ِDirectX 12 و Xbox One!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:
منظور از lower level چیه؟

یعنی دیگه سازنده ها مجوز دارن به سطح پایینتر از سخت افزار(GPU) دسترسی پیدا کنن، مثل کنسول ها که به پایین ترین سطحشون اجازه دسترسی هست ، تو PC هم همچین روالی قراره پیش گرفته بشه که باعث بالا رفتن بازدهی اجرای بازی ها در کامپیوترهای شخصی میشه .
 
سازگاری dx12 با کارتهای قدیمی مثل سری 400 یا 500 به نظرم چیز زیاد مهمی نیست.چون من بعید میدونم پی سی گیمری تا سال 2015 کارت قدیمیشو نگه داره به این امید که کارتش قراره با dx 12 سازگار باشه.از همین الان خیلیا منتظر عرضه کارتهای رده بالای مکسول هستند سال دیگه که جای خود داره...
dx 12 =پیشرفت بیشتر pc gaming .اون کسایی که پیش بینی میکردند pc gaming رو به افوله !پیش بینیشون رو بگذارند در کوزه ابشو بخورند.

با این اوصاف فاصله ی بین PC و کنسول خیلی بیشتر میشه !
yahoo_2.gif

علاوه بر این نکته ایی که شما گفتید ، از حداکثر توان سخت افزاری بهره برداری میشه این یعنی سخت افزارهای رده پایین تر هم کاراییشون بیشتر میشه.
 
آخرین ویرایش:
خلاصه کلام و به قول معروف سخن کوتاه کنم :d
برنده DX12 به نظر من nVidia هست دلیلش هم که مشخصه کسایی که از سری 400 تا حالا GPU انویدا خریدن الان مزد آینده نگریشون رو میگیرن :d
در مورد Xone مشخص شد که API فعلی Xone زیاد برای این کنسول آماده نبوده (فکر میکنم یورو گیمر چند ماه قبل یه اشاراتی به این موضوع کرده بود) و احتمالا تو آینده بهینه تر میشه و ...
در مورد PS4 که دوستان ممکنه سوال داشته باشن معماری GPU تو PS4 همون معماری GCN هست پس PS4 قابلیتهای DX12 رو داره خوب مطمئنا چون سیستم عامل این کنسول ساخت مایکروسافت نیست API این کنسول هم DX12 نیست ولی 100% یک API با قابلیتهای مشابه با DX12 رو داره چند روز قبل هم یوهان اندرسون سازنده منتل گفته بود که PS4 احتیاجی به منتل نداره چون API فعلیش خوبه و به سخت افزار دسترسی داره...
 
سه تا جلسه دیگه درباره DX12 هنوز مونده که یکیشون رو مایکروسافت برگزار میکنه دوتای دیگه رو AMD و nVidia

4 PM, DirectX: Direct3D Futures (Presented by Microsoft) | GDC 2014 Session Scheduler
DirectX: Direct3D Futures (Presented by Microsoft)

5 PM, Direct3D and the Future of Graphics APIs (Presented by AMD) | GDC 2014 Session Scheduler
Direct3D and the Future of Graphics APIs (Presented by AMD)
AMD Partnership with MS for nextgen rendering + talk from Frostbite + Oxide + AMD

11.30 AM, DirectX Advancements in the Many-Core Era: Getting the Most out of the PC Platform (Presented by NVIDIA) | GDC 2014 Session Scheduler
DirectX Advancements in the Many-Core Era: Getting the Most out of the PC Platform (Presented by NVIDIA)
Nvidia --> Desktop PC DX12
 
این dx 12 چیز خیلی عجیبیه :دی
یعنی بجز اون ویژگی های جدید از لحاظ پرفورمنس بنچمارک 3dmark گفتن 50 درصد cpu و 20 درصد gpu بهینه تر شده رسما مایکرو در همین ابتدای کار mantel رو از دور خارج کرد :دی
 
Microsoft said during the session that DX12 games would be provided with a “significant performance boost” on Xbox One.

DirectX 12: First DX12 games to hit the market around holiday 2015, says Microsoft | VG247

Forza Motorsport 5 running on the Xbox One may look even better after the console gets DirectX 12.

http://games.yahoo.com/news/xbox-one-see-improved-performance-184529517.html

Forza 5 running at a rock solid 60 frames per second at 1080p...However it turns out that Forza 5 Demo was actually running on a Super Powered GTX Titan Black powered rig

DirectX 12: A Major Stride for Gaming | NVIDIA Blog
 
به نظر میرسه DX12 از بعضی ویژگیهای سخت افزاری Xbox one مثل قابلیتهایی که Move engine ـها ایجاد میکنن پشتیبانی میکنه:

98adc4-1395359035.jpg


ae5d19-1395358974.jpg


- - -ویرایش - - -

DieDie @
لطفا اگر زحمتی نیست کلا بگو چه خبر شده و قضیه چیه دقیقا؟! :d من هر میخونم سردر نمیارم چی به چیه :-s :d

قضیه رونمایی مایکروسافت از API (بخوام به زبون ساده بگم یه جور زبان برنامه نویسی برای کاربردهای گرافیکی) جدیدی هست که ساخته این API کاستی های نسل قبلی رو نداره و باعث میشه بین 20 تا 50 درصد کارایی سخت افزار افزایش پیدا کنه همین مسئله باعث میشه کارایی Xbox one ، PC ، Mobile phone و خلاصه هر سخت افزاری (اونهایی که سازگاری دارن) که از سیستم عاملهای مایکروسافت استفاده میکنن افزایش پیدا کنه.
 
احسنت به nvidia !

- - -ویرایش - - -

بهترین هدیه سال نورو مایکروسافت به pc بازا داد.شدیدا منتظر کارتای جدید معماری مکسول انویدیا هستم.
 
در دل PS4 دو نوع api جریان دارند ! :d یکی در حالت low level به نام GNM و دیگری در حالت high level به نام GNMX ! معماری اینها گفته شده خیلی شبیه به Open-Gl هست ! ولی قدرتی که دارن...
a low level API named GNM and a high level API named GNMX
________
jpg

مایکروسافت 3d mark (نرم افزار معروف برای بنچمارک PC ها) رو بر روی Dx 12 پورت کرده؛ همینطور که مشاهده می کنید ما شاهد بهبودی 50درصدی تمامی قسمت ها هستیم ! :d
واقعا اگر این Dx 12 بر روی PC عرضه بشه و به صورت وسیع جاگیر بشه، Pc گیمینگ کلا زیر و رو میشه ! :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or