ِDirectX 12 و Xbox One!

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:

MASTER OC 7

کاربر سایت
May 6, 2011
79
نام
Maxwell
خبر بسیار خوبیه برای PC GAMER ها و طرفداران xbox one مخصوصا اینکه همکاری دو غول سخت افزاری دنیا انویدیا و اینتل با ماکرو شاهد هستیم

این api جدید بیشتر توجه منو به کد نویسی low level خودش جلب کرده چیزی که قبلا در PC مشاهده نکرده بودیم و دست سازندگان بازیهارو بسیار باز میزاره تا استفاده بهتری از سخت افزار داشته باشن

باید منتظر بود ببینیم چه ویژگی های مهمی اضافه میشه

البته باید صبر کنیم تو بازیسنتر این مسئله تائید میشه یا نه ؟!
yahoo_4.gif
من بعید میدونم مورد قبول اساتید قرار بگیره
yahoo_4.gif
 
آخرین ویرایش:

Donkiten

کاربر سایت
Apr 22, 2009
617
نام
Amin
شدیدا منتظرم زیرا بهتر شدن XboxOne = از بین رفتن بهانه فدایی شدن PS4
در ضمن قصد مقایسه نیست فقط این حرفهایی کع در مورد WD بعضیا میگن رو اعصابه
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ

این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects

البته باید صبر کنیم تو بازیسنتر این مسئله تائید میشه یا نه ؟! :d
 

KnightX

کاربر سایت
Oct 24, 2008
365
هر دی ایکسی که معرفی میشه همراهش یه سری قابلیتهای ویژه که تو دل سخت افزار قرار گرفتن و با قدرت خام نمیشه اندازه گیریشون کردم معرفی میشن که بهشون میگن fixed function برای همینه که میگم الان خریدن کارت گرافیک مناسب نیست چون هرچقدرم کارت قوی بخرین نمیتونه یه سری قابلیتای جاسازی شده تو سخت افزارو اجرا کنه یا اگرم نرم افزاری شبیه سازی کنه ده ها بار کندتر از سخت افزار کار میکنه.
 

₪₪₪₪₪₪₪₪

کاربر سایت
May 28, 2010
443
نام
شایان وزیری
البته من به شخصه عقیده ای به پایین بودن رزولیشن در ایکس باکس وان باعث ضعف اون هستش رو ندارم اگر از بحث رزولیشن خارج شیم بدون هیج فن بازی شاهد رنگ و لعاب بهتر بعضی از بازی های این نسل بر روی کنسول ایکس باکس وان هستیم و این روزلیشن چنان مسئله ای نیست که بعضی ها حاضرن سر و دست بشکونن!
البته من که از تجربه با این کنسول بسیار راضی هستم و تا اکنون هم ازش چیز بدی ندیدم و علاوه بر اون هر روز شاهد امکانات و بتانسیل های جدیدی در اون هستم و یکی از این پتانسیل هایی که تازه به میدان اومده همین DX 12 هستش که موجب شادمانی من و بسیاری از دوستان دیگرم شده است!
اگر نمایشش هم با HALO 5 رقم بخوره که چه بهتر!
All In One,Xbox One
 

kayne

کاربر سایت
Jan 13, 2009
3,098
نام
مصطفی
یه نمایش خانمان سوز از Gears رو بیشتر ترجیح میدم :d
هیلو خانمان سوز تره :d
83907745960799813552.jpg

84427705988934078851.jpg
فقط تصور کن هیلو 5 با Dx12 چی از آب در میاد ، گرچه اول و آخرش اگه میخواین قابلیت های DX12 تو بالاترین سطح ببنید باید منتظر کرایتک بمونید :d
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
آقا کنتور که نمیندازه پس فکر کنم Infiltrator همه رو به خاک و خون بکشه :bighug: خارج از شوخی خیلی عجیبه که هنوز هیچ خبری از Epic تو این نسل نیست، احتمال داره واسه تبلیغ UE4 یه چیز خفن از Infiltrator نشون بدن. لازم هم نیست بازی انحصاری پلتفرم خاصی باشه، احتمال داره یه نمایش از بازی روی یه PC نشون بدن ملت بچسبن تو سقف :D
 

@mahmoud

کاربر سایت
May 22, 2009
1,080
نام
Mahmoud
از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته.

....................
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر