ِDirectX 12 و Xbox One!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:
NVIDIA will support DX12 on Fermi, Kepler, Maxwell and forward

thumb900_phphshcn4p1010626.jpg


- - -ویرایش - - -

thumb900_php1kjfoap1010629.jpg


- - -ویرایش - - -

دموی Forza 5 روی PC و با کارت گرافیک NVIDIA نمایش داده شد، میخوان بازی رو واسه PC عرضه کنن؟ :-/ :دی

- - -ویرایش - - -

thumb900_phpvsqyxmp1010631.jpg
 
یکی از باحالترین عکسای تاریخ:

thumb900_phpam20i3p1010642.jpg


- - -ویرایش - - -

اولین بازیایی که از DX12 تو ساختشون استفاده شده تعطیلات 2015 عرضه میشن!

targeting Holiday 2015 games
 
از همون اولین اسلاید که سیر تکاملی DX رو نشون میده و عکس مستر چیف هم اون گوشه هست، میشه تشخیص داد که Halo 5 قطعا از ویژگی های DX12 استفاده میکنه :دی

thumb900_phpvvlmejp1010592.jpg
 
انویدیا گفته که کار ساخت DX12 از 4 سال پیش شروع شده.

Apparently NVIDIA's blog says DX12 discussion begun more than four years ago "with discussions about reducing resource overhead". They worked for a year to deliver "a working design and implementation of DX12 at GDC".
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or