صحبتهای Crytek در مورد جزئیات گرافیک Ryse.

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
59347712304286902021.jpg


Cevat Yerli توضیح داد که چگونه اونها در حال استفاده از قدرت Xbox one و Cry engine برای نمایش یک بازی خیره کننده در Ryse پسر روم هستن.
یرلی نشون داد که چطوری بازی از نور پردازی کاملا ریل تایم پشتیبانی میکنه و Cry Engine از همون غالب و فرمتی که فیلمهای سینمایی جلوه های ویژه رو اجرا میکنن پشتیبانی خواهد کرد ، به این معنی که توسعه دهنده های بازی به راحتی میتونن داشته هاشون رو به انجین بازی وارد کنن کاراکتر مدلها در Ryse داری 680 نقطه انعطاف هستن که فقط 180 تای اونها بر روی صورت کاراکترها هست .
بازی از یک نوع نورپردازی نرم بر روی چهره که اساسا شبیه نور پردازی پرتره (تصویر برداری از چهره ) هست به همراه روشنایی مبتنی بر جسم و سایه پشتیبانی میکنه.
Ryse در حال حاضر خیره کننده به نظر میرسه و همه صحنه های سینمایی داخل بازی به صورت ریل تایم توسعه داده شدن و هیچ مدل اختصاصی برای اونها نیاز نیست.تمام صحنه های سینمایی داخل بازی در یک استودیوی موشن کپچر توسط Imaginarium و در خلال 4 هفته فیلمبرداری شدن.اونها از یک کارگردان انیمیشن و بدل کار حرفه ای مرد در استودیوی شاهکار ضبط حرکاتشون استفاده کردن.
همچنین یرلی نشون داد که Ryse به صورت ریل تایم چیزی رو نمایش میده که سه سال پیش برای ساختن یک CGI با اون کیفیت ساعتها برای رندر تنها یک فریم اون زمان نیاز بود!
اونها همچنین مشغول استفاده از سطح پیشرفته ای از تکنیکهایی هستن که جزئیات رو از کاراکترهایی که از دوربین دور میشن کاهش میده.او همچنین به ستایش از قدرت Xbox one پرداخت و گفت ترکیب قدرت Cryengine و Xbox one به اونها این اجازه رو داده که شیوه های فیلم سازی رو به صورت ریل تایم در Ryse به کار بگیرن.

منبع:
http://gamingbolt.com/crytek-details-ryse-graphics-full-real-time-lighting-advanced-level-of-details-praises-xbox-one


02509904203701129623.jpg

 
آخرین ویرایش:
شما داری میگی که که مایکرو APU رو Customise کرده پس دیگه ساخت AMD نیست خوب تا اینجا قبول اما طبق متنی که از خودت کوت کردم سونی هم اینکارو کرده اما AMD میاد میگه APU ی PS4 قویترین هست که تا به حال ساختیم چجوریه که اینو دیگه سونی نساخته؟ من یکم گیج شدم خوب این PARADOX (سعی کردم املاش درست باشه) رو شما چطور توضیح میدی؟

مایکروسافت فقط کاستوم نکرده SoC رو خودش ساخته یعنی امتیازطراحی روی سیلیکون رو خریده و هر تغییری دوست داشته روش اعمال کرده و یا حتی با یک تکنولوژی دیگه از یه سازنده دیگه که شاید اصلا AMD دوست نداشته باشه باهاش شراکت کنه ترکیبش کرده جواب شما تو پست این دوستمون هست:

Tommy Fisher@
So just for a bit of clarity in the last generation of consoles Microsoft and Nintendo were using our technology and we received licensing royalties from that. In this generation of consoles Nintendo is still licensing our technology, Microsoft has switched from a licensing model to a silicon model and Sony is new revenue for us.
SoCـه XB1 ساخت خود مایکروسافت هست و تولید چیپ هم با خودشه.
Silicon Model میدونی چیه اصن؟ حداقل قبلش یکم تحقیق میکردی یه چیزیم یاد میگرفتی حداقل...
:-j

http://mygaming.co.za/news/hardware/58286-amd-turns-from-pc-to-lucrative-console-market.html

ولی APU تو PS4 توسط خود AMD ساخته شده ولی 100% طبق سفارش سونی و با همکاری سونی تغییراتی هم روش اعمال شده.

- - -ویرایش - - -

شما دقیقا مصداق کسی هستید که خودشو به خواب زده.
در این خواب جاهلیت بمون.
آوووو !!!
 
آخرین ویرایش:
خب این با حرف قبلیت که این باشه خیلی فرق داره
----
خب خودت هم مطمئن نیستی که داره انحصاری میسازه پس تا معرفی اون بازی و مشخص شدن پلتفورمش نباید مثالش بزنی

توضیح در مورد هنر برنامه نویسی دادم یک پستها رو با دقت بخون
 
DieDie@

مگه غیر از اینه که CPU در Xone بر اساس معماری جگواره مگه غیر از اینه که gpu هم بر اساس Sea Island ساخته شده مگه غیر از اینه که مال PS4 هم دقیقا همینه خوب هر دو شرکت اومدن براساس نیاز خودشون کاستومایز کردن سوال من همچنان پابرجاست چجوریه که مال سونی رو AMD ساخته مال مایکرو رو نه حالا امتیاز رو هم که خریده باشه در هر صورت در کل قضیه فرقی ایجاد نمیشه
 
چه حرفهای می زنی..؟ با صحبت یک مجله که نمیشه نتیجه گرفت شاید اون مجله پول گرفته
من نمی گم TO گرافیکش ضعیف هست ولی ما فعلا داریم روی بازیهای لانچ حرف میزنیم که کلی ویدئو گیم پلی ازشون اومده و معلوم هست در چه حدی هستن
بعد شما از مجا می دونید شاید بازی های 343 و Epic Game که هنوز هیچ چیزش مشخص نیست گرافیکی بهتری داشته باشن

هر جور به این پست شما نگاه میکنم، کلمه ی لانچی توش نمیبینم! اگه بحث شما سره لانچه، QB چی میگه این وسط؟ این بحث پول گرفتنم تمومش کنید تورو خدا!

بازی های رو مثل Ryse و QB خلق کنن که از لحاظ گرافیکی با هیچ کدوم از بازی های که تا حالا برای کنسولهای نسل بعد معرفی شده قابل مقایسه نیست
 
DieDie@

مگه غیر از اینه که CPU در Xone بر اساس معماری جگواره مگه غیر از اینه که gpu هم بر اساس Sea Island ساخته شده مگه غیر از اینه که مال PS4 هم دقیقا همینه خوب هر دو شرکت اومدن براساس نیاز خودشون کاستومایز کردن سوال من همچنان پابرجاست چجوریه که مال سونی رو AMD ساخته مال مایکرو رو نه حالا امتیاز رو هم که خریده باشه در هر صورت در کل قضیه فرقی ایجاد نمیشه
آخرین پستمه در این مورد.

الان مایکروسافت اومده امتیاز R&D و اعمال تغییر روی طراحی سیلیکون هسته های جاگوآر و GCN رو خریده رفته با هر چی که خودش دوست داشته ترکیبش کرده و یا هر تغییری خودش دوست داشته روش اعمال کرده به قول خودش یه تکنولوژی جدید خلق کرده که اساسش جاگوار و هسته های گرافیکی GCN بوده ولی در همه ابعاد کم و زیاد تغییر کرده علاوه بر اون با eSRAM ترکیبش کرده... پردازنده صدای ساخت خودش رو روی یه سیلیکون باهاش یکپارچه کرده... مموری کنترلرهاشو تغییر داده یا 50 تا میکرو کنترلر که میگن ساخت تنسیلیکا هست رو باهاش ترکیب کرده خلاصه طبق نظر خودش درست یا غلط هر تغییری دوست داشته روش اعمال کرده و یه IP جدید برای خودش درست کرده.خلاصه نظرش این بوده که راهش از راهی که AMD میخواد بره متفاوته.
بعضی از دلیلهاشم تو اون پست از زبون تودهولمدال نقل و قول کردم متاسفانه شما مثل اینکه پستهارو کامل نمیخونی!

In the consumer space, to control your destiny, you can't just rely on commodity components. You have to be able to make your own silicon. It helps with performance; it helps with the cost; it helps make your product smaller; it helps you create your own IP (always a good thing). I'll argue you're a lot more flexible -- you're not relying on somebody else's schedule; you make your own. So we're obviously heading that way. The stuff we've done over the last 13, 14 years is one example of that within Microsoft. And you're gonna see more and more of that, is my guess, as you go forward

Microsoft Xbox One to be powered by ginormous system-on-chip • The Register

خلاصه گفته اگه سیلیکون رو خودتون بسازین این مسئله باعث میشه کمک کنه کارایی بالاتر باشه.قیمت کمتر باشه.محصولاتتون کوچیکتر باشن.IP خودتون رو خلق کنید.انعطاف پذیر باشین.مستقل از زمان بندی دیگران باشین.شما هر چیزی خودتون دوست دارین میسازین.

این نظر مایکروسافت بوده برای خریدن امتیاز سیلیکون از AMD حالا تغییراتی که داده بهتره یا بدتره به نفعشونه یا به ضررشونه رو خودشون میدونن و زمان ثابت میکنه.
 
کسایی که اطلاعات و درک درستی از موضوع ندارن بهتره وارد بحث نشن و بهتره قبلش تحقیق کنن.
در مورد این که سونی و مایکروسافت جفتشون از هسته های جگوار و GCN Core ـه AMD استفاده کردن یه موضوعی رو بگم تا فرقشون رو متوجه بشین.
سونی اومده از APU ساخت AMD استفاده کرده و تکنولوژی AMD رو لایسنس کرده و اونو به دلخواه خودش بصورت Semi-Custom تغییراتی رو توش ایجاد کرده. شما وقتی یک تکنولوژی رو لایسنس میکنی تا یه حدی میتونی توش تغییرات ایجاد کنی.
مایکروسافت اومده SoC رو خودش طراحی کرده با معماری خاص خودش با Solution های خودش و تکنولوژی AMD برای هسته های جگوار و GCN رو خریداری کرده تا بتونه کاملا تغییراتی که مد نظرش هست رو توش ایجاد کنه به همین دلیل مایکروسافت از مدل لایسنس استفاده نکرده.
این کار مایکروسافت هزینه و کار R&D سنگینی رو میطلبه و سونی هم خودش بارها گفته برای اینکه هزینه های ساخت رو کمتر کنه تکنولوژی رو از AMD لایسنس کرده. و این دلیل نمیشه که نتونی تغییرات جزئی و غیر بنیادی رو توش انجام بدی. تا یک حدی میتونی تغییرات توش ایجاد کنی.
کسایی که اینجا ادعا میکنن سونی Full-Custom کرده APU رو شدت فنبوی بودن و بی اطلاعی شونو میرسونه.
 
هر جور به این پست شما نگاه میکنم، کلمه ی لانچی توش نمیبینم! اگه بحث شما سره لانچه، QB چی میگه این وسط؟ این بحث پول گرفتنم تمومش کنید تورو خدا!

QB ویدئو از گیم پلیش هم هست دیگه یک هو که گرافیکش افت نمی کنه چه بسا پیشرفت هم بکنه

من کلا دارم میگم سخت افزار XBOX ONE پیچیده تر هست اینو قبول داری شما..؟ و سخت افزار سونی با توجه به صحبتهای سرنی بسیار روان هست انو که دیگه قبول داری..؟
خوب با توجه به این صحبت ها باید سخت افزاری که روان تر هست بازده بهتری رو تو زمان کمتری بده آیا درست هست یا غلط..؟
 
QB ویدئو از گیم پلیش هم هست دیگه یک هو که گرافیکش افت نمی کنه چه بسا پیشرفت هم بکنه

من کلا دارم میگم سخت افزار XBOX ONE پیچیده تر هست اینو قبول داری شما..؟ و سخت افزار سونی با توجه به صحبتهای سرنی بسیار روان هست انو که دیگه قبول داری..؟
خوب با توجه به این صحبت ها باید سخت افزاری که روان تر هست بازده بهتری رو تو زمان کمتری بده آیا درست هست یا غلط..؟

شما از تمام جزعیات سخت افزاری این دو کنسول اطلاع دارید که پیچیدگی و سادگی رو بتونید شرح بدید؟

دوما سخت افزار روان یعنی چی؟

سوما چواب پست من مربوط به سخت افزار نبود، شما گفتید The Order رو وارد بحث نکنیم چون بازیه لانچ نیست در حالی که از QB دارید حرف میزنید! منم به این موضوع اشاره کردم!

بعدش شما واقعا فکر میکنید سونی اومده یه PC بسته گذاشته تو قاب کنسول؟ واقعا این برداشت شما از PS4ــه؟
 
شما از تمام جزعیات سخت افزاری این دو کنسول اطلاع دارید که پیچیدگی و سادگی رو بتونید شرح بدید؟

دوما سخت افزار روان یعنی چی؟

سوما چواب پست من مربوط به سخت افزار نبود، شما گفتید The Order رو وارد بحث نکنیم چون بازیه لانچ نیست در حالی که از QB دارید حرف میزنید! منم به این موضوع اشاره کردم!

بعدش شما واقعا فکر میکنید سونی اومده یه PC بسته گذاشته تو قاب کنسول؟ واقعا این برداشت شما از PS4ــه؟

دیگه صحبت های سرنی رو که قبول داری خودش گفت PS4 رو بر پایه PC ساختن تا کار کردن باهاش روان باشه و اکثرا سازنده ها هم که البته بیشترشون مستقل بودن تایید کردن..
در کل کاری ندارم شاید سرنی اشتباه گفته و سخت افزار PS4 هم پیچیدگی ها خودش رو داره که مثلا سازندگان کیلزون نتونستن از حداکثر قدرتش استفاده کنن ولی چیزی که فعلا مشخصه اینکه بازی Ryse گرافیک بهتری رو نسبت به دیگر بازی ها نشون داد
اون TO هم هنوز تریلر خاصی که قابل مقایسه باشه ازش منتشر نشده شاید اصلا گرافیکش 10 برابر REYE باشه ولی فعلا معلوم نیست
 
شما از تمام جزعیات سخت افزاری این دو کنسول اطلاع دارید که پیچیدگی و سادگی رو بتونید شرح بدید؟

دوما سخت افزار روان یعنی چی؟

سوما چواب پست من مربوط به سخت افزار نبود، شما گفتید The Order رو وارد بحث نکنیم چون بازیه لانچ نیست در حالی که از QB دارید حرف میزنید! منم به این موضوع اشاره کردم!

بعدش شما واقعا فکر میکنید سونی اومده یه PC بسته گذاشته تو قاب کنسول؟ واقعا این برداشت شما از PS4ــه؟
اون بالا توضیح دادم در این مورد. موضوع اینجاست که AMD قبلا گفته بود APUـه که برای PS4 ساختن تا اون زمان قویترین APUـه AMD هست در صورتی که مایکروسافت از APUـه AMD استفاده نکرده، SoC خودشو طراحی کرده و ساخته و AMD نمیتونه در موردش ادعایی بکنه چون ساخت خود مایکروسافت هست.
کسی هم نگفت سونی فقط قطعه سفارش داده گزاشته تو PS4 که، تو این مدلی که سونی با AMD کار کرده تغییرات جزئی هست ولی از IP های AMD استفاده میشه و تغییرات Fundamental نداره APU سونی.
بطور خلاصه و قابل فهم: سونی بر اساس تکنولوژی های موجود AMD، سفارش خودشو داده و AMD هم یک APU طبق خواسته های سونی براش ساخته
 
اون بالا توضیح دادم در این مورد. موضوع اینجاست که AMD قبلا گفته بود APUـه که برای PS4 ساختن تا اون زمان قویترین APUـه AMD هست در صورتی که مایکروسافت از APUـه AMD استفاده نکرده، SoC خودشو طراحی کرده و ساخته و AMD نمیتونه در موردش ادعایی بکنه چون ساخت خود مایکروسافت هست.
کسی هم نگفت سونی فقط قطعه سفارش داده گزاشته تو PS4 که، تو این مدلی که سونی با AMD کار کرده تغییرات جزئی هست ولی از IP های AMD استفاده میشه و تغییرات Fundamental نداره APU سونی

منظور از سادگی و پیچیدگی که شما میگید، با چیزی که Terova میگه فرق میکنه آخه! CPU مایکروسافت دقیقا بخوایم مثال بزنیم، چیزی مثل CPU ایه که اپل استفاده میکنه! یعنی معماری مال ARMـه ولی طراحیش مال خود اپله! اینجا مایکروسافت اومده از معماریه AMD استفاده کرده و CPU کاستومایز شده ی خودش رو ساخته! ولی این دلیل میشه که عملکردش از مال سونی بهتر باشه و یا برعکس؟

این آقای Terova میگن، چون سرنی گفته سخت افزاره کنسول جدیدشون برای بازی سازی طوری طراحی شده که بشه راحت ازش استفاده کرد، رو این طور برداشت میکنن که کیلزون آخرین حد گرافیکی ای هست که PS4 توان اجراش رو داشته باشه و چون راحت و روان(!) هست، پس کیلزون از تمام قدرت کنسول داره استفاده میکنه و این آخرین درجه محدودیت این کنسول قلمداد میشه!


دیگه صحبت های سرنی رو که قبول داری خودش گفت PS4 رو بر پایه PC ساختن تا کار کردن باهاش روان باشه و اکثرا سازنده ها هم که البته بیشترشون مستقل بودن تایید کردن..
در کل کاری ندارم شاید سرنی اشتباه گفته و سخت افزار PS4 هم پیچیدگی ها خودش رو داره که مثلا سازندگان کیلزون نتونستن از حداکثر قدرتش استفاده کنن ولی چیزی که فعلا مشخصه اینکه بازی Ryse گرافیک بهتری رو نسبت به دیگر بازی ها نشون داد
اون TO هم هنوز تریلر خاصی که قابل مقایسه باشه ازش منتشر نشده شاید اصلا گرافیکش 10 برابر REYE باشه ولی فعلا معلوم نیست

بخش اول پستتون رو توی ریپلی به پست زیریتون توضیح دادم، بخش دوم هم، به عقیده ی من هم بهترین گرافیک ( تنها گرافیک ) لانچ متعلق به رایز هست بدون شک! ولی وقتی شما کل بازی های معرفی شده رو وسط کشیدین و از عنوان QB یاد کردید، من هم The Order رو مثال زدم که بنا به گفته ی GI گرافیکی حتی بهتر از رایز داره!
 
منظور از سادگی و پیچیدگی که شما میگید، با چیزی که Terova میگه فرق میکنه آخه! CPU مایکروسافت دقیقا بخوایم مثال بزنیم، چیزی مثل CPU ایه که اپل استفاده میکنه! یعنی معماری مال ARMـه ولی طراحیش مال خود اپله! اینجا مایکروسافت اومده از معماریه AMD استفاده کرده و CPU کاستومایز شده ی خودش رو ساخته! ولی این دلیل میشه که عملکردش از مال سونی بهتر باشه و یا برعکس؟

این آقای Terova میگن، چون سرنی گفته سخت افزاره کنسول جدیدشون برای بازی سازی طوری طراحی شده که بشه راحت ازش استفاده کرد، رو این طور برداشت میکنن که کیلزون آخرین حد گرافیکی ای هست که PS4 توان اجراش رو داشته باشه و چون راحت و روان(!) هست، پس کیلزون از تمام قدرت کنسول داره استفاده میکنه و این آخرین درجه محدودیت این کنسول قلمداد میشه!




بخش اول پستتون رو توی ریپلی به پست زیریتون توضیح دادم، بخش دوم هم، به عقیده ی من هم بهترین گرافیک ( تنها گرافیک ) لانچ متعلق به رایز هست بدون شک! ولی وقتی شما کل بازی های معرفی شده رو وسط کشیدین و از عنوان QB یاد کردید، من هم The Order رو مثال زدم که بنا به گفته ی GI گرافیکی حتی بهتر از رایز داره!

اولا اینها که به من چسبوندی رو من به این صراحت نگفتم هنر برنامه نویسی هم هست که اون رو مثلا استودیو ای مثل ND داره که تو نسل قبل هم دیدم فقط ND بود که تونست از حداکثر قدرت PS3 استفاده کنه البته بعد از گذشتن از چالش های PS3
در مورد CPU هم که تایید شده تو هر هسته XBOX ONE قوی تر هست و کلاکش 1.75 هست که نسبت به 1.6 PS4 تقریبا 10 درصد قوی تره (این تایید شدست)

منم گفتم به حرف یک مجله نمیشه استناد کرد باید صبر کرد بازی قابل مقایسه بشه و چهارتا است اعلام بکنن شاید TO هم گرافیک خوفی داشت ولی فعلا معلوم نیست.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or