سرخط خبرها

  • Thread starter Thread starter FaRd!N
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
ممنون برادر. من را از گمراهی نجات دادی. یکی طلبت. ولی افسوس که کسی دیگر به من چیزی نگفت.

know your meme
the-office-michael-scott.gif

به هر شکل تاپیک اخبار هست، مطلب قرار بدید، در مورد مطلب صحبت کنید، دیگه یک تک meme قرار دادن میشه اسپم از نظر من حداقل و بیشتر برای شاید چت تلگرام و واتس آپ جالبه.

----------------------------------------------------------------------------------
به هر شکل دیگه خیلی خبر جدید حساب نمیشه و فرمت مطلبی هم که آماده کردم حالت سرخط خبر نیست، تلاشم این بود که روز اول مطلبش رو داخل تاپیک اخبار سخت افزار قرار بدم، ولی فرصت نشد مطلب رو در اون زمان آماده کنم و همین طور نمیخواستم فقط یک اسپم بفرستم اینجا. کنار خبرها نظرات شخصی خودم هم هست که احتمالا هم خیلی پرت و پلا باشند از نظر تکنیکی.

Asus در Gamescom امسال سه مدل جدید از مانیتور های OLED خودش رو معرفی کرد که باعث میشه به خصوص در سایز های زیر 40 اینچ که قبلا فقط محدود به پنل های 27 اینچ 1440P از LG که WOLED بود و پنل های 34 اینچی Ultrawide 1440P QD-OLED از سامسونگ تنوع بیشتری داشته باشیم.

ASUS-ROG-MONITORS-1200x615.jpg

مدل اول ASUS ROG Swift PG32UCDM هست که اولین مانیتور 31.5 اینچی QD-OLED 4K هست، نسل جدید پنل های ساموسنگ رو داره که به وضوح تصویر به خصوص برای خوندان متن ثابت کمک میکنه، داری peak brightness 1000nit هست (3%) کل تصویر و روشنای مانیتور برای زمانی که کل صفحه درگیر شه به 250 nit میرسه که قابل قبوله. با توجه به چیزایی که دیدم به در این مانیتور Display port 1.4 تقریبا با DSC به حداکثر پهنای باند خودش در 4K 240Hz 10bit خیلی نزدیک میشه و شاید بهتر بود بوده Display Port 2.0 استفاده میکردن. ASUS در مانیتور های جدید خودش هم برای حفظ عمر پنل از صفحه های گرافنی خاصی برای پخش حرارت پنل استفاده میکنه که در نهایت باید دید در مدت زمان این راه کار چقدر موثر خواهد بود.

مانیتور دوم هم ASUS ROG Swift PG34WCDM میشه که بازم هم اولین مانیتور WOLED 240Hz 1440P Ultrawide هست (بر خلاف پنل های قبلی که از سامسونگ بودن و به 175Hz محدود میشدن) باز صحبتی که وجود داره با توجه به پنل نحوه چینش sub-pixel ها هست که به نظر در نمایش تصاویر ثابت کمی ضعیف تز از QD-OLED ها هست ولی از طرف دیگه در نمایش تصاویر محرک بهتره، ASUS گفته که بهینه سازی های در این باره صورت گرفته ولی باید منتظر بود تا محصول منتشر بشه و دید که به چه صورتی هست.

مدل آخر و سوم هم ASUS ROG Swift OLED PG49WCD که از پنل QD-OLED با رزولوشن 5120*1440 با نرخ به روز رسانیه 144Hz پشتیبانی میکنه.

هدف ایسوس برای منتشر کردن مانیتور های 32 و 34 اینچی سه ماه اول سال 2024 هست ولی فعلا قیمتی براشون مشخص نشده، مدل 49 اینچی هم در سه ماه آخر سال 2023 منتشر میشه و قمیت در نظر گرفته شده براش هم در حال حاضر USD $1499 هست.

منبع هم
ASUS announces ROG Swift 31.5" QD-OLED 240Hz, curved 34" 240Hz and 49" ultra-wide OLED gaming monitors - VideoCardz.com
 
آخرین ویرایش:
به هر شکل تاپیک اخبار هست، مطلب قرار بدید، در مورد مطلب صحبت کنید، دیگه یک تک meme قرار دادن میشه اسپم از نظر من حداقل و بیشتر برای شاید چت تلگرام و واتس آپ جالبه.
پس چون کار من برای تو جالب نبود .من را در گمراهی تنها گذاشتی .نفرین عامون بر تو

......................................................................

کسانی بودند که ده‌ها ساعت روی این بازی وقت گذاشته‌اند. علاوه بر این، گفته شد که تقریباً تمام باگ‌هایی که پیدا شده‌اند، از همین حالا در فهرست اصلاحات به‌روزرسان روز عرضه Starfield قرار دارند.
پچ روز اول بازی Starfield با حجم 15.5GB برای افرادی که این عنوان را از قبل دانلود کرده‌اند، منتشر شد.
نسخه Early Access، جمعه در دسترس قرار خواهد می‌گیرد
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
Screenshot (110).png

استدیو Mimimi گیمز به دلیل مشکلات مالی بسته میشه . بازی های عالی مثل Desperados III و Shadow Tactics: Blades of the Shogun در کارنامشون دارن

بعد ملت به جای این که از این استدیو ها بیشتر حمایت کنن میرن به پورت یه بازی که بیشتر از 10 ساله اومده پول میدن که حتی مخاطب براش پشیزی اهمیت نداره اونم با قمیت کامل میکنه تو پاچه ملت
 
View attachment 306236

استدیو Mimimi گیمز به دلیل مشکلات مالی بسته میشه . بازی های عالی مثل Desperados III و Shadow Tactics: Blades of the Shogun در کارنامشون دارن

بعد ملت به جای این که از این استدیو ها بیشتر حمایت کنن میرن به پورت یه بازی که بیشتر از 10 ساله اومده پول میدن که حتی مخاطب براش پشیزی اهمیت نداره اونم با قمیت کامل میکنه تو پاچه ملت
آلمان، جهنم بازی سازی.
 
بعد ملت به جای این که از این استدیو ها بیشتر حمایت کنن میرن به پورت یه بازی که بیشتر از 10 ساله اومده پول میدن که حتی مخاطب براش پشیزی اهمیت نداره اونم با قمیت کامل میکنه تو پاچه ملت
مسایل میهن پرستانه یا مسایل خانوادگی نیس که ملت باید حمایت کنن :D
بازی یه محصوله و محصول هم همیشه برای جواب به نیاز مشتری خلق میشه - وقتی نیاز یا سلیقه مشتریا طوریه که با محصولات 10 سال پیش بیشتر حال میکنن و این چنین محصولاتی خیلی نیازشون رو رفع نمیکنه (فروش بالایی ندارن) تا حد زیادی هم تقصیر سازنده هاست.
سازنده ها یا نیاز بازار رو درست نمیتونن تشخیص بدن و یا محصول بروز و جدیدی نمیتونن بسازن که خلق نیاز تو مخاطب کنه.

الان بازی مثه بالدرگیت3 رو ببینید. همه میگفتن سبک CRPG دیگه بفروش نیس یا اگر بفروشه هم مشتریای خاص یا فروش محدود خودشو داره، ولی از بس تو محصولشون خلق نواوری و کیفیت کردن که ایجاد نیاز کردن تو مشتریان و خیلی از گیمرها که اصن طرفدار این سبک نیستن هم بازی رو تهیه کردن

خلاصه که من ایراد خیلی زیادی از طرف گیمرها نمیبینم و طبیعیه که سازنده هایی که نمیتونن محصول رقابتی تولید کنن حذف بشن و باید هم همینطور باشه(فضای رقابتی یعنی همین)

.
 
آخرین ویرایش:
مسایل میهن پرستانه یا مسایل خانوادگی نیس که ملت باید حمایت کنن :D
بازی یه محصوله و محصول هم همیشه برای جواب به نیاز مشتری خلق میشه - وقتی نیاز یا سلیقه مشتریا طوریه که با محصولات 10 سال پیش بیشتر حال میکنن و این چنین محصولاتی خیلی نیازشون رو رفع نمیکنه (فروش بالایی ندارن) تا حد زیادی هم تقصیر سازنده هاست.
سازنده ها یا نیاز بازار رو درست نمیتونن تشخیص بدن و یا محصول بروز و جدیدی نمیتونن بسازن که خلق نیاز تو مخاطب کنه.

الان بازی مثه بالدرگیت3 رو ببینید. همه میگفتن سبک CRPG دیگه بفروش نیس یا اگر بفروشه هم مشتریای خاص یا فروش محدود خودشو داره، ولی از بس تو محصولشون خلق نواوری و کیفیت کردن که ایجاد نیاز کردن تو مشتریان و خیلی از گیمرها که اصن طرفدار این سبک نیستن هم بازی رو تهیه کردن

خلاصه که من ایراد خیلی زیادی از طرف گیمرها نمیبینم و طبیعیه که سازنده هایی که نمیتونن محصول رقابتی تولید کنن حذف بشن و باید هم همینطور باشه(فضای رقابتی یعنی همین)

.
من desprados III رو تجربه کردم فوق العاده بود. اصلا بازی نبود که بگیم نوآوری نداشت یا کیفیتش پایین بود. اتفاقا این استودیو که این بازی رو ساخته باید بهش دست مریزاد گفت و ازش تمجید کرد. تو تایمی که اکثرا سبک مشابه بازی تولید می کنن این استودیو چنین خلاقیتی داشته اما چه کنیم که سلیقه ی گیمر های خردسال و بعضا تینیجر این بازی ها نیست.
 
من desprados III رو تجربه کردم فوق العاده بود. اصلا بازی نبود که بگیم نوآوری نداشت یا کیفیتش پایین بود. اتفاقا این استودیو که این بازی رو ساخته باید بهش دست مریزاد گفت و ازش تمجید کرد. تو تایمی که اکثرا سبک مشابه بازی تولید می کنن این استودیو چنین خلاقیتی داشته اما چه کنیم که سلیقه ی گیمر های خردسال و بعضا تینیجر این بازی ها نیست.
من خودم هم desprados III رو بازی کردم هم به وقتش desprados II و هم desprados I رو و کامل اشراف دارم چی میگید.

بله بازی با کیفیتی بود و دنباله خیلی خوبی هم بود ولی یه بازی برای چی ساخته میشه؟؟ که مخاطب خوشش بیاد ازش و پاش پول بده.
شما به عنوان سازنده یا باید باب میل مخاطب بازی بسازی(بری دنبال سبک بازیهای ترند روز) یا خودت بتونی محصولت رو طوری بسازی که جریان ساز بشی و مخاطبی که اصن به محصول تو فکرم نمیکرد جذب تو بشه و به اصطلاح احساس نیاز کنه (مثه دارک سولز یا بالدر گیت 3 ) وگرنه به جز اون محصول با کیفیت تکراری بسازی چیزی عادیت نمیشه

گیمر خردسال و تینیجر هم که میگید مگر ما خودمون وقتی desprados II بازی میکردیم بچه نبودیم مگه ؟ :D بهرحال صنعت بازی یه درصد قابل توجهی از مشتریاش سن پایین هستن و طبیعتا باید نیاز اونا به بازار جهت بده ( همونطور که قبلاها هم ما بچه سال بودیم و به نیاز بازار جهت میدادیم)

.
 
من خودم هم desprados III رو بازی کردم هم به وقتش desprados II و هم desprados I رو و کامل اشراف دارم چی میگید.

بله بازی با کیفیتی بود و دنباله خیلی خوبی هم بود ولی یه بازی برای چی ساخته میشه؟؟ که مخاطب خوشش بیاد ازش و پاش پول بده.
شما به عنوان سازنده یا باید باب میل مخاطب بازی بسازی(بری دنبال سبک بازیهای ترند روز) یا خودت بتونی محصولت رو طوری بسازی که جریان ساز بشی و مخاطبی که اصن به محصول تو فکرم نمیکرد جذب تو بشه و به اصطلاح احساس نساز کنه (مثه دارک سولز یا بالدر گیت 3 ) وگرنه یه جز اون محصول با کیفیت تکراری بسازی چیزی عادیت نمیشه

گیمر خردسال و تینیجر هم که میگید مگر ما خودمون وقتی desprados II بازی میکردیم بچه نبودیم مگه ؟ بهرحال صنعت بازی یه دردص قابل توجهی از مشتریاش سن پایین هستن و طبیعتا باید نیاز اونا به بازار جهت بده ( همونطور که قبلا ها ما هم بچه سال بودیم و به نیاز بازار جهت میدادیم)

.
حرف شما درسته فقط یه موردیو اشتباه متوجه شدید من نمیگم چرا به جای این بازی میرن یه بازی دیگه میخرن میگم چرا به جای بازی های با کیفیتی مثل بازی های این استیدو میرن به یه پورت ضعیف پول میدن
 
گیمر خردسال و تینیجر هم که میگید مگر ما خودمون وقتی desprados II بازی میکردیم بچه نبودیم مگه ؟ :D بهرحال صنعت بازی یه درصد قابل توجهی از مشتریاش سن پایین هستن و طبیعتا باید نیاز اونا به بازار جهت بده ( همونطور که قبلاها هم ما بچه سال بودیم و به نیاز بازار جهت میدادیم)
والا من بچه بودم نمی دونستم این ژانر چیه و بازی ها رو به دسته تفنگی و شمشیری تقسیم می شدن البته این به خاطر نبود اینترنت بود. بازی تمدنم هیچی ازش حالیم نبود چون زبانم صفر بود و نمی دونستم چی به چیه. اینا کلا از بازی هایی که مکانیک های پیچیده دارن بدشون می یاد حال و حوصله فکر کردنم هم ندارن. سبک استراتژی الان همش خوابیده دیگه بلیزارد که یکی از سران این سبک بود آخرین بازیش مال چه زمانی بود در این سبک. راجب نسل Z هزارن حرف چه از من چه از اشخاص که توی همین صنعت سرگرمی هستن و چه دیگر چیز ها زیاد هست اگه خواستی بیا تیپ سنتر اونجا بحث کنیم. الان این سبک فاخر بتل رویال بازی هاش چه چیز جالب و جدیدی نسبت به هم داشتن که خیلی ترند شدن و پول درآوردن(این سبک از روی فیلم معروف ژاپنی Battle Royale ساخته شده). اینا خوششون نمی یاد دلیل بر بد بودن بازی نیست. نسل جدید از بازی های فکری خوششون نمی یاد و این اصلا به این خاطر نیست که مثلا ما باهوش تریم اینا کلا از فکر کردن خوششون نمی یاد و به جا‌ش می رن پی دیگر سرگرمی ها.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: HalfLife G
حرف شما درسته فقط یه موردیو اشتباه متوجه شدید من نمیگم چرا به جای این بازی میرن یه بازی دیگه میخرن میگم چرا به جای بازی های با کیفیتی مثل بازی های این استیدو میرن به یه پورت ضعیف پول میدن
خب گفتم دیگه منم. چون محتوا و سبک و .... اون بازی 10 سال پیش با پورت ضعیف تر بیشتر به دلش می شینه تا محتوا و سبک و .... این بازی.

صرفا با کیفیت بودن یه محصول دلیل بر خرید مشتری از اون محصول نیس اینکه تو اون مقطع زمانی مشتری به چی نیاز داره و با چی حال میکنه اولویت داره به فقط کیفیت
اصن تعریف کیفیت یعنی " انطباق محصول با نیاز مشتری"
این استودیوها بنظرم نیاز بازار رو شناسایی نمیکنن - با خودشون میگن چون یه زمانی فلان سبک بفروش بود و درصد خوبی از بازار دستش بود ما بیاییم باز هم یه بازی با کیفیت تو اون سبک بسازیم و بازم احیا کنیم اون سبک رو. در صورتی که فقط ساخت بازی با کیفیت کافی نیس(تو هر محصولی تو دنیا همین قضیه صادقه)

اینا خوششون نمی یاد دلیل بر بد بودن بازی نیست. نسل جدید از بازی های فکری خوششون نمی یاد و این اصلا به این خاطر نیست که مثلا ما باهوش تریم اینا کلا از فکر کردن خوششون نمی یاد و به جا‌ش می رن پی دیگر سرگرمی ها.
کسی هم نگفت اینا بازیه بدی هستن.
این استودیو بسته شده چون بازیشون فروش قابل انتظار نداشته نه کیفیت قابل انتظار و وقتی بحث فروش وسطه صرفا ساخت یه بازی با کیفیت کافی نیست

در مورد نسل Z و گیمرهای کم سن و سال و ..... هم وقتی مطابق خود آمار تو آمریکا حدود 20 درصد و تو بریتانیا حدود 27 درصد گیمرها زیر 18 سال هستن و تازه این آمار به همراه موبایل گیمینگه و اگر موبایل گیمینگ رو کنار بذاریم شاید این امار به نزدیک 40 درصد اینا برسه، سازنده بازی باید توجه کنه به سلیقه 40 درصد مخاطباش تا بتونه بازیشو بفروشه

نمیگم بره هر بازی سخیف یا چرتی بسازه ولی باید بدونه 40 درصد مخاطب هاش از نسل جدیدن و نیازهای متفاوتی دارن (شاید سبک جدید شاید محتوای انلاین بیشتر شاید محتوای اکشن یا سینماتیک بیشتر و..... )مگر سازنده ای صرفا بازی +18 بسازه که اونم باز متاثر از همین مخاطبهاس

.
 
آخرین ویرایش:
خب گفتم دیگه منم. چون محتوا و سبک و .... اون بازی 10 سال پیش با پورت ضعیف تر بیشتر به دلش می شینه تا محتوا و سبک و .... این بازی.

صرفا با کیفیت بودن یه محصول دلیل بر خرید مشتری از اون محصول نیس اینکه تو اون مقطع زمانی مشتری به چی نیاز داره و با چی حال میکنه اولویت داره به فقط کیفیت
اصن تعریف کیفیت یعنی " انطباق محصول با نیاز مشتری"
این استودیوها بنظرم نیاز بازار رو شناسایی نمیکنن - با خودشون میگن چون یه زمانی فلان سبک بفروش بود و درصد خوبی از بازار دستش بود ما بیاییم باز هم یه بازی با کیفیت تو اون سبک بسازیم و بازم احیا کنیم اون سبک رو. در صورتی که فقط ساخت بازی با کیفیت کافی نیس(تو هر محصولی تو دنیا همین قضیه صادقه)


کسی هم نگفت اینا بازیه بدی هستن.
این استودیو بسته شده چون بازیشون فروش قابل انتظار نداشته نه کیفیت قابل انتظار و وقتی بحث فروش وسطه صرفا ساخت یه بازی با کیفیت کافی نیست

در مورد نسل Z و گیمرهای کم سن و سال و ..... هم وقتی مطابق خود آمار تو آمریکا حدود 20 درصد و تو بریتانیا حدود 27 درصد گیمرها زیر 18 سال هستن و تازه این آمار به همراه موبایل گیمینگه و اگر موبایل گیمینگ رو کنار بزنیم شاید این امار به نزدیک 40 درصد اینا برسه، سازنده بازی باید توجه کنه به سلیقه 40 درصد مخاطباش تا بتونه بازیشو بفروشه

نمیگم بره هر بازی سخیف یا چرتی بسازه ولی باید بدونه 40 درصد مخاطب هاش از نسل جدیدن و نیازهای متفاوتی دارن (شاید سبک جدید شاید محتوای انلاین بیشتر شاید محتوای اکشن یا سینماتیک بیشتر و..... )مگر سازنده ای صرفا بازی +18 بسازه که اونم باز متاثر از همین مخاطبهاس

.
بنظر من بحث بازار یابی این گونه آثار خیلی مهمه. الان همین baldur's gate 3 تو تیک تاک خیلی ترند شد یکیش برای اون خرسه بود البته ( :D )ولی الان اون الف خوناشامه خیلی ادیت ازش هست.بنظر من اگه می خوان این نسل هم جذب کنن باید از لحظاتی که این کارکتر ها یه چیز خفن می گن یا یه کار خفن می کنن توی تیک تاک و ... ادیت بزارن .
Among Us هم همین تیک تاک زندش کرد تو کرونا .اولش بازی موفقیت خاصی نداشت و یکی از سازنده هاش گفت می خواستن نمی دونم بازی رو بفروشن به یه کمپانی دیگه.ولی تو کرونا کولاک کرد
 
بنظر من بحث بازار یابی این گونه آثار خیلی مهمه. الان همین baldur's gate 3 تو تیک تاک خیلی ترند شد یکیش برای اون خرسه بود البته ( :D )ولی الان اون الف خوناشامه خیلی ادیت ازش هست.بنظر من اگه می خوان این نسل هم جذب کنن باید از لحظاتی که این کارکتر ها یه چیز خفن می گن یا یه کار خفن می کنن توی تیک تاک و ... ادیت بزارن .
Among Us هم همین تیک تاک زندش کرد تو کرونا .اولش بازی موفقیت خاصی نداشت و یکی از سازنده هاش گفت می خواستن نمی دونم بازی رو بفروشن به یه کمپانی دیگه.ولی تو کرونا کولاک کرد
آره این خودش مهمه با اینکارا میشه یه احساس نیاز و کنجکاوی تو مشتری ایجاد کرد.

ولی بنظرم وقتی یه سازنده میخواد یه سبک مرده یا نزدیک به مرگ رو احیا کنه باید بتونه یه محصول متفاوت، جدید و بشدت با کیفیت بسازه و در کل حرف جدیدی برای گفتن داشته باشه تا دووم بیاره وگرنه خود سازنده هم به همراه اون سبک دفن میشه.
برای مثال وقتی همه سازنده ها شروع کرده بودن بازیشونو اسونتر بسازن و هی آسون بگیرن به مخاطب و کلا سمت ساخت بازیهای چالشی نمی رفتن که ای وای فروشمون کم میشه، یهو میازاکی اومد با دیمن سولز و دارک سولز کاری کرد که علاوه بر اینکه بازیهای سخت و چالشی رو از نو احیا کرد کلا یه زیر سبک جدید خلق کرد:D

اگر در این حد خفن نمیتونی بازی بسازی بنظرم دنبال احیای سبک کم طرفدار نباید بری(مگر اینکه به درامد ناچیز قانع بمونی)
سبک های کم طرفدار هم بتدریج تو صنعت بازی از بین خواهند رفت چون ذات صنعت رقابتی همینه (مثه ایران خودرو و سایپا نیس که هر چی بسازن ملت به خاطر انحصار و از سر ناچاری بخرن)

.
 
نظری که من دارم رو بگم.
اگه بخوایم فروش عناوین این کمپانی رو با عنوانی مثل BG3 مقایسه کنیم و ببینیم چرا با اینکه بازی های این استودیو و عناوین استودیو لارین هردو طرفداراشون نسبت به سبک های دیگه بازی ها کمتره اما فروش BG3 خیلی بیشتر بوده باید بگم به دو دلیل که اولی نقشش پر رنگ تره این اتفاق افتاده. یکی بخاطر متا بالا یکی هم استریمرهای معروف یا تعداد زیادی استریمر که این بازی رو پوشش می دادن. در واقع دلیل دوم هم باز تاثیر متا هست.
از نظر من تو این برهه ای که ما هستیم خصوصا این چند سال که استفاده از اسمارت فونها بسیار زیاد شده و اینترنت هم همه جا در دسترس هست و در واقع افراد با یه پیام از همدیگه تاثیر می پذیرن ترند و جریان سازی نقش خیلی تعیین کننده ای پیدا کرده.
چه قبول کنیم چه نکنیم متای یه بازی به شدت روی فروش اون و در واقع ترند کردن اون بازی تاثیر میذاره که در نتیجه پوشش دهی زیاد اون بازی در اینترنت رو به دنبال داره و همینطور تاثیر روی مخاطب کم آگاه تر از اون سبک بازی تا ترغیب بشه و اون عنوان رو بخره. اینکه فروش بازی های این کمپانی کم بوده هم بنظرم اگه نمره ی متاش ۹۴-۹۵ می شد به شدت ترند می شد و وقتی هم این اتفاق می افتاد فروشش رو تضمین می کرد. در واقع الان دیگه متا خیلی نقش تعیین کننده ای از نظر من روی فروش یه گیم داره.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or