ِDirectX 12 و Xbox One!

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,790
نام
علی
دم انویدیا گرم :x
دو سه هفته پیش بود که کارت گرافیک جدید رو شاد و شنگول به قیمت خدا تومن خریدم و مشعوف از دیدن جلو ههای بصری انگشت به دهان کن! ولی یکی دو روز بعدش که وارد بازیسنتر شدم با دیدن همین پست و زمزمه های dx12 و در هاله ای از ابهام بودن ساپورت کردن کارتم از این api ضد حال ناجوری خوردم که بازی رو این چند روزه برام زهرمار کرده بود ! تا اینکه دیشب عمو انویدیا تو این یک قلمه طمع نکرد و نه تنها کارت من بلکه کارتهای سری قبلتر رو هم در dx12 ساپورت می کنه #:-s
حالا با آغوش باز به استقبال dx12 می رم و حالا دلیل تاخیر ویچر 3 رو می دونم :d
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
فیل اسپنسر:

DX12 will have impact on XBOX One games written for DX12. Some DX12 features are already in XBOX One but full DX12 coming.

DX12 بر روی بازیهای xbox one که بر اساس DX12 نوشته شده باشن تاثیر خواهد داشت.بعضی ویژگیهای DX12 در حال حاضر روی XO وجود دارن ولی DX12 به صورت کامل در آینده میاد.

در مورد نمایش بازیها تو نمایشگاه E3 هم یه سری صحبتها کرده که میشه انتظار داشت موج بازیهایی که با DX12 ساخته میشن ازجمله Halo تو E3 به نمایش در میان:

Yes, I think you’ll see very few execs. We are already over our 90 minute time limit and having to move stuff out of show.

http://www.onlysp.com/microsoft-has...-theyre-having-to-move-stuff-out-of-the-show/
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,819
نام
فرخ
تو سخت افزار x1 چندتا ویژگی مثل esram و move engine ها چیزی هست که هم اکنون روی سیستم های دیگه وجود نداره چندتا از ویژگی های dx12 خوراک esram هست . مایکرو هم دیروز طی کنفرانسش گفته که کارهای شگفت انگیزی میشه با esram انجام داد . به نظرم dx12 روی x1 در حال حاضر بهتر جواب میده . نمایشگاه های قبلی هم شرکت های مثل ibm و ....... معماری شبیه به x1 را پیاده میکنند که خبرش هم تو همین سایت گذاشته شده بود .
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,195
نام
محمد امین
ما که آخری نفهمیدیم ماکرو چرا این قابلیت ها رو تو لانچ کنسول معرفی نکرد..؟
آیا سیاست بود یا حماقت..؟ شایدم آماده نشده بوده..؟
 

nathan mckane

کاربر سایت
Jul 14, 2009
979
نام
عباس
البته همین الان هم سازندگان بازی به منابع سطح پایین اکسباکس وان دسترسی دارن و دایرکت اکس ۱۲ انچنان تغییری تو این زمینه بوجود نمیاره. بیشتر سود این ورژن نصیب کارتهای گرافیک کامپیوترهای خانگی میشه که از همچین قابلیتی بهره نمیبردن
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,950
نام
حسین
این بخونید

[h=1]Gears of War For Xbox One: "It Has To Be Bigger & Special, Lot of Pressure On Black Tusk Studios" says Jim Brown[/h]
Black Tusk Studios is working on a next installment in Gears of War series for Xbox One (tentatively titled as Gears of War 4). Epic Senior Designer Jim Brown in a recent interview to X-One magazine shares his views on pressure Black Tusk Studios now that they hold the reins of Gears of War series.

Jim Brown stated that next Gears of War title from Black Tusk Studios has to be bigger, special and should offer something that the previous installments didn't have.

"The next one has to be bigger, has to have more, has to be special and has to have something the last one didn’t have," said Brown. "You have to prove that you are evolving and moving on. There’s pressure there."

Do you agree with the views of Jim Brown, there's indeed a pressure on Black Tusk Studios and Microsoft to deliver something special with next-gen Gears of War title? Share your views with us in the comment section below
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,996
نام
ehsan
مثل اینکه اینتل انویدیا و AMD برنامه های کلانی برای Open GL هم دارن

f you want to get a developer’s attention, all you need to do is start dropping whole numbers.
Offer something that’s not 1.2 times better — but two or three times better — you know you’ve got them.

That’s the good news we teamed up with AMD and Intel to deliver at this week’s Game Developer Conference in San Francisco.

GDCLogoAMD’s Graham Sellers, Intel’s Tim Foley, and our own Cass Everitt and John McDonald appeared on the same panel to explain the high-level concepts available in today’s OpenGL implementations that reduce driver overhead by up to 10x or more.

With OpenGL, an open, vendor-neutral standard, developers can get significantly better performance – up to 1.3 times. But with a little tuning, they can get 7 to 15 times more performance.

That’s a figure that will make any developer sit up and listen.

Better still: the techniques presented apply to all major vendors and are suitable for use across multiple platforms. And they brought demos, showing what these improvements mean on real world systems.

That’s because OpenGL can cut through the driver overhead that has been a frustrating reality for game developers since the beginning of the PC game industry.

On desktop systems, driver overhead can decrease frame rate. On mobile devices, however, driver overhead is even more insidious, robbing both battery life and frame rate.

خلاصه یعنی افزایش 7 تا 15 برابری Performance.

البته این عددها یه کم خیلی زیاده:d نمیدونم صرفا جهت تبلیغاته و یا پشتش خبری هم هست. به هر حال گویا نسل جالبی پیش رو داریم
 

KnightX

کاربر سایت
Oct 24, 2008
365
مثل اینکه اینتل انویدیا و AMD برنامه های کلانی برای Open GL هم دارن

f you want to get a developer’s attention, all you need to do is start dropping whole numbers.

خلاصه یعنی افزایش 7 تا 15 برابری Performance.

البته این عددها یه کم خیلی زیاده
yahoo_4.gif
نمیدونم صرفا جهت تبلیغاته و یا پشتش خبری هم هست. به هر حال گویا نسل جالبی پیش رو داریم

منبعش کجاس؟
البته نوشته driver overhead تا 10 برابر کمتر میشه ولی اونجوری که تو معرفی dx12 نشون دادن km driver کلا حذف شده بود.
ولی کلا مقایسه open gl با dx مسخره هست.مثلا
metro last light روی ماکسیمم ستینگ مقایسه اپن جی ال و دی ایکس 11

open gl روی steam os

http://cfa.gamer-network.net/2013/a...S_018_copy.bmp.jpg/EG11/quality/80/format/jpg

dx 11 روی windows

http://cfa.gamer-network.net/2013/a...s_018_copy.bmp.jpg/EG11/quality/80/format/jpg

open gl روی steam os

http://cfa.gamer-network.net/2013/a...S_010_copy.bmp.jpg/EG11/quality/80/format/jpg

dx 11 روی windows

http://cfa.gamer-network.net/2013/articles//a/1/6/4/2/5/9/2/Windows_010_copy.bmp.jpg/EG11/quality/80/format/jpg

منبع http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-steam-os
 
آخرین ویرایش:

mhdt199

کاربر سایت
Mar 15, 2010
110
فکر کنم این ورژن دایرکت ایکس این قدرت رو به بازیسازها می ده که از قدرت پردازشی کارت گرافیک هم استفاده کنن
می دونید که بخشی از یک بازی برای اجرا توسط سی پی یو پردازش می شه
و بخشی دیگه توسط کارت گرافیک
از طرفی قدرت پردازش کارت گرافیک خیلی بالاست به طوری که یه کارت گرافیک معمولی قدرت پردازشی بالاتر از قویترین سی پی یو ها رو داره .
مثلا جی فورس 760 معادل 1896 گیگافلاپس قدرت داره در حالی که قدرت پردازنده 4770 هاسول تنها معادل 177 گیگافلاپسه
ازچند سال گذشته صحبتهایی بود که از این قدرت پردازشی gpu ها در پردازشهای سنگین مثل رندر کردن و ... استفاده بشه ،در این راستا از چند نسل قبل nvidia در کارتهای خود از کودا استفاده کرد و نرم افزارهایی هم برای استفاده از قابلیت آن یا سازگار با آن از آن موقع بهینه سازی و ساخته شد.
حال آیابا دایرکت ایکس 12 می شه به طور موثر از قدرت پردازشی کارتهای گرافیکی برای پردازش بازی استفاده کرد و در این راه نیازبه پردازنده های پر قدرت را هر چه بیشتر کاهش داد.این امر مخصوصا در کنسولهای نسل جدید که پردازنده های low level دارند -هر چند هشت هسته ای هستند - حایز اهمیت است .
شاید دایرکت ایکس 12 واسط نرم افزاری پرقدرتی برای این کار باشه و با توجه به قدرت شگرف پردازشی پردازنده های گرافیکی به گونه ای بشه که گویا شما مثلااز قدرت پردازشی چند پردازنده- high end-در کنار پردازنده گرافیکی استفاده کردید
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر