops اينجا هم اشاره كرده دوست عزيز:

(total 5 FP32 ALUs) that can serially execute up to two instructions per cycle (a multiply and an addition بنا بر اين‌: Thus each of the 48 processors can perform 10 floating-point ops per cycle

حالا قدرت محاسباتي چجوري بدست مياد؟؟

240=2ops * 5alu * 48 stream processor *500hz

يعني دروغ و كلك من به اين حجم در عمرم نديدم.

نقل قول 8030

حالا این اقا که به من تهمت میزنه میگه هر 5تا aluبرای shaderحساب میشه که در کل ما 240spداریم به نقل از خودشون ولی اینجا نویسنده ویکیپدیا به این اقا وامسال این اقا میگه زهی خیال باطل چون وقتی میاد خودش حساب میکنه بر مبنای 4تا aluحساب میکنه.که در کل میشه 192تا aluکه کل عملیات شیدر ما در ثانیه میشه 96میلیارد.

Maximum shader operations: 96 billion shader operations per second (3 shader pipelines × 16 processors × 4 ALUs × 500 MHz)


اینکه یکی از aluها اینجا چیکاره هست من در پستهای قبلیم گفتم ولی این اقا به باد مسخره گرفت .

در کل اینجاست که ادم مردونگی به خرج میده و میگه درسته تعداد 192spهست نه 240تا وگرنه مقدار کل شیدر ما بجای میلیارد96میشد میلیارد120.
شیدر رو هم با کل عملیات محاسباتی gpuقاطی نکنید.

من كجا و كي همچين چيزي رو گفتم اي خداااااااااااا؟؟؟ بدادم برس!!!!!!!:))=)) من كجا گفتم 5lu در shader ops ها شركت ميكنن(اينو كه من 1 ميليون بار توضيح دادم كه بابا 4 تاشون شركت ميكنن يكيشون sfu هه واسه sin.cos.log. ... ).پس 1000 سطر توضيح صفحات قبل واسه چي بود؟؟؟؟ چرا تا اين حد دروغ ميگي؟؟؟؟؟

يعني دروغ و كلك رو به حد كمال رسوندي اينقدر كه زبونم عاجزه. رفقا باور كنيد نميتونم حرف بزنم :-o:))

يعني اصلا حرفي ندارم كه بزنم=))

پاورقي:
----------------------------

رفقا باور كنيد من با ادماي زيادي بحث سخت افزاري داشتم (در انجمن هاي ديگه) اما تاحالا سابقه نداشته كه اثبات هاي خودمو به خودم برگردونن واخر سر بگن تو برداشتت از خودت اشتباه بوده.قسم ميخورم اين عجيب ترينشونه :d
 
آخرین ویرایش:
:-o:-oيا خدا من به عمرم همچين چيزي رو نديدم .قسم ميخورم:


يا خداااااااااااااااااااا:-o:))=))

كجا من تاحالا گفتم240 تا شيدر؟؟؟؟؟ چرا حرف تو دهن ادم ميندازي؟؟؟؟؟؟ چرا اينقدر دروغ ميگي؟؟؟من مگه نميگفتم 240 تا alu كه براي shader ops ها sfu ها درگير نميشن و بنابر اين به جاي 5alu ميشه 4alu كه 48*4 ميشه 192.

ما 240 تا alu داريم كه همشون در محاسبات fp شركت ميكنن.تو جدا يك چيزيت ميشه



=))
از ادمی که میاد تو روز روشن همه چیز رو انکار میکنه اصلا بعید نیست اینطور حرف زدن .پستهای ایشون توصفحه قبل هست.

رفيق مطمئني؟ :دي

اين اول از همه نشون ميده دوستمون روي معماري تراشه ها اشنايي چنداني نداره چون اگر ميداشت به اين نكته دقت ميكرد كه تعداد sp هاي xenos برابر 192 نيست بلكه اين تراشه 240 sp داره
توضیحات لازم داده شد کامل با نقل قول حرفهای نویسنده .به صورت خیلی عامیانه هم توضیح دادم که همه متوجه بشن .

واقعا متاسفم.
 
متاسفانه بد برداشت کردید اگه از چند صفحه قبل پستای من رو دنبال کرده بودید به این نتیجه میرسیدید.در کل الکی از کسی جانب داری نکنید.
چرا اتفاقا همشو خوندم و دیدم جملاتی مثل PS3 از نسل بعد ایکس باکس هم بالاتره یا اینکه ایکس باکس خودشو بکشه هم چیزی نمیشه. فکر کنم این تاپیک قفل بشه بهتره چون همممون متوجه درست و اشتباه میشم.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or