رییس Xbox درباره انحصاری شدن Street Fighter 5 می گوید

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
احتمالا شما هم خبر انحصاری شدن شماره پنجم بازی پرطرفدار Street Fighter را شنیده اید. هفته گذشته و در طول کنفرانس سونی به مناسبت 20 ساله شدن کنسول PS1، شرکت سونی بازی Street Fighter 5 را به صورت انحصاری برای PS4 و PC معرفی کرد. این خبر خیلی به مذاق دارندگان کنسول Xbox One خوش نیامده و آن ها در توییتر دلیل انحصاری شدن این عنوان را از Phil Spencer پرسیده اند.

qwibpixccuxl3xt1v76q.jpg

Phil Spencer در جواب به طرفداران گفت: "معامله تجاری اتفاق می افتد و ما نمی خواهیم در تمام این معاملات شرکت کنیم وقتی که ما یک فرانچایز 1st party در همین ژانر داریم و به همین منظور ترجیح می دهیم بر روی این عنوان سرمایه گذاری کنیم."
احتمالا شما هم حدس زده اید که Phil Spencer به بازی Killer Instinct اشاره می کند و به نظر می رسد این شرکت سرمایه گذاری زیادی بر روی این عنوان کرده است.


Spencer در ادامه افزود، این شرکت در گذشه و در حال حاظر معامله های تجاری مختلفی انجام داده است، بازی هایی مثل Dead Rising 3 و Rise of the Tomb Raider. اما خریدن ip، بیشترین اهمیت را برای کمپانی مایکروسافت دارد. کاری که قبلا این شرکت با خرید Gears Of War و Minecraft انجام داده است.


او ادامه داد: "من دوست دارم طرفداران Xbox تمام بازی ها را انجام دهند. اما تجارت باعث می شود، معاملاتی انجام شود و این جزئی از رقابت است."

در آخر هم او گفت: "من بر روی این موضوع کار می کنم تا انحصاری شدن Street Fighter 5 را جبران کنم."

o12yqfayqdgp6ob292cn.png

شما چه فکر می‌کنید، آیا باز هم شاهد انحصاری شدن عناوین مولتی پلتفرم خواهیم بود؟

منبع و منبع
 
آخرین ویرایش:
لینک منبع رو ندارم (فکر کنم از Dual Shocker بود که خب توی سایت بن شده هممم... مثل اینکه DS نبوده.) ولی اگه اشتباه نکنم کپکام حتی از مایکرو درخواست کرده بود که اگه نمیخواد این قابلیت رو توی خود سرورهای X1 قرار بده حداقل با کمک گرفتن از سرورهای Steam این قابلیت رو توی نسخه X1 بازی بزاره ولی مایکرو قبول نکرده بود.

پس به نظرم Cross-Play اینقدری برای کپکام مهم بوده که همچین درخواستی از مایکرو بکنه.

Edit: مطمئنا SF V اولین بازیی نمیشه که مایکرو بخاطر این سیاسـتش از دست داده:
FF14 Director: A Realm Reborn skipping Xbox is still down to Microsoft

به طور کلی بعید میدونم سونی بخواد بازیی رو Moneyhat کنه ولی باز اجازه بده بازی روی پلتفرمهای دیگه هم منتشر بشه. کلا مسخره است که سونی بیاد کلی پول برای انحصاری کردن یه بازی خرج کنه ولی بعد اون رو انحصاری کامل نکنه و بزاره روی PC(یکی از پلتفرم های رقیبش) هم عرضه بشه. به نظرم همین تایید SF V برای PC نشون میده که اگر مایکرو میخواست میتونست به راحتی با تغییر سیاستـش SF V رو روی X1 هم بیاره.
اصلا منطقی نیست که دلیل اصلی انحصاری شدن SF5 نبود قابلیت Cross Play روی Xbox باشه. اگه مثلا طرف حرفمون بازی Deep Down یا یک بازی مثلا F2P بود، اون طوری شاید بشه گفت که Cross Play خیلی قابلیت مهمی که تو بازی نیست.
البته مایکروسافت Happy Wars برای Xbox One می خواد منتشر کنه. اولین بازی که از قابلیت Cross Play پشتیبانی میکنه. مطمئنا اگه مشکل اصلی SF5 هم Cross Play باشه، مایکروسافت قبول می کرد تا از Cross Play پشتیبانی کنه. همین طور که خود اسپنر هم گفته یک معامله تجاری انجام شده :d
(البته اینا همش در حد حدس و گمان و ممکنه اون پشت یک برنامه ی دیگه ای باشه که ما ازش بیخبریم :d )
 
من منتظر جواب اون دوستمون و منبع دقیق قسمت بولد شده بودم ولی ظاهرا کنار کشیدند!
در مورد نقل قول شما اول اینکه دقیقا منبع این قسمت رو ذکر کنید، بدون منبع بحث بی فایس!

" کرایتک میتونه نسخه‌های بعدی رو برای PS4 یا هر کنسول دیگه‌ای بسازه اما از اونجایی که مایکروسافت هزینه ساخت نسخه اول بازی رو داده کاملاً بعید هست که مایکروسافت چنین اجازه‌ای به کرایتک بده تا بازی رو برای PS4 هم پورت کنه. "

در مورد عرضه رایز رو PS4 تا الان کرایتک به صورت واضح چیزی نگفته خیلی خیلی دلیل غیر منطقی و ثابت نشده در این مورد میتونه باشه ولی کو سند؟ به هیچ کدوم نمیشه اسنتاد کرد!
قسمت های دیگه هم نمی دونم واسه چی نوشتید! تمرکز من فقط رو بحث کرایتک ــه!

پس پست بنده رو نخوندید. چیزی که میخواستید توی اولین نقل قول انگلیسی هست که گذاشتم. اون جملات رو اسپنسر گفته.

بخش اول حرفات که هیچی.

اما در مورد اون بخش Bold شده، وقتی قراره یه کنسولی که خیلی کمتر از رقیبش فروخته، یکی از قابلیت های کلیدی بازیت که میخوای روش مانور بدی رو ساپورت نکنه، چه دلیلی داره پول و منابع خودت رو(که در این برهه زمانی بهشون نیاز هم داری) الکی صرف ساختن یه نسخه از بازیت برای اون پلتفرم بکنی؟ خصوصا وقتی یه شرکت دیگه هست که نه تنها کنسولش پرفروشه و از این قابلیت هم پشتیبانی میکنه، بلکه حاضره توی ساخت بازی و تامین بودجه اش هم بهت کمک کنه.

پس اونقدرا هم که فکر میکردی؟ این دوتا موضوع به هم بی ربط نیستن، مگه نه؟

بعد مثل اینکه جدیدا مد شده، نه؟ "توی بحث کردن کم آوردم، جوابی ندارم بدم. آها فهمیدم! کافیه بگم Neogaf تا همه چیز درست بشه!"

لینک منبع رو ندارم (فکر کنم از Dual Shocker بود که خب توی سایت بن شده هممم... مثل اینکه DS نبوده.) ولی اگه اشتباه نکنم کپکام حتی از مایکرو درخواست کرده بود که اگه نمیخواد این قابلیت رو توی خود سرورهای X1 قرار بده حداقل با کمک گرفتن از سرورهای Steam این قابلیت رو توی نسخه X1 بازی بزاره ولی مایکرو قبول نکرده بود.

پس به نظرم Cross-Play اینقدری برای کپکام مهم بوده که همچین درخواستی از مایکرو بکنه.

Edit: مطمئنا SF V اولین بازیی نمیشه که مایکرو بخاطر این سیاسـتش از دست داده:
FF14 Director: A Realm Reborn skipping Xbox is still down to Microsoft

به طور کلی بعید میدونم سونی بخواد بازیی رو Moneyhat کنه ولی باز اجازه بده بازی روی پلتفرمهای دیگه هم منتشر بشه. کلا مسخره است که سونی بیاد کلی پول برای انحصاری کردن یه بازی خرج کنه ولی بعد اون رو انحصاری کامل نکنه و بزاره روی PC(یکی از پلتفرم های رقیبش) هم عرضه بشه. به نظرم همین تایید SF V برای PC نشون میده که اگر مایکرو میخواست میتونست به راحتی با تغییر سیاستـش SF V رو روی X1 هم بیاره.

شما احیاناً خبر دارید که Ultra Street Fighter IV هم بصورت انحصاری برای PS4 و PC عرضه میشه و cross-play هم نداره؟ این همه دلیل پشت هم ردیف کردید اونم بدون منبع یا یک خبر مستدل و آخر هم به من میگی کم آوردی و بیخیال پول گرفتن کپکام از سونی میشی و ... ازم میپرسی رابطه رو حال کردی یا نه؟ یا مثلاً وقتی Injustice و FF14 روی XB1 نیومدن رفتن از سونی پول گرفتن؟ نه، بگید بدونیم.

سونی ساپورت میکنه، سونی پول داره، سونی پشتیبانی میکنه، سونی منابع داره، PS4 زیاد فروخته و ... رو هم بریزید دور. با واقعیت کنار بیاید. تو تفکر شما این کارها کثافت کاری هست و سونی کثافت کاری کرده تو تفکر من این کارها قرار داد و تجارت هستن و سونی تجارت کرده.

مشکلتون دقیقاً همینه. به این کارها میگید کثافت کاری، بعد که نوبت به سونی میرسه شروع میکنید به ماله کشی و ... چون حتماً باید به مایکروسافت بگید کثیف. بحث کردن بدون منبع و سند ارزشی نداره. من سر توهمات بحث نمیکنم.
 
اگه یادتون باشه اصلا اوایل نسل قبل اومدن یه سری از بازی ها روی 360 به خودی خود عجیب بود. یعنی اگه یه عنوان انحصاری میموند جای سوال نداشت. حتی خود سونی هم انتظار نداشت اونهمه عنوانی که بی منت روی کنسولش به صورت انحصاری میومدن یکدفعه مولتی پلتفرم بشن. از SF و Tekken بگیر تا FF. روی همین حساب هم انحصاری موندن MGS4 (جدای ازینکه اصلا 360 میتونست به حالت قابل قبولی اجراش کنه یا نه) تو اونسالا غیرمنتظره نبود.
 
تا جایی که یادمه من تو پسم منبع صحبت شما که گفتید : " شما میتونی بری مصاحبه های اون زمان فیل اسپنسر رو بخونی حتی وقتی طرفدار های خیلی شاکی شده بودن از عرضه ryse روی PC از فیل اسپنسر خواسته بودن جلوش رو بگیره گفته بودش که من بخوام میتونم جلوی این مسله رو بگیرم اما کرایتک به پول بیشتری نیاز داره تا از ورشکستگی در بیاد !


"رو خواسته بودم! منبع این قسمت رو من تو پست دوستتون هنوز پیدا نکردم شما چطور تشخیص دادی که جواب دوستتون برای من تمام کمال بوده؟ جواب تمام و کمال این بود که فقط منبع یا متن عینی اون قسمت ذکر میشد!

من یادم نیست مصاحبه اش تو کدوم سایت بودش وگرنه بهت لینک میداد ولی لینک مثال های مثل Alan wake که خوده مایکرو اجازه نشر روی PC که اون دوستمون گذاشته بود کاملا جواب شما رو میده تو این قسمت ولی مثله اینکه دوست ندارید به نتیجه برسید و فقط میخواید افکار خودتون قالب کنید طرف مقابل هم ده تا سند هم بیاره (living dead) بازم حرف خودتون رو میزنید
اولا اختلاف نزدیک 6 تا 7 میلیونه:دی
دوما متال انحصاری بود از اول:دی
سوما این 10 درصدت خیلی قشنگ بود:دی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حرفات رو باید با اب طلا نوشت بعد قاب کرد بعد بزارن رو دیوار اتاق خودت:دی

میشه یک منبع بیاری فاصله 6 7 میلیون هستش ؟(اخرین امار شیپ از کنسول ها امده بودش ps4 نزدیک 13.5 و Xbox one نزدیک 10 میلیون بوده همونطور که میدونی مقدار شیپ شده بعده یک ماه کاملا فروش میشه) دوما متال انحصاری بودش واقعا ؟ "http://www.metacritic.com/game/xbox/metal-gear-solid-2-substance"
برای این ده در صد اختلاف هم ارجات دادم به تاپیک امار فروش بازی ها راه دوری نیستش میتونی بری ببینی
در نهایت پیروز موفق باشید
 
خب بحمدالله مشخص شد دلیل انحصاری شدن SF v (انحصاری روی کنسول ینی!!) همون
cross-play بوده و سونی هیچ پولی و هیچ کمکی اون وسط نکرده و... در نتیجه سونی کار بدی نکرده بلکه ماکروسافت بازم خودش دلیل انحصاری شدن این نسخه روی ps4 شده :)) (ماسمالیسیون!!!)​
 
پس پست بنده رو نخوندید. چیزی که میخواستید توی اولین نقل قول انگلیسی هست که گذاشتم. اون جملات رو اسپنسر گفته.
من دنبال پست اون دسمتمون می گشتم که پست شمارو دیدم واسه همین بردمش تو نقل قول بعد رفتم پست های دیگرو چک کردم، تو نقل قول هم QUOTE ها محو میشند واسه همین این قسمت رو کلا ندیدم :دی

They've seen what we've done with certain games out there that aren't ours. Ryse is another IP. I don't own the Ryse IP, but I was able to invest with Crytek to turn it into a franchise, which isn't easy to do for a studio on their own. I don't own it. They just announced it for PC, and certain people throw stones at me and say, 'you shouldn't let it go out on PC.' I'm like, look, I want Crytek to make money. I want Crytek to be successful. Why would I ever block them from doing something with a game they own?




خوب این پاراگراف از نظر من این منظور رو میرسونه که وقتی IP واسه کرایتکه تنها کاری که از دست مایکروسافت برمیاد اینه که بره با پول باهاشون معامله کنه که شایعه این خبر هم منتشر شده بود که کرایتک قبول نکرده! دیگه چه کاری از دست مایکروسافت بر میاد برای جلوگیری این مورد؟
من انتظارم از جمله " من بخوام میتونم جلوی این مسله (عرضه بازی رو PC) رو بگیرم " دلیل منطقی تری بود! فکر کردم که مثلا حتما IP واسه خودشون بوده و اختیارشو داشتند اما رحم کردند و دادنشو به کرایتک که واسه PC هم منتشرش کنه!
 
عمه من رفتش که متال گیر سالید 4 که برترین مخفی کاری تاریخ صنعت گیم رو انحصاری کردش ؟

درسته سونی کار درستی نکرد اما فکر نمیکنم انحصاری کردن یه بازی تو سال 2008 دلیل خوبی برای انحصاری کردن TR باشه که قراره سال 2015 بیاد

شما هم سعی کن به اعصابت مسلط باشی:d
 
اولا فقط تو بازی های نظیر کد و فیفا و... فروش ها نزدیک بودن وگرنه 10 درصد شوخی بیش نیس:دی
شما به امار نگاه کنی تو این مدت همیشه تو هر هفته یا هر ماه بیشتر از وان فروخته فقط یه دوهفته تو امریکا کمتر از وان فروخته شده
مثل این میمونه من بگم هر روز 400 تا مداد می فروشم تو 200 تا الان مثلا کلی بخوایم حساب کنیم من 1 میلیون بیشتر از تو فروخته ام حالا تو میای تلاش می کنی فاصله رو کم کنی بعد بدیهی هستش حتی تو اگه 399 تا بفروشی و پیشرفت کنی ولی نتونی بالای 400 تا بفروشی باز فروش تو به من نمیرسه(شاید نسبت فاصله کم بشه ولی رو فاصله تغییری ایجاد نمی کنه) حالا اینکه چجوری این اختلاف شده 3 میلیون خدا داند:دی
و اما متال رو بزار برات یه مثال بزنم (همین FF خودمون تو پلی 1 و 2 نسخه هاش انحصاری بود ولی تو نسل 7 مولتی شد حالا اگه باز دوباره انحصاری سونی بشه هیچ حاشیه ای بوجود نمیاد )ولی وقتی میان یه بازی مثل TR رو انحصاری می کنن حاشیه و دعوا درست میشه به همراه سوزش زیاد:دی متال ایا زمان PS1 انحصاری نبود؟؟؟ بود دیگه بعد که تو نسل بعد XBOX اومد برای کنسول ماکرو هم عرضه شد بعد تو نسل 7 سونی خواست دوباره متال رو انحصاری کنه خوب این مشکلش چیه؟؟؟؟؟(درست مثل همون مثال FF)
الان مثلا ماکرو بیاد دوباره بازی هایی نظیر ME رو انحصاری کنه هیچ سوزشی نداره ولی ...
 
من دنبال پست اون دسمتمون می گشتم که پست شمارو دیدم واسه همین بردمش تو نقل قول بعد رفتم پست های دیگرو چک کردم، تو نقل قول هم QUOTE ها محو میشند واسه همین این قسمت رو کلا ندیدم :دی

They've seen what we've done with certain games out there that aren't ours. Ryse is another IP. I don't own the Ryse IP, but I was able to invest with Crytek to turn it into a franchise, which isn't easy to do for a studio on their own. I don't own it. They just announced it for PC, and certain people throw stones at me and say, 'you shouldn't let it go out on PC.' I'm like, look, I want Crytek to make money. I want Crytek to be successful. Why would I ever block them from doing something with a game they own?




خوب این پاراگراف از نظر من این منظور رو میرسونه که وقتی IP واسه کرایتکه تنها کاری که از دست مایکروسافت برمیاد اینه که بره با پول باهاشون معامله کنه که شایعه این خبر هم منتشر شده بود که کرایتک قبول نکرده! دیگه چه کاری از دست مایکروسافت بر میاد برای جلوگیری این مورد؟
من انتظارم از جمله " من بخوام میتونم جلوی این مسله (عرضه بازی رو PC) رو بگیرم " دلیل منطقی تری بود! فکر کردم که مثلا حتما IP واسه خودشون بوده و اختیارشو داشتند اما رحم کردند و دادنشو به کرایتک که واسه PC هم منتشرش کنه!

نه، معنی این جمله این هست که اسپنسر میتونسته جلوشون رو بگیره. جایی که میگه:

[LTR] I'm like, look, I want Crytek to make money. I want Crytek to be successful. Why would I ever block them from doing something with a game they own?
[/LTR]

در واقع این معنی رو میرسونه که میتونسته مانع از انجام این کارشون بشه. عبارت "من چرا باید جلوشون رو بگیرم" نشون میده که قدرتش رو داشته. یا جایی که میگه من میخوام کرایتک پول در بیاره و یا موفق باشه هم باز نشون میده که این اجازه رو بهشون داده. منظورش این هست که وقتی IP برای اونها هست و میخوان باهاش پول دربیارن چرا باید جلوشون رو بگیرم؟

شایعه‌ای که شما میگید در ارتباط با پیشنهاد خرید IP Ryse توسط مایکروسافت هست که کرایتک موافقت نکرده (بعد از ساخت نسخه اول). توی همون پست توضیح دادم که AW هم IP مایکروسافت نبوده اما مایکروسافت باید اجازه انتشار بازی روی PC رو میداده. IP برای مایکروسافت نیست ولی حق انتشار نسخه‌ای از بازی که بابت ساختش پول داده براش محفوظ هست.
 
آخرش که به خاطر انحصاریهای First Party مجبوریم هر دو تا کنسولو بخریم. این وسط هر بازی Third Party هم انحصاری شده بود، روی کنسول مورد نظر بازی میکنیم :دی
 
اولا فقط تو بازی های نظیر کد و فیفا و... فروش ها نزدیک بودن وگرنه 10 درصد شوخی بیش نیس:دی
شما به امار نگاه کنی تو این مدت همیشه تو هر هفته یا هر ماه بیشتر از وان فروخته فقط یه دوهفته تو امریکا کمتر از وان فروخته شده
مثل این میمونه من بگم هر روز 400 تا مداد می فروشم تو 200 تا الان مثلا کلی بخوایم حساب کنیم من 1 میلیون بیشتر از تو فروخته ام حالا تو میای تلاش می کنی فاصله رو کم کنی بعد بدیهی هستش حتی تو اگه 399 تا بفروشی و پیشرفت کنی ولی نتونی بالای 400 تا بفروشی باز فروش تو به من نمیرسه(شاید نسبت فاصله کم بشه ولی رو فاصله تغییری ایجاد نمی کنه) حالا اینکه چجوری این اختلاف شده 3 میلیون خدا داند:دی
و اما متال رو بزار برات یه مثال بزنم (همین FF خودمون تو پلی 1 و 2 نسخه هاش انحصاری بود ولی تو نسل 7 مولتی شد حالا اگه باز دوباره انحصاری سونی بشه هیچ حاشیه ای بوجود نمیاد )ولی وقتی میان یه بازی مثل TR رو انحصاری می کنن حاشیه و دعوا درست میشه به همراه سوزش زیاد:دی متال ایا زمان PS1 انحصاری نبود؟؟؟ بود دیگه بعد که تو نسل بعد XBOX اومد برای کنسول ماکرو هم عرضه شد بعد تو نسل 7 سونی خواست دوباره متال رو انحصاری کنه خوب این مشکلش چیه؟؟؟؟؟(درست مثل همون مثال FF)
الان مثلا ماکرو بیاد دوباره بازی هایی نظیر ME رو انحصاری کنه هیچ سوزشی نداره ولی ...

عزیز مثال مداد رنگی چیه به مولا !!هزار تا مسله تو فروش کنسول ها تاثیر داره بعدش هم من نگفتم فاصله صفر شده بلکه فاصله زیاد نیست اونقدر.
دوما این استدلال که اول رو فلان کنسول امده خیلی بی پایه اساس هست کلی Ip روی کنسول X360 به وجود امدن ویچر مس افکت خیلی از این بازی ها زیاد حالا مایکرو که صد در صد توان مالیش رو داره بیاد همشون رو انحصاری کنه ؟ سنگ رو سنگ بند میشه اینطوری ؟
 
نه، معنی این جمله این هست که اسپنسر میتونسته جلوشون رو بگیره. جایی که میگه:

[LTR] I'm like, look, I want Crytek to make money. I want Crytek to be successful. Why would I ever block them from doing something with a game they own?
[/LTR]

در واقع این معنی رو میرسونه که میتونسته مانع از انجام این کارشون بشه. عبارت "من چرا باید جلوشون رو بگیرم" نشون میده که قدرتش رو داشته. یا جایی که میگه من میخوام کرایتک پول در بیاره و یا موفق باشه هم باز نشون میده که این اجازه رو بهشون داده. منظورش این هست که وقتی IP برای اونها هست و میخوان باهاش پول دربیارن چرا باید جلوشون رو بگیرم؟

شایعه‌ای که شما میگید در ارتباط با پیشنهاد خرید IP Ryse توسط مایکروسافت هست که کرایتک موافقت نکرده (بعد از ساخت نسخه اول). توی همون پست توضیح دادم که AW هم IP مایکروسافت نبوده اما مایکروسافت باید اجازه انتشار بازی روی PC رو میداده. IP برای مایکروسافت نیست ولی حق انتشار نسخه‌ای از بازی که بابت ساختش پول داده براش محفوظ هست.

عزیزم اینکه گفته چرا باید جلوشون رو بگیریم، تا زمانی که نگفته باشه چطور و با چه وسیله یا قدرتی میخواد این کار رو انجام بده جملش از نظر من ناقصه! مشخصه که منظورش پوله دیگه، از نظر من منظور همون خرید بازی از کرایتک هست که حالا یه سری اتفاقات رو سانسور کرده و رسیده به اینکه چرا باید اینکار رو انجام بدم!
کرایتک تو تک تک صحبت هاش فقط و فقط از خودش صحبت کرده چندین بار دقیقا گفتند که ما، ما، ما و .... اگر مایکروسافت کاره ای باشه نباید یه بار تو تصمیم انتشار بازی برای PC اسمی ازش بیاره؟ اصلا چنین چیزی ممکنه؟
البته اینم بگم که کرایتک یه بار از این جمله استفاده کرده :" We have a good relationship with Microsoft. We are constantly looking at what we can do together " که از نظر من بخاطر اتفاقات اون زمان بوده و اینکه خیلی ها فکر میکردند رابطــشون خراب شده!
 
لینک منبع رو ندارم (فکر کنم از Dual Shocker بود که خب توی سایت بن شده هممم... مثل اینکه DS نبوده.) ولی اگه اشتباه نکنم کپکام حتی از مایکرو درخواست کرده بود که اگه نمیخواد این قابلیت رو توی خود سرورهای X1 قرار بده حداقل با کمک گرفتن از سرورهای Steam این قابلیت رو توی نسخه X1 بازی بزاره ولی مایکرو قبول نکرده بود.

پس به نظرم Cross-Play اینقدری برای کپکام مهم بوده که همچین درخواستی از مایکرو بکنه.

Edit: مطمئنا SF V اولین بازیی نمیشه که مایکرو بخاطر این سیاسـتش از دست داده:
FF14 Director: A Realm Reborn skipping Xbox is still down to Microsoft

به طور کلی بعید میدونم سونی بخواد بازیی رو Moneyhat کنه ولی باز اجازه بده بازی روی پلتفرمهای دیگه هم منتشر بشه. کلا مسخره است که سونی بیاد کلی پول برای انحصاری کردن یه بازی خرج کنه ولی بعد اون رو انحصاری کامل نکنه و بزاره روی PC(یکی از پلتفرم های رقیبش) هم عرضه بشه. به نظرم همین تایید SF V برای PC نشون میده که اگر مایکرو میخواست میتونست به راحتی با تغییر سیاستـش SF V رو روی X1 هم بیاره.

من سرچ کردم اما جایی ندیدم کپ کام همچین حرفی زده باشه که دلیل نیومدن SF نبود قابلیت cross play روی xone هست و دلیلش این نمیتونه باشه اتفاقا برعکسش مثال های زیادی از بازی هایی هست که روی کنسول سونی قابلیت cross play با pc داشتن ولی روی xbox هم اومدن.قضیه FF کاملا فرق میکنه چون یه بازیه کاملا آنلاینه ولی برای یه بازی fighting کراسس پلی ضروری نیست.
شک نکن سونی با کپ کام قرارداد بسته، همین کارو اوایل نسل با بازی Injustice کرد و نسخه xone رو skip کرد در کل اینو باید در نظر بگیری که هزینه انحصازی کردن کامل خیلی بیشتر از انحصاری کنسولیه و بنظر میرسه چه سونی و چه مایکروسافت به همین شیوه پیش برن یعنی اجازه بدن بازی برای pc و کنسول خودشون باشه و اونو از کنسول رقیب دور نگه دارن. مثال دیگش no man sky.
 
دیگه مثالی به غیر این به ذهنم نرسید:دی حلال کن:دی ببین همون مثالم بگم فاصه باز کم نمیشه به یه شرط تو بتونی حداقل بالای 401 عدد مداد بفروشی تا فاصله کم بشه
ــــــــــ
اما بحث دوم الان اگه ماکرو همون ip هارو می خرید چون اولین نسخشون بود هیچکس ناراحت نمیشد و الان هیچ فردی تو دنیا پیدا نمیشد که از اینده xbox کمی نگران باشه
ـــــــــــ
من صفحه های قبل گفتم تا می تونن باید تمام بازی های مولتی انحصاری شن(حالا چه ماکرو چه سونی)و اتفاقا این کار باعث پیشرفت صنعت میشه نه ...رفته رفته ساخت بازی ها طولانی میشه حالا اگه قرار باشه یه بازی فقط برای یه پلتفرم بیاد تمرکز سازنده ها بیشتره و وقت بیشتری هم دارن در نتیجه کیفیت بازی عالی خواهد بود و از مشکلات بازی ها به شکل محسوسی کم میشه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or