صحبتهای Crytek در مورد جزئیات گرافیک Ryse.

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
59347712304286902021.jpg


Cevat Yerli توضیح داد که چگونه اونها در حال استفاده از قدرت Xbox one و Cry engine برای نمایش یک بازی خیره کننده در Ryse پسر روم هستن.
یرلی نشون داد که چطوری بازی از نور پردازی کاملا ریل تایم پشتیبانی میکنه و Cry Engine از همون غالب و فرمتی که فیلمهای سینمایی جلوه های ویژه رو اجرا میکنن پشتیبانی خواهد کرد ، به این معنی که توسعه دهنده های بازی به راحتی میتونن داشته هاشون رو به انجین بازی وارد کنن کاراکتر مدلها در Ryse داری 680 نقطه انعطاف هستن که فقط 180 تای اونها بر روی صورت کاراکترها هست .
بازی از یک نوع نورپردازی نرم بر روی چهره که اساسا شبیه نور پردازی پرتره (تصویر برداری از چهره ) هست به همراه روشنایی مبتنی بر جسم و سایه پشتیبانی میکنه.
Ryse در حال حاضر خیره کننده به نظر میرسه و همه صحنه های سینمایی داخل بازی به صورت ریل تایم توسعه داده شدن و هیچ مدل اختصاصی برای اونها نیاز نیست.تمام صحنه های سینمایی داخل بازی در یک استودیوی موشن کپچر توسط Imaginarium و در خلال 4 هفته فیلمبرداری شدن.اونها از یک کارگردان انیمیشن و بدل کار حرفه ای مرد در استودیوی شاهکار ضبط حرکاتشون استفاده کردن.
همچنین یرلی نشون داد که Ryse به صورت ریل تایم چیزی رو نمایش میده که سه سال پیش برای ساختن یک CGI با اون کیفیت ساعتها برای رندر تنها یک فریم اون زمان نیاز بود!
اونها همچنین مشغول استفاده از سطح پیشرفته ای از تکنیکهایی هستن که جزئیات رو از کاراکترهایی که از دوربین دور میشن کاهش میده.او همچنین به ستایش از قدرت Xbox one پرداخت و گفت ترکیب قدرت Cryengine و Xbox one به اونها این اجازه رو داده که شیوه های فیلم سازی رو به صورت ریل تایم در Ryse به کار بگیرن.

منبع:
http://gamingbolt.com/crytek-details-ryse-graphics-full-real-time-lighting-advanced-level-of-details-praises-xbox-one


02509904203701129623.jpg

 
آخرین ویرایش:
در ثاني kz يه بازيه 1080p هست و ryse يه بازيه 900p
دلیلش محیطهای بسیار بزرگتر و استفاده از افکتهای بیشتر! یه نگاه به طراحی چهره های جدید ryse بندازی میفهمی که 900p بودن برای این بازی شبیه به معجزس
واقعا انتظار دارید این رو 1080 اجرا شه؟:دی:
f7a552-1382123780.jpg
 
در راستای بحثتون صحبت‎های سازنده بازی NFS Rivals هم جالب توجه بوده:

Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games’ executive producer Marcus Nilsson has suggested – but refused to clarify which.

“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time – especially one of them, but I’m not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

“And that makes me really happy. But in reality, I think we’re going to have both those consoles pretty much on parity – maybe one sticking up a little bit.And I think that one will look as good as the PC.”

حالا خودتون حدس بزنید کدومش قوی‎تره. من اگه بخوام حدس بزنم نظرم PS4 هست!

منبع:

 
در راستای بحثتون صحبت‎های سازنده بازی NFS Rivals هم جالب توجه بوده:



حالا خودتون حدس بزنید کدومش قوی‎تره. من اگه بخوام حدس بزنم نظرم PS4 هست!

منبع:



PS4's Need for Speed Rivals more visually impressive than PC version



پ.ن: من فقط تیتر رو خوندم متن هم نخوندم چون اصلا انگلیسی بلد نیستم، خودتون بخونید ببینید چی میگه ...

در راستای بحثتون هم من فکر میکنم جفت کنسولا در یه حد قدرت دارن ...
 
PS4's Need for Speed Rivals more visually impressive than PC version



پ.ن: من فقط تیتر رو خوندم متن هم نخوندم چون اصلا انگلیسی بلد نیستم، خودتون بخونید ببینید چی میگه ...

در راستای بحثتون هم من فکر میکنم جفت کنسولا در یه حد قدرت دارن ...

اونو گویا روی یه بیلد تمام نشده PC بازی کرده بود.

Kotaku: NFS Rivals "indistinguishable" between PS4/PC, XB1 version not present - NeoGAF

گویا نسخه PS4 به جز رزولوشن در باقی موارد دقیقاً مثل PC هست، ولی در مورد نسخه One حرفی نزدن :d
 
از اینکه تا5 صبح نشستین بحث کردین جای تقدیر و تشکر داره

سخت افزار PS4 کاملا مشخص هست و یک هیچ سوپرایزی یا موردی که بعدا بشه ازش استفاده کرد رو نداره و خیلی زود سازنده ها می تونند از کل سخت افزار بهره ببرن پس ما بازی های که میبینیم اکثرا از تمام قدرت سخت افزاری PS4 استفاده کردن چون این سخت افزار بر پایه PC طراحی شده استفاده از این قدرت بسیار ساده هست
ولی سخت افزار XBOX ONE بسیار پیچیده تر هست و مواردی داخلش وجود داره که خود ماکروسافت هنوز از کارایشون حرف نزده و خیلی از استودیو های مولتی هنوز از این موارد آگاهی کاملی ندارن ولی سازنده های انحصاری با توجه به تمرکزی که روی این کنسول دارن تونستن این قدرت رو بدست بیارن و بازی های رو مثل Ryse و QB خلق کنن که از لحاظ گرافیکی با هیچ کدوم از بازی های که تا حالا برای کنسولهای نسل بعد معرفی شده قابل مقایسه نیست
 
پس ما بازی های که میبینیم اکثرا از تمام قدرت سخت افزاری PS4 استفاده کردن

پس یعنی ما در آینده گرافیکی بهتر در ps4 نمیبینیم درسته ؟!


الان تریلر گیمپلی از این بازی اومده که مثالش زدی ؟! همون ryse کافی بود مثال زدنش ...
 
اول اینکه اصلا صحبت در مورد درصد مسخره ست ، اختلاف اعداد و ارقام روی کاغذ میتونه به شما یه عدد ثابت بده که مثلا 20 درصد اختلاف باشه ، ولی در عمل روی بازیها به هیچ وجه مشخص نمیشه . شما الان 2 تا کارت گرافیک مختلف رو که مشخصاتشون 20 درصد با هم اختلاف داره رو روی یک سیستم یکسان بذار و تست کن . در یک بازی ممکنه 30 فریم فرقشون باشه در یک بازی دیگه 5 فریم ! یا حتی مثلا در یک بازی با رزولوشن 1080 فرقشون 15 فریم باشه ولی همون بازی با رزولوشن 720 فرقشون مثلا 10 فریم ! پس صحبت در مورد درصد رو من اصلا قبول ندارم .
DF هم اتفاقا چندین بازی رو مورد بررسی قرار داده و average گرفته دیگه:دی
In Theory: Can Xbox One multi-platform games compete with PlayStation 4? • Articles • Eurogamer.net

c46e2183ce24bd1e1.jpg


الان از همینا میانگین بگیری میشه 24 درصد. پس به طور متوسط همین حدود 25 درصد قوی تره دیگه، چرا نمیشه درصد گفت؟:-/
 
پس یعنی ما در آینده گرافیکی بهتر در ps4 نمیبینیم درسته ؟!



الان تریلر گیمپلی از این بازی اومده که مثالش زدی ؟! همون ryse کافی بود مثال زدنش ...

این اطلاعات سخت افزاری مخفی فقط در اختیار ایشون قرار داره و کلا چیزی به اسم dev kit وجود نداره !

- - -ویرایش - - -

DF هم اتفاقا چندین بازی رو مورد بررسی قرار داده و average گرفته دیگه:دی
In Theory: Can Xbox One multi-platform games compete with PlayStation 4? • Articles • Eurogamer.net

c46e2183ce24bd1e1.jpg


الان از همینا میانگین بگیری میشه 24 درصد. پس به طور متوسط همین حدود 25 درصد قوی تره دیگه، چرا نمیشه درصد گفت؟:-/
چون اطلاعات مخفی از سخت افزار obox one وجود داره که چشم همه رو کور خواهد کرد ;;)
 
سخت افزار PS4 کاملا مشخص هست و یک هیچ سوپرایزی یا موردی که بعدا بشه ازش استفاده کرد رو نداره و خیلی زود سازنده ها می تونند از کل سخت افزار بهره ببرن پس ما بازی های که میبینیم اکثرا از تمام قدرت سخت افزاری PS4 استفاده کردن چون این سخت افزار بر پایه PC طراحی شده استفاده از این قدرت بسیار ساده هست
ولی سخت افزار XBOX ONE بسیار پیچیده تر هست و مواردی داخلش وجود داره که خود ماکروسافت هنوز از کارایشون حرف نزده و خیلی از استودیو های مولتی هنوز از این موارد آگاهی کاملی ندارن ولی سازنده های انحصاری با توجه به تمرکزی که روی این کنسول دارن تونستن این قدرت رو بدست بیارن و بازی های رو مثل Ryse و QB خلق کنن که از لحاظ گرافیکی با هیچ کدوم از بازی های که تا حالا برای کنسولهای نسل بعد معرفی شده قابل مقایسه نیست

باشه :)
 
اول اینکه اصلا صحبت در مورد درصد مسخره ست ، اختلاف اعداد و ارقام روی کاغذ میتونه به شما یه عدد ثابت بده که مثلا 20 درصد اختلاف باشه ، ولی در عمل روی بازیها به هیچ وجه مشخص نمیشه . شما الان 2 تا کارت گرافیک مختلف رو که مشخصاتشون 20 درصد با هم اختلاف داره رو روی یک سیستم یکسان بذار و تست کن . در یک بازی ممکنه 30 فریم فرقشون باشه در یک بازی دیگه 5 فریم ! یا حتی مثلا در یک بازی با رزولوشن 1080 فرقشون 15 فریم باشه ولی همون بازی با رزولوشن 720 فرقشون مثلا 10 فریم ! پس صحبت در مورد درصد رو من اصلا قبول ندارم .

در مورد قسمت بولد شده هم والا همه بحث من با شخصی به نام Gartall هست که عمیقا اعتقاد داره که X1 قویتره و باید قویتر باشه و اصلا امکان نداره قویتر نباشه چون MS پولداره ! حالا شماها رو نمیدونم .

راستی شما آقایون منطقی و مخصوصا آقای DieDie که بسیار باکمالات هستند هیچ نظری در مورد صحبت دوستتون در زمینه مقایسه X1 با PC های High End ندارید ؟! اگه مثلا الان یک PS فن همین صحبت های ایشون رو میفرمودند دقیقا چه برخوردی میکردید ؟!
من نظرمو گفتم که مثلا" اگه اختلافی هم باشه حداکثر در حد 20% و ایناست نه 50% معروف
 
سخت افزار PS4 کاملا مشخص هست و یک هیچ سوپرایزی یا موردی که بعدا بشه ازش استفاده کرد رو نداره و خیلی زود سازنده ها می تونند از کل سخت افزار بهره ببرن پس ما بازی های که میبینیم اکثرا از تمام قدرت سخت افزاری PS4 استفاده کردن چون این سخت افزار بر پایه PC طراحی شده استفاده از این قدرت بسیار ساده هست
ولی سخت افزار XBOX ONE بسیار پیچیده تر هست و مواردی داخلش وجود داره که خود ماکروسافت هنوز از کارایشون حرف نزده و خیلی از استودیو های مولتی هنوز از این موارد آگاهی کاملی ندارن ولی سازنده های انحصاری با توجه به تمرکزی که روی این کنسول دارن تونستن این قدرت رو بدست بیارن و بازی های رو مثل Ryse و QB خلق کنن که از لحاظ گرافیکی با هیچ کدوم از بازی های که تا حالا برای کنسولهای نسل بعد معرفی شده قابل مقایسه نیست

سخت افزار x360 کاملا مشخص هست و یک هیچ سوپرایزی یا موردی که بعدا بشه ازش استفاده کرد رو نداره و خیلی زود سازنده ها می تونند از کل سخت افزار بهره ببرن پس ما بازی های که میبینیم اکثرا از تمام قدرت سخت افزاری x360 استفاده کردن چون این سخت افزار بر پایه PC طراحی شده استفاده از این قدرت بسیار ساده هست
ولی سخت افزار ps3 بسیار پیچیده تر هست و مواردی داخلش وجود داره که خود سونی هنوز از کارایشون حرف نزده و خیلی از استودیو های مولتی هنوز از این موارد آگاهی کاملی ندارن ولی سازنده های انحصاری با توجه به تمرکزی که روی این کنسول دارن تونستن این قدرت رو بدست بیارن و بازی های رو مثل TLOU و Beyond خلق کنن که از لحاظ گرافیکی با هیچ کدوم از بازی های که تا حالا برای کنسولهای این نسل معرفی شده قابل مقایسه نیست

همین حرف ها رو ما 7 سال میگفتیم تو کت شما نمیرفت حالا نوبت شماس
LOL
 
DF هم اتفاقا چندین بازی رو مورد بررسی قرار داده و average گرفته دیگه:دی
In Theory: Can Xbox One multi-platform games compete with PlayStation 4? • Articles • Eurogamer.net

c46e2183ce24bd1e1.jpg


الان از همینا میانگین بگیری میشه 24 درصد. پس به طور متوسط همین حدود 25 درصد قوی تره دیگه، چرا نمیشه درصد گفت؟:-/

این درصدهایی که اینجا بیان شده بر اساس اختلاف فریم هست و اون عدد 40 یا 50 درصد مال اختلاف محاسبات خام gpu هست.
با توجه به اینکه ماکروسافت 53 مگاهرتز به کلاک gpu کنسولش رو افزایش داده اختلاف قدرت gpu دو کنسول تقریبا 40 درصد هست.

اون 40 درصد قدرت بیشتر gpu کنسول ps4 رو هم کسی صرف 9 تا فریم بیشتر نمیکنه .
میان فریم رو مثلا رو 30 قفل میکنن بجاش جزئیات بیشتری به بازی اضافه میکنن یا مثلا شخصیت بازی و کارکترها رو روشون بیشتر کار میکنن تا واقعیتر بنظر بیان.

در ضمن gpu کنسول ایکس وان از رم ddr3 با توجه به محدودیت فضای esram بیشتر استفاده میکنه و در مقابل gpu کنسول ps4 مستقیم خودش به یه حافظه پرسرعت با ظرفیت بسیار زیاد دسترسی داره .
اینکه بیایم یه کارت رو کلاکش رو کم کنیم بگیم خوب نتیجه نهایی فریم دادن در بازیها اینطوری میشه دقیق نیست چون gpu کنسول ایکس وان از رم ddr3 به عنوان منبع اصلی استفاده میکنه ولی ps4 از gddr5 و در نتیجه gpu کنسول سونی به پهنای باند زیادی با توجه به ظرفیت زیاد{8گیگ } رمش دسترسی داره ولی برای ایکس وان فقط 32 مگابایت حافظه پرسرعت با پهنای باند بالا موجود هست باقیه از ddr3 رم سیستم برداشته میشه.

این تست فقط از لحاظ محاسبات شناور gpu اومده مقایسه کرده که چند فریم میگیره در بازیها ولی باید کانفیگ پهنای باند رم gpu رو هم در نظر میگرفتن که نمیشه رو 7850 رم ddr3 نصب کرد{چون خودش دارای حافظه gddr5 هست} { چون gpu کارت 7850 قدرتش زیاده کسی از حافظه ddr3 استفاده نمیکنن روش برای فریم بافر و کلا با gddr5 این کارت عرضه میشه}:d
{7850 اینجا کلاکش رو اوردن پایین تا از نظر اندازه محاسبات شناور به gpu ایکس وان برسه و 7870 هم کلاکش رو اوردن پایینتر تا هم سطح gpu پلی 4 بشه}
در این شرایط اگر حافظه 7850 از نوع ddr3 بود بازم وضع فریم خراب تر میشد و اختلاف بیشتر میشد.
 
آخرین ویرایش:
@8030

شما کلا خسته نباشی:دی من هم که از اول گفتم روی کاغذ چیزی که اعلام شده فرقشون همون 40-50 درصده. منتها نیما قبول نمیکرد، مجبور شدم این مقاله رو بیارم وسط تا حدودی راضی بشه. وگرنه اون 40-50 درصدی که شما میگی سر جاش هست:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or