ِDirectX 12 و Xbox One!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
d92670-1394381139.jpg


از نظر توانایی های گرافیکی اوضاع برای Xbox one بر وفق مراد نیست! چند ماه از عرضه این کنسول میگذره و بازیهای Xbox one از نظر گرافیک و فریم ریت و رزولوشن پشت سر PS4 قرار گرفته. ولی ما میدونیم که DX 12 به زودی روی این کنسول میاد و کاری که API انجام میده بیشتر از تاثیر گذاشتن روی فریم ریت و رزولوشن هست.
در واقع API نمیتونه مستقیما کاری برای بالا بردن رزولوشن انجام بده ولی کاری که انجام میده اینه که منابع بیشتری رو روی GPU با بهره گیری از شتاب دهنده های سخت افزاری آزاد میکنه.افکتهایی مثل Ray tracing ، SuperFog و افکتهای دیگه توسط این شتابدهنده ها اجرا خواهند شد و این به GPU فرصت میده تا رزولوشن و فریم ریت رو بهبود ببخشه.
این مسئله باعث میشه پورت بازیها از Xbox one به PC و برعکس راحت تر صورت بگیره اما بیشتر از هر چیز دیگه ای این مسئله نشون میده که GPU در Xbox one اون طور که در ابتدا گفته شده بود شباهتی به PS4 نداره و GPU این کنسول یک رادئون سری 7000 نیست.
به هر حال هرچه هست بدیهیه که از پتانسیل کامل Xbox one هنوز استفاده نشده . در حال حاضر مشکلات و محدودیتهایی در استفاده از eSRAM وجود داره ولی الان درک این موضوع آسونه که چرا مایکروسافت نگران نیست.نظر شما چیه؟

http://gamingbolt.com/dx12-may-allo...ender-ray-tracing-superfog-and-custom-effects
 
آخرین ویرایش:
Crysis 4!!!؟؟؟؟ :d
کلاً فکر میکنم مایکرو با کرایتک واسه این نسل برنامه خاصی دارن :d بنظرم احتمال اینکه یه Tech demo از CryEngineجدید، واسه نشون دادن ویژگی و پیشرفت های DX12 ببینیم بیشتر از اپیک یا 343 هست + اینکه کرایتک تو این زمینه ها خودش بارها و بارها ثابت کرده و معمولاً پیشگامم بوده :d

پ.ن: هنوز بازی که به اندازه Crysis 2 و 3 از ویژگی های Dx11 استفاده کرده باشه ندیدم.
 
من نمی دونم چطوری قراره سخت افزار این کنسول DirectX 12 رو پشتیبانی کنه،فعلن که تو همین 11 زاییده!!

یه سوال فنی، تو معرفی DX10 و DX11 بازی خاصی رو نشون دادن اصلا که ما هی داریم بازی لیست می کنیم؟ :دی

در زمان عرضه DX10 یک بازی مخصوص این ورژن عرضه شد که اونم Crysis بود که نماد قدرت DX10 هم بود در سال 2007 ، برای DX11 هم بازی به خصوصی مانند DX10 ساخته نشد ولی این بار Patch جدید Crysis 2 بود که باز از پیش گامان استفاده کننده از ویژگی های این تکنولوژی بود

در کل هر جا سخن از DX جدید است نام Crytek می درخشد:d
 
من نمی دونم چطوری قراره سخت افزار این کنسول DirectX 12 رو پشتیبانی کنه،فعلن که تو همین 11 زاییده!!



در زمان عرضه DX10 یک بازی مخصوص این ورژن عرضه شد که اونم Crysis بود که نماد قدرت DX10 هم بود در سال 2007 ، برای DX11 هم بازی به خصوصی مانند DX10 ساخته نشد ولی این بار Patch جدید Crysis 2 بود که باز از پیش گامان استفاده کننده از ویژگی های این تکنولوژی بود

در کل هر جا سخن از DX جدید است نام Crytek می درخشد:d

حرف خوبیه چون dx 11 طراحی نشده تا از شتاب دهنده های سخت افزاریش استفاده کنه الان x1 داره یک سری functions نرم افزاری اجرا میکنه در حالیکه روی سخت افزارش ff داره.

- - -ویرایش - - -

شایعه شده کارتای معماری maxwell انویدیا dx12 سازگار هستن.
 
تفاوت DX9 و DX11 کرایسیس 2 :
18476799283514153330.jpg

07296994761221537049.jpg

85429368149059963502.jpg

49560453905443706650.jpg
من نمی دونم چطوری قراره سخت افزار این کنسول DirectX 12 رو پشتیبانی کنه،فعلن که تو همین 11 زاییده!!
کرایتک اکثر تکنیک هایی که عکسش گذاشتم + یسری افکت هایی که به واسطه تسلیشن رو موج آب ایجاد کرده بود رو، در Ryse هم بکار برده اونم تو یه بازی لانچ تایتل
! حالا اینکه چطوری X1 زیر DX11 زاییده سوالی که فقط خودتون میتونید جوابش بدید!
 
کلاً فکر میکنم مایکرو با کرایتک واسه این نسل برنامه خاصی دارن :d بنظرم احتمال اینکه یه Tech demo از CryEngineجدید، واسه نشون دادن ویژگی و پیشرفت های DX12 ببینیم بیشتر از اپیک یا 343 هست + اینکه کرایتک تو این زمینه ها خودش بارها و بارها ثابت کرده و معمولاً پیشگامم بوده :d

پ.ن: هنوز بازی که به اندازه Crysis 2 و 3 از ویژگی های Dx11 استفاده کرده باشه ندیدم.
دیگه فکر نکنم کسی بتونه بهتر از خودش توانایی های محصول خودش را نشون بده :دی اینکه کرایتک تو کارهای تکنیکی فوق العادست شکی نیست ولی dx12 را خود مایکرو ساخته و در کنارش سخت افزار مخصوصش را هم ساخته یعنی کاملا کدهای مادر برای ساخت گرافیک لایق را در اختیار داره . اینه که منتظر 343 هستیم :دی
ولی خب میدونم تو اون پشتها مایکرو با کرایتک هم یه دستهایی داره بالاخره باداباد هرچی از هر دو طرف برسه ما خوشحال میشیم :دی ولی این اپیک که تا الان صداش در نیومده و چطور هست که رابطه بسیار صمیمانه نسل قبل را چشم پوشی کنیم خودش جای سوال داره ! من تعجب میکنم که مایکرو با توجه به این نسل نخواد دوباره با اپیک همکاری کنه ؟!
 
خودتونو گول نزنید dx10 با 11 چه فرق خاصی جز Tess داشت ؟ dx12 هم همینه. خدا نیستن بتونن جهان هستی با تمام افکت هاش ریل تایم واستون رندر کنن ، ماکرو این dx12. الم کرده تا ضعف سخت افزاری کنسولشو بپوشونه یا باید منتظر ی سیستم عامل جدید بود .
 
دیگه فکر نکنم کسی بتونه بهتر از خودش توانایی های محصول خودش را نشون بده :دی اینکه کرایتک تو کارهای تکنیکی فوق العادست شکی نیست ولی dx12 را خود مایکرو ساخته و در کنارش سخت افزار مخصوصش را هم ساخته یعنی کاملا کدهای مادر برای ساخت گرافیک لایق را در اختیار داره . اینه که منتظر 343 هستیم :دی
ولی خب میدونم تو اون پشتها مایکرو با کرایتک هم یه دستهایی داره بالاخره باداباد هرچی از هر دو طرف برسه ما خوشحال میشیم :دی ولی این اپیک که تا الان صداش در نیومده و چطور هست که رابطه بسیار صمیمانه نسل قبل را چشم پوشی کنیم خودش جای سوال داره ! من تعجب میکنم که مایکرو با توجه به این نسل نخواد دوباره با اپیک همکاری کنه ؟!
نکته ایی در نظر نگرفتی اینکه 343 یه استدیو FP هست ولی کرایتک یه استدیو TP ، شاید در عناوین این دو استدیو Dx12 و تاثیراتش رو ببینیم ولی بازی کرایتک میتونه یه عنوان مولتی پلتفرم باشه و مسلما تو یه بازی مولتی پلتفرم راحت تر میشه تفاوت ها و تاثیرات DX12 رو تشخیص داد فرضا تو یه عنوانی چون کرایسیس 4 ( کرایسیس بعدی).

گرچه این پیش بینی ها زمانی امکان تحققش هست که اولاً DX12 به واقع تاثیر گذار باشه و ثانیاً SDK هایی که بر پایه اش ساخته شدن تا یکی دو ماه آینده در دست سازنده ها قرار بگیره.
 
خودتونو گول نزنید dx10 با 11 چه فرق خاصی جز Tess داشت ؟ dx12 هم همینه. خدا نیستن بتونن جهان هستی با تمام افکت هاش ریل تایم واستون رندر کنن ، ماکرو این dx12. الم کرده تا ضعف سخت افزاری کنسولشو بپوشونه یا باید منتظر ی سیستم عامل جدید بود .

مطمئنی خودمونو داریم گول میزنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما وقتی تحقیق نمیکنی اطلاعاتت ضعیفه اومدی ماکروسافتو ترول کنی ؟؟ :d

جهت اطلاع یسری از ویژگی ها که ازش بی اطلاع هستی
بهبود موازی‌سازی بهبود دقت و پردازش عدد صحیح با استاندارد IEEE-754 پیوستگی محکم بین سایه‌زن‌ها و خط لوله‌های پردازش . بهبود سهولت در برنامه‌نویسی و استفاده موثر از حافظه سایه‌زن نسخه پنج
Independent Transparency . UAV
نمیدونم پشتیبانی از عملیات هسته‌‌ای Atomic Operation
Compute Dispatch

بازم بگم ؟؟؟ :d
اصلا میدونی این عکس با چه تکنیکی ساخته شده ؟ مطمئنا نمیدونی

37340374858590223479.jpg


بهش میگن Ray Tracing

فکر میکنی انویدیا اینتل ماکرو سافت میشینن دور هم قلیون چاق میکنن میگن خوب بیا حالا بریم سراغ dx12 .:))
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or