صحبتهای Crytek در مورد جزئیات گرافیک Ryse.

  • Thread starter Thread starter DieDie
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

DieDie

کاربر سایت
59347712304286902021.jpg


Cevat Yerli توضیح داد که چگونه اونها در حال استفاده از قدرت Xbox one و Cry engine برای نمایش یک بازی خیره کننده در Ryse پسر روم هستن.
یرلی نشون داد که چطوری بازی از نور پردازی کاملا ریل تایم پشتیبانی میکنه و Cry Engine از همون غالب و فرمتی که فیلمهای سینمایی جلوه های ویژه رو اجرا میکنن پشتیبانی خواهد کرد ، به این معنی که توسعه دهنده های بازی به راحتی میتونن داشته هاشون رو به انجین بازی وارد کنن کاراکتر مدلها در Ryse داری 680 نقطه انعطاف هستن که فقط 180 تای اونها بر روی صورت کاراکترها هست .
بازی از یک نوع نورپردازی نرم بر روی چهره که اساسا شبیه نور پردازی پرتره (تصویر برداری از چهره ) هست به همراه روشنایی مبتنی بر جسم و سایه پشتیبانی میکنه.
Ryse در حال حاضر خیره کننده به نظر میرسه و همه صحنه های سینمایی داخل بازی به صورت ریل تایم توسعه داده شدن و هیچ مدل اختصاصی برای اونها نیاز نیست.تمام صحنه های سینمایی داخل بازی در یک استودیوی موشن کپچر توسط Imaginarium و در خلال 4 هفته فیلمبرداری شدن.اونها از یک کارگردان انیمیشن و بدل کار حرفه ای مرد در استودیوی شاهکار ضبط حرکاتشون استفاده کردن.
همچنین یرلی نشون داد که Ryse به صورت ریل تایم چیزی رو نمایش میده که سه سال پیش برای ساختن یک CGI با اون کیفیت ساعتها برای رندر تنها یک فریم اون زمان نیاز بود!
اونها همچنین مشغول استفاده از سطح پیشرفته ای از تکنیکهایی هستن که جزئیات رو از کاراکترهایی که از دوربین دور میشن کاهش میده.او همچنین به ستایش از قدرت Xbox one پرداخت و گفت ترکیب قدرت Cryengine و Xbox one به اونها این اجازه رو داده که شیوه های فیلم سازی رو به صورت ریل تایم در Ryse به کار بگیرن.

منبع:
http://gamingbolt.com/crytek-details-ryse-graphics-full-real-time-lighting-advanced-level-of-details-praises-xbox-one


02509904203701129623.jpg

 
آخرین ویرایش:
اولا اینها که به من چسبوندی رو من به این صراحت نگفتم هنر برنامه نویسی هم هست که اون رو مثلا استودیو ای مثل ND داره که تو نسل قبل هم دیدم فقط ND بود که تونست از حداکثر قدرت PS3 استفاده کنه البته بعد از گذشتن از چالش های PS3
در مورد CPU هم که تایید شده تو هر هسته XBOX ONE قوی تر هست و کلاکش 1.75 هست که نسبت به 1.6 PS4 تقریبا 10 درصد قوی تره (این تایید شدست)

منم گفتم به حرف یک مجله نمیشه استناد کرد باید صبر کرد بازی قابل مقایسه بشه و چهارتا است اعلام بکنن شاید TO هم گرافیک خوفی داشت ولی فعلا معلوم نیست.

پس GI هم شد رشوه گیر سونی و زیر سوال رفت. حتما انتظار داری official xbox magazine بیاد تایید کنه که TO گرافیک داره؟
 
منظور از سادگی و پیچیدگی که شما میگید، با چیزی که Terova میگه فرق میکنه آخه! CPU مایکروسافت دقیقا بخوایم مثال بزنیم، چیزی مثل CPU ایه که اپل استفاده میکنه! یعنی معماری مال ARMـه ولی طراحیش مال خود اپله! اینجا مایکروسافت اومده از معماریه AMD استفاده کرده و CPU کاستومایز شده ی خودش رو ساخته! ولی این دلیل میشه که عملکردش از مال سونی بهتر باشه و یا برعکس؟

این آقای Terova میگن، چون سرنی گفته سخت افزاره کنسول جدیدشون برای بازی سازی طوری طراحی شده که بشه راحت ازش استفاده کرد، رو این طور برداشت میکنن که کیلزون آخرین حد گرافیکی ای هست که PS4 توان اجراش رو داشته باشه و چون راحت و روان(!) هست، پس کیلزون از تمام قدرت کنسول داره استفاده میکنه و این آخرین درجه محدودیت این کنسول قلمداد میشه!
من کاری با حرف Terova ندارم موضوع حرف من چیز دیگه ای بود. در مورد پیچیدگی X1 و PS4 هم من اونقدر تخصص ندارم که در موردش نظر بدم ولی دلیل اینکه سونی این روش رو انتخاب کرد این بود که سازنده ها راحت بتونن از کل قدرت PS4 استفاده کنن و پیچیدگی PS3 رو دیگه نداشته باشن که دردسر شه دوباره براشون. در مورد X1 هم چون معماری و اجزای جدیدی داره ولی این دلیل نمیشه چون جدیده پیچیده هم باشه. این دیگه بستگی به مایکروسافت داره که ابزار های توسعه خوبی ساخته باشه براش تا سازنده ها بتونن کامل ازش استفاده کنن. ولی خب مایکروسافت با دیر رسوندن dev-kit های نهایی و درایور به احتمال خیلی زیاد بازی های لانچ 3rd Party نتونن بطور کامل از قدرت سخت افزار X1 استفاده کنن(حدس). در مورد سونی هم با سخت افزار و معماری شناخته شده ای که داره بعیده سازنده ها باهاش مشکلی داشته باشن همونطور که چندتا از سازنده ها هم به این نکته اشاره کردن.
 
اولا اینها که به من چسبوندی رو من به این صراحت نگفتم هنر برنامه نویسی هم هست که اون رو مثلا استودیو ای مثل ND داره که تو نسل قبل هم دیدم فقط ND بود که تونست از حداکثر قدرت PS3 استفاده کنه البته بعد از گذشتن از چالش های PS3
در مورد CPU هم که تایید شده تو هر هسته XBOX ONE قوی تر هست و کلاکش 1.75 هست که نسبت به 1.6 PS4 تقریبا 10 درصد قوی تره (این تایید شدست)

منم گفتم به حرف یک مجله نمیشه استناد کرد باید صبر کرد بازی قابل مقایسه بشه و چهارتا است اعلام بکنن شاید TO هم گرافیک خوفی داشت ولی فعلا معلوم نیست.

توی نسل حاظر فقط ND تونست از قدرت این کنسول استفاده کنه؟ پس چطور سانتامونیکا تونست جایزه بهترین گرافیک رو ببره؟ کوانتیک دریم با بازیه Beyond گرافیکی شاید بهتر از TLoU ارائه کرد! کیلزون شاید بهترین گرافیک سال نشد، ولی گرافیک بدی داشت؟ GT گرافیک بدی داشت؟ این همه بازیه انحصاری که گرافیکای خوب داشتن!

بازی های نسل بعد هم شاید کیلزون به دلیل FPS بودنش، گرافیکش مثل بازی های سوم شخص توی چشم نباشه، ولی مقایسه کلزون 3 با شادوفال میتونه خیلی واضح تغییر نسل رو به نمایش بزاره!

و در ضمن تا جایی که من میدونم، ( فکت صادر نمیکنم ) کلاک پردازنده ی PS4 تاحالا مشخص نشده! و اگه هم اینی باشه که شما میگید، دلیل نمیشه باز چون کلاکش بیشتره پس قوی تره! بازم اپل رو مثال میزنم! CPU دو هسته ایه 1.2Ghz از CPUهای 4 هسته ای و 8 هسته ای با کلاک های 2.2 قوی تره! پس تا این کنسول ها وارد بازار نشدن و همه چیزشون رو بررسی نکردن و 4تا بازیه انحصاری براشون بیاد و خودمون تست نکنیم، نمیشه گفت کدوم بازده بهتری داره!
 
توی نسل حاظر فقط ND تونست از قدرت این کنسول استفاده کنه؟ پس چطور سانتامونیکا تونست جایزه بهترین گرافیک رو ببره؟ کوانتیک دریم با بازیه Beyond گرافیکی شاید بهتر از TLoU ارائه کرد! کیلزون شاید بهترین گرافیک سال نشد، ولی گرافیک بدی داشت؟ GT گرافیک بدی داشت؟ این همه بازیه انحصاری که گرافیکای خوب داشتن!

بازی های نسل بعد هم شاید کیلزون به دلیل FPS بودنش، گرافیکش مثل بازی های سوم شخص توی چشم نباشه، ولی مقایسه کلزون 3 با شادوفال میتونه خیلی واضح تغییر نسل رو به نمایش بزاره!

و در ضمن تا جایی که من میدونم، ( فکت صادر نمیکنم ) کلاک پردازنده ی PS4 تاحالا مشخص نشده! و اگه هم اینی باشه که شما میگید، دلیل نمیشه باز چون کلاکش بیشتره پس قوی تره! بازم اپل رو مثال میزنم! CPU دو هسته ایه 1.2Ghz از CPUهای 4 هسته ای و 8 هسته ای با کلاک های 2.2 قوی تره! پس تا این کنسول ها وارد بازار نشدن و همه چیزشون رو بررسی نکردن و 4تا بازیه انحصاری براشون بیاد و خودمون تست نکنیم، نمیشه گفت کدوم بازده بهتری داره!

نمی حوام دوباره بحث های قدیمی مقایسه گرافیک رو اینجا باز کنم بازی های مثل GOW و Beyond سبکشون طوری هست که خیلی راحت میشه گرافیک رو برد بالا و چالشی وجود نداره این رو بازی سازها بیشتر درک میکنن مثلا GOW یک بازی دوربین ثابت هست که محیط رو از فاصله دور نشان می ده همین دوربین ثابت بودن باعث میشه بازی بیش از 2/3 محیط رو پوشش نده و این خیلی کمک به کم کردن پردازش میکنه Beyond هم که دیگه خودت می دونی
ولی بازی Uncharted و TLOU کاملا فرق میکنن یک بازی سنگین هستن که ND خوب از پسشون بر اومد در کل کاری با نسل قبل ندارم نسل بعد رو دارم میگم که هنر برنامه نویسی میتونه تو نتیجه کار تاثیر بگزاره و همش سخت افزار نیست

در مورد کلاک 1.6 هم سونی همون اول خودش تایید کرد مگر اینکه برده باشن بالا که بعید به نظر می رسه
در مورد مثال اپل هم بحث بهینه بودن CPU با سیستم عامل هست که تو این زمینه ماکروسافت خدا تشریف دارد
 
نمی حوام دوباره بحث های قدیمی مقایسه گرافیک رو اینجا باز کنم بازی های مثل GOW و Beyond سبکشون طوری هست که خیلی راحت میشه گرافیک رو برد بالا و چالشی وجود نداره این رو بازی سازها بیشتر درک میکنن مثلا GOW یک بازی دوربین ثابت هست که محیط رو از فاصله دور نشان می ده همین دوربین ثابت بودن باعث میشه بازی بیش از 2/3 محیط رو پوشش نده و این خیلی کمک به کم کردن پردازش میکنه Beyond هم که دیگه خودت می دونی
ولی بازی Uncharted و TLOU کاملا فرق میکنن یک بازی سنگین هستن که ND خوب از پسشون بر اومد در کل کاری با نسل قبل ندارم نسل بعد رو دارم میگم که هنر برنامه نویسی میتونه تو نتیجه کار تاثیر بگزاره و همش سخت افزار نیست

در مورد کلاک 1.6 هم سونی همون اول خودش تایید کرد مگر اینکه برده باشن بالا که بعید به نظر می رسه
در مورد مثال اپل هم بحث بهینه بودن CPU با سیستم عامل هست که تو این زمینه ماکروسافت خدا تشریف دارد

خوب تمام بازی های XB360 هم محیط های بزرگ و وسیع ندارن که! چرا اونا گرافیکی مثل Beyond ندارن؟ چون یه بازی سبکش احتیاج به وسعت محیط نداره، باید بگیم برای ساختش چالشی وجود نداشته؟ یا اینکه همه ی بازی ها باید محیط های وسیع داشته باشن؟

و کلاک PS4 هم تا حالا حرفی ازش زده نشده! تایید که جای خود!

و مشکل من هم دقیقا با حرف هاتون همینه! چون مایکروسافت سیستم عاملی (نرم افزار) داره که 90درصد جهان دارن استفاده میکنن ازش، این دلیلی میشه که سیستم عاملی که سونی روی PS4 گذاشته بهینه نباشه؟ یا چون CPUــی XBOX ONE کاستومایز شده ی خوی مایکروسافت هست، از CPUــی PS4 قوی تره؟
 
خوب تمام بازی های XB360 هم محیط های بزرگ و وسیع ندارن که! چرا اونا گرافیکی مثل Beyond ندارن؟ چون یه بازی سبکش احتیاج به وسعت محیط نداره، باید بگیم برای ساختش چالشی وجود نداشته؟ یا اینکه همه ی بازی ها باید محیط های وسیع داشته باشن؟

و کلاک PS4 هم تا حالا حرفی ازش زده نشده! تایید که جای خود!

و مشکل من هم دقیقا با حرف هاتون همینه! چون مایکروسافت سیستم عاملی (نرم افزار) داره که 90درصد جهان دارن استفاده میکنن ازش، این دلیلی میشه که سیستم عاملی که سونی روی PS4 گذاشته بهینه نباشه؟ یا چون CPUــی XBOX ONE کاستومایز شده ی خوی مایکروسافت هست، از CPUــی PS4 قوی تره؟

دوست عزیز شما دیگه داری همه چی رو نفی میکنی چیزی که دوس داری هست چیزی که دوس نداری نفی میکنی آیا همان پردازنده 4 هسته ای andriodروی سیستم عامل اپل تست شده ؟ در صورتی که از نام دو پردازنده این برداشت میشه که شباهتهای زیادی با هم دارن/:)
 
و مشکل من هم دقیقا با حرف هاتون همینه! چون مایکروسافت سیستم عاملی (نرم افزار) داره که 90درصد جهان دارن استفاده میکنن ازش، این دلیلی میشه که سیستم عاملی که سونی روی PS4 گذاشته بهینه نباشه؟
بهینه نیست دیگه قربون شکلت! تایید شده روشن شدن ps4 حدودا 23 ثانیه طول میکشه و چیزیه که تو تاپیک ps4 خودتون خبرش رو گذاشتین! در حالی که ویدئویی که از وان اومده نشون داد وان تو 3 تا 4 ثانیه بالا میاد! مشخصه که سیستم عامل وان سرعت بهتری داره! نمیگم بهتره چون نمیدونم چه قابلیتهایی دارن کنسولا(تو سیستم عاملشون) اما 100% مطمئنم که وان سیستم عامل به مراتب سریعتری داره
 
گرافیک بازی فوق العادست ولی تو همه ویدیو های بازی فقط کاراکتر اصلی داره با 2 یا 3 نفر مبارزه میکنه امیدوارم تو بازی محیط ها ی بزرگ با تعداد زیاد کاراکتر که حس جنگ واقعی رو تداعی کنه وجود داشته باشه وگرنه اینجوری روند بازی هم تکراری میشه هم جذابیتش و از دست میده
 
DieDie مهدی جون به کی داری میگی؟ به اینها 100 تا لینک بزاری با توضیحات اینها هیچی را قبول ندارند چون نظر خودش هست وقتی اهل فنهاش میاند تو تاپیک میگن چیه ryse کف خون قاطی کردن داره ؟ و گرافیکش معمولیه ! چطور انتظار داری بحث منطقی باهاشون انجام داد اینها رسما به روز میگن شب !
کاملا درسته.خدا وکیلی واسه همینه که من اصلا دیگه حاضر با بحث با سونی فن ها نیستم.
خدا شاهده چیزایی دیدم که داشتم شاخ در میوردم.البته شاید به خاطر این باشه که این انجمن محدودیت سنی نداره.
...
gartall تو مرد بزرگی بودی و از بن شدنت بسیار ناراحت شدم:(
 
یه چیزی میگم امیدوارم ناراحت نشید !

فکر نمیکنید اگه تریلرهای جدیدی که میان رو به جای تاپیکی مربوط به یک ماه پیشه تو همون تاپیکش بزارید خیلی بهتره ؟!
-----------

این تریلر هم که فوق العادست ، کلا کرایتک از نظر گرافیکی حریفهای زیادی نداره ...
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or