مسئول برنامه ریزی محصولات Xbox : آنالیز سخت افزاری بین کنسول ها بی معنی است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
ps4xboxone.jpg



مسئول برنامه ریزی محصولات Xbox آقای Albert Penello معتقد است که آنالیز سخت افزارها بی معنی است زیرا این بازی ها هستند که اهمیت دارد.
طی مصاحبه در OXM اشان گفته اند که تعداد بسیار کمی از گیمرها کنسول های نسل بعد را فقط به خاطر سخت افزار می خرند.هیچ دلیلی برای مقایسه XBOX ONE با PS4 وجود ندارد.
سخنان ایشان :
"مشکل این است که سونی رفته و تعداری آمار و عدد تهیه کرده است که از بعضی جهات بی معنی می باشد.زیرا دیگر مانند سال 1990 و تفاوت 16-bit و 32-bit نیست.حقیقت این است که آنها رفته اند و به سخت افزار خود می بالند و می گویند کار ما در بازار نیست (تک است) .اما افراد ما می گویند از هر نظر قطعات box در نظر گرفته شده تا عملکردی بهینه داشته باشد.من اصلا سعی میکنم چنین بحثی را نداشته باشم چون اهمیتی ندارم.box معرکه خواهد شد.گیمرها شگفت زده خواهند شد.همین بحث را نیز در نسل گذشته داشتیم و به کلی بی هدف و بی معنی می باشد زیرا باعث می شود مردم درباره چیزی که نمی دانند بحث کنند.آنها Nick Baker نیستند و من هم Mark Cerny نیستم پس چرا چنین مکالمه ای را داریم؟"
آقای Penello گفته اند که گیمرها کنسول را به خاطر بازی میخرند و این چیزی است که به آن اهمیت می دهند :
"بله من به صورت آنلاین این بازی اعداد را دنبال می کردم و قبلا هم چنین بحثی داشتیم.می خواهیم درباره HDMI 1.3 یا 1.4 صحبت کنیم؟اه ه ه آن را ول کنید اهمیت ندارد.Call of Duty جدید را دیده اید؟معرکه خواهد شد.پس ارزش بحث را ندارد"
نظر شما چیست؟

VG247
 
آخرین ویرایش:
طبق این خبر جدید مهندسان مایکروسافت تونستند راندمان xbox one رو در پهنای باند حافظه های اون به 192gb برسونند که از 176gb کنسول ps4 هم بالاتر هست ...

Bandwidth is at a premium in the Xbox One owing to the slower DDR3 memory employed in the console, which does not compare favourably to the 8GB unified pool of GDDR5 in the PlayStation 4. The 32MB of "embedded static RAM" within the Xbox One processor aims to make up the difference, and was previously thought to sustain a peak theoretical throughput of 102GB/s - useful, but still some way behind the 176GB/s found in PlayStation 4's RAM set-up. Now that close-to-final silicon is available, Microsoft has revised its own figures upwards significantly, telling developers that 192GB/s is now theoretically possible.

بحث تخصصیش رو رامین یا 8030 توضیح بدن بهتره ...
 
آخرین ویرایش:
طبق این خبر جدید مهندسان مایکروسافت تونستند راندمان xbox one رو در پهنای باند به 192gb برسونند که از 176gb کنسول ps4 هم بالاتر هست ...

Bandwidth is at a premium in the Xbox One owing to the slower DDR3 memory employed in the console, which does not compare favourably to the 8GB unified pool of GDDR5 in the PlayStation 4. The 32MB of "embedded static RAM" within the Xbox One processor aims to make up the difference, and was previously thought to sustain a peak theoretical throughput of 102GB/s - useful, but still some way behind the 176GB/s found in PlayStation 4's RAM set-up. Now that close-to-final silicon is available, Microsoft has revised its own figures upwards significantly, telling developers that 192GB/s is now theoretically possible.

بحث تخصصیش رو رامین یا 8030 توضیح بدن بهتره ...
داداش یه تاپیک جدا براش بزنی بهتر نیست؟
 
این جوری که شما میگی ضعیف آدم فکر میکنه وان یه 256 رم داره با یه کارت گرافیم 5200 و پردازنده 1.7 گیگا هرتز !
آخه چه ربطی داره !!!
دارم میگم تو طراحی سخت افزارش مشکل داره
سخت افزار ضعیف تر (به قول شما خیلی کم ) = مشکلات گرمایی کمتر
حداقلش اینه که دیگه از PS4 نباید بزرگتر در میومد ولی الان 2 برابرشه
حالا اوون شایعات پایین آوردن کلاک GPU به کنار...
--------------------------------------------
یکسری افراد ظاهراً شغلشون لایک
پست طرف بی ربط باشه نباشه لایک رو میزنن حالا در هر شرایطی :)
 
آخه چه ربطی داره !!!
دارم میگم تو طراحی سخت افزارش مشکل داره
سخت افزار ضعیف تر (به قول شما خیلی کم ) = مشکلات گرمایی کمتر
حداقلش اینه که دیگه از PS4 نباید بزرگتر در میومد ولی الان 2 برابرشه
حالا اوون شایعات پایین آوردن کلاک GPU به کنار...
--------------------------------------------
یکسری افراد ظاهراً شغلشون لایک
پست طرف بی ربط باشه نباشه لایک رو میزنن حالا در هر شرایطی :)
یشنهاد میکنم به پست های بالایی یکم توجه داشتی باشی !
تنها تفاوت تو میزان رم و پهنای بایند بود ... در حال حاضر دیگه اختلافی وجود نداره
کنسول بزرگتر هم مشکلی نداره ... مگه هرچی سایز کوچکتر باشه بهتره ؟
یکم از 360 بزرگتره خب مشکلش چیه ؟
 
جل الخالق !!! :دی
اعداد مهم نیستن ، پس اون 5 میلیارد ترانزیستور رو مسئولین سگا توی اولین رونمایی از کنسولشون گفته بودن و کلی باهاش حال کرده بودن ؟! :دی انقدر اون عدد جالب بود که ملت تا مدت ها سرگرم موشکافی و بررسی بودن که ببینن 5 میلیارد ترانزیستور شامل چی میشه و منظور چی هست ! (نمیدونم آخرش مشخص شد یا نه)
ای بابا همین الآن هم که یه عدد دیگه مشخص شد و Xbox One با 192gb پهنای باند از PS4 جلو زد ! :دی البته اعداد مهم نیستن !
==========
در مجموع من کاری به خبرها ، شایعات و حرف های DF که خبر از بهتر بودن سخت افزار PS4 میدن ندارم ! (حتی توی همین خبر آخر در مورد بهبود عملکرد Xbox One هم دوباره نوشته On paper, Sony retains a clear specs advantage) به نظرم رفتار خود مایکروسافت در مورد سخت افزار Xbox One یه جورایی داره نشون میده که از PS4 ضعیف تر هست. حالا کم و زیادش رو نمیدونم چقدره !
کلاً مایکروسافت این نسل شبیه سونی شده و هر روز داره عدد و رقم و مسائل جانبی ارائه میده. مثل 5 میلیارد ترانزیستور ، 10 برابر قوی تر از 360 ، با Cloud هم 40 برابر قوی تر ، 40 تا تغییر توی کنترلر کنسول ، 1 میلیارد هزینه بازی ها ، 15 تا بازی انحصاری ، نامزدی 11 تا از بازی های Xbox در E3 ، استفاده از Cloud توی کارهای ناسا (به یاد استفاده از Cell توی نمیدونم درمان سرطان و برنامه Seti @ Home و این چیزا ! :biggrin1:) و ... یعنی مایکروسافت از زمان معرفی Xbox One تا حالا کلی چیز مختلف گفته و هر چند روز یه بار یه سری اعداد و ارقام جدید ارائه میده ، ولی هنوز که هنوزه سخت افزارش رو به طور کامل معرفی نکرده. (اگه اشتباه نکرده باشم !)
به شخصه فکر میکنم اگه Xbox One قوی تر از PS4 بود ، توی همون کنفرانس E3 جوری این قضیه رو اعلام میکردن و روش مانور میدادن که حداقل یه کم از اون مشکلاتی که سر آنلاین 24 ساعته و بازی های دست دوم پیش اومد کم بشه ! :biggrin1: ولی چیز خاصی نگفتن و بعدش هم سخت افزار PS4 برای بار دوم و این بار کامل تر موشکافی شد و Xbox One هنوز نه. (توی همون مقاله : Xbox One specifics remain unconfirmed)
معمولاً و طبق تجربه های قبلی وقتی یه شرکتی یه چیزی مثل سخت افزار کنسول رو مخفی میکنه و به جاش روی چیزهای دیگه مانور میده ، نشون میده که در اون زمینه بهترین نیست. الآن هم فکر میکنم اگه Xbox One قوی تر از PS4 بود ، خیلی روی این قضیه مانور میدادن (مثل Cloud که از زمان معرفی کنسول تا الآن انقدر در موردش حرف زدن که کم کم از میزان صحبت های سونی در مورد Cell و Blu-Ray و ... توی نسل پیش داره جلو میزنه ! :biggrin1:) دیگه بگذریم از اون صحبت هایی که گفته بودن ما توی نسل بعد دنبال بهترین گرافیک ها نیستیم و این حرفا.
در مجموع بعیده اختلاف بین PS4 و Xbox One زیاد باشه و به نظر میرسه هر دو تقریباً در یک سطح هستن ، این اختلاف هم اون اوایل که هنوز بازیسازها با کنسول ها آشنا نیستن خودش رو نشون نمیده و باید یکی دو سال صبر کرد و نتیجه رو دید. ولی طبق شواهد فکر میکنم PS4 قدرتش بیشتر باشه. حالا اینکه چقدر ، باید صبر کرد و دید ! :biggrin1:
 
آخرین ویرایش:
یشنهاد میکنم به پست های بالایی یکم توجه داشتی باشی !
تنها تفاوت تو میزان رم و پهنای بایند بود ... در حال حاضر دیگه اختلافی وجود نداره
کنسول بزرگتر هم مشکلی نداره ... مگه هرچی سایز کوچکتر باشه بهتره ؟
یکم از 360 بزرگتره خب مشکلش چیه ؟
بیخیال داش سخت نگیر :)
ONE خیلی خفنه همه عالم میدونن
 
بله این واسه موقعی هست که بین دو کنسول تفاوت خیلی زیادی باشه، نه اینکه به قول کوجیما اختلافشون خیلی کم باشه :دی اگه تفاوت در حد PS4 و Wii U بود اون وقت حرفت رو قبول داشتم ولی الان به نظر نمیاد تفاوت خیلی خاصی با هم داشته باشن. هر چند بازم نسل قبل کنسولی که از همه ضعیف تر بود بیشتر فروخت، نسل قبل ترش کنسولی که یه مقدار از بقیه ضعیف تر بود بیشتر فروخت، پس قدرت سخت افزاری همیشه رو فروش تاثیرگذار نیست :دی

والا نسل قبل هم میگفتن تفاوت 2 کنسول خیلی کمه ... ولی بازی‌هایی مثل Uncharted و ٰThe Last of Us چیزای دیگه‌ای نشون دادن. چیزی که روی کاغده نشون بر یرتری محسوس PS4 داره. دیگه جایی که همه چیز مشخصه قرار نیست به حرف دیگران گوش بدیم :دی
از طرفی سونی به شدت از اشتباهاتش درس گرفته ... الان ما یک سونی درس گرفته و آماده به همراه کنسولی با سخت‌افزار بهتر داریم. و من هم بعید میدونم از نظر انحصاری کم بیاره. حلاصه اون موقع که میگفتن تفاوت محسوس نیست، تفاوت محسوس شد چه برسه به الان که تفاوت محسوس هست :دی اخلاف فروش PS3 و 360 هم اونقدر پایین هست که من فکر نمیکنم بشه حکم برتری رو به کسی داد. در ضمن فرض کن یک بازی مولتیپ لتفرم اومد ... تجربه توی کدومکنسول واست بهتره؟ قطعا PS4 ... این خودش یعنی عامل فروش :دی
به نظر من PS4 دیرتر از 360 از رقابت با 360 کنار خواهد رفت.
 
خب ! با سخنگوی مایکرو تو bc هم آشنا شدیم :bighug:
عزیز شما برو نظرسنجی های سایت های بزرگ رو ببین بعد بیا بگو کنفرانس سونی خواب آور بود. ضمن اینکه وقتی خود مایکرو میاد میگه برنده شدن تو E3 مهم نیست ، مهم اینه که تو دراز مدت موفق باشیم این معنی رو میده که کاملا برعکس اون چیزی که اعلام کرده بودن ( کشتن سونی :)) ) بازنده ای بیش نبودن.
ضمن اینکه 1 دلیل واسه من بیار که چرا باید سونی میومد و هرچی بازی داشت رو تو کنفرانسی که مشخص بود پیروز میدان هست رو میکرد که دست خودش رو واسه نمایشگاه های بعد خالی کنه؟
مایکرو وعده ی 15 تا انحصاری داده که همشون رو تو E3 نمایش گذاشت و عملا دیگه تا یک و نیم سال آینده چیزی نداره ولی سونی 20 تا انحصاری برای سال اول داره که 12 تاش new ip هست و از این 20 تا فقط 5 تاش رونمایی شده و کلی دست سونی واسه نمایشگاه های بعد باز هست پس بجای اینکه تحلیل های قشنگ قشنگ تحویل من بدید بشین یکم با خودت اول فکر کن بعد بیا کامنت بذار هرچند که دیگه از من بیش از این حوصله ی سر و کله زدن با فن های مایکرو رو ندارم.


سونی فقط چون که گفت بازی دستِ 2 ساپورت میکنم و آنلاین ام نمیخواد باشین کنفرانس رو جذاب تر کرد و گرنه اگه از تو تویچ نگاه میکردی کل ملت دادشون در اومده بود که پس بازیاش کو!؟
بعد در ضمن E3 راجع به بازیِ ... انتظار داشتی مایکرو بیاد اونوست چیکار کنه!؟

خواهشن اطلاعاتتم تکمیل کن بعد بیا بحث کن...15 تا بازی + انحصاریای زمانی چنتا DLC واسه لانچِ کنسولِ مایکرو ئه , میدونم الان پیش خودت فک کردی که تا آخر همین 15 تاس ذوق مرگ شدی :دی

شما یه قسمت خیلی خاص از کنفرانسُ بگو که آدمُ جذب کنه...اقلا آدم خوابش نگیره!
کنفارنس مایکرو هیچی اگه نداشت هر 2 دفعه سر رونمایی از کینکت باید دهنِ ملتُ از کف زمین جم میکردی , بازیاش و سیستمِ کلود و این چیزا اصن به کنار....

لگ و افت فریمِ Assassin ام که یادتون هس ایشالا!؟حالا یه بازی بود گرافیکش ماورایی بود لگ میگرفت اشکال نداشت , تو اساسین لگ داره بتلفیلدُ چطوری میخواد اجرا کنه :))
 
لگ و افت فریمِ Assassin ام که یادتون هس ایشالا!؟حالا یه بازی بود گرافیکش ماورایی بود لگ میگرفت اشکال نداشت , تو اساسین لگ داره بتلفیلدُ چطوری میخواد اجرا کنه :))
البته اون ربطی به سخت افزار PS4 نداشته ! :دی احتمالاً به مسائل Streaming و این چیزا مربوط بوده ، چون من کنفرانس رو که بعدش یه بار دیگه دیدم ، یکی دو جای دیگه هم سر بازی های دیگه از اون موارد به چشمم خورد.
Digital Foundry بعد از همون کنفرانس ، AC IV رو روی خود سخت افزار PS4 تجربه کرده بود و عیناً همون دمو رو بازی کرده بود. نوشته بودن که لگ و افت فریمی نداره و بازی توی 30fps خیلی نرم و روون اجرا میشه !

The unstable performance of the game's Sony conference appearance isn't in evidence during our private look at the game, and there's no frame-rate dips at all during its 10 minute stretch - while reports came from the showfloor of a 60fps multiplayer experience, this was clearly a silky-smooth 30fps presentation
 
سونی فقط چون که گفت بازی دستِ 2 ساپورت میکنم و آنلاین ام نمیخواد باشین کنفرانس رو جذاب تر کرد و گرنه اگه از تو تویچ نگاه میکردی کل ملت دادشون در اومده بود که پس بازیاش کو!؟
بعد در ضمن E3 راجع به بازیِ ... انتظار داشتی مایکرو بیاد اونوست چیکار کنه!؟

خواهشن اطلاعاتتم تکمیل کن بعد بیا بحث کن...15 تا بازی + انحصاریای زمانی چنتا DLC واسه لانچِ کنسولِ مایکرو ئه , میدونم الان پیش خودت فک کردی که تا آخر همین 15 تاس ذوق مرگ شدی :دی

شما یه قسمت خیلی خاص از کنفرانسُ بگو که آدمُ جذب کنه...اقلا آدم خوابش نگیره!
کنفارنس مایکرو هیچی اگه نداشت هر 2 دفعه سر رونمایی از کینکت باید دهنِ ملتُ از کف زمین جم میکردی , بازیاش و سیستمِ کلود و این چیزا اصن به کنار....

لگ و افت فریمِ Assassin ام که یادتون هس ایشالا!؟حالا یه بازی بود گرافیکش ماورایی بود لگ میگرفت اشکال نداشت , تو اساسین لگ داره بتلفیلدُ چطوری میخواد اجرا کنه :))

شرط هرچی بگی میبندم اصلا ندیدی کنفرانس سونی لایو بلاگ دیدی فکر کرددی همه چیزه کنفرانسو فهمیدی =))

برو تحقیق کن ببین سونی برای سال اول عرضه کنسول چند تا انحصاری داره بعد بیا الکی اینجا نظر بده باشه ؟؟ :))
 
THE LAST OF US
GOD OF WAR 3و عروج
UNCHARTED 3
KILLZONE
فرقشون اینجاها معلوم میشه .... نسل بعد هم بازی های مولتی شاید تا اخرش هم هیچ فرقی نداره ...چون صرفه ای نداره براشون برای کنسول قویتر ... پورت بهتری رو بسازن و هر دو تا کنسول یکسانه ... تو بازی های انحصاری این تفاوت معلوم میشه
یک طرفه به قاضی رفتن که کاری نداره بازی که بدون نمونه باشه که مقایسه نداره
 
در مجموع بعیده اختلاف بین PS4 و Xbox One زیاد باشه و به نظر میرسه هر دو تقریباً در یک سطح هستن

من مقاله های زیادی رو در این زمینه خوندم. اکثرا گفتن در مجموع سخت افزارها تفاوت چندانی ندارن اما تفاوتی که توی معماری کنسول هاست باعث میشه سازنده های روی PS4 راحت تر کار کنن. اصلا بعید نیست بخاطر رم بالای PS4 نسل حاضر سونی برای مایکروسافت تکرار بشه.

این مقوله اصلا ربطی به قدرت کنسول ها روی کاغذ نداره. نسل حاضر هم روی کاغذ PS3 قوی تر بود اما ساختار خاص معماریش باعث میشد در عمل بین بازی های مولتی پلتفرم ضعیف تر عمل کنه. سخت افرار برای منم مهم نیست، اصلا فکر نمیکنم برای کسی مهم باشه و بخاطر اینکه کدوم کنسول ترانزیستور بیشتری داره بره سمتی اما کیفیت بازی هایی که روی کنسول میاد در مقام مقایسه مهمه. اگه ضعف سخت افزاری X1 باعث بشه بازی های مولتی روش ضعیف تر باشن قطعا این مساله برای همه مهم خواهد بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or