شماره بعدی Resident Evil "مات و مبهوت" کننده خواهد بود!

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Michiteru Okabe سازنده عنوان Resident Evil Revelations 2 در مصاحبه ای با سایت videogamer در خصوص شماره بعدی Resident Evil گفت، او مطمئن است که شماره بعدی Resident Evil "مات و مبهوت" کننده خواهد بود. البته او ادعا می کند که هیچ چیزی از شماره بعدی این سری نمی داند.

wsxjt3e1avl7z70ykb4d.jpg

"متاسفانه ما در حال توسعه Revelations 2 هستیم و واقعا اطلاعی از این که چه در حال گذر است نداریم. یک تیم جداگانه در حال توسعه هستند و هر آن چه که این تیم بر روی آن کار می کند، ما مطمئن هستیم که آن مات و مبهوت کننده خواهد بود. من دیگه واقعا نمی تونم صبر کنم تا به همکارانمون ملحق بشم و ببینیم اون ها چه کردند."

در حالی که شرکت Capcom هنوز برنامه خود را برای ادامه دادن سری اصلی (شماره دار) Resident Evil اعلام نکرده است، با این حال این شرکت تا چند روز آینده عنوان اپیزودی Resident Evil Revelations 2 را منتشر خواهد کرد.
Resident Evil Revelations 2 دارای چهار اپیزود خواهد بود و داستان بازی هم به فرار Claire Redfield و Mora، دختر Barry Burton از زندان زامبی زده و وقایع عجیب آن، اختصاص داده شده است.

آخرین عنوان از این سری با عنوان Resident Evil 6 در سال 2012 منتشر شد. چند روز قبل هم شرکت Capcom نسخه Remaster شده Resident Evil 1 را برای کنسول های Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3 و PC منتشر کرد.

شایعات مختلفی درباره شماره هفتم Resident Evil وجود دارد. از جمله وجود نام Resident Evil 7 در پروفایل LinkedIn یکی از طراحان صحنه و لباس.

و اما سوالی که مثل همیشه ذهن ما را درگیر خود می کند، آیا شماره بعدی Resident Evil به ریشه های اصلی این سری باز خواهد گشت یا باز هم شاهد معرفی شدن عنوانی اکشن با حضور شخصیت های محبوب این سری خواهیم بود؟

منبع
 
  • Like
Reactions: kamyy
به هیچ وجه رزیدنت اویل 6 را فاجعه نمیدونم! من هر 4 قسمت را روی درجه سختی هارد رفتم. داستانش هم درست هست که چیزی اضافه نکرد ولی یادور رزیدنت 2 بود! یک داستان از دید دو نفر یا چند نفر! من مشکلم فقط با کپکام این هست که این فرانچایز رزیدنت را میخواد بده کی بسازه؟ چون بالاخره یک نفر انسان باید در راس هرم یعنی کارگردان قرار بگیره. تو این چند وقت که رفتم دنبال عناوین دیگه مثل داینو کرایسیس فهمیدم چقدر بازی موفقی بوده و کپکام میتونه ادامش بده! ولی حیف کپکام نمیدونم چرا هیچ کاری نمیکنه! اقا یک حرکتی بزن.
 
RE6 بازی بود که از وسطاش فقط دوست داشتم بازی زودتر تموم بشه و واسم وحشتناک عذاب اور بود...غول میاورد اندازه 4 تا ساختمون کشتنش آب خوردن بود!
 
اون مگه اصلا Devil May Cry هم بازی کرده؟ :دی الکی...
یادمه یه سری میگفت از دانته DMC4 خیلی بدش میاد، پس حتما بازیش کرده دیگه :دی

@Victarion
بزار Mention ـش کنم یکم شفاف سازی کنه :دی
---
@PWLG
والا تا اونجایی که یادم میاد خیلی مبهم فقط به یه سری از امکانات خیلی ساده تر بازی مثل همین Slide اشاره میکرد (تازه اونم فقط توی Loading ها)
 
یه عده میگن کپکام آقا بالا سر نداره ، یه عده دیگه میگن درسته RE خوب نبود ولی IPهای دیگش که خوب بود :d (چه بی ربط) ، یه عده دیگه باز منتظرن ببینن کی از کپکام تعریف میکنه شروع کنن به ترول کردنش ، خلاصه تنها تاپیکیه که فازش هیچوقت مشخص نمیشه مثل وضعیت IPش
 
Capcom با ساخت رولیشنز نشون داد که میتونه دوباره بازی رو به دوران اوج خودش برگردونه و امیدوارم با عرضه رولیشنز 2 دوباره اون موفقیت رو دوباره تکرار کنه و با درس گرفتن ازش گذشته یه رزیدنت 7 تمام عیار بسازه :)
نسخه ی قبل که تنها گیم پلی LION قابل بازی بود و تا حدی قشنگ الباقی سوپر افتضاح بود نمی دونم چه اصراری به تنوع با ایده های جدید هست که هیچ کدوم هم به درد نمی خوره همین نسخه ی REMASTER شده رو الان همه دارن بازی می کنن کلی هم لذت می برن با اینکه اکثرا قبلا هم بازیش کردن گیم پلی این بازی هنوز هم پتانسیل ادامه رو داره
 
گیم پلی RE6 مثل جواهری میمونه که زیر یه عالمه گِل و کثافت دفن شده. اگر بتونی از اون بخش های اعصاب خوردکنش بگذری میتونه خیلی لذت بخش باشه.

این بحثی که شما میکنین منو یاده جنس های چینی درجه 3 با جنس درجه 1 مثلا اروپایی میندازه :دی
مثلا گوشی میزنن عینا شبیه نمیدونم iPhone و هزار تا امکانات و 100 تا برنامه عجیب غریب، ولی همشون یک سری آشغال هستند که کنار هم قرار گرفتند و بعد یک مدت میخوای پرتش کنی اونور.
احساسی که من نسبت به شوتینگ RE6 داشتم دقیقا این بود که یک تفنگ کاغذی دادن دستت و میکروفون گذاشتن صدای اسلحه ی دمپایی تو کانتر رو از اسپیکر ضبط کردن!! اصلا به صورت عجیبی فاجعه بود غیر قابل حضم. 500 تا چرت و پرت دیگه هم اضافه کردن که میخواستی ازشون استفاده کنی یک احساس شکنندگی بهت دست میداد عین این جنسای چینی :دی از بس اینور اونورش باگ داشت.
تازه این یک گوشه ی کوچیکی از مکانیزم شوتینگ بود. بخوایم وارد گیم پلی و طراحی محیط و مدیریت و ... بشیم قشنگ حالت تهوه دست میده به آدم :دی
 
این روزا هر کی به رزیدنت های جدید و کپکام بد و بیراه بگه انگار باکلاس تر و خفن تر هست
باور کنید تو تمام رزیدنت ها فقط راکون سیتی و 6 و گان سروایو ضعیف بودن. این چه فازی یه عده دارن؟

Sent from my GT-S7582 using Tapatalk
 
تو یا اکشن خوب و روون ندیدی، یا ... ! :biggrin1:
اتفاقا ایرادی که به رزیدنت اویل 6 وارده اینه که نه تنها بازی عقب افتاده و بی ریشه ای بود، بلکه به شدت بی کیفیت و غیر روون (واژه مخالف روون بهتر از این پیدا نکردم:biggrin1:!) هم بود. گیم پلی ـش یه فاجعه به تمام معنا بود.
اتفاقی که توی رزیدنت اویل 5 افتاد و باعث میشه هنوزم باشن کسایی که اونو بازی خوبی بدونن این بود که بیش از حد شبیه 4 بود؛ توی 6 اومدن یه ذره اونو انگولک کردن کلا گند زده شد به گیم پلی بازی. مشکل کنترل توی بازی بیداد می کرد، اون پچ 12 مگابایتی دوربین هم نهایتا 10% به اوضاع وخیم دوربین بازی کمک می کرد. این مشکل توی 5 نبود. گانینگ یه افت محسوس پیدا کرده بود، یعنی تیر اندازی اصلا لذتی نداشت توی اویل 6. داستان و اینا هم انقدر شلخته و آبکی بود که جای صحبت خاصی نمیذاره. کلا تنها نقاط مثبت شماره ششم، به نظرم یکی اتمسفر سناریو Leon بود، یکی هم سناریوی Ada که اونم خیلی کوتاه بود...

نوچ :biggrin1:

کیوان الان مشکل تو و کسایی که علیه حرف من جبهه گرفتید اینه که چند تا چیز رو باهم قاطی کردید ! بذار جریان رو روشن تر کنم :دی
ببینید من گفتم کپکام بخواد می تونه مثل فلان بازیهاش که مثال زدم گیم پلی خوبی خلق کنه ، نگفتم کرده یا رزیدنت ایول 6 گیم پلی خیلی خوبی داشت. اینکه میام میگم اکشن روونی داره به این معنی نیست که گیم پلی روونی هم داره !
وقتی میگم اکشن روونی داره یعنی مکانیزم هایی که توی بخش اکشن (نه تمام گیم پلی) در اختیار مخاطب قرار میده نسبت به بقیه روون تره و دست طرف رو باز تر میذاره :دی
به من چه که لول دیزاینش داغونه ، یه من چه که شلیک با اسلحه ـش اون لذت خفن رو به ملت نمی رسونه ، به من چه که وقتی با اسلحه شلیک می کنی صدای اسلحه ی واقعی میده یا فارت صبحگاهی ، به من چه که انیمیشن ها فلانن و ... (اینا رو کلی و از روی چیزایی که توی این چند صفحه گفته شد ، گفتم) :دی اینا مربوط به بخش گیم پلی (اون یه تیکه هم صداگذاری !!!) میشه که اصن محور بحث من نبود. من حرفم در مورد اکشن بازی، سیالیت و روون بودنشه. این که در لحظه Aim میکنی رو یه بابایی و شلیک میکنی حالا این وسط اگه خر تو خر شد و یکی دو نفر از این ور اونور اضافه شدن سریع می تونی در کمترین زمان ممکن سوئیچ کنی رو دوتا اسحه و با L1+R1 به صورت اتومات به همشون شلیک کنی ، اگه بازم وضع خراب تر شد و کسی این وسط بهت حمله کرد یا چیزی طرفت پرت کرد سریع می تونی به طرفین یا عقب Dive ببندی و بدون معطلی به تیراندازیت روی زمین ادامه بدی و بعد که به شرایط مطلوب رسیدی پاشی سریع یه Melee اجرا کنی یا اگر طرف مقابلت در حال حمله باشه Counter بزنی و ... یا هزاران حالت دیگه ، همچین پکیج کاملی توی کمتر بازی اکشنی پیدا میشه و جالبتر از همه اینکه همه ی اینا میتونن Combo وار اجرا بشن ، یعنی سریع و پشت سر هم در حالی که اصن دمیجی بهت وارد نشه. (این خودش خیلی مهمه) یعنی هیچ شرایط بحرانی ای رو داخل بازی پیدا نمیکنی که این مکانیزم ها توش جوابگو نباشه. این میشه مکانیزم های بخش اکشن که خیلی کامل و خوب هستن (البته بیشتر منطورم با بخش لیانه ، اون دوتای دیگه یه سری از این امکانات رو فک کنم ندارن) ولی وقتی اینا میرن میشن زیر مجموعه ی بخش بزرگتری به نام گیم پلی ، به دلیل انیمیشن های بد ، لذت بخش نبودن گانینگ ، هوش مصنوعی نفله ، به قول شماها دوربین مشکل دار و مهم تر از همه سازگار نبودن این مکانیزم با بازی ای به اسم RE و هزارتا دلیل دیگه اونطور که باید به چشم نمیان :دی
و گرنه همین مکانیزم با یه سبک مناسب و یه گیم پلی درگیر کننده تر ، خیلی راحت تبدیل میشه به اون تعریفی که از اکشن توی ذهن شماهاست :دی منظور رسید یا وایتکسش رو بیشتر کنم ؟ :دی
 
Resident Evil 6 از هر زاویه ای نگاه کنی اصلا بازی خوبی نیست.یعنی حتی بازی متوسطی هم نیست و اگه بخوایم ارفاق کنیم نهایتا به جای واژه افتضاح میتونیم از کلمه بد استفاده کنیم.حتی اکشن بازی هم کاملا به سر وته غیر پولیش شده هستش.ما بازی میکنیم برای لذت بردن، حسی که اکشن Resident Evil مطلقا به آدم القا نمیکنه و بیشتر سوهان روح میشه.

Resident Evil Revelation هم میشه گفت روی 3DS یک بازی خوب و روی کنسول ها یک بازی معمولی هستش(متا نیارید ها خواهشا ).بیشتر اون چیزیهایی هم که فن های Resident Evil میخان رو در خودش نداشت.یعنی عملا همون Resident Evil 4/5 هستش با کمی تغییر و البته گرافیک پایین تر.یعنی من نمی تونم تصور کنم کسی به شماره 4 و 5 انتقاد داشته باشه ولی Revelation رو بازی خوبی بدونه یا ازش به عنوان بازگشت سری به ریشه بتونه یاد کنه.

من خودم همیشه از شرکت های ژاپنی دفاع کردم.به خصوص Capcom و Sega که بخش اعظم لذتی که از دنیای بازی بردم رو مدیون این دو شرکت هستم.منتهی با این وجود هم دلیلی نمی بینم که از هر ساخته یا کار این دوتا شرکت یا سایر شرکت های ژاپنی دفاع کنم.کمپانی های ژاپنی الان همشون دچار ضعف مدیریتی هستن و این باعث شده که عملا قافله رو غرب ببازن.Sonic Boom چشم بسته یک آشغاله و از همون ناشر Alien Isolation یک بازی ساختار شکن و فوق العادست(خوب خوبه ، بد بد:d).از مال خوب باید دفاع کرد و از بدش هم انتقاد:d.ربطی هم به این نداره که من عاشق این دوتا ناشر باشم یا ازشون بدم بیاد

در مورد رزیدینت اویل هم به اون صورت میکامی رو مقصر نمیدونم.بعد از ساخته شدن تقریبا 5 بازی با یک ساختار و قالب میکامی احساس میکنه که ساختار قدیمی دیگه جوابگو نخواهد بود(یک پیش بینی و شیفت بلندپراوازنه) و میاد Resident Evil 4 رو خلق میکنه که عملا نقطه ی عطفی میشه توی صنعت بازی سازی.چیزی که به نظرم میکامی فقط توی شماره 4 یادش میره باخودش به همراه بیاره اون حس رازآلود( به دلیل حذف معماها تو روند بازی) هستش.کاری که کاپکام میتونست بکنه این بود که این نقطه حذف شده از حلقه رو خودش توی شماره بعد وارد بازی بکنه(که نکرد).

بعلاوه سری Resident Evil به نظرم از همون شماره اول تا حدودی تم اکشن داشته و این میزان اون بوده که تغییر کرده.از شماره اول تا سوم با شیب ملایم تری افزایش پیدا میکنه و توی شماره چهارم یک جهش نسبی میکنه.از زاویه دیگه هم اگه نگاه کنیم یک سری عواملی که توی 3 شماره اصلی باعث بوجود اومدن اون ساختار و حس ترس و حتی اتمسفر سنگین میشن به نوعی توفیق اجباری (ناشی از ضعف سخت افزار) هستن.اون فضای پیکسلی،رزولوشن کمتر،عدم تسلط به کنترل بازی همه باعث افزایش ناتوانی و تسلط گیمر و متعاقبا افزایش حس ترس شده بودند.

یکی چیزی هم در مورد میکامی بگم.خب میکامی با Evil Within نتونست موفق بشه به اون صورت.اما این دلیل نمیشه که نتیجه بگیریم همه ی تصمیمات قبلیش غلط بوده یا هر چی قراره در آینده بسازه موفق نخواهد بود.میکامی هم یک بازی سازه و داخل یک گروه بازی میسازه.گروهی که باهاش سری Resident Evil ساخته با افرادی که Vanquish یا Evil Within ساخته هم کاملا متفاوتند.یعنی شرایط فرق داشته نمیشه همیشه انتظار داشت خروجی یکسان باشه.حتی اگه شرایط هم یکی بود باز بالاخره ایشون هم یک آدمه و ممکنه بعضا ایده هاش جواب نده.الان متاسفانه یک جوی به وجود اومده که بعضا نتایج غلط به نظرم گرفته میشه.

"دیدید میکامی با Evil Within نتیجه نگرفت، پس اگه ادامه Resident Evil رو میساخت هم گند میزد" با تفکراتی از این دست مخالفم یا اجازه:d

پ.ن : اینها نظرات شخصی من هستش که از سپری کردن عمری پای این سری به دست اومده(هیچ فکتی وجود نداره:d).
 
آخرین ویرایش:
What is done, can't be undone.

حرف از مصاحبه شد. استاد اعظم، میکامی کبیر در یکی از مصاحباتش فرمودند:

میکامی خودش گفته دیدم ریمیک فروش نکرد و زدم اکشنش کردم که بیشتر بفروشه. اکشن شد = برای فروش بیشتر | فرمول جدید ابداع شد = ترک فرمول قدیم | من تصمیم گرفتم =/= کپکام تصمیم گرفت | 4 = 2x2
باز میاد میگه "مسیر 4 اشتباه بود میخواست کپکام دنبالش نره!":d نو که اومد به بازار، کهنه میشه دل آزار:d
اونایی که ریاضی سوم دبستان رو خونده باشن، راحت قضایای بالا رو درک میکنن:d

پ.ن: باز جای شکرش باقیه که RE5 یه بازی موفق بود با اینکه میکامی اعظم کارگردانش نبود:d میکامی حتی نتونست با اون همه قمپز در کردن، بازی خودش رو جمع کنه (TEW)=;
اون the evil with in که من بازی کردم خیلی حیلی بازی خوش ساخت خوبی بود.اتفاقا بعد از انجام بازی TEW متوجه شدم تنها کسی که میتونه یه رزیدنت اویل خوب دیگه بسازه همین آقای میکامی هستش.
 
یعنی فقط من بودم که از RE6 لذت بردم عایا؟؟ والا دوستان عادت کردن هرچی کپکام بسازه ایراد بگیرن.RE6 بسازه میگن از ریشه هاش فاصله گرفته.revelation بسازه و به ریشه هاش برگرده میگن بازی در حد PS2 ه. شما خودتون نمی دونید چی میخواید بعد از کپکام ایراد می گیرید؟
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or