ِDirectX 12 و Xbox One!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:
یکی از قابلیت های ورژن 12 لود تکسچر های سنگین با سرعت بالا هست که همین خودش یه انقلاب در بخش گرافیک بازی هاست

جایی نوشته همچین چیزیو؟

- - -ویرایش - - -


crytek یه برنامه طولانی تو gdc داره نمیدونی بعده معرفی dx12 هست یا قبلش؟ اگه بعدش باشه امکانش هست چیزای جدید نشون بده.
 
فکرکنم مایکروسافت اگه خواسته باشه از دایرکت ایکس12 به عنوان یه امتیاز دربرابر سونی استفاده کنه حتما روی عمده و یژگی متفاوت سخت افزاریش یعنی esram برنامه ریزی کرده یعنی این ورژن دایرکت ایکس جلوه های رواجرا می کنه که ارتباط مستقیمی با قابلیت رم بسیار پر سرعتی مثل esram داره
والا دایرکت ایکس 12 برای x1 فایده ای نداره (چون بار پردازشی بیشتری رو تحمیل میکنه)واگه بخوادجلوه های قویتری رو اجرا کنه باز هم مجبوره رزولوشنرو باز کمی پایینتر بیاره
مثلا به جای 1440x960 در رزولوشن 1300x768p مثلااجرا کنه
مگه این که این ورژن دایرکت ایکس یک ورژن بهینه شده باشه که با پردازش کمتر جلوه های بهتری رو ارائه کنه که در این صورت سونی هم میتونه از اون بهره بگیره
 
فکرکنم مایکروسافت اگه خواسته باشه از دایرکت ایکس12 به عنوان یه امتیاز دربرابر سونی استفاده کنه حتما روی عمده و یژگی متفاوت سخت افزاریش یعنی esram برنامه ریزی کرده یعنی این ورژن دایرکت ایکس جلوه های رواجرا می کنه که ارتباط مستقیمی با قابلیت رم بسیار پر سرعتی مثل esram داره
والا دایرکت ایکس 12 برای x1 فایده ای نداره (چون بار پردازشی بیشتری رو تحمیل میکنه)واگه بخوادجلوه های قویتری رو اجرا کنه باز هم مجبوره رزولوشنرو باز کمی پایینتر بیاره
مثلا به جای 1440x960 در رزولوشن 1300x768p مثلااجرا کنه
مگه این که این ورژن دایرکت ایکس یک ورژن بهینه شده باشه که با پردازش کمتر جلوه های بهتری رو ارائه کنه که در این صورت سونی هم میتونه از اون بهره بگیره

اصلا چرا دایرکت ایکس ساخته میشه؟ واسه اینکه از ویژگیهای سخت افزاری نسل جدید که تو نسل قبل نبوده پشتیبانی کنه.
هر دایرکت ایکسی که معرفی میشه اجازه استفاده از یه سری قابلیتای سخت افزاری جدیدو برای برنامه نویسا فراهم میکنه این شکلی نیست که اول دایرکت ایکس بسازن بعد بگن حالا بریم سخت افزارشو بسازیم.دایرکت ایکس با همکاری انویدیا و اینتل و ای ام دی ساخته میشه اونا میدونن تو آینده قراره چه قابلیتی به سخت افزارشون اضافه کنن اونارو به اطلاع مایکروسافت میرسونن مایکروسافتم بر اساس اون قابلیتا محیط برنامه نویسی دایرکتو به روز میکنه که مهمترین قسمتش دایرکت 3d هست.
الانم حتما پیشرفت بزرگی قراره رونمایی بشه که اسمشو گذاشتن دایرکت ایکس 12 وگرنه میذاشتن dx 11.3 بهترین پیشرفت بین دایرکتها به نظر من از dx 8 به dx 9 بود الانم ممکنه همچین پیشرفتی وجود داشته باشه.
 
در مورد معرفی DX12 الکی دلتون رو خوش نکنید که همراش بازی معرفی کنند. این Event برای سازنده هاست و قراره برای اونها معرفی بشه و احتمالا چند تا تکنیکال دمو هم نشون بدند.
احساس میکنم یه قابلیت خیلی خفن برای XB1 هم معرفی میکنن. اینکه XB1 بتونه با Device های سازگار دیگه دم دستش ارتباط برقرار کنه و برای کمک به GPU مقداری از بار پردازشی رو Offload کنه دقیقا مثل همون Cloud Computing ولی بصورت Local.
 
جایی نوشته همچین چیزیو؟

- - -ویرایش - - -



crytek یه برنامه طولانی تو gdc داره نمیدونی بعده معرفی dx12 هست یا قبلش؟ اگه بعدش باشه امکانش هست چیزای جدید نشون بده.

کرایتک تو GDC تقریبا هر روز برنامه داره:
Tuesday March 18, 11:15 – 11:40 at Room 3016, West Hall.
عنوان جلسه: User Responses to Narrative-Driven Game

Tuesday March 18, 17:00 – 17:50 at Room 2006, West Hall.
عنوان جلسه:Technical Artist Bootcamp: Ryse

Wednesday March 19, 11:00 – 12:00 at Room 2020, West Hall.
عنوان جلسه: Moving to the Next Generation: the Rendering Technology of Ryse

Thursday March 20, 16:00 – 17:00 at Room 2006, West Hall.
عنوان جلسه: Play the Cutscene: the Characters of Ryse

Friday March 21, 14:30 – 15:30 at Room 2010, West Hall.
عنوان جلسه: Agile Lessons from Ryse and Crysis 3
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or