شایعه چیپ ست نسل بعد کنسول XBOX, در دست ساخت !

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
28387455551757508334.jpg

بر طبق اخبار و گزارش های معتبر تکنولوژی: از ماه گذشته, چیپ ست نسل بعد کنسول XBOX در دست ساخت می باشد و تا پایان سال جاری به تولید کامل یا انبوه خواهد رسید .

بر طبق گزارشی از سایت معتبر Fudzilla در زمینه تکنولوژی و فن آوری "حدس و گمانه زنی ها پیرامون سیستم اصلی چیپ ست سازنده کنسول بعدی XBOX ظاهراً معتبر و دقیق است و در حقیقت کار ساخت این سیستم و تکنولوژی چیپ ست از ماه دسامبر سال سال 2011 استارت خورده است . منبع ما در این رابطه میگوید که Code Name یا نام فعلی این پردازنده Oban خوانده میشود و توسط دو کمپانی بزرگ IBM و Global Foundries برای مایکروسافت تولید خواهد شد" .

در این گزارش ادعا میشود که "قدرت پشت ساخت XBOX بعدی از یک CPU با قدرتی و کارائی همچون CPU کامپیوتر بهره خواهد برد که پیوسته با یک GPU چند قسمتی (از خانواده Southern Islands) یا سری تغییر یافته 7000 از کمپانی ATI همراه خواهد بود همچنین اضافه میشود که بعید بنظر میرسد تا پایان سال 2012 شاهد شیپ یا عرضه انبوه این کنسول باشیم".

این اولین اجرا از چیپ ست های 32 نانومتری Oban خواهد بود که برای ساخت کنسول استفاده خواهد شد پس هرگونه انتظار برای ریلیس XBOX بعدی در تعطیلات 2012 غیر واقعی یا بعید به نظر میرسد اما رونمایی از این کنسول تا قبل از پایان سال جاری دور از ذهن نیست . ما اینطور فکر میکنیم که کار تولید تراشه های سازنده کنسول نسل بعد مایکروسافت تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و همچنین شاهد عرضه XBOX720 (یا هرچیزی که نامیده خواهد شد) در سال 2013 خواهیم بود .

سایت SemiAccurate نیز در همین زمینه گمانه زنی های مشابه ای داشته است و به تجزیه و تحلیل شایعات پیرامون این موضوع پرداخته است .

پیش از این مایکل پکتر نیز شایعات پیرامون عرضه XBOX720 در سال 2012 را احمقانه خوانده بود .
Xbox 720 Chipset "in Production" - Xbox360 News at IGN
 
آخرین ویرایش:

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
در پی اظهارات و بیانیه های هوشمندانه ، مدابرانه و فوق تخصصی ـه آقایان 8030 و mhedi ps3 و جنال و هیاهوی بوجود آمده در اذعان عمومی ؛ سوال جدیدی ذهن تمامی تحلیل گران و اقتصاد دانان بزرگ جهان را مشغول خود ساخت :
راز موفقیت ps3 (معجزه هزاره سوم ) چیست ؟

بخدا خرس قطبی ـم 6 ماه سال میخوابه ! بقیه ـشو بیدار و هوشیاره !!
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
8030


بنده هیچکدوم از نظرات شما رو قبول که ندرام هیچ، خیلی هاش هم اشتباهه. در نتیجه بحثی ندارم. با کسی بحث میکنم که 4 تا چیزی که میپرونه درست باشه نه تخیلات و توهمات و آماری که ما چیزای دیگه ای میبینیم
400 فلاپ رو از کجا درآوردی الآن ؟ چجوری حساب میکنی ؟! وقتی نمیدونی چه چیزی رو چجوری حساب میکنن نظریه صادر نکنین مشکلی به وجود نمیاد
در ضمن پست های بالا در جواب چیز دیگه ای بود

پست های شما از دید من پنهانه (لیست سیاه)


شما جزء همون دسته ای هستی ظاهرا که فکر میکنی PS3 یه چیزی دست نیافتنی هست و هیچکس نه تاحالا بهش دست زده نه از نزدیک بازی هاش رو دیده ! با این توهمات جالبت خوش باش. قبل اینکه شما بدونی Ps3 چی هست .................
برادر من مثل بعضی ها از رو باد هوا حرف نمیزنم .دیگه اگه من رو قبول نداری بزرگترین دانش نامه جهان رو دیگه که قبول داری؟یاینم رو هم قبول نداری ؟
بفرما اینم لینک ببین :
RSX 'Reality Synthesizer' - Wikipedia, the free encyclopedia'

Floating Point Operations: 400.4 Gigaflops (24 * 27 Flops * 550 + 8 * 10 Flops * 550)

بجز لینک ویکیپدیا یه لینک دیگه هم هست مال devها هست که روی ps3کار میکنن اینجا حتی میتونید تعداد پایهای gpuکنسول رو بشمارید.
از همه مهمتر gpuکنسول پلی استیشن3با 7800gtxکامپیوتر بغیر از rops یک سری تفاوتهای دیگه هم داره که سونی به انویدیا سفارش داده بوده که gpuکش بیشتری داشته باشه همچنین قدرت پردازش سایه زنی بیشتر.
این لینک رو حتما ببینید:
RSX - PS3 Development Wiki
البته devها بر این عقیده هستن gpuدر فرکانس 500کار میکنه وگاهی 550برای بعضی بازیها.{سونی برای کاهش حرارت برای بعضی بازیها که احتیاج به پردازش کمتری دارن این پیشنهاد رو به devها داده}

اینایی هم که دارم میگم نظر نیست بلکه واقعیته.

---------- نوشته در 05:54 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:44 PM ارسال شده بود ----------

البته GPU فالكون 80 نانومتری بود نه 90 نانومتری، دليل اون ارورها هم معماری غلط برد كنسول بود نه چيزی كه شما می گيد. وگرنه مدل های قديمی PS3 هم تقريبا همين وضع رو داشتن ولی چون معماری برد PS3 صحيح بود سيستم كولينگش راحت قطعات رو خنك می كرد و مشكلی پيش نمیومد. البته تو 360 هم تو مدل فالكن و زيفر با كولينگ دستی و انجام 12 ولت كردن فن ها و شرود می شد از بروز مشكل جلوگيری كرد.
درسته gpuفالکون 80نانو بود یادم رفته بود.ولی دلیل اصلی خرابی این کنسول سیستم تهویه کنسول بود بعلاوه هیتسینک نامناسب .شما الان ps3فت رو اگه نگاه کنی به cpuوgpuدقیقا روی این دو پردازنده اومده سرتاسر یک تیکه برد کنسول رو داخل یک قاب فلزی گذاشته وفن خنک کننده رو طوری طراحی کرده که در دور بالا دمای gpuبالاتر از یه حد خاص نمیره واگه دقت کنید فن ps3دائما دورش کم وزیاد میشه چون سنسورهای حرارت سنج دقیقی توش بکار رفته که روی برد کنسول نیست وداخل خود cpuوgpuقرار گرفتن ودما رو دقیقا تنظیم میکنن.
ولی سیستم تهویه 360فاجعه بود دور فنها تغییر محسوسی نمیکرد با اینکه cpuبشدت داغ بود وباد پشت کنسول مثل سشوار بود.
یه چیز دیگه هم در مورد ps3قدیمی که به فت مشهور هستن .فتها همین الان هم دارن در بازار معامله میشن والان خودم هم یکیشون رو دارم .در مورد امار خرابی این مدلها که مشکل چراغ زرد بود امار بسیار پایینه واصلا قابل قیاس با 360لانچ نیست.

360های لانچ اگه فناشون رو 12هم میکردی عمر بیشتری میکردن ولی بازم 3چراغه میشدن.اصلا اساس وپایه خراب بود .ربطی به معماری چیپها نداشت.جنس بکار رفته در bgaوبرد کنسول بد بود والیاژها درست برای لحیم کاری انتخاب نشده بودن.
 
آخرین ویرایش:

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
خدایی این فن های psخیلی سرگرم کنندن :D همین الان میخواستم فورتزا بزنم ولی بحث رو دیدم دیگه بیخیال شدم این توهمpsبازها از 100تا بازی هم لذتش بیشتره :D
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
خدایی این فن های psخیلی سرگرم کنندن :D همین الان میخواستم فورتزا بزنم ولی بحث رو دیدم دیگه بیخیال شدم این توهمpsبازها از 100تا بازی هم لذتش بیشتره :D
ما که هر دوتا کنسول روداریم .راحت برو بازیت رو کن .اگه 360دوبرابر پلی3هم باز قدرت داشت بازهم استدیوهای first partyماکروسافت عرضه درست کردن همچین گرافیکهایی رو نداشتن.
همون بهتر که گرافیک ایکس باکس بعدی 6670باشه .ماکروسافت خودش هم میدونه.
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
طرف اومده همه چیز رو از نظر فنی توضیح داده باز هم مسخرش میکنن و فکر میکنن خودشون خیلی بیشتر حالیشونه.
آقاجان حرفش اشتباهه؟ اطلاعاتش غلطه؟؟ خب اوکی شما که بیشتر این چیزا حالیته بیا مثل خودش بحث کن 4 تا مسئله ی فنی توضیح بده ، 2 تا منبع معتبر بذار بعد حرفهاش رو زیر سوال ببر.
البته ظاهرا استعداد های دوستان فقط در زمینه ی gif و facepalm گذاری شکوفا میشه...
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
طرف اومده همه چیز رو از نظر فنی توضیح داده باز هم مسخرش میکنن و فکر میکنن خودشون خیلی بیشتر حالیشونه.
آقاجان حرفش اشتباهه؟ اطلاعاتش غلطه؟؟ خب اوکی شما که بیشتر این چیزا حالیته بیا مثل خودش بحث کن 4 تا مسئله ی فنی توضیح بده ، 2 تا منبع معتبر بذار بعد حرفهاش رو زیر سوال ببر.
البته ظاهرا استعداد های دوستان فقط در زمینه ی gif و facepalm گذاری شکوفا میشه...


عزيزم كدوم بحث فني منظورتون هست.حداقل تا الان صدتا سايت PS3 رو با XBOX360 از لحاظ معماري مقايسه كردند و همه شون هم به اين نتيجه رسيدند كه GPU مورد استفاده در XBOX360 قدرمندتر از GPU مورد استفاده در PS3 هستش.در مقابل CPU مورد استفاده در PS3 قوي تر از رقيب هستش.نتيجه اينكه در مجموع قدرت دو كنسول به هم نزديك هستش و اختلاف در حدود 10% هستش.

اين چه جور مقايسه فني هستش كه بياي يك پارامتر GPU دو كنسول رو مقايسه كني و بعدش هم نتيجه گيري بكني و به عنوان فكت عرضه بكني.علاوه بر اون اگرچه شايد در مجموع PS3 قوي تر باشه ولي انعطاف پذيري XBOX360 خيلي بيشتره.اين هم كه كاملا ثابت شده است.

نكته ي ديگه اينكه قوي بودن كنسول يك شركت در يك نسل دليل بر قوي بودن كنسول همون شركت در نسل بعد نيست.فكر نكنيد چون شايعه شده مايكروسافت ميخاد از سري 6000 ATI استفاده كنه حتما سوني مياد 4 تا GTX580 رو باهم ميذاره رو كنسولش.همش بستگي به سياست هاي شركت داره.

اينم يك مقايسه كلي GPU دو كنسول:

Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec

******ed Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 ******ed Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
عزيزم كدوم بحث فني منظورتون هست.حداقل تا الان صدتا سايت PS3 رو با XBOX360 از لحاظ معماري مقايسه كردند و همه شون هم به اين نتيجه رسيدند كه GPU مورد استفاده در XBOX360 قدرمندتر از GPU مورد استفاده در PS3 هستش.در مقابل CPU مورد استفاده در PS3 قوي تر از رقيب هستش.نتيجه اينكه در مجموع قدرت دو كنسول به هم نزديك هستش و اختلاف در حدود 10% هستش.

اين چه جور مقايسه فني هستش كه بياي يك پارامتر GPU دو كنسول رو مقايسه كني و بعدش هم نتيجه گيري بكني و به عنوان فكت عرضه بكني.علاوه بر اون اگرچه شايد در مجموع PS3 قوي تر باشه ولي انعطاف پذيري XBOX360 خيلي بيشتره.اين هم كه كاملا ثابت شده است.

نكته ي ديگه اينكه قوي بودن كنسول يك شركت در يك نسل دليل بر قوي بودن كنسول همون شركت در نسل بعد نيست.فكر نكنيد چون شايعه شده مايكروسافت ميخاد از سري 6000 ATI استفاده كنه حتما سوني مياد 4 تا GTX580 رو باهم ميذاره رو كنسولش.همش بستگي به سياست هاي شركت داره.

اينم يك مقايسه كلي GPU دو كنسول:

Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec

******ed Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 ******ed Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
دوستان خدایی ادرس منبع رو میزارم ببینید این مقایسه مال چه زمانیه :
Platform Comparison - PS3 Vs Xbox 360: GPU Specs
مال سپتامبر 2006هست این مقایسه.

من دارم از خود وکیپدیا این مقایسه رو میزارم حالا خودتون مقایسه کنید این معتبرترین مرجع هست نه این اعداد وارقام خنده دار مثلا

Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec
این یعنی gpuپلی3حدود6برابر در رئسزنها ضعیف تر هست.یا
Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)
اومده گفته ps3تا 2xبیشتر anti aliasingساپورت نمیکنه وپیکسل فیل ریتش 2هست در حالی که هر ادمی که پشیزی از سخت افزار حالیش باشه میفهمه ropsگرافیک پلی3که شبیه 7800هست منتها 128بیت8هست که در 550مگاهرتز ضرب میشه شده4.4هست

لینکهای اصلی رو میزارم خودتون مقایسه کنید این معلوم نیست سایتش مال کیه از کجا اومده از خود وکی پدیا میزارم:
مال پلی3:
RSX 'Reality Synthesizer' - Wikipedia, the free encyclopedia'

مال ایکس باکس360:
Xenos (graphics chip) - Wikipedia, the free encyclopedia

حالا چیزی که خود شرکتها در چارت gpuهای تولیدیشون گذاشتن:
Comparison table: Console GPUs
مال انویدیا به پایین ترین نقطه صفحه برید:
Comparison of Nvidia graphics processing units - Wikipedia, the free encyclopedia

حالا مال 360:
پایینترین نقطه صفحه:
Comparison of AMD graphics processing units - Wikipedia, the free encyclopedia

حالا میخوام بدونم سایت وکی پدیا قابل اعتماد تره یا سایت این چیه؟

شما اگه این سایت رو تازه پیدا کردید بنده چهار ساله میفهمم این سایت جک گفته شما میای اینو منبع قرار میدی.
فکر میکنی من حالیم نمیشه.از کجا برداشتی اینا رو گذاشتین.

مثلا فکر کردین میاد میگه اینقدر محاسبات در ثانیه میتونه انجام بده از روباد معده گفته دارم از معتبر ترین مرجع دنیا براتون لینک میزارم رفتین از یاقوز اباد برام ردیف کردین فکر کردین با نفهم سر وکار دارین .
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
مثلا فکر کردین میاد میگه اینقدر محاسبات در ثانیه میتونه انجام بده از روباد معده گفته دارم از معتبر ترین مرجع دنیا براتون لینک میزارم رفتین از یاقوز اباد برام ردیف کردین فکر کردین با نفهم سر وکار دارین .


اتفاقا به نظرمن شما فكر ميكنيد با نفهم سروكار داريد.عزيز فكر كردي چون چهارتا مقاله خوندي شدي خداي Hardware؟

عزيزم شركتهاي گرافيكي ميان صدتا پارامتر كاراتهاي گرافيكي رو Update ميكنن بعد نتيجه ميشه 5 الي 10 فريم اختلاف با ورژن قبلي.بعد چناب عالي اين پست تاريخي رو صادر ميكنيد كه خودش نشون ميده چقدر بارتون هست :

در مورد قدرت کنسول مقالات زیاد نوشته شده وبه خوبی ثابت شده ps3توان زیادی داره وبه خوبی یه نسل جلوتر از 360هست اینو حتی از اعداد وارقام که در محاسبات کارشناسان سخت افزار بی طرف هم حساب شده میشه فهمید.
.

حالا حساب كن ببين ارزش داره من بشينم اينجا بحث كنم.خيلي لينك نميخواد رديف كنم.يك سري به لينكي ميذارم پايين بزن لطفا ببين همون كنسولي كه به نظر شما يك نسل عقبتر از كنسول محبوب شماست تو 90 درصد بازيهاي مولتي بهتره.:

http://www.lensoftruth.com

يك مدت بگردي تو اين سايت خودت جواب لازم رو ميگري.

خوش باش.
 

8030

کاربر سایت
Dec 10, 2010
2,445
نام
mohammad
اتفاقا به نظرمن شما فكر ميكنيد با نفهم سروكار داريد.عزيز فكر كردي چون چهارتا مقاله خوندي شدي خداي Hardware؟

عزيزم شركتهاي گرافيكي ميان صدتا پارامتر كاراتهاي گرافيكي رو Update ميكنن بعد نتيجه ميشه 5 الي 10 فريم اختلاف با ورژن قبلي.بعد چناب عالي اين پست تاريخي رو صادر ميكنيد كه خودش نشون ميده چقدر بارتون هست :



حالا حساب كن ببين ارزش داره من بشينم اينجا بحث كنم.خيلي لينك نميخواد رديف كنم.يك سري به لينكي ميذارم پايين بزن لطفا ببين همون كنسولي كه به نظر شما يك نسل عقبتر از كنسول محبوب شماست تو 90 درصد بازيهاي مولتي بهتره.:

http://www.lensoftruth.com

يك مدت بگردي تو اين سايت خودت جواب لازم رو ميگري.

خوش باش.
نه شما نه امثال شما هم نمیتونن با من بحث کنن چون اطلاعات کافی رو ندارید وفقط یه پستی میدین که از زیرش در یرین من بعد از این مدت که تو این سایت بودم زیاد با امثال شماها برخورد داشتم این لینک رو هم که دادی بزار زیر بالشت روش بخواب تا خوابای خوب ببینی.

وقتی اطلاعات کافی ندارین مجبور نیستین پست بدین.

هر وقت گاد اف وار3 وانچارتد3رو بازی کردی اونوقت میفهمی وقتی میگن پلی3از نظر گرافیک یه نسل جلو هست یعنی چی.
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
اگه بجای مسخره کردن وشکلک گذاشتن یکمی پیش خوتون فکر میکردین این مسخره بازیها رو انجام نمیدادین.
ایشون منظورش از سه دفعه عوض کردن معماری کوچکتر کردن ساخت ترانزیستورها هست که از فرایند 90نانومتری تازه به 65نانومتر رسید که داخل جاسپرها هست که فجایع سالهای قبل تموم شد.
بجای مسخره کردن خودتون قضاوت کنید شرکتی که بعد از سه سال تولید کنسولش تو سال 2008هنوز مادر برد فالکون کنسولش gpuاز تکنولوژی90نانومتری استفاده میکنه وتکچراغ قرمز وارور74میده بعد از سه سال تازه یه فکر درست ودرمون میکنه اخه این دیگه طرفداری داره؟
خودتون هم خوب میدونید اگه این کنسول کپی خور نشده بود تو ایران کسی پهن هم بار این کنسول نمیکرد.


از نظر کیفیت ساخت همین بس که بگردید یه 360پیدا کنید که سال ساختش 2006باشه اگه سالم یه حرفی.اگرم هم میخواید یه امار بگیرید تو سایت چند نفر هنوز مدل اولیه ps3دارن که 4usbهست .این از نظر کیفیت ساخت که جای بحثی باقی نمیمونه.

در مورد بازیهای انحصاری هم من قضاوتی نمیکنم .

اما در مورد بلو ری حساب کن تو سال 2006که تازه ملت تو ایران داشتن رایتر dvdمیخریدن واصلا کسی نمیدونست بلو ری چیه این شرکت اومد این تکنولوژی رو استفاده کرد که من خودم هفته پیش یه بلو ری پلیر گرفتم 300هزار تومن که این شرکت اون زمان به همراه کنسول اومد این امکان رو هم برای مشتریاش گذاشت .که با خرید کنسول شما بلو ری پلیر هم دارید ودیگه نیازی به خرید پلیر جدا ندارید.


در مورد گرافیک کنسول همین بس که که سال 2009و2010و2011عناوین ps3دارن از video game awardجایزه بهترین گرافیک رو می برن حالا واقعا خودتون قضاوت کنید .

در مورد قدرت کنسول مقالات زیاد نوشته شده وبه خوبی ثابت شده ps3توان زیادی داره وبه خوبی یه نسل جلوتر از 360هست اینو حتی از اعداد وارقام که در محاسبات کارشناسان سخت افزار بی طرف هم حساب شده میشه فهمید.

وقتی میگن gpuکنسول ps3میتونه 400گیگافلاپ محاسبات داشته باشه در مقابل 360فقط gpuمیتونه240گیگافلاپ این تازه یه قسمت از ماجراست.

جایی که ps3معماریش خیلی فرق میکنه با 360وpcدر cpuکنسول هست تازه بعد از سال 2009قدرت اصلی کنسول ps3با عناوین انحصاریش یواش یواش نمایان شد .از انچارتد2 این روند شروع شد وgow3وانچارتد3وlast of usدر واقع هر چی که زمان میگذره ما شاهد افزایش گرافیک بازیهای انحصاری این کنسول هستیم مخصوصا از دو تا شرکت .

معماری cpuکنسول پلی استیشن3خیلی پیچیده هست وبجز هسته مرکزی موسوم به ppuباقیه مواردش در 360وpcوجود ندارن ودر واقع میشه گفت این پردازنده خودش حکم یه gpuدیگه رو داره با این تفاوت که برخی از عملیات gpuرو نمیتونه انجام بده ولی با برنامه نویسی وشبیه سازی میشه اون کارها رو هم باهاش انجام داد.

گرافیک این کنسول مخصوصا با انحصاریهای جدیدش نشون داده یه نسل جلوتر از رقیبش هست همانند تکنولوژی ساختش وامکانات دیگرش.این چیزی نیست که بخوای انکارش کرد ویا مسخره.
کاملا مشخصه که شما احسا ساتی دارین صحبت میکنین در این که بازی های انحصاری شرکت سونی فوق العاده هستش درش شکی نیست ولی دوست عزیز یکی از دلایلی که بازی آنچارتد تونست قدرت گرافیکی بی نظیر خودش رو نشون بده اینه که این موتور کاملا بر پایه سخت افزار سونی 3 طراحی شده و تونسته قدرت این کنسول رو نشون بده در صورتی که هیچ بازی انحصاری مایکرو سافت حتی بازی گرز 3 که گرافیک فوق العاده ای داشت همه میدونن که موتور آنریل 3 هستش و بر پایه سخت افزار ایکس با کس کاملا نوشته نشده البته خوب باید قبول کرد که استدیو های بازیسازی سونی واقعا عالی هستن و از نقاط قوت این شرکت هستن. ازجان کارمک بزرگتر نداریم که ایشون گفته جی پی یو ایکس باکس از سونی بهتر هستش و سی پی یو بالعکس واین که شما میگین یک نسل جلوتره بیشتر شبیه شوخی هستش بذار نسل بعد بیاد و گرافیک بازی ها رو ببینی و بعد نظر شما کاملا عوض میشه . به هر حال قدرت سونی در بازی های انحصاری این نسل عالی بود و تونست خودش رو با همین بازی ها سر پا نگه داره ولی از اون طرف مایکرو با شبکه لایو و کینکتو چند بازی انحصاری خودش رو بیش از پیش نشون بده و همچنین دسته بازی عالی این شرکت البته نقطه ضعف سونی به بعضی از بازی های مولتی بود که با وجود سی پی این کنسول و برنامه نویسی پیچیدش که سخت میشه براش بازی ساخت کیفیت خوبی نداشتن بازی فقط انحصاری نیستش که باید بازی های دیگه هم کیفیت خوبی داشته باشن و همچنین دسته این کنسول که اوایل که شک نداشت و طراحی دسته که تغییر خاصی نکرده البته ضعف مایکرو هم در کیفیت گرمایش و سه چراغه شدن و بازی های کم انحصاریش بود درسته که بازی های انحصاری خوبی داره ولی به هر حال کم بودن بازی هاش در این نسل نقطه ضعفش محسوب میشه همین که مایکرو در این نسل تونست با سونی رقابت برابری داشته باشه و در بعضی جا ها بهتر و در بعضی جاها ضعیف تر باشه نسل موفقی رو داشته باشه
 
آخرین ویرایش:

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,104
نه شما نه امثال شما هم نمیتونن با من بحث کنن چون اطلاعات کافی رو ندارید وفقط یه پستی میدین که از زیرش در یرین من بعد از این مدت که تو این سایت بودم زیاد با امثال شماها برخورد داشتم این لینک رو هم که دادی بزار زیر بالشت روش بخواب تا خوابای خوب ببینی.

وقتی اطلاعات کافی ندارین مجبور نیستین پست بدین.

هر وقت گاد اف وار3 وانچارتد3رو بازی کردی اونوقت میفهمی وقتی میگن پلی3از نظر گرافیک یه نسل جلو هست یعنی چی.
مگه بحث سر GPU نیست؟ بیا: Xbox 360 vs. PlayStation 3: The Hardware Throwdown - IGN
Both the Xbox 360 and PS3 rely on custom-designed graphics cards. The Xbox's Xenos card features more video RAM, but this RAM is shared with the console's system RAM. The PS3 has 256 MB of dedicated video RAM in addition to being able to share up to an additional 224 MB from the system RAM.In terms of bandwidth, the PS3 slightly edges out the Xbox. However, the Xbox has the advantage of 10 MB of eDRAM. When relying on the eDRAM, system bandwidth jumps up to 256 GBps.
Ultimately, while the PS3 GPU shows higher general performance numbers, we're inclined to give this category to the Xbox based on the peak performance of the eDRAM and the general versatility of this setup.

Winner: Xbox 360
توی GPU (نه CPU) یه چیز ثابت شدست که 360 بالاتره، بحثش هم خیلی قدیمیه و برای چندین سال پیشه، شما دیر رسیدی ظاهرا...
 

Farshad360

کاربر سایت
Aug 10, 2010
1,550
نام
فرشاد
اگه این کنسول کپی خور نشده بود تو ایران کسی پهن هم بار این کنسول نمیکرد.

گرافیک این کنسول مخصوصا با انحصاریهای جدیدش نشون داده یه نسل جلوتر از رقیبش هست همانند تکنولوژی ساختش وامکانات دیگرش.این چیزی نیست که بخوای انکارش کرد ویا مسخره.

هه ههههههه ههههه دوست عزیز چرا زودتر نگفتی که پهن هم بارش نکنیم؟ تو که میدونستی زودتر همه ی دنیا رو هم مطلع میکردی تا نزدیک 60 میلیون نرن Xbox بخرن ;)
واقعا لذت میبریم از نظراتتون , دمت گرم یکم بیشتر از این پست های ناب بذار دور هم حالی بکنیم !
 
آخرین ویرایش:

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
حالا حساب كن ببين ارزش داره من بشينم اينجا بحث كنم.خيلي لينك نميخواد رديف كنم.يك سري به لينكي ميذارم پايين بزن لطفا ببين همون كنسولي كه به نظر شما يك نسل عقبتر از كنسول محبوب شماست تو 90 درصد بازيهاي مولتي بهتره.:

http://www.lensoftruth.com

يك مدت بگردي تو اين سايت خودت جواب لازم رو ميگري.

خوش باش.
یعنی یه منبعی گذاشتی که خودتون هم قبولش ندارین!!
 

samss

کاربر سایت
Jul 27, 2010
1,033
نام
سام
اقایون بیخیال بابا ..... چه فرقی داره که کدوم قویتره مهم اینه که ما جایی زندگی میکنیم که هر کنسولی که کپی بشه فن های بیشتری داره ....چون مجبورن ( مثله خودم ).... چرا کشور شده پره پراید چون ملت مجبورن ... چرا فروشه سیب زمینی و گوجه زیاده چون ملت مجبورن ...... ولی جدای این حرف ها خدایی با این که 360 کمی ضعیفتر بود ولی از نظر طیفه بازیها و پشتیبانی ماکروسافت تو این نسل اول بود... نسله بعدم هر کدوم قوی تر باشن مهم نیست چون اخرش بازی سازان که سرنوشته یه کنسولو رقم میزنن.
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
نه شما نه امثال شما هم نمیتونن با من بحث کنن چون اطلاعات کافی رو ندارید وفقط یه پستی میدین که از زیرش در یرین من بعد از این مدت که تو این سایت بودم زیاد با امثال شماها برخورد داشتم این لینک رو هم که دادی بزار زیر بالشت روش بخواب تا خوابای خوب ببینی.

وقتی اطلاعات کافی ندارین مجبور نیستین پست بدین.

هر وقت گاد اف وار3 وانچارتد3رو بازی کردی اونوقت میفهمی وقتی میگن پلی3از نظر گرافیک یه نسل جلو هست یعنی چی.

اتفاقا برعكس.امثال شما نميدونست بازيسنتري وجود خارجي داره من عضو اين سايت بودم و دقيقا با اشخاصي مثل شما برخورد زياد داشتم.

GOW3 و Uncharted 3 رو هم فقط شما تو اين سايت بازي كردين(به معني واقعي كلام زرشك).ماها هم از نزديك PS3 نديديم و به لطف امثال شما تعريفشو شنيديم.

اتفاقا مشكل شما و امثال شما اينه كه فكر ميكنيد وقتي كسي اومد از XBOX360 جانب داري كرد بكجا اين معني رو ميده كه PS3 نديده.بي خيال نميخوام بحث رو كش بدم.شما راست ميگي.


یعنی یه منبعی گذاشتی که خودتون هم قبولش ندارین!!


منيعي كه من گذاشتم رو بي خيال هر منبعي كه شما دوست دارين بذارين بر اساس همون بازي هاي Multiplatform رو مقايسه كنيم.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر