شماره بعدی Resident Evil "مات و مبهوت" کننده خواهد بود!

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Michiteru Okabe سازنده عنوان Resident Evil Revelations 2 در مصاحبه ای با سایت videogamer در خصوص شماره بعدی Resident Evil گفت، او مطمئن است که شماره بعدی Resident Evil "مات و مبهوت" کننده خواهد بود. البته او ادعا می کند که هیچ چیزی از شماره بعدی این سری نمی داند.

wsxjt3e1avl7z70ykb4d.jpg

"متاسفانه ما در حال توسعه Revelations 2 هستیم و واقعا اطلاعی از این که چه در حال گذر است نداریم. یک تیم جداگانه در حال توسعه هستند و هر آن چه که این تیم بر روی آن کار می کند، ما مطمئن هستیم که آن مات و مبهوت کننده خواهد بود. من دیگه واقعا نمی تونم صبر کنم تا به همکارانمون ملحق بشم و ببینیم اون ها چه کردند."

در حالی که شرکت Capcom هنوز برنامه خود را برای ادامه دادن سری اصلی (شماره دار) Resident Evil اعلام نکرده است، با این حال این شرکت تا چند روز آینده عنوان اپیزودی Resident Evil Revelations 2 را منتشر خواهد کرد.
Resident Evil Revelations 2 دارای چهار اپیزود خواهد بود و داستان بازی هم به فرار Claire Redfield و Mora، دختر Barry Burton از زندان زامبی زده و وقایع عجیب آن، اختصاص داده شده است.

آخرین عنوان از این سری با عنوان Resident Evil 6 در سال 2012 منتشر شد. چند روز قبل هم شرکت Capcom نسخه Remaster شده Resident Evil 1 را برای کنسول های Xbox One, Xbox 360, PS4, PS3 و PC منتشر کرد.

شایعات مختلفی درباره شماره هفتم Resident Evil وجود دارد. از جمله وجود نام Resident Evil 7 در پروفایل LinkedIn یکی از طراحان صحنه و لباس.

و اما سوالی که مثل همیشه ذهن ما را درگیر خود می کند، آیا شماره بعدی Resident Evil به ریشه های اصلی این سری باز خواهد گشت یا باز هم شاهد معرفی شدن عنوانی اکشن با حضور شخصیت های محبوب این سری خواهیم بود؟

منبع
 
  • Like
Reactions: kamyy
اتفاقا داستانش کاملا به سری ربط داشت . از نظر SH بودن هم که اگر نگم از 4 سرتر بود در حد و اندازه 4 بودش.

انصافا از این اشتباه تر حرفی توی کل این تاپیک زده نشد! واااا.....
بازی Coop بود!!!!!یه نفر چسبیده بود بهت تمام مدت! به کجای اون میگن Survival Horror? نصف فرمول ترس توی این سبک این هستش که توی دنیای بازی تنهایی و هر از چند گاهی یه نفر آدم رو میبینی.....
من نمی دونم چرا اینجا همه فن های مثلا هارد کور واسه RE4 دست گرفتن، RE4 یه شاهکار بود، هنوزم المان های ترس رو حفظ کرده بود، 5 سعی کرد شبیه 4 بشه برای اینکه 4 خیلی محبوب بود، ولی 5 کلا با Coop شدن حس ترس رو از بین برد! من وقتی یه کاراکتر که میتونه بجنگه در کنارم باشه توی بازی، اونوقت Cold Fear و Fatal Frame و Silent Hill هم واسم ترسشون رو از دست میدن.....
هیچ جا دیگه این حرف رو نزن.....5 کجا 4 کجا!!!!

- - -ویرایش - - -

No, thanks




Dead Rising 3، Strider و همگی عنوان های خوب و موفقی بودن که کپکام تا الان توی نسل جدید عرضه کرده. چند مدت دیگه هم RE:R2 رو داره که یه عنوان با بودجه متوسط/کمتر نسبت به عناوین AAA امروزیه که به صورت اپیزودیک با ریسک کنترل شده عرضه میشه که قراره جوابی باشه به واکنش مثبت هوادارا نسبت به RE:R.

.

WUT? :d
Wat.jpg
 
@Roter Jäger

Strider و DR3 خوب نبودن؟ :-/

نه.....Strider رو با خیال راحت میگم خیلی معمولی بود چون اون سبک رو دوست دارم و اصلا خوشم نیومد، و DR3 هم با اینکه از سبکش کلا بدم میاد هم میگم مزخرف بود.....حرف منم فقط نیست، بازیها از لحاظ امتیازی با یه عالمه لطف از سوی یه سری منتقدین خاص بازهم عنوانهای "موفقی" نبودن....در بهترین حالت بازیهای متوسط رو به بالا بودن....
 
نه.....Strider رو با خیال راحت میگم خیلی معمولی بود چون اون سبک رو دوست دارم و اصلا خوشم نیومد، و DR3 هم با اینکه از سبکش کلا بدم میاد هم میگم مزخرف بود.....حرف منم فقط نیست، بازیها از لحاظ امتیازی با یه عالمه لطف از سوی یه سری منتقدین خاص بازهم عنوانهای "موفقی" نبودن....در بهترین حالت بازیهای متوسط رو به بالا بودن....

آها پس چون شما خوشت نیومده و متای بازی ها هم بالای 90 نبودن خوب و موفق نیستن.... عجب.
 
همون یدونه بازی برای هفت پشت ما DMC فنا کافیه. سری رو بدن دست Itsuno(کاری که خوشبختانه به نظر میرسه انجام دادن) چیزی میسازه که دهن همه باز بمونه.

خوب من با این جمله اساسا مشکل دارم!:دی این واژه "ما DMC فنا" یک جور مغالطه هست چون به این ترتیب هرکسی که با شما مخالف باشه یعنی فن DMC نیست.

من خودم شخصا یکی از فن های قدیمی HnS و خصوصا DMC هستم و حتم به یقین این سری رو بیشتر از تو بازی کردم. انقدر که از شماره خارج شده. منظور اینکه جزو بهترین بازی های عمرم هست (شماره 1 و 3) اما با این حال اصلا از DMC4 راضی نبودم اما در عوض DmC برام غافل گیر کننده بود. DMC4 گیم پلیش خوب بود، چون بالاخره خیلی چیزهارو از شماره های قبلی به ارث برده بود (البته من با نیرو مشکل اساسی داشتم). اما در مقابل داستان و شخصیت پردازی و لول دیزاینش کاملا ناامید کننده بود. خصوصا Level Design که تکرار مکررات بود و هی باید بین یه سری محیط تکراری که اتفاقا هیچ خلاقیتی هم در طراحیشون نبود میچرخیدی و با باس های تکراری مبارزه میکردی و نه از مراحل پازل گونه و سخت سه گانه اصلی خبری بود و نه از روایت و صحنه های نیمه سورئال (منحای ان سکانس کل کل دانته با Agnus که میراث واقعی کامیا و جنون آمیز بود). کارگردانی هنری بازی هم چنگی به دل نمیزد. عمق فاجعه هم زمانی مشخص میشه که DMC4 رو بخوای با DMC3 مقایسه کنی. از داستان و شخصیت پردازی و شخصیت های منفی بگیر تا مراحل و باس ها و کامبت سیستمش و کارگردانی هنری و کارگردانی صحنه های سینماتیک و حتی صداگذاری و موسیقیش، از دم میرن زیر سوال!

اما در مقابل DmC. اول از همه بگم که من اصلا از NT خوشم نمیاد و بنظرم هم HS و هم Enslaved جزو بدترین HnS های این دهه اخیر بودن. از داستان و کلا مقوله ریبوت DMC هم بشدت متنفرم. دانته جدید کول بود اما سر سوزنی جذابیت دانته تو شماره سوم و اول رو نداشت. نو پرابلم. اما گیم پلی بازی خوب بود. حداقل سورپرایز کننده بود. طراحی مراحل جالب بود. باس فایت ها خوب بودن. کارگردانی هنری خوب بود. یعنی اگه داستان سر جای صحیحش بود کاملا میشد به عنوان یه DMC اصیل قبولش کنی. صد البته من شخصا DMC های 1 و 3 رو ترجیح میدم اما با این حال بازی ناامید کننده نبود در صورتی که DMC4 یک ناامیدی محض بود!

حالا ما اینجا فکت صادر نمیکنیم. نمیگیمم کسی حق نداره غیر از این فکر کنه اما منظور اینکه DmC بازی بدی نبود. میتونست از این بدتر باشه اما حداقل جالب بود و من خیلی باهاش حال کردم. من خیلی دوست دارم کپکام یه DMC واقعی بسازه و مارو از شر ریبوت و نیرو و خزعبلات این مدلی خلاص کنه اما اگه قرار بر انتخاب بین یه DMC جدید عین DMC4 یا DmC باشه من قطعا انتخابم گزینه دوم هست! شک نکن! RE هم همینطور. بدن یه استدیو دیگه بسازه (حالا تانگو و میکامی که بهترین گزینس) بهتر از اینه که مزخرفی عین RE6 تکرار بشه. یه بازی بی اصالت که سخت ترین کار دنیارو میکنه. یعنی تمام المان هایی که خودش پایه گذاری کرده رو کنار میزاره و در عوض از ان تا بازی دیگه تقلید میکنه تا در نهایت با تبدیل شدن به یک آش شعله قلم کار مزخرف ترین چیزی بشه که کپکام میتونست بسازه.
 
واااااا، چندتا Criteria برای سنجش خوب بودن بازی داریم ما؟ نظر شخصی و نظر جمعی دیگه....چیز دیگه ای میمونه؟:d

نظر جمعی، یعنی نظر هوادارایی که اون بازی ها رو بازی کردن نه چندتا منتقد که خیلی از اوقات اصلا نمیدونند چی دارن میگن (که تازه جمع نظرات اونا هم باز یه عدد سبز رنگ رو نشون میده که خوب بودن بازی رو میرسونه، مگر اینکه بخوای بگی TEW, LBP3, Alien Isolation و... همگی بازی های بدی هستن)

تا اینجایی هم که من نظر هوادارا رو در مورد این دوتا بازی دیدم اکثرا ازشون راضی اند. درسته ایراد کم ندارن و میشه خیلی بهتر باشن ولی بازی های خوبی اند.

موفقیت هم بیشتر به فروش بستگی داره نه نظر بقیه که از این لحاظ هر دوتا بازی طبق گزارشهای مالی کپکام موفق بودن.
 
نه.....Strider رو با خیال راحت میگم خیلی معمولی بود چون اون سبک رو دوست دارم و اصلا خوشم نیومد، و DR3 هم با اینکه از سبکش کلا بدم میاد هم میگم مزخرف بود.....حرف منم فقط نیست، بازیها از لحاظ امتیازی با یه عالمه لطف از سوی یه سری منتقدین خاص بازهم عنوانهای "موفقی" نبودن....در بهترین حالت بازیهای متوسط رو به بالا بودن....

:دی دد رایزینگ مضخرف بود؟ متای 78 کناره فروش خوب کاملا معنیه مضخرف رو ترجمه کرد برامون
 
میکامی و اویل4 که خدا ترول کرده .یادم با بچه های اویل باز با هزار شوق نشستیم اویل4 بازی کنیم اونموقه به اونجاش که ایدا با صدای ناقوص نجاتمون میده رسیدیم فهمیدیم چه به سرمون اومده و فوشدادنمون شروشد تا به امروز

بابا "اویل باز" .
=+=+=+=+=+=+
بطور کلی میخوام بگم آدم یه سری کامنت میخونه، که دیگه دلش نمیخواد کامنت بده.
 
نظراتم از اول هم درخشان بودن :-"
میشه اون عناوین ترسناکی که بعد از جدا شدن از کپکام خلق کرد رو نام ببری؟ :d

آره دیگه متا مهم هست. وقتی به رزیدنت 5 با متای 86 میرسیم یه جوک به حساب میاد ولی وقتی صحبت TEW با متای 68 میشه، همه چی تقصیر مشکلات تکنیکی است. (هر دو متا رو برای PC گفتم که مقایسه درست باشه)

- - -ویرایش - - -



به نظر شما اشکالی داره؟ حالا چه روپوستی چه زیرپوستی :d

بیا واقعا این کیوان درست میگه ادم دلش نمیخواد پست بده! برو خداراشکر کن من وقت کافی ندارم وگرنه....:d

اویل ویتین یک survival horror واقعی بود. نمرات پایین شد. منتقد برای نقد میاد گرافیک ، موزیک و صدا ، گیم پلی و جذابیت را میگذاره کنار هم نمره میده. جدا از مثلا مبهم بودن داستان این مشکلات تکنیکی بازی بود که بهش ضربه زد. ان هم به خاطر یک موتور مذخرف. حالا شاید مذخرف نباشه ولی چیزی که هست این هست که این ها نتونستند باهاش کار کنند

ادای روشنفکرها را درنیار! مثلا از کپکام حمایت میکنی که من همچنان باهاشم. من قبلا گفتم بازهم میگم هیچ اصراری نیست کپکام رزیدنت بسازه.چون تو نسل قبل به اندازه کافی وقت داشته و نتونسته و بلد نیست.

اویل ویتین شرفش میرزه به امثال رزیدنت 5 و رولیشنز و اشغالهایی چون سایلنت هیل downpour !

در ضمن همین کپکامتون بعد این همه سال یک شاهکار دیگه از استاد میکامی به اسم resident evil remake میده تا پول گیرش بیاد!

کپکام هر چی داره از میکامی داره.
 
بازی Coop بود!!!!!یه نفر چسبیده بود بهت تمام مدت! به کجای اون میگن Survival Horror? نصف فرمول ترس توی این سبک این هستش که توی دنیای بازی تنهایی و هر از چند گاهی یه نفر آدم رو میبینی.....

پس با این فرمول شما TLOU هم جزء بازیهای SH به حساب نمیاد دیگه؟ :d
 
آره DMC4 یه سری ایرادات داشت همه هم اون رو میدونند، ولی همین که داری برای مقایسه DMC4 با DmC از کارگردانی و داستان صحبت میکنی کاملا مشخصه که روی DMC4 یا کلا سری DMC وقت نزاشتی. (این حقیقت که میگی با نیرو، شخصیتی که یکی از بزرگترین مکانیزم های گیم پلی رو وارد سبک کرد مشکل داری، نشون میده چقدر پای DMC4 وقت گذاشتی.) نمیگم فن DMC نیستی، نه، مطمئنم سری رو بازی کردی و هوادارشی. فقط نه اونقدری که خودت فکر میکنی، چون ساده ترین قانون DMC رو نمیدونی:
DMC = گیم پلی، DMC4 = بهترین گیم پلی.

اتفاقا قضیه کاملا برعکس هست. و این دقیقا شماها هستید که در مورد DMC دچار سطحی نگری شدید. نتنها DMC بلکه هیچ بازی فقط و فثط گیم پلی نیست. و اتفاقا مثال خیلی داغونی داری میزنی و دست روی بازی گذاشتی که کاملا Character Driven هست. حالا من نمیدونم چقدر با این مباحث آشنا هستی یا نه اما اتفاقا تو همین بازی شخصیت و داستان بی نهایت مهمه. و ضمن اینکه کلا تخصص کامیا همین اکشن های سورئال هست. یعنی روایت سورئال داستان تاثیر مستقیمی روی همین گیم پلی هم داره. یعنی مثلا وقتی شما تو بازی یهو یه چمدون در میاری که تبدیل میشه به یه راکت لانچر کاملا از Narrative Design بازی میاد که البته جزو مباحث تخصصی گیم دیزاین هست و دلیل نمیشه همه باهاش آشنا باشن.

در نتیجه این قانونی که داری میگی یه چیز کاملا من درآوردی هست. به هیچ عنوان DMC فقط گیم پلی نیست. انقدر واضح هست که اصلا ارزش بحث نداره. البته شاید DMC رو با یه بازی عین NG اشتباه گرفتی. چون مثلا NG یعنی گیم پلی و ایتاگاکی هم انقدر به این فرمول وفادار هست که حتی برای داستان وقت چندانی نمیزاره. اما DMC از این حیث باید با GoW مقایسه بشه چون کاملا Character Driven هست و البته داستان درش به اهمیت GoW نیست اما باز ستینگ و پلات هم خیلی مهمن و هم توی گیم پلی تاثیر میزارن. (مقایسه این دوتا از نظر Narrative Design هست نه گیم پلی). اینکه DMC4 هم بهترین گیم پلی در سری هست صرفا نظر شخصی هست. اما وقتی داری این نظر شخصیت رو به عنوان یه فکت به ملت قالب میکنی باید استدلالی قوی تر از به نظر من یا چون من خوشم امد داشته باشی. و حالا که ادعات میشه دیزاین یه بازی HnS رو میفهمی و حرف از مباحث بزرگی عین مکانیک میزنی من خوشحال میشم که این قضیه رو یکم باز کنی. مثلا همین جناب Nero که میفرمایید یه مکانیک جدید به گیم پلی اضافه کرده و باعث خلق یه سری مکانیک جدید شده:

اول از اینکه باعث خلق مکانیک جدید نشده بلکه باعث خلق داینامیک های جدید شده و این دو تا از اساس با هم فرق دارن. و حالا میریم سراغ این داینامیک ها: قبل از صحبت در مورد این موضوع باید توضیحی در مورد کامبت های خطی و عمقی داد. تمام HnS های ژاپنی کامبت هاشون خطی هست. کلا مبتکرش خودشون هستن. کامبت های خطی کمبو محور. عین NG و DMC و Bayonetta. بعدا دیوید جفی امد یه فرم جدید از کامبت رو با GoW ابداع کرد که بهش میگن کامبت عمقی. (در مورد این دو سبک مقاله های زیادی هست که توی Gamasutra گذاشتن و هرکی علاقه داشته باشه میتونه بخونه، بهترینش هم Pillars of a Combat System هست). توی همه HnS ها یا کلا کامبت سیستم ها ما یه چرخه داریم. اینکه دشمن رو میبینیم و سریع محاسبه میکنیم ازش دوریم یا نزدیک و بر اساس این فرم مبارزه یا Hit Range رو تعیین میکنیم که دو خروجی کلی داره: با Hit range کم یا زیاد. توی اکشن عمقی GoW سلاح ها این قابلیت رو دارن که از یک نقطه هر دو فرم حمله رو داشته باشی. یعنی هم دشمن های نزدیک رو بزنی و هم اگه دور بودن زنجیر رو ول بدی و فاصله دور رو بزنی و با یه مکانیک دیگه یعنی ضربات قدرتی و سرعتی کلا اکشن خفن خودش رو میسازه که احدی هم تا الان نتونسته تقلیدش کنه (غیر از HS که یه تقلید بد ازش بود). اما تو HNS های خطی ژاپنی اصلا ما چنین چیزی رو نداشتیم یا نداریم. شما اصولا Hit Range پایین داری و کامبوهات زیاده. برای Hit Range بالا هم مثلا تو DMC تفنگ وارد گیم پلی شده که انم باز تو چین کمبوها استفاده داره بیشتر. اما در عوض یه مکانیک دیگه هست به نام سوییچ کردن که خیلی مهمه.

حالا Devil Bringer چیکار میکنه؟ غیر از اینکه قدرت شخصیت رو زیاد میکنه که ربطی به بحث ما نداره کارایی اصلیش توی سوییچ کردن بین رینج های مختلفه که تو گیم پلی خیلی بدرد میخوره. و ان چیزی که باعث میشه شما باهاش خیلی حال کنید اینه که اجازه میده بهتر چین کمبو بزنید و اصطلاحا ارزش یه فاکتور خیلی مهم توی بازی های اکشن یعنی Game Flow رو بالا میبره. این سیستم تنها چیزی هست Nero به بازی اضافه میکنه و سیستم سوییچینگ رو بهبود میبخشه. البته که در نوع خودش لذت بخشه اما هیچ چیز عجیب و استثنایی نیست.

حالا به همین مبحث سوییچینگ تو DmC نگاه میکنیم. توی DmC سازنده ها امدن یه سیستم جدید ابداع کردن به اسم Devil mode و Angel mode. حالا سوای اینکه هر کدوم از این سیستم ها تحت تاثیر GoW و دیزاین HS هستن و سیستم Range و فرم ضربات رو به بازی تزریق میکنن (اکشن سرعتی و قدرتی به فرم GoW بیشتر) سیستم سوییچینگ رو خیلی خیلی بیشتر از همین Devil Bringer ارتقا میدن و اتفاقا چین کمبوهای بهتری ایجاد میکنن. تنها ایراد اینه که اساسا استایل و کمبوهای DmC رو چون مغز متفکر اصلی یعنی کامیا پشتشون نبوده (کلا در این مورد ژاپنی های استعداد عجیبی دارن) به فانی DMC4 نیست. تنوعش هم کمتره و اینکه راحت تره. برای همین در این مورد DMC4 بهتره. حرفه ای تره.

حالا این وسط چطور DMC4 میشه بهترین در سری و DmC هم یه آشغالی باید دور ریخته بشه جای خود داره و همونطور که گفتا صرفا نظر شخصی جناب عالی و یک عده دیگه هست. در صورتی که خیلی ها عین من نظرشون اصلا این نیست و در ضمن این شما نیستی که تعیین میکنی کی فن بازی هست و کی نیست. کلا هم اینکه DMC4 بهترین هست از ان نظرات عجیب غریبی هست که فقط اینجا میشه خوند. وگرنه اگه به Meta باشه که هیچی، متا DMC4 رو پی اس 84 هست و همین ریبوت که از نظر شما اساتید شده آشغال 85! DMC3 هم 87 و شماره اول هم که هیچی 94! اگه یهو متا ارزش خودش رو از دست بده باز یوزر چویس DMC3 نزدیک 10 نمره از DMC4 بالاتره! حتی میتونید همینجا یه نظر سنجی بزارید ببینید از نظر ملت بهترین کدوم بوده. (این وسط فقط DmC رو حساب ریبوت بودنش یوزر چویس خوبی نداشت). اما اگه فکر میکنی فقط تو فن خفن هستی و نظرت کارشناسی هست و چون تو میگی یعنی DMC4 بهترین هست که دیگه هیچی. کلا حرفی نمیمونه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or