صحبتهای Crytek در مورد جزئیات گرافیک Ryse.

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
59347712304286902021.jpg


Cevat Yerli توضیح داد که چگونه اونها در حال استفاده از قدرت Xbox one و Cry engine برای نمایش یک بازی خیره کننده در Ryse پسر روم هستن.
یرلی نشون داد که چطوری بازی از نور پردازی کاملا ریل تایم پشتیبانی میکنه و Cry Engine از همون غالب و فرمتی که فیلمهای سینمایی جلوه های ویژه رو اجرا میکنن پشتیبانی خواهد کرد ، به این معنی که توسعه دهنده های بازی به راحتی میتونن داشته هاشون رو به انجین بازی وارد کنن کاراکتر مدلها در Ryse داری 680 نقطه انعطاف هستن که فقط 180 تای اونها بر روی صورت کاراکترها هست .
بازی از یک نوع نورپردازی نرم بر روی چهره که اساسا شبیه نور پردازی پرتره (تصویر برداری از چهره ) هست به همراه روشنایی مبتنی بر جسم و سایه پشتیبانی میکنه.
Ryse در حال حاضر خیره کننده به نظر میرسه و همه صحنه های سینمایی داخل بازی به صورت ریل تایم توسعه داده شدن و هیچ مدل اختصاصی برای اونها نیاز نیست.تمام صحنه های سینمایی داخل بازی در یک استودیوی موشن کپچر توسط Imaginarium و در خلال 4 هفته فیلمبرداری شدن.اونها از یک کارگردان انیمیشن و بدل کار حرفه ای مرد در استودیوی شاهکار ضبط حرکاتشون استفاده کردن.
همچنین یرلی نشون داد که Ryse به صورت ریل تایم چیزی رو نمایش میده که سه سال پیش برای ساختن یک CGI با اون کیفیت ساعتها برای رندر تنها یک فریم اون زمان نیاز بود!
اونها همچنین مشغول استفاده از سطح پیشرفته ای از تکنیکهایی هستن که جزئیات رو از کاراکترهایی که از دوربین دور میشن کاهش میده.او همچنین به ستایش از قدرت Xbox one پرداخت و گفت ترکیب قدرت Cryengine و Xbox one به اونها این اجازه رو داده که شیوه های فیلم سازی رو به صورت ریل تایم در Ryse به کار بگیرن.

منبع:
http://gamingbolt.com/crytek-details-ryse-graphics-full-real-time-lighting-advanced-level-of-details-praises-xbox-one


02509904203701129623.jpg

 
آخرین ویرایش:
والا من این دو صفحه آخری که دارین بحث میکنید هرچی گشتم پستی پیدا نکردم که این بنده خدا X1 رو با پی سی های اند مقایسه کرده باشه .
اگه منظور شما این پسته که داره حرفای مایکروسافت رو از سایت Xbox.com نقل و قول میکنه:
ترجمه:
xbox one یک بالانس بی نقص از قدرت و کاراییه. علاوه بر معماریه انقلابیه ایکس باکس وان ، ترکیب CPU و GPU و ESRAM مثل اینه که شما یک ابر کامپیوتر تو اتاق نشیمن دارین. قدرت خام بدون سرعت هیچ معنی ای نداره. بنابراین ایکس باکس وان از قدرتش به صورت موثرتر استفاده میکنه ، تجربه های برق آسا خلق میکنه که شبیه هیچ چیزی که قبلا داشتین نیست.
به نظر من این نوشته ربطی به مقایسه با PC های اند نداره چون اصلا مقایسه ای داخلش انجام نشده.
اون اشارشون به ابر کامپیوتر هم خودشون در بارش توضیح دادن که معماری چیپ داخل Xbox one بر پایه معماری ابرکامپیوترها بنا شده و در اون بیشتر روی مبحث گردش داده ها تمرکز شده.اصلا قصدشون مقایسه توان xbox one با یه ابر کامپیوتر نیست و فقط دارن به نوع معماریشون اشاره میکنن که هدف بهره وری بالاتر هست.
خلاصه کلام منکه چیزی پیدا نکردم ولی اگه فرخ اومده X1 رو PC ها اند مقایسه کرده باید بگم :
فرخ جان اشتباه نکن :d

بازم میگم وقتی مایکرو میگه کنسول ما به قدری بالانس هست که کارایش در حد یه سوپر PC خفن هست الان داره دیده میشه ! خفن ترین گرافیکی که تو هیچ سیستمی دیده نشده ! به قول کرایتک که خودش هم گفته بزرگترین دستاوردی هست که تا کنون انجام دادیم .

فکر کنم مایکرو این اخر سر درایور و اپدیت نهایی کنسولش را به کرایتک داده و کرایتک قشنگ از خجالت کنسول X1 در اومده .

بالاخره اون 3 میلیارد دلار هزینه ساخت کنسول اینجا نشون میده که چقدر نقش هویج بازی میکرد
;;)

تو تصورم نمیگنجه که گیرز 4 چه هیولایی میتونه باشه یا مثلا همین هیلو جدید ؟! خیی دوست دارم اون کله مبارک مارکوس فینکس تو این نسل چطوری میشه .

پس اون جوگیرهای GDDR5 که نسلش برمیگرده به همون زمان DDR3 چی بود ؟!
کسی نگفت PS4 مالید ! چزی هست که تو وقتی حتی خبری هم که صحت نداره از زبان بازسیاز ها میای تو تاپیک میگی اسمش چیه ؟! من به این میگم جوگیری .

من الان دارم چیزی که خود مایکرو میگه و چیزی که منظقم میگه سخت افزاری که از تکنولوژی جدید تر استفاده میکنه که 100 البته X1 هست ! چیزی که دارم تو بازیهای لانچش میبینم در مقایسه با بازیساز TP با بازیسازهای FP رقیب چیزی که به فکرم خطور میکنه خودت باشی چیه ؟

من باهر منطقی میرم جلو نمیتونم قبول کنم PS4 قویتره ! حالا تو منطقهایی که داری لیست کن بگو چرا ؟!

چون عاشقشی نمیبینی اینا رو ! :))



اهان وقتی پس n تا سایت میگه همین esram روی کاغذ بهتره چرا قبول نداری تشریف بفرما شما از amd و .............بیشتر میدونی ؟!
واسه توضیح بفرما وقتی gddr5 حاضر تو بازار هست پس چرا رفته طرف esram ؟! بفرما گاگول تشریف داشته ؟!
من تخصصی ندارم ولی تخصص این را دارم که حرف خود amd را بیارم که میگه تاثیر esram وحشتناک هست ! نگفته زیاد حتی خوب بلکه گفته بسیار زیاد !
مهمترین قسمت نمیدونم چرا متوجه نمیشی ؟ وقتی میگه بالانس یعنی چی ؟ همه چی قدرت خام نیست مایکرو خودش میگه قدرت x1 حداکثرش داره استفاده میشه !
قضیه دوم هر سایتی داره میگه gpu تو ps4 قویتره روی کاغذ درست ولی شما چرا نمیخوای قبول کنی مایکرو کنارپردازنده های اصلی پردازنده های کمی داره که ps4 نداره ! چون میبینم بی تفاوت داری از روش رد میشی میشه راحت نتجه گرفت حکم هویج دارند از نظر شما ! اینطور نیست ؟! حرف تو مثل اینه چون قدرت و مشخصات موتور یه ماشین بیشتره پس در عمل هم سریع تر میره ؟!
در نهایت این حرف خود AMD قبول داری که خودش هر دو پردازنده سونی و مایکرو را ساخته ؟!
بله منطق من اینه وقتی کسی بیشتر خرج میکنه و وقتی همون تکنولوژِی که وجود داره بجاش میره تکنولوژی اینده را انتخاب میکنه و دقیقا معماری پردازنده اینده را تشکیل میده ! 100 البته پس چیز بهتری هست ! منطق من میگه دنیا در حال پیشرفته !
و این یه فکت هست سونی اصلا و ابدا در حد دارایی مایکرو نیست که بخواد روی پروژه های گران قیمت سرمایه گزاری کنه و تکنولوژی بدون سرمایه گذاری عظیم بدست نمیاد fact ! مگر اینکه شما فکر کنی تو سونی همه انیشتین هستند و بدون هزینه فقط تکنولوژِی خفن تولید میکنند !

منطق تو کلا برای من خیلی جالبه تا دیروز میگفتی یه استودیوی tp نمیتونه مثل fp عمل کنه ! ولی الان مگه GG از استودیوهای FP نیست ؟ همین دیروز هر دو نمایش داشتند کدوم بهتره ؟

یادم میاد تو تاپیک بهترین گرافیک نسل که من داشتم در مورد RAGE بحث میکردم گفتم وقتی میتونه 60 فریم اینطوری عمل کنه ببین دیگه 30 فریم چی میخواد بشه ؟ بعد قشنگ برگشتی گفتی من نمیدونم دیگه تو حالت 30 فریم بیشتر از کاری که ND روی انچارتد 3 انجام داده دیگه مگه میشه کار بهتر دیگه انجام داد ؟! یعنی علنا داشتی ND را خدا میکردی که تو حالت 30 فریم بازی ها نمیشه کار بهتری نسبت به انچارتد 3 انجام داد و اگه RAGE همون 30 فریم بود باز انچارتد 3 بهتر بود !

اینه که تا زمانی اون چشمه خدایی را از سونی و استودیوهاش برنداری منطق من خیلی بی منطقه برات !

Esram که پردازنده گرافیکی نیست ، نهایتا کارش اینه که به سرعت رم کمک کنه ! من حرفم رو زدم بیشتر از این هم با تو بحثی ندارم ، این تکنولوژی ها بنظرمن نمیتونن X1 رو به کنسول قویتر تبدیل کنن .

در مورد TP و FP هم من هیچ وقت نگفتم که یه شرکت TP نمیتونه مثل یک FP بازی بسازه ، باز داستان تولید نکن از خودت ! ولی در مورد U3 و Rage این نظر توئه که اگه Rage مثلا 30 فریم میشد از U3 بهتر بود ... من اینطوری فکر نمیکنم ، برو به رفبقت ( جان کارمک ) بگو یه Rage با 30 فریم بسازه تا بتونی حرفت رو به من ثابت کنی ، وگرنه حرفات الان حکم خیال پردازی رو داره .

در مورد قسمت آخر هم من چشم خدایی به هیچ بنی بشری ندارم ! ولی حتی اگه از نظر تو داشته باشم ، در مقابل چشم خدایی تو به مایکروسافت هیچی نیست ... تو برو یه فکر بحال چشم خودت بکن ، همین مونده Gartall منو به منطقی بودن نصیت کنه !!! :))
 
به نظر من با توجه به مشخصات سخت افزاری Xbox one اصلا نباید از همچین گرافیکهایی تعجب کرد! تو آینده باید منتظر دیدن چیزای فک برنداز ترم بود!

اطلاعاتی که تا الان از سخت افزار Xbox one به صورت رسمی منتشر شده:
پردازنده به شکل SoC با 5 میلیارد ترانزیستور و 47 مگابایت حافظه داخلی.
پردازنده صدای کاملا قابل برنامه نویسی که خودش اندازه یه هسته CPU قدرت داره.
CPU بر پایه معماری جاگوار شرکت AMD با هشت هسته و کلاک 1.75Ghz به علاوه یک سری تغییرات.
GPU بر پایه معماری GCN رادئون با 12 CU و کلاک 853 مگاهرتز و 1.31 ترافلاپس قدرت خام و قابلیتهای سخت افزاری تقویت شده برای Tiled resources و قابلیتهای فراتر از DX 11.2 ! ، به علاوه دوتا Graphics Command Processor و دوتا Compute Command Processor و رسم 1.71 میلیارد چند ضلعی در ثانیه!
GPU دارای 3 تا Display plane مجزا هست که مثل این میمونه که سه تا فرونت بافر مستقل داره و میتونه هر نوع سیگنالی رو با هر گستره رنگ و رزولوشنی روی هم Overlay کنه.(کروماکی مجانی!)
8 GB رم DDR3 با پهنای باند 68 گیگ بر ثانیه و گذرگاه 256 بیتی.
32 مگابایت eSRAM با پهنای باند 204 گیگابایت بر ثانیه و گذرگاه 1024 بیتی!
GPU قابلیت دسترسی به پهنای باند eSRAM و DDR3 رو همزمان با هم داره و میتونه از eSRAM به عنوان فریم بافر استفاده کنه.
CPU قابلیت ارتباط Coherent با رم اصلی رو با پهنای باند 30 گیگ بر ثانیه و اتصال مستقیم به کش GPU داره.
پردازنده Xbox one علاوه بر CPU و GPU و eSRAM از 50 تا میکروکنترلر دیگه تشکیل شده که 15 تاشون پردازنده های مخصوص برای کم کردن بار پردازشی از روی CPU و GPU و کمک به گرافیک و پردازش صدا هستن.
DME به صورت یک Async DMA کار نقل و انتقال داده ها رو به صورت موازی و غیر همگام با GPU و CPU انجام میده.
8 گیگ حافظه Flash داخلی به عنوان کش بین هارد دیسک و رم کنسول برای بالا بردن سرعت انتقال داده ها از هارد دیسک به رم سیستم.


امروز داشتم نگاه میکردم نتیجه یه بررسی تو سال 2012 نشون داده که کارایی کارتی مثل رادئون 6800 با aSync DMA (چیزی شبیه همون Data Move Engine های داخل X1 البته DME یه حالت سوپر ست داره) حدودا 11 برابر بیشتر از مواقعی هست خود شیدر انجینها (CUـها) کار DMA رو انجام میدن!

Async_dma_tests Performance - OpenBenchmarking.org


66654898089418110250.jpg


- - -ویرایش - - -

چون عاشقشی نمیبینی اینا رو ! :))

آره میخوام بگیرمش :d

اون پست منو خوندی این تیکه آخرشم میخوندی:

خلاصه کلام منکه چیزی پیدا نکردم ولی اگه فرخ اومده X1 رو PC ها اند مقایسه کرده باید بگم :
فرخ جان اشتباه نکن :d
 
Esram که پردازنده گرافیکی نیست ، نهایتا کارش اینه که به سرعت رم کمک کنه ! من حرفم رو زدم بیشتر از این هم با تو بحثی ندارم ، این تکنولوژی ها بنظرمن نمیتونن X1 رو به کنسول قویتر تبدیل کنن .

در مورد TP و FP هم من هیچ وقت نگفتم که یه شرکت TP نمیتونه مثل یک FP بازی بسازه ، باز داستان تولید نکن از خودت ! ولی در مورد U3 و Rage این نظر توئه که اگه Rage مثلا 30 فریم میشد از U3 بهتر بود ... من اینطوری فکر نمیکنم ، برو به رفبقت ( جان کارمک ) بگو یه Rage با 30 فریم بسازه تا بتونی حرفت رو به من ثابت کنی ، وگرنه حرفات الان حکم خیال پردازی رو داره .

در مورد قسمت آخر هم من چشم خدایی به هیچ بنی بشری ندارم ! ولی حتی اگه از نظر تو داشته باشم ، در مقابل چشم خدایی تو به مایکروسافت هیچی نیست ... تو برو یه فکر بحال چشم خودت بکن ، همین مونده Gartall منو به منطقی بودن نصیت کنه !!! :))
از کی تا حالا نظر شما شده سند ؟! ببین جواب من را بده و منو هی دور خودت نچرخون ! تو بیشتر میدونی یا amd که خودش سازنده پردازنده هر دو کنسول بوده ؟! دارم شک میکنم که نمیتونی معنیش کنی نیاز هست معنی کنم ؟! چون میبینم هی داری جای خالی میدی براش !
سر بازیه tp و fp فکر کنم بابک بتونه کمکت کنه ؟! سر قضیه rage تو داشتی فکت صادر میکردی چطوری هست که انتظار نداری تو 30 فریم نتونه گرافیک بهتر ارائه بده ؟! اینجا معنیه این چی میشه همون معنی خدایی که فکر میکنی nd خداست !

شما بیا دوستاتون را تو تاپیک x1 مربوط به ryse جمع کن میخوام ببینی منطق ps یعنی چی ;;)

------------------------------
DieDie مهدی جون به کی داری میگی؟ به اینها 100 تا لینک بزاری با توضیحات اینها هیچی را قبول ندارند چون نظر خودش هست وقتی اهل فنهاش میاند تو تاپیک میگن چیه ryse کف خون قاطی کردن داره ؟ و گرافیکش معمولیه ! چطور انتظار داری بحث منطقی باهاشون انجام داد اینها رسما به روز میگن شب !
 
از دیروز که تریلر اومده n بار این تصاویر رو گذاشتید! قبلنا که هیلو با گرافیک تاریخ گذشته میامد گرافیک مهم نبود ولی الآن مهم شده!قبلنا مهم متا بود ولی بعدش مهم GS شد و بعدش باز متا شد!
بذارید همه صبر میکنیم ببینیم این جریان تهش ب کجا ختم میشه! تریلری هم که امد 70 درصدش گیم پلی نبود ولی همون 30 درصد بقیه هم بسیار چشم نواز بود اما در کنار چشم نواز بودن مهمه که گیم پلی متنوع و سرگرم کننده باشه!
ی نگاه ب پیشینه ی چند وقت اخیر کرایتک هم بندازید ببینید بازیاش چی شد در چ حد موفق بودن!
من یکی که بدم نمیاد ی بازی تو این اتمسفر همه چیز تمام باشه و تجربه کنم!
چی شد ملت همه بن شدن؟:دی
 
این بحثهای پیرامون ryse چقد تلفات داده؟!:|
من که شخصا معتقدم چیزایی که توی کاتسین نشون دادن بسیار خفنه و خودم نشون چندنفر از اعضای خونواده دادم باورشون نمی شد بازیه . منتهی چیزایی که تا حالا از گیمپلی نشون دادن مثل همون دموی E3 و حتی این چند تا تریلر جدید از نظر جزئیات محیط و تکسچر و نورپردازی به اندازه کاتسینها فوق العاده نیست و تفاوتشون کاملا محسوسه .
 
تو بیشتر میدونی یا amd که خودش سازنده پردازنده هر دو کنسول بوده ؟!
کی بیشتر میدونه واقعاً ؟ من که میگم نیما :))
PS4 APU “by far the most powerful” AMD has produced

حتی از سازنده هایی هم که EDGE باهاشون در ارتباط بوده بیشتر میدونه بنظرم:دی!
Edge Online spoke to a developer working on both consoles, and they revealed that a game running in 1080p (1920×1080) at 30 fps on the PlayStation 4 would only be able to do 1600×900 at 20fps on theXbox One. That’s a huge performance drop, not just resolution wise, but frame rate wise (20 fps isn’t really playable). The only way to remedy this is to lower the quality of the graphics on the Xbox One.
 
سلام خوبید بچه ها! :d چه خبره اینجا یکی هم به ما بگه! :d

در مورد Ryse من که از همون اول خوشم نیمد ازش و نمیدونم چرا! امیدوارم موفق بشه. به هر حال منتظر کرایسیس بعدی خواهیم ماند. :d

پ.ن: کاشکی زمان کرایسیس هم اینقدر هم نسبت به بازی های کرایتک شور و شوق داشتید، نه این که تو هر تاپیک در مورد کرایسیس با دنپایی تو سر ما و بازی میزدید! :-" :d
 
سلام خوبید بچه ها! :d چه خبره اینجا یکی هم به ما بگه! :d

در مورد Ryse من که از همون اول خوشم نیمد ازش و نمیدونم چرا! امیدوارم موفق بشه. به هر حال منتظر کرایسیس بعدی خواهیم ماند. :d

پ.ن: کاشکی زمان کرایسیس هم اینقدر هم نسبت به بازی های کرایتک شور و شوق داشتید، نه این که تو هر تاپیک در مورد کرایسیس با دنپایی تو سر ما و بازی میزدید! :-" :d
نه آخه اون موقع انحصاری نمیساخت که شور و شوق نشون بدن :دی
 

It is by far the most powerful APU we have built to date


28/02/2013 :(
خب شما يه نظر از amd بيار كه گفته باشه xone قويتر يا حتي از همه لحاظ برابر ps4 هست تا ما اپديتش كنيم:d
درضمن وقتي اون حرف رو زده قطعا سخت افزار xone نهايي شده بوده يا حداقل چيپ هاش طراحي شده بودن و با علم به اون اين حرف رو زده amd چون اين حرف مال همين 8 ماه پيش هست نه مثلا 2 سال پيش :d
 
گرافیک بازی خیلی خوب شده .
میتونه در کنار یه داستان خوب (معمولا بازی های این سبک داستان بدی ندارند) و گیم پلی خوب تبدیل به یه اثر قابله توجه بشه .
 
از اینکه تا5 صبح نشستین بحث کردین جای تقدیر و تشکر داره

سخت افزار PS4 کاملا مشخص هست و یک هیچ سوپرایزی یا موردی که بعدا بشه ازش استفاده کرد رو نداره و خیلی زود سازنده ها می تونند از کل سخت افزار بهره ببرن پس ما بازی های که میبینیم اکثرا از تمام قدرت سخت افزاری PS4 استفاده کردن چون این سخت افزار بر پایه PC طراحی شده استفاده از این قدرت بسیار ساده هست
ولی سخت افزار XBOX ONE بسیار پیچیده تر هست و مواردی داخلش وجود داره که خود ماکروسافت هنوز از کارایشون حرف نزده و خیلی از استودیو های مولتی هنوز از این موارد آگاهی کاملی ندارن ولی سازنده های انحصاری با توجه به تمرکزی که روی این کنسول دارن تونستن این قدرت رو بدست بیارن و بازی های رو مثل Ryse و QB خلق کنن که از لحاظ گرافیکی با هیچ کدوم از بازی های که تا حالا برای کنسولهای نسل بعد معرفی شده قابل مقایسه نیست

یک سورپرایز بزرگ هم توی پاور بریک مخفی شده که بعدا بازی ساز ها، اونم نه مولتی سازها، بلکه فقط انحصاری ساز ها بهش دست پیدا میکنن.

بعدش الان یعنی کیلزون، آخرین حد گرافیکی هست که PS4 توان اجراش رو داره و از تمام امکانات ساده و غیر پیچیده ی کنسول استفاده میکنه؟

اصلا بحث خوبی یا بدیه هیچ بازی ای رو اینجا ندارم، ولی وقتی اشاره میکنید، لازمه که بهتون بگم. همین طور که میدونید، "The Order بهترین گرافیکیه که تا حالا توی یک بازی دیده ایم" یاد من میاد که گیم اینفورمر گفته که از نزدیک بازی رو دیده! این مجله به طور حتم رایز و دموی کوتاه QB رو هم دیده که این حرف رو زده. البته میدونم از همون موقع، این مجله فاقد اعتبار شده!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or