ِDirectX 12 و Xbox One!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:
انویدیا گفته که کار ساخت DX12 از 4 سال پیش شروع شده.

اقا این الان یعنی اینکه فعلا کارت گرافیک نخرین تا سری جدی مکشول بیاد؟
یا نه همین سری 700 هم روش کار میکنه؟(اون 4 سال تحقیق و میگم!)
 
directx12logo_28774.nphd.jpg
مثل اینکه واقعا کارشون جرف نداره ! :d
مایکروسافت این رابط گرافیکی رو دقیقا تشبیه به یک "console-like API" کرده ! به عبارتی دیگه میشه همون طراحی lower-level !
اگر دقت کنید تا بحال طراحی lower-level فقط بر روی کنسول ها امکان پذیر بود، حالا با Dx 12 همه بازیسازان مخصوصا عناوین PC می تونن از نهایت قدرت پردازشی یک GPU بهره برداری کنن !
یعنی دقیقا عناوین با کیفیتی مثل انحصاری های کنسولی ! :d مایکروسافت دست طراحان رو بیشتر از همیشه باز گذاشته. یعنی دقیقا console-like development ! :d
جالب تر اینکه Turn 10 Studios هم بازی FM 5 رو که با Dx11 بر روی کنسول طراحی کرده بودن، قسمتی از بازی رو به صورت Demo بر روی PC با Dx 12 پورت کرده بودن، که تونستن نهایتا بازی رو با کیفیت خیلی عالی و نرخ فریم 60 تهیه کنن ! :d گفتن برا رندر موتور بازی بر روی Dx 12 به مدت 4 ماه براشون زمان برده ! :d
بعد گفتند که :
We're very excited to see console-style development on PC through D3D12, and we're especially excited to see these features come back to Xbox One
خیلی هیجان زده ان به خاطر این قضیه و بسیار خوشحال؛ واقعا به نظر من خیلی خوب شده اینکه طراحی بازی ها بر روی PC هم بهتر از همیشه و با کیفیت تر خواهد بود ! :d
در آخر هم اشاره می کنن که متاسفانه هیچ نسخه PC برای بازی FM در کار نخواهد بود ! :d
البته این تغییرات بر روی Xbox ONE هم تاثیر بسزایی خواهد داشت ! مخصوصا عناوین First Party مایکروسافت ! :d
و در آخر اینطور که معلومه این رابط گرافیکی رو دست طراحان و بازیسازان هم سپردن :
We've already delivered DirectX 12 drivers to developers already
Dx 12 به احتمال زیاد در تعطیلات 2015 عرضه میشه !
 
دوستان یک کارتی مثل 780TI که GK110 هست DX12 رو ساپورت می کنه یا هنوز مشخص نشده؟!

کارتای nVidia از سری geforce 400 به بعد با بعضی از مدلهای سری 400 با DX12 سازگاری دارن ولی مشخص نشد که کدوم سری از کارتهای AMD با DX12 سازگاری دارن فکر میکنم یه سری قابلیت ویژه هم تو DX12 هست که فقط یک تعدادی از کارتها قابلیت پشتیبانی اون رو دارن یه مسئله دیگه اینکه سیستم عامل رو مشخص نکردن.
 
NVIDIA will support DX12 on Fermi, Kepler, Maxwell and forward

thumb900_phphshcn4p1010626.jpg


- - -ویرایش - - -

thumb900_php1kjfoap1010629.jpg


- - -ویرایش - - -

دموی Forza 5 روی PC و با کارت گرافیک NVIDIA نمایش داده شد، میخوان بازی رو واسه PC عرضه کنن؟ :-/ :دی

- - -ویرایش - - -

thumb900_phpvsqyxmp1010631.jpg

عالی شد تمام کارتای DX11 انویدیا DX12 ساپورت میکنن !
امیدوارم این روند همیشگی باشه و در اینده دایرکت ایکس های دیگم همینطور باشن مثل Opengl
 
دوستان یک کارتی مثل 780TI که GK110 هست DX12 رو ساپورت می کنه یا هنوز مشخص نشده؟!
بله کد نویسی low level شامل تمامی معماریهای انویدیا از فرمی کپلر و ماکس ول و در اینده ولتا خواهد شد

خوب کد نویسی low level در API جدید برای PC تایید شد و این خبر دقیقا چیزی بود که پیشبینی میکردم و با كم كردن سر بار draw call overhead همراه میشه و از همه مهمتر هم همین بود بدلیل اینکه دست طراحان بشدت برای استفاده بهینه از قطعات PC باز خواهد شد . بازم اختلاف بین PC و کنسولها کیلومتری میشه
 
آخرین ویرایش:
دوستان یک کارتی مثل 780TI که GK110 هست DX12 رو ساپورت می کنه یا هنوز مشخص نشده؟!
عریز پستای بالا رو بخونی میفهمی آره داداش برو با کارتت حال کن

- - -ویرایش - - -

مصرف برق کمتر و قدرت بیشتر Maxwell + کد نویسی لاو لول و امکانات بیشتر DirectX 12
تصورش هم سخته x_x ^:)^ :-o
 
The big news today was that DX12 will support more than just the PC and will work on existing hardware. Microsoft will bring DX12 to all of its platforms, including the Xbox One and, if I understand correctly, Windows Phone. This decision should have huge implications for portability across platforms, and one would expect it to make life easier for developers in a number of ways.
DirectX 12 to support existing hardware; first games due in late 2015 - The Tech Report
ولی مشخص نشد که کدوم سری از کارتهای AMD با DX12 سازگاری دارن فکر میکنم یه سری قابلیت ویژه هم تو DX12 هست
Which hardware will be DX12-compatible? AMD said all of its Graphics Core Next-based Radeon GPUs (i.e. Radeon HD 7000 series and newer) will work with the new API

خب X1 و PC که 100% معلوم ساپورت میکنن، خبری نیست که PS4 هم ساپورت میکنه یا خیر ؟!
ربطی به PS4 نداره
The native operating system of the PlayStation 4 is Orbis OS, which is a fork of FreeBSD version 9.0. The PlayStation 4 features two graphics APIs, a low level API named GNM and a high level API named GNMX







 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or