مسئول برنامه ریزی محصولات Xbox : آنالیز سخت افزاری بین کنسول ها بی معنی است

A.R.A.$.H

کاربر سایت
ps4xboxone.jpg



مسئول برنامه ریزی محصولات Xbox آقای Albert Penello معتقد است که آنالیز سخت افزارها بی معنی است زیرا این بازی ها هستند که اهمیت دارد.
طی مصاحبه در OXM اشان گفته اند که تعداد بسیار کمی از گیمرها کنسول های نسل بعد را فقط به خاطر سخت افزار می خرند.هیچ دلیلی برای مقایسه XBOX ONE با PS4 وجود ندارد.
سخنان ایشان :
"مشکل این است که سونی رفته و تعداری آمار و عدد تهیه کرده است که از بعضی جهات بی معنی می باشد.زیرا دیگر مانند سال 1990 و تفاوت 16-bit و 32-bit نیست.حقیقت این است که آنها رفته اند و به سخت افزار خود می بالند و می گویند کار ما در بازار نیست (تک است) .اما افراد ما می گویند از هر نظر قطعات box در نظر گرفته شده تا عملکردی بهینه داشته باشد.من اصلا سعی میکنم چنین بحثی را نداشته باشم چون اهمیتی ندارم.box معرکه خواهد شد.گیمرها شگفت زده خواهند شد.همین بحث را نیز در نسل گذشته داشتیم و به کلی بی هدف و بی معنی می باشد زیرا باعث می شود مردم درباره چیزی که نمی دانند بحث کنند.آنها Nick Baker نیستند و من هم Mark Cerny نیستم پس چرا چنین مکالمه ای را داریم؟"
آقای Penello گفته اند که گیمرها کنسول را به خاطر بازی میخرند و این چیزی است که به آن اهمیت می دهند :
"بله من به صورت آنلاین این بازی اعداد را دنبال می کردم و قبلا هم چنین بحثی داشتیم.می خواهیم درباره HDMI 1.3 یا 1.4 صحبت کنیم؟اه ه ه آن را ول کنید اهمیت ندارد.Call of Duty جدید را دیده اید؟معرکه خواهد شد.پس ارزش بحث را ندارد"
نظر شما چیست؟

VG247
 
آخرین ویرایش:
سونی فقط چون که گفت بازی دستِ 2 ساپورت میکنم و آنلاین ام نمیخواد باشین کنفرانس رو جذاب تر کرد و گرنه اگه از تو تویچ نگاه میکردی کل ملت دادشون در اومده بود که پس بازیاش کو!؟
بعد در ضمن E3 راجع به بازیِ ... انتظار داشتی مایکرو بیاد اونوست چیکار کنه!؟

خواهشن اطلاعاتتم تکمیل کن بعد بیا بحث کن...15 تا بازی + انحصاریای زمانی چنتا DLC واسه لانچِ کنسولِ مایکرو ئه , میدونم الان پیش خودت فک کردی که تا آخر همین 15 تاس ذوق مرگ شدی :دی

شما یه قسمت خیلی خاص از کنفرانسُ بگو که آدمُ جذب کنه...اقلا آدم خوابش نگیره!
کنفارنس مایکرو هیچی اگه نداشت هر 2 دفعه سر رونمایی از کینکت باید دهنِ ملتُ از کف زمین جم میکردی , بازیاش و سیستمِ کلود و این چیزا اصن به کنار....

لگ و افت فریمِ Assassin ام که یادتون هس ایشالا!؟حالا یه بازی بود گرافیکش ماورایی بود لگ میگرفت اشکال نداشت , تو اساسین لگ داره بتلفیلدُ چطوری میخواد اجرا کنه :))

اتفاقا سونی خیلی هم خوب عمل کرد، درسته بازی انحصاری زیادی رو تو کنفرانس نشون ندادن اما با همون خبرها "که با ترول همراه بود" تونست جو مثبتی رو به سمت خودش بیاره و همه نگاهها به سمتش بره، سونی الان تو نمایشگاههای بعدی دستت باز تره تا بازیای انحصاری بیشتری رو معرفی کنه در حالی که مایکرو "طبق گفته های خودشون یعنی 15 انحصاری سال اول و ..." ممکنه فقط چند بازی جدید رو معرفی کنه و بیشتر به اطلاعات بیشتری از بازیای معرفی شدش که نمایش از گیمپلی نداشتن بپردازه "با اینکه مهمه و خیلیا از جمله خودم دوست داریم گیمپلیشون رو ببینیم اما هایپش از معرفی بازی جدید کمتره"

قبل اینکه ذوق مرگ بشی بتلفیلد هم تو کنفرانس مایکرو اولش که اصلا اجرا نمیشد "بیچاره Patrick Soderlund انقدر بهش استرس وارد شد توضیح دادنش نمیومد" و اینکه اصلا روی Xone اجرا نمیشد ...
 
طبق این خبر جدید مهندسان مایکروسافت تونستند راندمان xbox one رو در پهنای باند حافظه های اون به 192gb برسونند که از 176gb کنسول ps4 هم بالاتر هست ...

Bandwidth is at a premium in the Xbox One owing to the slower DDR3 memory employed in the console, which does not compare favourably to the 8GB unified pool of GDDR5 in the PlayStation 4. The 32MB of "embedded static RAM" within the Xbox One processor aims to make up the difference, and was previously thought to sustain a peak theoretical throughput of 102GB/s - useful, but still some way behind the 176GB/s found in PlayStation 4's RAM set-up. Now that close-to-final silicon is available, Microsoft has revised its own figures upwards significantly, telling developers that 192GB/s is now theoretically possible.

بحث تخصصیش رو رامین یا 8030 توضیح بدن بهتره ...

زیاد ذوق زدگی نداره این خبر البته. اول که گفتن این پهنای باند در تئوری میتونه 192 برسه که همیشه در عمل و استفاده کمتر هست. چه مال PS4 چه مال Xbone
اما مساله بعدی اینه که این پهنای باند فقط برای اون 32MB که ESRAM ـه قابل دسترسی ـه. یعنی اینکه اینکه بازیساز اگه میخواد از این پهنای باند استفاده کنه اول باید از توی RAM کدهایی رو که میخواد توی ESRAM بارگذاری کنه بعد انتقال بده به CPU. دوتا مشکل اینجا هست یکی overhead این انتقال، یکی هم حافظه کم ESRAM در قیاس با GDDR 5 کنسول PS4.

اما 176GB پهنای باند برای کل 7GB رم PS4 هست، بنابراین:

32MB @ 196GB
7GB @ 176GB

بقیه ـش رو دیگه خودتون حساب کنید. ضمن اینکه PS4 حافظه رمش unified pool ـه که هم GPU میتونه با latency پایین ازش استفاده کنه هم CPU با پهنای باند بالا...
 
بزرگترین اشتباه رو کرد که به طور رسمی قبلو کرد پلی 4 سخت افزار قوی تری داره من که دیگه نظرم رو خرید پلی 4 داره می ره بقیه شماهارو نمی دونم . یعنی سخت افزار قوی تر 100دلار ارزون تر! ماکرو معلوم نیست چیکار داره می کنه . :|
در مورد این قسمت صحبتشم که می گه " تعداد بسیار کمی از گیمرها کنسول های نسل بعد را فقط به خاطر سخت افزار می خرند " پس چرا کنسول جدید دادین اتفاقا همه از گرافیک این نسل خسته شدن که میخوان کنسول با سخت افزار بهتر بخرن ..
 
زیاد ذوق زدگی نداره این خبر البته. اول که گفتن این پهنای باند در تئوری میتونه 192 برسه که همیشه در عمل و استفاده کمتر هست. چه مال PS4 چه مال Xbone
اما مساله بعدی اینه که این پهنای باند فقط برای اون 32MB که ESRAM هم قابل دسترسی ـه. یعنی اینکه اینکه بازیساز اگه میخواد از این پهنای باند استفاده کنه اول باید از توی RAM کدهایی رو که میخواد توی ESRAM بارگذاری کنه بعد انتقال بده به CPU. دوتا مشکل اینجا هست یکی overhead این انتقال، یکی هم حافظه کم ESRAM در قیاس با GDDR 5 کنسول PS4.

اما 176GB پهنای باند برای کل 7GB رم PS4 هست، بنابراین:

32MB @ 196GB
7GB @ 176GB

بقیه ـش رو دیگه خودتون حساب کنید. ضمن اینکه PS4 حافظه رمش unified pool ـه که هم GPU میتونه با latency پایین ازش استفاده کنه هم CPU با پهنای باند بالا...
بله ... مهندیسن مایکرو هم 4 تا بی سواد اومدن این دروغ کذب رو ساختن و خبر ندارن تو بازیسنتر دستش ـون رو شده ...
 
بله ... مهندیسن مایکرو هم 4 تا بی سواد اومدن این دروغ کذب رو ساختن و خبر ندارن تو بازیسنتر دستش ـون رو شده ...

مهندسین مایکروسافت معجزه بلد نیستن. در این خصوص با حضرت موسی تماس بگیرید.
 
بله ... مهندیسن مایکرو هم 4 تا بی سواد اومدن این دروغ کذب رو ساختن و خبر ندارن تو بازیسنتر دستش ـون رو شده ...

چی میگی شما؟ اصلا خوندی من چی نوشتم؟ کسی نگفت مایکروسافت دروغ گفته، من فقط توضیح دادم این پهنای باند برای کدوم قسمته. اول بفهمید بحث از چه قراره بعد پا برهنه بپرید وسط!
 
با بقیه حرفاش کاری ندارم ولی یه حرف خیلی قشنگی تو صحبتهاش کرده:

زیرا باعث می شود مردم درباره چیزی که نمی دانند بحث کنند
************************************

eSRAM یه حافظه استاتیک هست که فوق العاده Latency پایینی داره این Latency پایین راندمان رو به شکل خارق العاده ای بالا میبره . مسئله Latency تو کارکرد GPU به حدی مسئله مهمی هست که حتی اون رو از سرعت اجرا هم مهمتر میدونن مثلا SiSoft که یکی از معروفترین و کاملترین برنامه های رو برای بنچمارک میسازه و خیلی PC Maker های مهم دنیا با افتخار نتیجه بنچمارکهای SiSoft رو روی محصولاتشون چاپ میکنن در مورد تاخیر در حافظه و تاثیرش در کارکرد GPU میگه:

The latency of the main memory directly influences the efficiency of the GPU, thus its performance: reducing wait time can be more important than increasing execution speed. Unfortunately, memory has huge latency (today, by a factor of 100 or more): A GPU waiting for 100 clocks for data would run at 1/100 efficiency, i.e. 1% of theoretical performance!

یعنی میگه GPU ای که برای 100 کلاک از داده ها معطل میمونه یک صدم یا یک درصد بهروه وری تئوریکالشو داره!!!

منبع:
SiSoftware Zone

منبعو بخونید اطلاعات خیلی جالبتریم داره.
 
چی میگی شما؟ اصلا خوندی من چی نوشتم؟ کسی نگفت مایکروسافت دروغ گفته، من فقط توضیح دادم این پهنای باند برای کدوم قسمته. اول بفهمید بحث از چه قراره بعد پا برهنه بپرید وسط!
اوکی ... پهنای باند احتمالا برای قسمت سفارش پیتزا به درد میخوره و تو گیم تاثیری نداره ... درضمن ربطی به شما نداره که من به بحثی وارد میشیم یا نه ... شما وظیفه ـت اینکه اینجا رو آروم کنی ولی اصلا دوست نداری این موضوع رو ... منم مشکل ندارم و اندازه درک فهم بقیه باهاشون رفتار میکنم ...
زمانی که آقا نوید اوضاع اینجا رو کنترل میکردن این جور چرت پرت ها دیده نمیشد ... از زمانی که ایشون به خاطر چند نفر بیخیال نظم دادن به اینجا شدن اینجا شده شبیه چاله میدون
اینم یه مدل از این پست هاست :

مهندسین مایکروسافت معجزه بلد نیستن. در این خصوص با حضرت موسی تماس بگیرید.
 
اوکی ... پهنای باند احتمالا برای قسمت سفارش پیتزا به درد میخوره و تو گیم تاثیری نداره ... درضمن ربطی به شما نداره که من به بحثی وارد میشیم یا نه ... شما وظیفه ـت اینکه اینجا رو آروم کنی ولی اصلا دوست نداری این موضوع رو ... منم مشکل ندارم و اندازه درک فهم بقیه باهاشون رفتار میکنم ...
زمانی که آقا نوید اوضاع اینجا رو کنترل میکردن این جور چرت پرت ها دیده نمیشد ... از زمانی که ایشون به خاطر چند نفر بیخیال نظم دادن به اینجا شدن اینجا شده شبیه چاله میدون
اینم یه مدل از این پست هاست :

جدا 23 سالته ؟؟؟؟؟ :)
 
زیاد ذوق زدگی نداره این خبر البته. اول که گفتن این پهنای باند در تئوری میتونه 192 برسه که همیشه در عمل و استفاده کمتر هست. چه مال PS4 چه مال Xbone
اما مساله بعدی اینه که این پهنای باند فقط برای اون 32MB که ESRAM ـه قابل دسترسی ـه. یعنی اینکه اینکه بازیساز اگه میخواد از این پهنای باند استفاده کنه اول باید از توی RAM کدهایی رو که میخواد توی ESRAM بارگذاری کنه بعد انتقال بده به CPU. دوتا مشکل اینجا هست یکی overhead این انتقال، یکی هم حافظه کم ESRAM در قیاس با GDDR 5 کنسول PS4.

اما 176GB پهنای باند برای کل 7GB رم PS4 هست، بنابراین:

32MB @ 196GB
7GB @ 176GB

بقیه ـش رو دیگه خودتون حساب کنید. ضمن اینکه PS4 حافظه رمش unified pool ـه که هم GPU میتونه با latency پایین ازش استفاده کنه هم CPU با پهنای باند بالا...
کشته مرده نتیجه گیریتم من:bighug:
 
اوکی ... پهنای باند احتمالا برای قسمت سفارش پیتزا به درد میخوره و تو گیم تاثیری نداره ... درضمن ربطی به شما نداره که من به بحثی وارد میشیم یا نه ... شما وظیفه ـت اینکه اینجا رو آروم کنی ولی اصلا دوست نداری این موضوع رو ... منم مشکل ندارم و اندازه درک فهم بقیه باهاشون رفتار میکنم ...
زمانی که آقا نوید اوضاع اینجا رو کنترل میکردن این جور چرت پرت ها دیده نمیشد ... از زمانی که ایشون به خاطر چند نفر بیخیال نظم دادن به اینجا شدن اینجا شده شبیه چاله میدون
اینم یه مدل از این پست هاست :
خب عوض اینکه اینجوری جبهه بگیری و حق رو بدی به خودت ، میرفتی این لینک رو خودت مطالعه میکردی که فکر نکنی کیوان داره از خودش همینجوری تحلیل میکنه
Xbox One memory performance improved for production console • News • Eurogamer.net
Microsoft has revised its own figures upwards significantly, telling developers that 192GB/s is now theoretically possible.
Theoretical peak performance is one thing, but in real-life scenarios it's believed that 133GB/s throughput has been achieved with alpha transparency blending operations (FP16 x4).
But in a world where Killzone: Shadow Fall is utilising 800MB for render targets alone, how difficult will it be for developers to work with just 32MB of fast memory for similar functions?

کشته مرده نتیجه گیریتم من:bighug:

کسی اینجا وظیفه نداره بره مقاله واستون ترجمه کنه. اگه یه زحمت کوچک میکشیدید و یه سر به لینک خبر میزدید میدید همه ی چیزهایی که کیوان گفت تو خود متن خبر هست. پس لطفا بجای خوشمزگی ، اول یکم یاد بگیرید چطوری تو بحث شرکت کنید.
 
Al!reza

یکم به اعصابت مسلط باش

تا جایی که من از حرفش برداشت کردم اصلا نگفت مهندسین مایکرو چیزی حالیشون نیست یا اون رم به درد سفارش پیتزا میخوره، داره میگه اون 196 گیگ فقط برای اون ESRAM در دسترسه و بازیساز میتونه برنامه ریزی کنه اون قسمتهایی که نیاز به سرعت بیشتر دارن با اون رم و بقیه با رم اصلی که هنوز همون مقدار پهنای باند رو دارن انجام بشه اما برای سونی همه اون 7 گیگ که در اختیار سازنده هست میتونه پهنای باند 176 گیگ رو داشته باشه و نیازی به برنامه ریزی جدا نیست

در مورد درست یا غلط بودنش هم چون تخصصی ندارم نمیتونم چیزی بگم و دوستان با اطلاع تر میتونن نظر بدن

حالا اگه من هم بد یا اشتباه برداشت کردم که عذر میخوام از اون دوستمون ...

پ.ن: کلا وقتی آدم تو یه بحث تخصصی اطلاعاتی نداره بهتره وارد نشه "همونطور که خیلیا تو بحث های سخت افزاری که وارد جزئیات میشن به علت نداشتن اطلاعات وارد نمیشن"
 
یکم به اعصابت مسلط باش
به اعصابم مسلط نبودم اینجا پستی نمیگزاشتم ... ناظم انجمن با این ادبیات تحریک آمیز وقتی پست میده نباید از من یوزر انتظار داشته باشی با وچود این توهین ها اعصابم رو کنترل کنم
خب درست ... الان این همه بحث سر چیه ؟ سر اینکه کنسول جدید مایکروسافت یه تیکه آشغاله ؟ خب باشه ما هم همون روز قبول کردیم ... هرکسی آزاده از هرچیزی دفاع کنه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or