ِDirectX 12 و Xbox One!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:
اشتباه نشه من خودم به جرات ميتونم بگم بهترين بازي 360 الن ويك بوده imo

فقط از نظر تكنيكي فكر كنم يه مقدار با بازيايي مثل هيلو 4 يا گيرز فاصله داره. يعني اون انحصاري نيست كه بشه بعنوان اثبات قدرت 360 ازش استفاده كرد
مسلما به صورت کلی گرافیک Alan Wake از Halo 4 پایین تره، ولی خب خود AW گرافیک خیلی خوبی داره و از تکنیک های خیلی خفنی بهره می بره. ولی گرافیک بازی بهینه نیست و مشکل داره، رزولوشن پایینه و بازی Screen Tearing شدیدی داره و انیمیشن های بازی هم داغون هستن :دی ولی انصافا نورپردازیش شاهکاره و افکت مه و اینا توی جنگل خیلی عالی ساخته شده. در کل اینا میتونن یه گرافیک خیلی عالی رو در بیارن ولی اینکه بتونه بهینه ـش کنن یا نه باید منتظر موند. هر چند گور بابای گرافیک، من فقط منتظر متلاشی شدن مغزم توسط داستان Sam Lake هستم :دی
 
مسلما به صورت کلی گرافیک Alan Wake از Halo 4 پایین تره، ولی خب خود AW گرافیک خیلی خوبی داره و از تکنیک های خیلی خفنی بهره می بره. ولی گرافیک بازی بهینه نیست و مشکل داره، رزولوشن پایینه و بازی Screen Tearing شدیدی داره و انیمیشن های بازی هم داغون هستن :دی ولی انصافا نورپردازیش شاهکاره و افکت مه و اینا توی جنگل خیلی عالی ساخته شده. در کل اینا میتونن یه گرافیک خیلی عالی رو در بیارن ولی اینکه بتونه بهینه ـش کنن یا نه باید منتظر موند. هر چند گور بابای گرافیک، من فقط منتظر متلاشی شدن مغزم توسط داستان Sam Lake هستم :دی


دقيقا حرف منم همينه حالا بازي سازي رمدي كه واقعا مو لا درزش نميره فقط همون بحثي بود كه خودتم اشاره كردي به هر حال بنظرم اون گرافيكي كه واقعا بخواد رايز رو از اريكه بكشه پايين راستيتش فكر كنم بايد هيلو باشه. گرچه رمدي هم خيلي بزرگتر شده و نيرو گرفتن شايد واقعا از الن به اينور سطحشون خيلي بالاتر رفته باشه


راستي هر كي حالشو داره خبرشو بزنه قيمت XO با بازي تايتانفال شد 399 دلار

http://67.227.255.239/forum/showthread.php?t=783363
 
صحبت Alan wake و رمدی شد گفتم شاید بد نباشه یادآوری بشه...
درباره پروسه ساخت Alan wake و گیم پلی بازی حرف و حدیث زیاده ولی تقریبا هیچ مرجع و سایت تخصصی ای مرتبط با گرافیکهای کامپیوتری تو دنیا نیست که از نظر تکنیکی این بازیو ستایش نکرده باشه.
Alan wake رزولوشن 960x544 داشت به همراه 4xMSAA و حجم وسیعی از نورپردازی های ولیومتریک ریل تایم و PP افکت و نمونه کاملی از نمایش کیفیت پیکسل در مقابل کمیت پیکسل بود و میشه گفت به راحتی CG Like ترین بازی نسل قبل بود وبسایت Games Industry یه مقاله داشت درباره موضوع مقایسه گرافیکهای کامپیوتری و فیلم که در اون Timothy Lottes از انویدیا گفته بود :

The industry status quo is to push ultra-high display resolution, ultra-high texture resolution, and ultra sharpness. In my opinion, a more interesting next-generation metric is, can an engine on an ultra high-end PC rendering at 720p look as real as a DVD quality movie?
خلاصه نظرش این بود که استودیوها نسل بعد به جای اینکه به مولفه های متریک مثل رزولوشن توجه کنن بهتره به فکر بازیایی باشن که رزولوشن پایین دارن ولی کیفیتشون از نظر طبیعی بودن مثل یه فیلم DVD هست و ... توی اون مقاله اتفاقا یکی از مثالهاش برای اثبات این مسئله بازی Alan wake هست.

Tech Focus: Game Graphics vs. Movies | GamesIndustry International

ولی تکنیکهای گرافیکی Alan wake به همونجا ختم نمیشه تو بازی Alan wake american naightmare رمدی نه تنها رزولوشن رو به 1120x585 پیکسل افزایش میده بلکه در کنارش 4xMSAA رو به همراه FXAA با هم روی بازی اعمال میکنه:

Alan Wake's American Nightmare is the first console game we're aware of to combine 4x MSAA with post-process FXAA,

و در واقع تو نسل قبل تا به این لحظه تنها دوبازی بودن که سازندشون تونسته به همچین تکنیکی تو رندر بازی روی کنسول دست پیدا کنه که یکی همین Alan wake AN باشه و اون یکی هم Forza Horizon.

The developers have worked obsessively to remove aliasing artifacts from Forza Horizon and their efforts have paid off. The game combines top-end 4x MSAA with additional dynamic FXAA processing added too.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-forza-horizon

05015a-1394655687.jpg

البته بازی ایراداتیم داشت مثل گسستگی تصویر به مقدار زیاد و یا عدم توجه کافی به موشن کپچر و انیمیشن تو کات سینها ولی مجموعا از نظر استفاده از یک سری تکنیکهای رندرینگ و نور پردازی ولیومتریک و ریل تایم و حجم عظیم PP افکتها در کنار AA فوق العادش همچنان به راحتی جزو یکی از تکنیکی ترین بازیهای نسل قبل هست.
 
آخرین ویرایش:
الن ویک یکی از بهترین بازی های عمر منه اون صحنه ای که از دور ایستگاه رادیو رو نگاه میکردی،غبار و مه جنگل:x
چی میشه تو e3 اعلام کنن alan wake 2 در حال ساخته من یکی سکته میزنم:d
 
میدونم خیلی ها با این حرف من موافق نیستن ولی برای هزارمین بار نظرم رو میگم که حاضرم یه بازی روزلشن مثلا 720p داشته باشه ولی تو اون بازی کلی افکت های مختلف و موتور فیزیک عالی و همچنین AA عالی داشته باشه

من مابین سال های 2000 تا 2004 با کمال افتخار :d پی سی باز بودم و یک عالمه تست های مختلف رو بازی ها میکردم و این رو به طور یقین میگم همه چیز رزولش نیست و خیلی چیز های دیگه در یک بازی دخیل هستش . نمونه بارز این داستان همین بازی آلن ویکی که دربارش صحبت شد .

البته میدونم بیشتر با نظر من مخالفن ولی یقین دارم اون کسایی که پی سی باز بودن و اون بیماری های تست های گرافیکی و تست بنچمارک و از این قبیل موضوعات مثل من رو داشتن و سال ها با تنظیمات رزولشن و بقیه بخش ها سر و کله زدن یقین دارم با حرف های من موافق هستن !

اون کسایی هم که چشم باز کردن و فقط با کنسول ها کار کردن و چیزی از تاثیرات بخش های گرافیک دیگه در کنار رزولشن نمیدونن فقط فکر میکنن رزولشن هر چی بالاتر باشه گرافیک بازی به شدت بالاتر میره که بازم میگم این افراد کاملا در اشتباه هستن ..................
 
میدونم خیلی ها با این حرف من موافق نیستن ولی برای هزارمین بار نظرم رو میگم که حاضرم یه بازی روزلشن مثلا 720p داشته باشه ولی تو اون بازی کلی افکت های مختلف و موتور فیزیک عالی و همچنین AA عالی داشته باشه

من مابین سال های 2000 تا 2004 با کمال افتخار :d پی سی باز بودم و یک عالمه تست های مختلف رو بازی ها میکردم و این رو به طور یقین میگم همه چیز رزولش نیست و خیلی چیز های دیگه در یک بازی دخیل هستش . نمونه بارز این داستان همین بازی آلن ویکی که دربارش صحبت شد .

البته میدونم بیشتر با نظر من مخالفن ولی یقین دارم اون کسایی که پی سی باز بودن و اون بیماری های تست های گرافیکی و تست بنچمارک و از این قبیل موضوعات مثل من رو داشتن و سال ها با تنظیمات رزولشن و بقیه بخش ها سر و کله زدن یقین دارم با حرف های من موافق هستن !

اون کسایی هم که چشم باز کردن و فقط با کنسول ها کار کردن و چیزی از تاثیرات بخش های گرافیک دیگه در کنار رزولشن نمیدونن فقط فکر میکنن رزولشن هر چی بالاتر باشه گرافیک بازی به شدت بالاتر میره که بازم میگم این افراد کاملا در اشتباه هستن ..................

خب این مال زمانیه که پلتفرمی که داری باهاش بازی میکنی توانایی اجرای وضوح زیاد با افکت ها متعدد گرافیکی و با فریم بالا رو نداشته باشه وگرنه کی بدش مییاد FHD با کلی افکت گرافیکی جور واجور بازی کنه

یعنی از سال 2004 به بعد گمراه شدی :dامیدوارم دوباره به راه راست هدایت شی. الن ویک هم رو پی سی دیگه محدودیتی از نظر وضوح و این حرفا نداشت

البته برای یه پی سی گیمر که چسبیده به مانیتور، FHD بازی کردن از واجباته اصلا با وضوح کمتر از اون تصویر حالت کدری و تاری داره.ولی ولی با حرفت موافقم وضوح همه چیز نیست

موافقم

هوس کردم برم یه بار دیگه الن ویک رو نصب کنم و بازی کنم از بس تعریفشو کردند.
 
آخرین ویرایش:
خب این مال زمانیه که پلتفرمی که داری باهاش بازی میکنی توانایی اجرای وضوح زیاد با افکت ها متعدد گرافیکی و با فریم بالا رو نداشته باشه وگرنه کی بدش مییاد FHD با کلی افکت گرافیکی جور واجور بازی کنه

یعنی از سال 2004 به بعد گمراه شدی :dامیدوارم دوباره به راه راست هدایت شی

البته برای یه پی سی گیمر که چسبیده به مانیتور، FHD بازی کردن از واجباته اصلا با وضوح کمتر از اون تصویر حالت کدری و تاری داره.ولی با حرفت موافقم وضوح همه چیز نیست

موافقم

حوس کردم برم یه بار دیگه الن ویک رو نصب کنم و بازی کنم از بس تعریفشو کردند
آره دیگه منظورم زمان ناچاری هستش که باید از یه چیز بازی بزنی !!! من میگم باید یه تعادلی برقرار باشه نه که آدم بره رزولشن رو بالا ببره بعد کلی افکت و این جور چیزا رو کم کنه یا خاموش کنه وگرنه اگه کنسول یا پی سی بکشه که چه بهتر رزولشن بالاتر به همراه افکت های بیشتر !

درباره گمراه شدنم که خیلی وقته کافر شدم :"> البته اون زمان انقدر خرج پی سی میکردم و میرفتم خیابون دیگه لباس هام کهنه شده بود و هر چی پول داشتم خرج پی سی میکردم :d پول لباس ها رو هم خرج پی سی میکردم !!! :d ولی جدا از شوخی اون زمان ها واقعا پی سی ارزش خرج کردن رو داشت ،البته بگم هنوز بازی های ادوینچر رو میگیرم و روی پی سی بازی میکنم :) به هر حال بگذریم .

درباره پی سی گیمر و مانیتور هم حرفت رو قبول دارم که رزولشن خیلی مهم هستش و تفاوت بیشتر مشهوده ولی برای کنسول گیمر ها با تلوزیون های بزرگتر و فاصله بیشتر مهم هستش ولی نه به اندازه یک پی سی گیمر با مانیتور !

پاینده باشی:x
 
البته میدونم بیشتر با نظر من مخالفن ولی یقین دارم اون کسایی که پی سی باز بودن و اون بیماری های تست های گرافیکی و تست بنچمارک و از این قبیل موضوعات مثل من رو داشتن و سال ها با تنظیمات رزولشن و بقیه بخش ها سر و کله زدن یقین دارم با حرف های من موافق هستن !

یقینت بخوره بر فرق سرت ! :d

هر شخصی که میخواد یه بازی رو روی PC انجام بده اولین کاری که میکنه اینه که میره تو تنظیمات و رزولوشن رو روی رزولوشن مانیتورش قرار میده تا بهترین وضوح و کمترین بهم خوردگی رو داشته باشه، آخه کی واسه اینکه مثلا یه افکت رو بهتر کنه رزولوشن رو میاره پایین ؟! این کار رو بکنی قشنگ معلوم میشه Readـه شده به تصویر :| دیگه اون افکت به چشم نمیاد :|
 
یقینت بخوره بر فرق سرت ! :d

هر شخصی که میخواد یه بازی رو روی PC انجام بده اولین کاری که میکنه اینه که میره تو تنظیمات و رزولوشن رو روی رزولوشن مانیتورش قرار میده تا بهترین وضوح و کمترین بهم خوردگی رو داشته باشه، آخه کی واسه اینکه مثلا یه افکت رو بهتر کنه رزولوشن رو میاره پایین ؟! این کار رو بکنی قشنگ معلوم میشه Readـه شده به تصویر :| دیگه اون افکت به چشم نمیاد :|
الان من رو ترکوندی :(

با با جان من نمیگم که رزولش رو دیگه بیاریم روی پایین ترین حالت ممکن ! من میگم یه حد تعادلی بین این دو باید رعایت بشه ولی این حرف شما درسته و صد در صد روی پی سی رزولشن خیلی خیلی بیشتر به چشم میاد تا کنسول ! (اونم به خاطر تلوزیون های اچ دی و مانیتور و تفاوت فاصله نشستن مقابل مانیتور و تلوزیون ها هستش ) و من بیشتر اون حرف های بالاییم منظورم اجرای بازی ها رو کنسول ها بودش تا پی سی چون این تاپیک بحث سر اجرای بازی ها بر روی کنسول ها هستش

با حرفت نمیتونم کاملا مخالفت کنم چون داری تا حدودی درست میگی ولی شما هم باید متوجه منظور اصلی من میشدی که منظورم اجرای بازی ها روی کنسول ها هستش ...........نمونه بارز این داستان به همین بازی آلن ویک بر میگرده بر روی کنسول ایکس باکس 360 البته ، و واقعا سازندگان این بازی یک تعادل عالی بین رزولشن و بقیه قسمت های گرافیکی بازی انجام داده بودن ! ...بر روی پی سی که داستان کاملا جداست و اگه این رزولشنی که روی کنسول ایکس باکس 360 اجرا شده بود روی پی سی بازیش میکردیم بازی شکل و شمایل خوبی پیدا نمیکرد . همه چیز در یک بازی رزولشن نیست !!!

نمیدونم تونستم این بار منظورم رو برسونم یا نه !!!

پاینده باشی
 
آخرین ویرایش:
برنامه های GDC روز 20 مارچ در رابطه با DX12

DirectX: Evolving Microsoft's Graphics Platform

Time: 10:00am-11:00am
*************************************************
DirectX Advancements in the Many-Core Era: Getting the Most out of the PC Platform Presented by NVIDIA

Time: 11:30am-12:30pm
*************************************************
DirectX: Direct3D Futures Presented by Microsoft

Time: 4:00pm-5:00pm


*************************************************
Direct3D and the Future of Graphics APIs Presented by AMD

Time: 5:30pm-6:30pm

*************************************************
 
@romell چه باحال، من دقیقا برعکس تو ام، همیشه رزولوشن بالاترین چیزه، مگه بازی یه چیزی تو مایه های Crysis 2 باشه که اگه رو رزولوشن بالاتر از 720P میزاشتمش کامیپوتر خاموش میشد=)) یه بارم فن CPU مو شیکوند:-" ولی خوب همون Crysis 2، من 1440*900 و تنظیمات Gamer رو بیشتر از 1280*720 و تنظیمات Hardc0re دوست داشتم! تو دوتاشون هم 30 فریم میگرفتم:دی
پ.ن: گیمر پایین ترین تنظیماته، هاردکور بالاترین.
 
به نظر من این قضیه رزولوشن بازی با بازی فرق میکنه بعضی بازیارو رزولوشن ببری بالا بهتر به نظر میاد بعضی بازیها تنظیمات گرافیک داخل بازیو ببری بالا بهتره میشه جفتشم با هم که دیگه نور علی نوره.
 
به نظر من این قضیه رزولوشن بازی با بازی فرق میکنه بعضی بازیارو رزولوشن ببری بالا بهتر به نظر میاد بعضی بازیها تنظیمات گرافیک داخل بازیو ببری بالا بهتره میشه جفتشم با هم که دیگه نور علی نوره.
روزلویشن به تراکم پیکسلی بستگی داره هرچی صفحه بزرگ تر رزولویشن هم بیشتر :|
من که تا حالا هر بازیی رو که روزلویشنش رو کم کردم خیلی بیریخت شده حتی AA هم نتونسته جبران کنه :| کلا رزولویشن خودش ینی کیفیت اگه صد تا افکتم روشن کنی ولی رزو از حد معمولش پایین تر باشه اون افکتا قابل تشخصیص نیستن ....
 
اسپمه ولی:
فقط اون منظره ای که الن رو بردن تو کلینیکه اون روان پزشکه و دریاچه رو از بالا میبینی کناره ساعت خورشیدیه! و اون دوردست ها هوا داره ابری میشه و نور خورشید و سایه کوها رو دریاچه و ...... وااااااااااای ، بنده چندین و چند بار اون صحنه رو تکرار کردم ، الانم برم باز تکرار کنم ! :x
عجیب بلایی سر ما آورد این بازی که اگر یه خورده تنوع میدادن به لول دیزاینش دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیذاشت
 
تویت رسمی AMD

8fe503-1394837307.jpg


GDC 2014 Session Scheduler


Direct3D and the Future of Graphics APIs Presented by AMD
Time: 5:30pm-6:30pm


یکی از برگزار کننده های جلسه یوهان اندرسون کارگردان تکنیکی انجین Frostbite و همون کسیه که Mantle رو برای AMD برنامه نویسی کرده.
توضیحات خود AMD در مورد این جلسه:

In this session AMDs Dave Oldcorn, Frostbite technical Director Johan Andersson and Oxides Dan Baker will look at how new Direct3D advancements enhance efficiency and enable fully-threaded building of command buffers. They will demonstrate how AMD is using its recent experience in efficient graphics API design and its partnership with Microsoft to provide developers with the infrastructure to render next-generation graphics workloads at full performance. This presentation also discusses the best ways to exploit AMD hardware under heavy load and will invite developers to influence driver and hardware development.

مشخص نیست جریان AMD و Microsoft دقیقا چی هست یه مدت قبل AMD میگفت که DX12 هیچ وقت وجود خارجی پیدا نمیکنه! و به فاصله چند ماه بعد منتل رو معرفی کرد و انتقاد از آپدیتهای با فاصله و طولانی از هم Direct 3D و الان دو سه ماه از معرفی منتل نگذشته صحبت از شراکت با مایکروسافت برای DX12 میکنه! پروژه ای که میگن حداقل 3 ساله که در جریان هست!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or