مایکروسافت افزایش سرعت CPU در Xbox one رو رسما تایید کرد!

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
16824922073289592638.png


یوسف مهدی مدیر بازاریابی Xbox در کنفرانس Citi Global Technology گفت مایکروسافت در حاضر در فاز تولید انبوه Xbox one هست و برنامه لانچ این کنسول برای ماه نوامبر 2013 در نظر گرفته شده.
او اضافه کردمایکروسافت یک تقویت تکنیکی دیگر در Xbox one ایجاد کرده و اون تغییر فرکانس کارکرد CPU از 1.6 گیگاهرتز به 1.75 گیگاهرتز هست این در حالیست که مایکروسافت یک ماه پیش تغییری هم در فرکانس کارکرد GPU این کنسول ایجاد کرده بود و فرکانس اون رو از 800 مگاهرتز به 853 مگاهرتز رسونده بود..

Xbox One now in full production with improved CPU performance - GeekWire
 
8.032 > 8 ;;) :دی

اوه پس شما برای One بازی هم ساختی:thinking:
کی میاد حالا؟:-/
من ايشون رو نميدونم بازي سازن يا نه ...اما خود سرني راجب انتخاباش اين جوري ميگه
"ما نمیخواستیم که برای سازنده ها معماهایی به وجود بیاریم که اونها مجبور به حل کردنش برای توسعه و ساخت بازیهاشون بشن برای همین ما به فلسفه ساخت حافظه یکپارچه وفادار موندیم"! [چون] " بزرگترین فید بکی که از اونها گرفته بودیم این بود که اونها خواستار حافظه یکپارچه هستن"
البته ميدونم كه تخصص شما از سرني بالا تره
از قديم ميگفتن تا اقا بابك هست، مارك سرني باطله:d
جوابشو تو لینک امضام تو مصاحبش با سایت Gamasutra داده.ولی شما ظاهرا زیاد علاقه به مطالعه نداری!


http://forum.bazicenter.com/thread78207/






منم تو یه پست تو اینجا دربارش توضیح دادم اگه بازم قانع نشدی میتونی به سونی ایمیل بزنی دربارش سوال کنی سونی شرکت بزرگیه روابط عمومی قوی ای داره حتما جوابتو میده.
فقط یه مسئله جالب اینه که احتمالا سرنی موقعی که داشته این کنفرانسو برگزار میکرده هنوز خبر نداشته مایکروسافت داره از eSRAM به جای eDRAM استفاده میکنه که فوق العاده سریعترم هست وگرنه تو اون کنفرانس به جای Small از کلمه Super small استفاده میکرد!
صرف نظر از ESRAM يا eDRAM و اين كه كدوم سريع تر مهم نتيجه اي بود كه مارك سرني ميتونست بگيره روي كاغذ با قرار دادن همون eDRAM ميتونست پهنا بأندي خيلي بيشتر از ps4 به دست بياره حدود 6 برابر و همچنين خيلي بيشتر از ESRAM xone كه اگر جمع بزنيد ميشه 272 GB/s ولي خب اين كار نكرده و حافظه ي يك پارچه رو انتخاب كرده.
ضمنا شايعه وجود ESRAM در one از پارسال بود تومقاله هاي df كه پارسال (حدود 9ماه پيش )منتشر شدن موجود و قطعا مارك سرني ازش مطلع بوده.
 
آخرین ویرایش:
خب منم میگم نکته جالبی رو یاد گرفتیم ... دیگه مدرک نمیخواد که .

فقط چرا اینجا مارک سرنی بر علیه خودش تبلیغ کرده ؟! یعنی اومده خودش با زبون خودش این موضوع رو مطرح کرده که بگه ما از تکنولوژی ضعیفتره استفاده کردیم ؟! عجب احمقیه ... :-j معمولا وقتی همچین موضوعی اتفاق میفته یارو اصلا راجع بهش حرف نمیزنه !



جوابشو تو لینک امضام تو مصاحبش با سایت Gamasutra داده.ولی شما ظاهرا زیاد علاقه به مطالعه نداری!

http://forum.bazicenter.com/thread78207/

سرنی:
"یکی از کارهایی که ما میتونستیم انجام بدیم این بود که گذرگاه رو به 128 بیت تقلیل بدیم که باعث میشد پهنای باند به 88 گیگ بر ثانیه برسه و اونوقت با قرار دادن یک eDRAM عملکرد بالا رو دوباره به اون برگردونیم"

در حالیکه این راه حل در ابتدا و با توجه به سهولت ساخت اون به نظر تیم طراح رسیده بود ولی به دلیل پیچیدگیهایی که برای سازنده ها ایجاد میکرد اون رو رها کردن.

سرنی:

"ما نمیخواستیم که برای سازنده ها معماهایی به وجود بیاریم که اونها مجبور به حل کردنش برای توسعه و ساخت بازیهاشون بشن برای همین ما به فلسفه ساخت حافظه یکپارچه وفادار موندیم"! [چون] " بزرگترین فید بکی که از اونها گرفته بودیم این بود که اونها خواستار حافظه یکپارچه هستن"

"من فکر میکنم شما قدر دانی خواهید کرد از اینکه چقدر تعهد ما به داشتن معماری بازیساز پسند زیاد بوده در پرتو این حقیقت که ما میتونستیم سخت افزاری با یک ترابایت [ 1000 گیگابایت] پهنای باند به کمک یک حافظه داخلی کوچیک بسازیم ولی اون استراتژی رو اتخاذ نکردیم و من فکر میکنم این مسئله طرز تفکر مارو به وضوح نشون میده"

منم تو یه پست تو اینجا دربارش توضیح دادم اگه بازم قانع نشدی میتونی به سونی ایمیل بزنی دربارش سوال کنی سونی شرکت بزرگیه روابط عمومی قوی ای داره حتما جوابتو میده.
فقط یه مسئله جالب اینه که احتمالا سرنی موقعی که داشته این کنفرانسو برگزار میکرده هنوز خبر نداشته مایکروسافت داره از eSRAM به جای eDRAM استفاده میکنه که فوق العاده سریعترم هست وگرنه تو اون کنفرانس به جای Small از کلمه Super small استفاده میکرد!
 
آخرین ویرایش:
مارک سرنی نظرش درباره es ram چیه؟
ماکر سرنی میگه در نهایت 178gb/s بدون واسطه مهمتر از 88gb/s +1000gb edram هستش..چون برنامه نویس میتونه توانش رو صرف بهبود تصاویر وشیوه های جدید رو تراشه گرافکی کنه بجای اینکه فکرش مشغول محدودیت 32mb بکنه و این خودش رو در یکی دو سال دیگه نشون میده
چرا مارک سرنی این حرف رو میزنه؟
علاوه بر ساده شدن بنامه نویسی فکر کنم دلیل دیگه ای هم داره..
حدس میزنم حد اکثر توان استفاده از پهنای برای کارتهای گرافیکی ps4 و xbox one حدود 100 گیگبایت بر ثانیه با روش پردازشی فعلی هست....ولی در اینده ممکنه با بهینه سازی این کارته و درایورهایی که سونی و ماکرو بیرون میدن قدرت دسترسی این کارتها افزایش پیدا کنه و با سرعت بیشر و راحلهای بهتری بتونن محاصبات رو انجام بدن و به پهنای باند بیشتری احتیاج پیدا کنند ...همین جا هم پیچدگهایی علاوه برا esram ایجاد میشه و خود بهبود کارت گرافیک رو با مشکل مواجه میکنه

یه چیز جالب که
ظاهرا پلی استیشن4 spu یا همون واحدهای پردازش گرافیکی درون چیپ سل رو به ارث برده ..حالا اینکه چند تا از این spu ها درون ps4 قرار دارند خدا میدونه ؟منتها مدیریت اونها به gpu واگذار شده نه cpu و طبق گفته مارک سرنی سازنده ها میتونند از اون در اینده استفاده کنند درست مثل ps3 در واقع بخشی از gpu ps4 به صورت spu درون cell عمل میکنه
We’re trying to replicate the SPU Runtime System (SPURS) of the PS3 by heavily customizing the cache and bus,” he said. ”SPURS is designed to virtualize and independently manage SPU resources.
For the PS4 hardware, the GPU can also be used in an analogous manner as x86-64 to use resources at various levels.

“This idea has 8 pipes and each pipe(?) has 8 computation queues. Each queue can execute things such as physics computation middle ware, and other proprietorially designed workflows. This, while simultaneously handling graphics processing.”

He also mentioned that developers probably won’t be using this functionality early on in the PS4′s lifecycle but later on this could become an extremely important function.
 
آخرین ویرایش:
پس سونی تکنولوژی برتر رو فدای راحتی سازنده ها کرده؟عجب آدم های خیِّری هستند:d
این ها اومدن تو PS3 برعکس این حرکت رو بزنن مثل بنز چوبش رو خوردن
حالا چه اشکالی داره آدم از اشتباهاتش درس بگیره ؟! :دی
 
پس سونی تکنولوژی برتر رو فدای راحتی سازنده ها کرده؟عجب آدم های خیِّری هستند:d
همون Cell که الان دوستان جبهه ی حق تف و لعنتش میکنن و ازش به عنوان " ضعف سخت افزاری " PS3 یاد میکنن اون زمان تکنولوژی برتر بود :دی چطور اون موقع که تکنولوژی برتر رو فداری راحتی سازنده ها نکرد بد بود، حالا هم که فدا کرده همچنان بَده؟ :دی چجوریاست؟ :دی
 
این معماری unified gddr DRAM + eDRAM خیلی آشناست:d قبلا" جایی استفاده شده؟:-/
این ها اومدن تو PS3 برعکس این حرکت رو بزنن مثل بنز چوبش رو خوردن
حالا چه اشکالی داره آدم از اشتباهاتش درس بگیره ؟! :دی
کدوم چوب؟:d
کیفیت پایین بازی های مولتی بخاطر پورت بودنشونه و از روی اونها نمیشه قضاوت کرد (:d) کیفیت انحصاری ها هم که هرسال دارن بهترین گرافیک میشن:d
اشتباه این بود که CELL فدای راحتی سازنده ها میشد;;).
همون Cell که الان دوستان جبهه ی حق تف و لعنتش میکنن و ازش به عنوان " ضعف سخت افزاری " PS3 یاد میکنن اون زمان تکنولوژی برتر بود
biggrin1.gif
چطور اون موقع که تکنولوژی برتر رو فداری راحتی سازنده ها نکرد بد بود، حالا هم که فدا کرده همچنان بَده؟
biggrin1.gif
چجوریاست؟
biggrin1.gif
ر.ک به جمله های آشنای بالا:d
 
نیما دیگه ؟ جوابت را گرفتی ؟ یا میخوای حرفهای سونی را هم رد کنی ؟ ;;)

آره .... سونی 1000 گیگ رو ول کرده به 176 رضایت داده چون توانش رو نداشته .... خب اگه اون تکنولوژی بهتر بود که سرنی نمیومد با فتخار بگه ما ازش استفاده نکردیم !
 
صرف استفاده نشدن در جاهاي ديگه ميشه تكنولوژي برتر ؟؟!!

نه نمیشه تکنولوژی برتر ولی نمیشه دربارش اینجوریم نظر داد:

الان ESRAM + ddr3 تكنولوژي برتر؟؟!!really?!

- - -ویرایش - - -

آره .... سونی 1000 گیگ رو ول کرده به 176 رضایت داده چون توانش رو نداشته .... خب اگه اون تکنولوژی بهتر بود که سرنی نمیومد با فتخار بگه ما ازش استفاده نکردیم !

یعنی منطق شما اینه که هرچی سونی بگه درسته!؟
عجب منطقی! خوبه حداقل روشن اعلام موضع میکنین! :d
 
آره .... سونی 1000 گیگ رو ول کرده به 176 رضایت داده چون توانش رو نداشته .... خب اگه اون تکنولوژی بهتر بود که سرنی نمیومد با فتخار بگه ما ازش استفاده نکردیم !
OK ! پس مایکروسافت اونقدر الاغ تشریف داشته نمیدونسته GDDR5 یه تکنولوژی 5 سال پیش وجود داره و میتونه ازش استفاده کنه و اومده کلی خرج کرده از جیب مبارکش تا ESRAM را ارتقاء بده . بابا عجب منطقی پشت این بحث وجود داره من یکی واقعا اگاه شدم :bighug:یعنی چیزی که سونی از 5 سال پیش میدونه مایکرو نمیدونه ؟ و مایکرو ترجیح داده بیاد طرف یه تکنولوژی ارتقاء یافته جدیدتر تا تو اینده به اشتباهش پی ببره ؟! و سونی براش درس زندگی یاد بده :bighug:
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or