شماره بعدی Resident Evil "مات و مبهوت" کننده خواهد بود!

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Michiteru Okabe سازنده عنوان Resident Evil Revelations 2 در مصاحبه ای با سایت videogamer در خصوص شماره بعدی Resident Evil گفت، او مطمئن است که شماره بعدی Resident Evil "مات و مبهوت" کننده خواهد بود. البته او ادعا می کند که هیچ چیزی از شماره بعدی این سری نمی داند.

wsxjt3e1avl7z70ykb4d.jpg

"متاسفانه ما در حال توسعه Revelations 2 هستیم و واقعا اطلاعی از این که چه در حال گذر است نداریم. یک تیم جداگانه در حال توسعه هستند و هر آن چه که این تیم بر روی آن کار می کند، ما مطمئن هستیم که آن مات و مبهوت کننده خواهد بود. من دیگه واقعا نمی تونم صبر کنم تا به همکارانمون ملحق بشم و ببینیم اون ها چه کردند."

در حالی که شرکت Capcom هنوز برنامه خود را برای ادامه دادن سری اصلی (شماره دار) Resident Evil اعلام نکرده است، با این حال این شرکت تا چند روز آینده عنوان اپیزودی Resident Evil Revelations 2 را منتشر خواهد کرد.
Resident Evil Revelations 2 دارای چهار اپیزود خواهد بود و داستان بازی هم به فرار Claire Redfield و Mora، دختر Barry Burton از زندان زامبی زده و وقایع عجیب آن، اختصاص داده شده است.

آخرین عنوان از این سری با عنوان Resident Evil 6 در سال 2012 منتشر شد. چند روز قبل هم شرکت Capcom نسخه Remaster شده Resident Evil 1 را برای کنسول های Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3 و PC منتشر کرد.

شایعات مختلفی درباره شماره هفتم Resident Evil وجود دارد. از جمله وجود نام Resident Evil 7 در پروفایل LinkedIn یکی از طراحان صحنه و لباس.

و اما سوالی که مثل همیشه ذهن ما را درگیر خود می کند، آیا شماره بعدی Resident Evil به ریشه های اصلی این سری باز خواهد گشت یا باز هم شاهد معرفی شدن عنوانی اکشن با حضور شخصیت های محبوب این سری خواهیم بود؟

منبع
 
  • Like
Reactions: kamyy
DMC = گیم پلی، DMC4 = بهترین گیم پلی
یعنی شماره 4 سری ، بهترینه !؟ درسته !؟ /:)
من اینجا بین این پستای DMC پست میذارم که تایپک از بحث اویل خارج نشه (یعنی خاک بر سر میکامی واسه اویل 4 و اویل ویتن)
yahoo_22.gif
شما یه بار ابراز خفنیت و فحاشی کردی دیگه ، همگی به اندازه کافی بهره مند شدیم :دی
میکامی و اویل4 که خدا ترول کرده .یادم با بچه های اویل باز با هزار شوق نشستیم اویل4 بازی کنیم اونموقه به اونجاش که ایدا با صدای ناقوص نجاتمون میده رسیدیم فهمیدیم چه به سرمون اومده و فوشدادنمون شروشد تا به امروز
 
اتفاقا قضیه کاملا برعکس هست. و این دقیقا شماها هستید که در مورد DMC دچار سطحی نگری شدید. نتنها DMC بلکه هیچ بازی فقط و فثط گیم پلی نیست. و اتفاقا مثال خیلی داغونی داری میزنی و دست روی بازی گذاشتی که کاملا Character Driven هست. حالا من نمیدونم چقدر با این مباحث آشنا هستی یا نه اما اتفاقا تو همین بازی شخصیت و داستان بی نهایت مهمه. و ضمن اینکه کلا تخصص کامیا همین اکشن های سورئال هست. یعنی روایت سورئال داستان تاثیر مستقیمی روی همین گیم پلی هم داره. یعنی مثلا وقتی شما تو بازی یهو یه چمدون در میاری که تبدیل میشه به یه راکت لانچر کاملا از Narrative Design بازی میاد که البته جزو مباحث تخصصی گیم دیزاین هست و دلیل نمیشه همه باهاش آشنا باشن.

اولیت توی سری DMC قطعا با گیم پلی (شاید بهتر باشه بگم کامبت سیستم) هست. اونم با اختلاف بسیار زیاد. نه اینکه داستان هیچ ارزشی نداشته باشه، اما در درجه اول یقینا یک کامبت سیستم عالی قرار داره که به درستی طراحی شده باشه. برای همینه که فن های DMC شاید بیشتر وقت شون رو توی Bloody Palace میگذرونن، کمبو میزنن و کمبو ویدیو میسازن. از نظر من این گیم پلی هست که توی داستان تاثیر میذاره. یادمه کامیا تو یه مصاحبه میگفت من اول از همه قابلیت های کاراکترم رو مشخص می کنم. یعنی اول از هم تعیین میکنم کاراکترم میتونه از ابتدا دابل جامپ داشته باشه، کاراکترم از مو هاش استفاده میکنه برای حمله و.. [پس یه جوری اینو وارد بازی و داستان می کنم] (نقل به مضمون هست البته). نه اینکه اول داستان رو طرح کنن و بعد مجبور بشن متناسب با داستان قابلیت ها رو بیارن تو بازی و کاراکتر.

در نتیجه این قانونی که داری میگی یه چیز کاملا من درآوردی هست. به هیچ عنوان DMC فقط گیم پلی نیست. انقدر واضح هست که اصلا ارزش بحث نداره. البته شاید DMC رو با یه بازی عین NG اشتباه گرفتی. چون مثلا NG یعنی گیم پلی و ایتاگاکی هم انقدر به این فرمول وفادار هست که حتی برای داستان وقت چندانی نمیزاره. اما DMC از این حیث باید با GoW مقایسه بشه چون کاملا Character Driven هست و البته داستان درش به اهمیت GoW نیست اما باز ستینگ و پلات هم خیلی مهمن و هم توی گیم پلی تاثیر میزارن. (مقایسه این دوتا از نظر Narrative Design هست نه گیم پلی). اینکه DMC4 هم بهترین گیم پلی در سری هست صرفا نظر شخصی هست. اما وقتی داری این نظر شخصیت رو به عنوان یه فکت به ملت قالب میکنی باید استدلالی قوی تر از به نظر من یا چون من خوشم امد داشته باشی. و حالا که ادعات میشه دیزاین یه بازی HnS رو میفهمی و حرف از مباحث بزرگی عین مکانیک میزنی من خوشحال میشم که این قضیه رو یکم باز کنی. مثلا همین جناب Nero که میفرمایید یه مکانیک جدید به گیم پلی اضافه کرده و باعث خلق یه سری مکانیک جدید شده:

اینکه DMC رو در رده GOW میدونین از نظر درجه اهمیت گیم پلی واقعا میتونه کل پستتون رو زیر سوال ببره. مشخصه که نظرتون به نفع سری NG کاملا biased هست. در مورد عمق گیم پلی DMC هم بار ها و بار ها بحث شده تو همین فروم و اگه یه چرخ بزنین میتونین کل مطلب پیدا کنین در موردش. همونطور که NG یعنی گیم پلی، DMC هم یعنی گیم پلی. جالبه که یکیش براتون فکته و یکی دیگه مسخره به نظر میاد. در صورتی که اگه سری DMC از نظر عمق گیم پلی بالاتر از NG نباشه، هم سطحش هست.

در مورد DmC، مشکل شکسته بودن کامبت سیستم هست:

http://a.pomf.se/kyojcw.gif

چون DMC باز هستین باید از روی این گیف متوجه بشین که منظورم از شکسته بودن کامبت سیستم چیه. اینو برای دوستانی میگم که شاید به اندازه شما DMC باز نباشن: اون سیستم رنک معین میکنه شما چقدر خوب یا Stylish بازی می کنید. چیزی که شما توی این گیف می بینید، رسیدن به رنک SSS اونم از پایین ترین رنک یعنی D) توی DMC های قبلی چندین کمبوی مختلف میخواست (چون بازی به دو کمبوی تکراری امتیاز نمیده و رنک بالا نمیره) اما همونطور که می بینین، توی DmC میشه خیلی راحت به SSS رسید.

این فقط یه نمونه از مشکلات کامبت سیستم DmC بود.

اول از اینکه باعث خلق مکانیک جدید نشده بلکه باعث خلق داینامیک های جدید شده و این دو تا از اساس با هم فرق دارن. و حالا میریم سراغ این داینامیک ها: قبل از صحبت در مورد این موضوع باید توضیحی در مورد کامبت های خطی و عمقی داد. تمام HnS های ژاپنی کامبت هاشون خطی هست. کلا مبتکرش خودشون هستن. کامبت های خطی کمبو محور. عین NG و DMC و Bayonetta. بعدا دیوید جفی امد یه فرم جدید از کامبت رو با GoW ابداع کرد که بهش میگن کامبت عمقی. (در مورد این دو سبک مقاله های زیادی هست که توی Gamasutra گذاشتن و هرکی علاقه داشته باشه میتونه بخونه، بهترینش هم Pillars of a Combat System هست). توی همه HnS ها یا کلا کامبت سیستم ها ما یه چرخه داریم. اینکه دشمن رو میبینیم و سریع محاسبه میکنیم ازش دوریم یا نزدیک و بر اساس این فرم مبارزه یا Hit Range رو تعیین میکنیم که دو خروجی کلی داره: با Hit range کم یا زیاد. توی اکشن عمقی GoW سلاح ها این قابلیت رو دارن که از یک نقطه هر دو فرم حمله رو داشته باشی. یعنی هم دشمن های نزدیک رو بزنی و هم اگه دور بودن زنجیر رو ول بدی و فاصله دور رو بزنی و با یه مکانیک دیگه یعنی ضربات قدرتی و سرعتی کلا اکشن خفن خودش رو میسازه که احدی هم تا الان نتونسته تقلیدش کنه (غیر از HS که یه تقلید بد ازش بود). اما تو HNS های خطی ژاپنی اصلا ما چنین چیزی رو نداشتیم یا نداریم. شما اصولا Hit Range پایین داری و کامبوهات زیاده. برای Hit Range بالا هم مثلا تو DMC تفنگ وارد گیم پلی شده که انم باز تو چین کمبوها استفاده داره بیشتر. اما در عوض یه مکانیک دیگه هست به نام سوییچ کردن که خیلی مهمه.
حالا Devil Bringer چیکار میکنه؟ غیر از اینکه قدرت شخصیت رو زیاد میکنه که ربطی به بحث ما نداره کارایی اصلیش توی سوییچ کردن بین رینج های مختلفه که تو گیم پلی خیلی بدرد میخوره. و ان چیزی که باعث میشه شما باهاش خیلی حال کنید اینه که اجازه میده بهتر چین کمبو بزنید و اصطلاحا ارزش یه فاکتور خیلی مهم توی بازی های اکشن یعنی Game Flow رو بالا میبره. این سیستم تنها چیزی هست Nero به بازی اضافه میکنه و سیستم سوییچینگ رو بهبود میبخشه. البته که در نوع خودش لذت بخشه اما هیچ چیز عجیب و استثنایی نیست.

این مصداق بارز Cherry picking هست. یک ویژگی (به ظاهر) مثبت رو از یک چیز جدا می کنید و برای همین مورد مقابل رو رد می کنید. منظور از HnS خطی چیه؟ و کلا encounter با دشمن چه ربطی به عمق کامببت سیستم داره؟ شما که DMC باز هستی قطعا میدونی که تا قبل از DMC4 محیط encounter با دشمن ها نسبت با بازی های هم سبک بسته تر بود. توی DMC4 و معرفی شدن Devil Bringer یکم محیط باز تر شد. (دوباره تاثیر گیم پلی روی داستان). در ضمن جا به جایی بین دشمن ها و چین کردن کمبو ها، قبلا توی DMC3 با استایل Trickster وجود داشت، که استفاده ازش درجه مهارت به مراتب بیشتری از Devil Bringer میخواست. توی DMC4 هم دانته این قابلیت رو داره. شاید بهتره باشه یکم بیشتر اونو بررسی کنین. (که طبیعتا تنها قابلیت چین کردن کمبو ها نیست. چیز های دیگه ای مثل اسلحه های گرم هم برای بالانگه داشتن رنک بین دو تا کمبو که باهم فاصله زمانی دارن استفاده میشه).

چند سالی که توی این فروم بودم این رفتار رو زیاد از شما دیدم. حرف های ثقیل و منابع مختلف که همینطوری رندوم توی پست هاتون هست که پست هاتون رو آکادمیک جلوه بدین. حالا نمی دونم از روی عمد هست یا واقعا فکر می کنین این منابع به بحث ربطی دارن.


حالا به همین مبحث سوییچینگ تو DmC نگاه میکنیم. توی DmC سازنده ها امدن یه سیستم جدید ابداع کردن به اسم Devil mode و Angel mode. حالا سوای اینکه هر کدوم از این سیستم ها تحت تاثیر GoW و دیزاین HS هستن و سیستم Range و فرم ضربات رو به بازی تزریق میکنن (اکشن سرعتی و قدرتی به فرم GoW بیشتر) سیستم سوییچینگ رو خیلی خیلی بیشتر از همین Devil Bringer ارتقا میدن و اتفاقا چین کمبوهای بهتری ایجاد میکنن. تنها ایراد اینه که اساسا استایل و کمبوهای DmC رو چون مغز متفکر اصلی یعنی کامیا پشتشون نبوده (کلا در این مورد ژاپنی های استعداد عجیبی دارن) به فانی DMC4 نیست. تنوعش هم کمتره و اینکه راحت تره. برای همین در این مورد DMC4 بهتره. حرفه ای تره.

اتفاقا یکی از بدترین چیز هایی که وارد DmC شد همین دو قابلیت بودن چون به شدت بازی رو به سمت پلتفرمینگ بیشتر بردن که سم بود برای ریتم گیم پلی. البته قبل پلتفرمینگ رو اعصاب داشتیم تو DMC، اما در حد یک بخش کوتاه از یک مرحله خلاصه میشد، نه یک قسمت از گیم پلی.
 
اين سري فقط فقط با بازگشتن به ريشه هاي خودش دوباره جون مي گيره
درسته اويل 4 يكي از انقلابي ترين گيم پلي ها رو داشت و همه جوره ستايشش كردند ولي همين اويل 4 باعث شد وضعيت سري به اينجا بكشه آخه چطور زامبي داس و اره برقي و حتي دوشيكا دستش مي گيره :| اويل 4 هر چي داشت به جز ترس وضعيت در اويل پنج كه وخيم تر شد زامبي ها انواع و اقسام آلات جنگي رو به كار مي بردند از اون طرف حتي اون جو تيره اويل 4 رو هم ازش گرفتند و كنار كاراكتر اصلي يه كماندو فوق خفن گذاشتند كه مبادا خدايي نكرده يه ذره حس ترس بهت منتقل بشه :| اويل 4 ترسناك نبود ولي حداقل حال و هوا و اتمسفر كلاسيك ها رو داشت ولي اويل 5 كه ديگه خنده دار بود من كلي سر اويل 5 خنديدم شماره 6 هم كه ديگه نيازي به گفتن نداره كه چه آشغالي بود
در مورد دويل مي كراي هم اون دوستاني كه ميگن شماره 4 بهترين سري فازشون چيه والا از نظر من شماره چهار فقط يه مقدار خيلي كم از آشغالي مثل 2 بهتر بود و شماره 1 و 3 با اختلاف فضايي از 4 بهتر بودند
 
اینکه DMC رو در رده GOW میدونین از نظر درجه اهمیت گیم پلی واقعا میتونه کل پستتون رو زیر سوال ببره. مشخصه که نظرتون به نفع سری NG کاملا biased هست. در مورد عمق گیم پلی DMC هم بار ها و بار ها بحث شده تو همین فروم و اگه یه چرخ بزنین میتونین کل مطلب پیدا کنین در موردش. همونطور که NG یعنی گیم پلی، DMC هم یعنی گیم پلی. جالبه که یکیش براتون فکته و یکی دیگه مسخره به نظر میاد. در صورتی که اگه سری DMC از نظر عمق گیم پلی بالاتر از NG نباشه، هم سطحش هست.

خوب حتی پست من رو درست نخوندی و در نتیجه من دیگه چیزهایی که در ادامه گفتی رو نمیتونم زیاد جدی بگیرم. حتی من تاکید کردم که مقایسه از نظر گیم پلی نیست و مراد از مقایسه شخصیت محور بودن و اهمیت ستینگ بازی بود. وگرنه نصف پستم در رابطه با تفاوت ها عمیق گیم پلی این دو تا بازی بود اینکه GoW خیلی ساده و روون هست و همه پسند اما در مقابل DMC حرفه ای بازی کردنش سخت تر. البته که از این نظر قطعا DMC‌رده میانی داره و یه جایی بین GoW و NG وایمیسته. اینکه عمق گیم پلی DMC با NG هم سطحه یا نه هم اصلا واردش نمیشم چون خودش یه بحث طولانی هست و البته من معتقدم که NG خیلی خیلی بیشتر مهارت میخواد. چون باز از نظر Reward & Punishment خیلی سخت گیر تر از DMC هست.

این فقط یه نمونه از مشکلات کامبت سیستم DmC بود.

بله کسی نگفت DmC کامبت خیلی تر و تمیزی داشت و بهترین بود. علاقت به تعبیر کردن حرف هام قابل درک نیست. البته صرفا جهت ایراد گرفتنه اما اصلا مهم نیست. حوصله بحث در این مورد رو ندارم چون کلا هدف من دقاع از DmC نیست. حتی بخوای میتونم ایرادات دیگه کامبتش رو با مثال اینجا لیست کنم. در مورد این بازی انتقادم به تعصب بیجای یک عدتون هست که سعی دارید بگید بازی آشغالی هست که نیست. و البته خیلی از منتقدهایی که به این بازی نمرات بهتری نسبت به DMC4 دادن (اختلاف متاش البته تنها یک نمره بیشتره!) هم حرف من رو نشون میده.

منظور از HnS خطی چیه؟

hack and Slash. نیم نمره.

و کلا encounter با دشمن چه ربطی به عمق کامببت سیستم داره؟

این هم مورد دوم که نشون میده یا کلا پست رو نخونده داری تایپ میکنی یا اینکه کلا از بیخ متوجه نمیشی من چی دارم میگم. من کلا از عمق کامبت صحبت نکردم. گفتم دو نوع کامبت داریم. کامبت خطی و کامبت عمقی. کامبت خطی عین DMC و NG و کامبت عمقی عین GoW. تفاوت هاش رو هم سعی کردم توضیح بدم که به Hit Range ضربات مربوط میشه. منظور از کامبت عمقی اینه که شما از یک نقطه به چند لول از عمق دسترسی داری. رفرنس هم دادم برید یه مقاله توی گاماسوترا حداقل بخونید بعد بحث کنید.

شما که DMC باز هستی قطعا میدونی که تا قبل از DMC4 محیط encounter با دشمن ها نسبت با بازی های هم سبک بسته تر بود. توی DMC4 و معرفی شدن Devil Bringer یکم محیط باز تر شد.

این Encounter رو من نمیدونم از کجا آوردی یا منظورت چیه؟ اگه منظورت از این کلمه "رویارویی با دشمن ها" است که... و یا اگه یه چیز خاصی هست بگو من هم متوجه بشم. چون اصلا سیستم تولید دشمن ها توی HnS ای عین DMC به این شکل نیست و کلا اینی که میگی بی سر و ته هست. توی یک HnS که محیط ها اصطلاحا Bloodsealed هست، چیزی به ایم Encounter به سبک بازی های RPG وجود نداره. بلکه بلا استثنا در همشون ما با یک سری Spawn point طرف هستیم که بر اساس یک سری ساختار درختی یا موجی (Wave) انمی یا دشمن اسپان میکنن. یعنی تولید میکنن. و نوع هر ویو و دشمن هایی که میاد و خصوصا ترکیب انها با هم اکشن هر Chunk رو میسازه که بهش میگن ریتم. که خصوصا طراحی انمی تایپ ها و نحوی اسپاون شدنشون جزو تخصص های کامیا و تردمارک های DMC هست. اینکه طوری دشمن ها طراحی میشن و با هم اسپاون میشن که یه گیمر حرفه ای میتونه با استفاده از نحوی کشتنشون چین کمبوهای مختلف درست کنه. اینکه محیط ها توی DMC بازتر شد هم به بهبود سیستم سوییچینگ بازی مربوطه و هم به تغییر نسل. طبیعی هست وقتی یه نسل میری جلو محیط ها باز تر میشن. آبویس.

در ضمن جا به جایی بین دشمن ها و چین کردن کمبو ها، قبلا توی DMC3 با استایل Trickster وجود داشت، که استفاده ازش درجه مهارت به مراتب بیشتری از Devil Bringer میخواست. توی DMC4 هم دانته این قابلیت رو داره. شاید بهتره باشه یکم بیشتر اونو بررسی کنین. (که طبیعتا تنها قابلیت چین کردن کمبو ها نیست. چیز های دیگه ای مثل اسلحه های گرم هم برای بالانگه داشتن رنک بین دو تا کمبو که باهم فاصله زمانی دارن استفاده میشه).

دم شما گرم. استثناعن این یک مورد رو باهات موافقم و منم دقیقا همین رو میخواستم بگم منتها با یکم توضیج بیشتر. البته در جواب علی که میگفت Devil Bringer یه مکانیک خیلی خفن بود و نمیدونم یه عالم چیز به گیم پلی DMC4‌ اضافه میکرد و البته اینطور نیست.

اتفاقا یکی از بدترین چیز هایی که وارد DmC شد همین دو قابلیت بودن چون به شدت بازی رو به سمت پلتفرمینگ بیشتر بردن که سم بود برای ریتم گیم پلی. البته قبل پلتفرمینگ رو اعصاب داشتیم تو DMC، اما در حد یک بخش کوتاه از یک مرحله خلاصه میشد، نه یک قسمت از گیم پلی.

اتفاقا از نظر من هم یکی از بهترین و جالب ترین قسمت های بازی استفاده از این مکانیک ها برای بخش های پلتفرمر بازی بود که خیلی خوب جواب میداد. خصوصا تو ان قسمت که الان یادم نیست اسمش چی بود اما هی پلتفرم ها میرفتن دور باید رو به جلو میرفتی. من خیلی حال کردم. حالا جریان چیه؟ یعنی من فن نیستم؟ من حالیم نیست؟ تو خوبی؟ نظر تو کارشناسی هست و ماله من آشغال؟ یا...؟ یاد بگیرید که نظر شخصیتون رو به عنوان فکت درنظر نگیرید. شما یک عده از فن های بازی هستید که معتقدید DMC4 بهتر بود و ما هم عده دیگه دوستش نداریم و از DmC هم اندازه شما بدمون نیومد (البته من از گیم پلیش کامل خوشم امد و همونطور که گفتم سورپرایز کننده بود برام چون انتظار یه گند اساسی داشتم). اما این درست نیست که درگیر یک مغالطه بشیم و بگیم ماها فن واقعی هستیم و باقی فن درجه دوم و در نتیجه هرچی ما بگیم درسته و باقی همه در اشتباهن. من این نگاه از بالای شما و ادبیاتتون رو قبول ندارم.

چند سالی که توی این فروم بودم این رفتار رو زیاد از شما دیدم. حرف های ثقیل و منابع مختلف که همینطوری رندوم توی پست هاتون هست که پست هاتون رو آکادمیک جلوه بدین. حالا نمی دونم از روی عمد هست یا واقعا فکر می کنین این منابع به بحث ربطی دارن.

راستش اول نمیخواستم به این جمله جواب بدم چون دیگه عادت کردم هر پستی رو جواب ندم. اما یه جمله رو باید بگم. روی صحبتم فقط به تو نیست. اینکه شماها 4 5 بار DMC تموم کردید نه از شما فن درجه یک میسازه و نه یه بازیساز. همینطور این حق رو هم بهتون نمیده که بشینید برای بقیه تعیین تکلیف کنید که از چی خوششون بیاد از چی نه. هرچیزی هم که میگید صرفا نظر شخصیتون هست و اگه حوصله داشته باشید میتونید روش بحث کنید اما بیشتر از این اهمیتی نداره. یک عده زیادی DMC4 رو بازی ضعیفی میدونن. یک عده زیادی از DmC بدشون نیومد. یک عده زیادی DMC رو رو حساب دانته و داستانش دوست دارن و به قول خودت تو بلادی پلیس بازی نمیکنن و فیلم نمیگیرن. و درکل یک عده زیادی مثل شماها فکر نمیکنن! سعی نکیند اینطور وانمود کنید که فقط این شما هستید که درست میگید و بافی قاتی باقالیا سیر میکنن.

خوش باشید.
 
از خوندن تمام این صحبت ها و بحث ها به شدت لذت میبرم، صحبت های دوستانی مثل Cloud Strife و Nevan و Dane Never Cry در مورد DMC حرف نداره. فقط میترسم چون ربطی به تاپیک نداره، پاک بشه :| و دست ماها بمونه لای پوست گردو :d بهتر نیست تو Commuinityـه خودش بحث بشه :d حیف نیست آیا... :-/

پ.ن: البته من قصد جسارت و تعیین تکلیف برای کسی ندارما... توهین به حساب نیاد خدای نکرده!
 
@Cloud Strife

همونطور که دوستان گفتن بحث آف تاپیکه و نمیخوام ادامه ش بدم (از اول بحث هم نمیخواستم واردش بشم به خاطر آف تاپیک بودن). اگه دوست دارین توی کامیونیتی یا pm یا تاپیک جدید میشه ادامه ش داد. این پست هم فقط برای این هست که سوء تفاهمی پیش نیاد:

اتفاقا از نظر من هم یکی از بهترین و جالب ترین قسمت های بازی استفاده از این مکانیک ها برای بخش های پلتفرمر بازی بود که خیلی خوب جواب میداد. خصوصا تو ان قسمت که الان یادم نیست اسمش چی بود اما هی پلتفرم ها میرفتن دور باید رو به جلو میرفتی. من خیلی حال کردم. حالا جریان چیه؟ یعنی من فن نیستم؟ من حالیم نیست؟ تو خوبی؟ نظر تو کارشناسی هست و ماله من آشغال؟ یا...؟ یاد بگیرید که نظر شخصیتون رو به عنوان فکت درنظر نگیرید. شما یک عده از فن های بازی هستید که معتقدید DMC4 بهتر بود و ما هم عده دیگه دوستش نداریم و از DmC هم اندازه شما بدمون نیومد (البته من از گیم پلیش کامل خوشم امد و همونطور که گفتم سورپرایز کننده بود برام چون انتظار یه گند اساسی داشتم). اما این درست نیست که درگیر یک مغالطه بشیم و بگیم ماها فن واقعی هستیم و باقی فن درجه دوم و در نتیجه هرچی ما بگیم درسته و باقی همه در اشتباهن. من این نگاه از بالای شما و ادبیاتتون رو قبول ندارم.

راستش اول نمیخواستم به این جمله جواب بدم چون دیگه عادت کردم هر پستی رو جواب ندم. اما یه جمله رو باید بگم. روی صحبتم فقط به تو نیست. اینکه شماها 4 5 بار DMC تموم کردید نه از شما فن درجه یک میسازه و نه یه بازیساز. همینطور این حق رو هم بهتون نمیده که بشینید برای بقیه تعیین تکلیف کنید که از چی خوششون بیاد از چی نه. هرچیزی هم که میگید صرفا نظر شخصیتون هست و اگه حوصله داشته باشید میتونید روش بحث کنید اما بیشتر از این اهمیتی نداره. یک عده زیادی DMC4 رو بازی ضعیفی میدونن. یک عده زیادی از DmC بدشون نیومد. یک عده زیادی DMC رو رو حساب دانته و داستانش دوست دارن و به قول خودت تو بلادی پلیس بازی نمیکنن و فیلم نمیگیرن. و درکل یک عده زیادی مثل شماها فکر نمیکنن! سعی نکیند اینطور وانمود کنید که فقط این شما هستید که درست میگید و بافی قاتی باقالیا سیر میکنن.

فکر نمی کنم من و علی جایی اشاره کرده باشیم که هرکی با ما موافق نیست "فن واقعی" DMC نیست. فقط شخصا اکثرا وقتی یه گروهی از طرفدارای این سری رو در سطح نت دیدم که با مبانی عمیق تر گیم پلی این سری آشنا بودن، DmC رو از لحاظ کامبت سیستم و گیم پلی ضعیف تر میدونستن. تو پست قبلیم هم منظورم از اون گیف و اینا این بود که دلیل کافی برای اینکه DmC رو ضعیف تر بدونیم هست و این کار از روی تعصب و کله شقی انجام نمیشه.

هیچکس هم نمیخواد برای کسی تعیین و تکلیف کنه. دلیل اینهمه بحث هم صرفا اینه که بگیم بنا بر فلان مکانیک گیم پلی بازی X بهتره یا فلان ضعف کامبت سیستم بازی Y ضعیف تره. منظور من همچین چیزی نبود و من مطمئنم منظور علی هم همچین چیزی نبوده. کلا طبیعت بحث همین هست و من تعجب می کنم که چرا پست های ما اینطوری به نظر اومده.

شما آزادید هرطوری دوست دارید فکر کنید و این بحث هم صرفا بحث دو نگاه مختلف به قضیه بوده. همین.
 
No, thanks


در کنار این حرفا جالبترین و خنده دار ترین موضوعی که من توی اکثر تاپیک های کپکام میبینم، این پیش داوری دوستان در مورد کپکام و تغییر نکردن اونه. دوستان به سلامتی متوجه هستند که کپکام یه شرکت چندین میلیاردیه، نه یه انسان، درسته؟ بعد خبر دارید که مدیر عامل کپکام چند وقت پیش (بعد از DmC، حدود یک سال و نیم قبل) عوض شده و سیاســت های کپکام هم تغییر کرده دیگه، درسته؟ درک هم میکنید که تغییر توی یه شرکت بزرگ به صورت آنی دیده نمیشه و باید با گذشت زمان بهش پی برده دیگه؟ آخه بعضی وقتا جوری میگید کپکام، هر کی نفهمه انگار دارید در مورد یه آدم لجباز حرف میزنید نه یه شرکت بزرگ که تیم مدیریتیش در صورت موفق نبودن و شکست خوردن توی اجرای سیاســت هاشون تغییر میکنند و یه تیم با دید جدید و متفاوت جاشون رو میگیره.

بجای این بدبینی ها و گیر دادن به تصمیمات تیم مدیریتی/سیاســت های قبلی کپکام بهتره به کارهایی که تا الان با این سیاســت های/تیم مدیریتی جدیدشون انجام دادن نگاه کنیم و منتظر باشیم ببینیم اینا چه کار میکنند.
چند میلیاردی باشه یا چند تیلیاردی فرقی نمیکنه. در هر صورت توسط انسانها مدیریت میشه. دقیقتر توسط یک نفر. هر شرکتی هیئت رییسه داره و یک رییس کل. در همه جای دنیا هم حرف اول و آخر رو رییس کل میزنه. تمام. در نتیجه ما با یک نفر سر و کار داریم.
سیاست کپکام چه تغییری کرده؟ چیز محسوسی که نشان از تغییر سیاست های کپکامه ما که ندیدیم.
تغییر سیاست میتونه 1 روزه انجام بشه. هیچ ربطی به بزرگی و کوچیکی شرکت نداره. از بخش ایکس باکس ماکروسافت که بزرگتر نیست؟ هست؟ دیدید که اسپنسر یک شبه کل سیاست های مدیر کل قبلی رو شتک زد و 180 درجه چرخوند. ده ها نمونه از این تغییر سیاست های یک روزه در شرکت های بزرگ و کوچیک اتفاق افتاده. لازم بود مثالهای بیشتری بزنم.
روندی که کپکام پیش گرفته مشخصه. احتیاج به نوستراداموس بازی هم نداره. کپکام یک شرکت پول پرست و ترسو که رضایت فن هاش تو اخرین اولویتش قرار دارند.
شرکتی که جرات نمیکنه یه ای پی جدید بسازه و راه re کلاسیک رو از مدرنش جدا کنه.
همه چیز واضحه.
 
@Roter Jäger

Strider و DR3 خوب نبودن؟ :-/
من از سال 2006 تو بازیسنتر عضو بودم و در کنار کم حرفی سعی میکنم تمام پست هارو مورد بررسی قرار بدم.یه چیزی که خیلی وقته مود شده تو بازیسنتر بازی با کلمات و... هست که واقعا بده.با شناختی که از شما داشتم فقط تنها حرفی که میخوام بزنم اینه که خیلی بعید بود که به عنوان یه گیمر قدیمی strider و DR3 رو خوب بدونی.کاری به متا و ... ندارم.
 
فکر کنم قبلا هم گفته باشم، ولی من خودم هیچکدوم رو بازی نکردم. این خوب بودنشون هم همونجوری که توی پستای قبلیم نوشتم بر اساس نظرات باقی هوادارایی که بازیشون کردن گفتم.
همین دیگه به حرف همه نباید اعتماد کرد.حالا میدونم منظور کلی شما اینه که احساس میکنی capcom روند بهتری رو میخواد ادامه بده با توجه به بازی های اخیرش مثل RE Revolation یا DMC 4 ولی واقعا هنوز هم برای طرفداران زمان PS1 PS2 این ها چیزی نیست که ثابت کنه قراره CAPCOM یه تکونی به خودش بده.منم مثل شما دوست دارم CAPCOM قدیم رو ببینم ولی واقعا هنوز حرکتی رخ داده نشده که بشه امیدوار بود.البته نهایت فکر کنم یه سال دیگه که معرفی های جدید capcom عرضه بشن بشه یه تحلیل منطقی انجام داد ولی الان هنوز هم اوضاء مساعد نشده.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or