خداحافظی با اینترنت حجمی یا سلام به محدودیت های جدید

از اجرای این طرح راضی بودین یا نه ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    380

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,882
نام
malek
همین فضای محدود تاپیک مشخصه میکنه چرا جهان سوم به حساب میایم و در جا میزنیم.تا یکی خلاف نظر ما رو میگه شروع میکنیم به توهین کردن.مسعولین محترم مملکت رو هم از مریخ وارد نکردیم که،استعداد بالقوه داخلی هستن همشون
 

Alien87

Gold User
Dec 11, 2007
2,042
نام
علی
اپارات کجا تویچ و یوتیوب کجا .. از همینجا برای شما ارزوی سلامتی رو دارم .. عقل سالم در بدن سالم .
درود
اینکه جایگاهای یوتوب خیلی بهتره شکی توش نیست ولی یکی دوست داره آپارت ببینه یعنی مشکل داره برادر من!! رتبه اپارت 2 ایران و 146 جهانه!! خودمم خیلی از تریلرها و بررسی گوشیهای روزو تو اپارت میبنم چون خیلیا از یوتوب میارن تو اپارت آپ میکنن! و ما هم میریم میبینیم و نیم بها هم حساب میشه!
 

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
درسته طرح های جدید فرسنگ ها با اینترنت کشور های دیگه فاصله داره ولی به مراتب از طرح های قبلی بهتره !
اصلا سرعت باشه 100 مگابیت ولی حجم 10 گیگ ماهانه ! خب اون سرعت چه فایده ای داره ؟! توییچ و یوتوب میشه باهاش نگاه کرد ؟!
من قبلا 25 تومن میدادم سرعتش تا اخر باز بود ولی 15 گیگ ! 12 گیگ اضافه هم میخریدم 30 تومن !
یعنی سرعت 16 مگ با 27 گیگ میشد 55 تومن ماهانه !
الان سرعت 8 مگ میشه خرید با 175 گیگ ماهانه !
بله الان سرعت نصف میشه ولی در عوض میتونم 720p یوتوب رو ببینیم تا اینکه با سرعت 16 مگ خودم کیفیت رو به 360p کاهش بدم تا نگران حجم نباشم :|
اون 16 مگ 1 ترابایتی هم میتونم بگم هزینه شرکت ها و کاربران پر مصرف روزانه رو حدود 60-50 درصد یا حتی بیشتر کاهش میده
 

omid_13

کاربر سایت
Nov 22, 2013
599
نام
OmidLOL
خب مثل اینکه فن آوا هم تعرفه هاشو تغییر داده و زده رو دست پیشگامان ( سرویس 8 مگ مثل اینکه 200 گیگ بین ال میده و 16مگ 1 ترا)
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: rahyarpaul

zilyzal

کاربر سایت
Feb 10, 2017
3,087
ظاهرا فن آوا هم 1ترا اضافه کرده (یکی از کاربرا از پنل عکس گذاشته و گفته هنوز توی سایتشون نگفتن ولی تو پنل هست.)
کسی اینجا فن آوا داره تایید کنه؟
 

Attachments

  • 20171220-151004.png
    20171220-151004.png
    382.8 KB · مشاهده: 53
  • Like
Reactions: rahyarpaul

Saeedrz70

کاربر سایت
Oct 9, 2014
282
ظاهرا فن آوا هم 1ترا اضافه کرده (یکی از کاربرا از پنل عکس گذاشته و گفته هنوز توی سایتشون نگفتن ولی تو پنل هست.)
کسی اینجا فن آوا داره تایید کنه؟
بله درسته
سرویس DP266-16384U-1M
سرعت ۱۶۳۸۴
حجم ۲۰۰۰ گیگابایت
اینترنت نامحدود یکماهه با سرعت ۱۶۳۸۴ + ترافیک شبانه
۸۰۰,۰۰۰ ریال
 
  • Like
Reactions: rahyarpaul

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,005
نام
آریا
تعرفه ها چقدر عالی شده! :D اون هایی که دانلودشون خیلی کم یا خیلی زیاد هست رو نمیدونم ولی برای من که حداکثر 70،80 گیگ در ماه دانلود دارم، واقعاً قیمت و سرعت و حجم ها خیلی مناسبه.
رقابت درست یعنی این، نه اون کثافت کاری ای که یکی از شرکت ها در موردش صحبت کرده بود و اگه درست یادم باشه، قرار بوده همگی تعرفه های آشغال ارائه بدن و یه دفعه یکی ـشون زده زیرش و بقیه هم مجبور شدن آدم بشن.
کاش توی همه زمینه ها رقابت واقعی وجود داشت و سودش به ملت میرسید. از جمله صنعت خودروسازی که 2تا کمپانی زباله ساز «مثلاً» با هم رقیب هستن، ولی رسماً عاشق و معشوق همدیگه هستن و هرچی میسازن و هر قیمتی هم میذارن ملت مجبورن بخرن، چون خیلی ها با تعرفه های ماشین های خارجی چیز دیگه ای نمیتونن بخرن و باید بگردن از بین همین چرندیاتی که تکنولوژی 2،3 دهه پیش دارن، یکی رو انتخاب کنن.
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,925
نام
محمد حسین
دیگه تو این مملت زندگی کنی و چیزای عجیب غریب ببینی و یکمی آدم وجدان داشته باشه ( فقط یکمی ! ) اصلا نمیشه حرص نخورد !

شما باور کن که اینا چند سال پیش دنبال اینترنت ملی اینا بودن ( حالا بخور بخوراشون که اصلا به کنار و کاملا درست میگی ) ولی نتونستن ! چون زیر ساختار های کشور و بانک و اداره هاو کلی ارگان های دیگشون وابسته به اینترنت جهانی بود و اگه این کار رو میکردن اقتصادشون که همین طوری نابود بود ولی از این هم نابود تر میشدن !

من روی صحبتم کلان تر از این صحبت هاست ! نمیدونم شما بودین و یا کس دیگه ای و گفته شده بود که از این وزیر باید تشکر کنیم !؟ اصلا برای چی باید تشکر کنیم !؟ اینا وظیفشونه که به مردم خدمت کنن و انقدر ظلم و ستم کردن اگه کسی ! بیاد کاری هم کنه دیگه انقدر اوضاع داغونه که باید بریم تشکر کنیم ؟ اینا تو پست های مهم کشور هستن که به مردم خدمت کنن و سطح رفاهی مردم رو بالا و بالا تر ببرن و هر کاری میکنن وظیفشونه و باید هم این کار رو بکنن ! که خب البته تو این مملکت از این خبرا نیست و .....

درباره اون شکلک منظورم پست هایی که فقط برای مسخره کردن و اینا بود و نه پستی که به درد بخوره و .... وگرنه گذاشتن شکلک به معنای حقیقی که برای رسوندن منظور خیلی به درد میخوره !

اینترنت ملی که دیگه هیچ وقت نمیتونن عملی کنن ولی خب خیلی کار ها برای محدود کردن استفاده از اینترنت انجام میدن و همین فیلتر ها خودش بزرگ ترین مشکل هستش و انقدر تو این سال ها فیلترینگ بوده و بوده و بوده دیگه یه چیز کاملا عادی شده برامون متاسفانه و وقتی چیزی تبدیل به عادت بشه تو یه جامعه اصلا کور سوی خوبی نداره

اگه همین طرح ! همین طرح جدید رو دارم میگم ! مثلا میومدن به صورت بیسیک و پایه ! میومدن سرعت رو از 1MB میذاشتن و قیمت هم طرفای 20 الی 30 هزار تومن همین خود من میومدم میگفتم دمش گرم و طرح واقعا خیلی بهتر شده تو این وضعیت نابسمان اینترنت ایران و میگفتیم سرعت استفاده اینترنت تو ایران بالاتر رفته و در سطح عوام جامعه بهتر و سریع تر شده ! یعنی پایین تر سرعت تازه از 1MB شروع میشد ! حالا دلایل و توجیحات بستر مهیا نیست و اوضاع کابل کشی ایناشون هم خرابه بازم مشکل از خودشونه و بی عرضگی و بی لیاقتی خودشون هستش !

شما سطح درامد مردم ایران رو نگاه کنید و به صورت پایه سطح درامد تو ایران در عوام جامعه ماهی 800000 تومن هستش و دیگه یه کارمند نگون بخت بره کلی زحمت و اضافه کار انجام بده بره تا ا میلیون تومن و ماهی پنجاه هزار تومن هم سخته به فرزندش بده برای این که از اینترنت استفاده کنه ! که البته اینترنت الان تو اکثر خانواده ها هست ولی اینترنت هم مثل دیگر بخش های هزینه ای در ایران خیلی بالا هستش و کیفیت اینترنت در سطح عوام جامعه ایران اصلا خوب نیست ! مقایسه با کشور های پیشرفته و حتی نیمه پیشرفته که اصلا به کنار !

کلا عقب مونده هستیم و این پیشرفت های ( به قول شما که بهتر شده ) طوطی وار به شدت خنده داره ! یعنی اگه اسم این تعرفه های جدید رو ( مملکتی که نفت و گاز و منابع معدنی به شدت زیاد داره ) گذاشت پیشرفت زیاد یعنی من هیچ صحبتی ندارم !

اصلا اینا باید میرفتن برای سرعت مانور میدادن و حجم رو نامحدود میکردن ! و رفع فیلترینگ که بخوره تو سرشون و دلیل سرعت زیاد نکردن در سطح عوام رو هم توضیح دادم که برای چیه ! .... تو سال 2017 به این سطح رسیدن تا میشه یه حالت پایه و اول راه !!

دیگه لپ کلام صحبت هام رو بخواد یکی بگیره دیگه گرفته و بخواد متوجه نشه دیگه من نمیدونم چی بگم ! البته این جا همه چیزمون با هم خوب جوره و در و تخته خوب با هم چفتن نمونه مثال میخوای ! صنعت ابر شاهکار قدرتمند فرا تصور خودرو سازی در ایران !! و خیلی از بخش های دیگه کشور .

کارمون به جایی رسیده که با اضافه شدن حجم همگی دارن میپرن هوا ! اونم تو اواخر 2017 ! :|
اون تشکر رو من گفتم،هنوز هم اگه بقیه نزننم میگم،نه به این خاطر که چی کار کرده،به این خاطر ابتدای آغاز طرح کلی بد و بیراه نثار طرف کردیم در حالی که نیتش بد نبوده
همین نیت بیاد تو خودروسازی ،برا ابوقراضه ای مثل پراید نباید 20 تومن بدیم
من نمیگم وظیفش نیست.ولی خود شما تو جایی که کار مردم رو انجام میدی وقتی یه خسته نباشید بهت میگن و باهات خوش رفتارترن خوشحالتری .یا وقتی صد من بد و بیراه میگن
کلاه خودمونو قاضی کنیم ،اونم آدمه.یادمه دانشگاه علم و صنعت بودم سال 84.خاتمی صحبت میکرد دانشجوها شروع کردن محمد خالی بند.
گفت باشه من میرم ،ولی بعد من کسی میاد که عمل میکنه.یادمون رفته بود اونموقع خاتمی کشور رو زنده کرد ما رو از انزوا در آورد،حداقل درس بگیریم
درر این مورد دیگه بحثی نمیکنم
اگه میخواید بد و بیراه بگید طرفش مشخصه ،مجلس. قانون مجلس میگه که الان هم هست سرعت به کاربران خانگی 128 کیلوبیت و برای دانشجویان و ... با ارائه مدارک بالاتر.
دولت مجری هست و مجلس قانونگذار.
___________________________________
منم میگم سرعت پایه باید بیاد حداقل رو 8 مگ
ولی دست این بدبخت هم بسته هست بخاطر همون قانون 128 کیلوبیت مجلس
غلامرضا داداش زاده معاون نظارت رگولاتوری در این باره به تسنیم گفت: بحث‌ نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی و مجوز برای برود-باند (پهن باند) نشان داد که مراجع بالادستی نسبت به پهنای باند بالاتر از 128 کیلوبیت بر ثانیه حساسیتی ندارند.

وی عنوان کرد: محدودیت اینترنت 128 کیلو بیت بر ثانیه برای کاربران خانگی وجود دارد و ما هم طبق وظیفه حاکمیتی و وجود قوانین بالادستی اگر اهمالی در این زمینه از سوی شرکت‌های اینترنتی ببینیم، تذکر می‌دهیم.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که اکنون شرکت‌های اینترنتی بسیاری محدودیت 128k را رعایت نمی‌کنند و سرویس‌های حتی چند 10 مگابیت بر ثانیه به کاربران خانگی می‌دهند، آیا به تمام آنها تذکر داده‌اید؟، گفت: بله به تمام شرکت‌هایی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، تذکر داده‌ایم.

وی ابراز کرد: البته باید دانست که این محدودیت برای کاربران خانگی است و برای قشر خاصی همچون اساتید دانشگاه، اعضای هیات علمی و کسانیکه کار پژوهشی انجام می‌دهند محدودیتی نداریم.

حال اگر بنا را روی وجود این محدودیت طبق صحبت‌های معاون رگولاتوری بگذاریم، چرا مجوزهای 3G و 4G که نرخ انتقال اطلاعات را به مگا بیت بر ثانیه می‌رساند واگذار شد؟! از طرفی 90 درصد شرکت‌های اینترنتی که اکنون سرعت‌های بالاتر از 4 مگابیت بر ثانیه را به کاربران خانگی واگذار می‌کنند، آیا مدام تذکر می‌گیرند؟! با این حساب سیاست تذکرها چیست که مانع انجام فعالیت‌ها نمی‌شود؟!
دلیل وجود 128 کیلو بیت همین مصاحبه بالاست
محدودیت ۱۲۸ کیلوبیتی اینترنت برداشته شد

بنابراین مجلس هم مانند دولت از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده و حتی کسانیکه وصله مخالفت با پهنای باند را به آنها بچسباند، افرادی بی‌تقوا می‌داند؛ اما محدودیت اینترنت 128Kbps همچنان وجود دارد...
مشکل ما اون قانونگذاره که سگ گردونی میشه طرح دو فوریتی
ولی کف اینترنت 128 خوبه و طرح نباید بشه
وزیر کشوندن برا همین سرعت به مجلس و بهش کارت زرد دادن
______________________________________________
قبول کنیم با این اسکولها ،همین کاری که این وزیره کرده جای تشکر داره،حداقلش جای بد و بیراه به اون بدبخت نداره
بحث چون داره س.ی.ا.س.ی میشه ادامه ندیم بهتره

 

ps34

کاربر سایت
Aug 20, 2011
4,299
نام
مهدی
تعرفه ها چقدر عالی شده! :D اون هایی که دانلودشون خیلی کم یا خیلی زیاد هست رو نمیدونم ولی برای من که حداکثر 70،80 گیگ در ماه دانلود دارم، واقعاً قیمت و سرعت و حجم ها خیلی مناسبه.
سلام.منم دقیقا حداکثر ماهی 80 گیگ مصرف دارم البته اگر نخوام بازی دیجیتالی بخرم.
شاتلم و از قیمت ها و حجم های اخیر خیلی راضیم ولی میترسم سرویس اکو که الان دارم رو به این جدید ها عوض کنم اخه توی صفحه اینستاش میرم هر سری بیست نفر آدم گزارش قطعی و افت سرعت پی در پی رو میدن.اگر یکی دوتا بود میگفتم نت اون ها مشکل داره ولی هر سری دارم بیست نفر ادم جدید رو میبینم که مینالن.خب نتیجه این میشه فقط حجم الکی دادن و اینقدر قطعی و افت سرعت گذاشتن که نشه از حجم های زیادی که میدن درست استفاده کرد.به خاطر این دست نگه داشتم فعلا و واسه اکو فعلیم حجم اضافه میخرم شارژ میکنم تا ببینم این وضع به کجا میرسه
 
  • Like
Reactions: Dinosaur

GameMasterr

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,205
نام
على
اومده میگه از سرعتا راضیه اخه از سرعت دایال اپی هم مگه میشه راضی بود :D
سرbf1 بود سر اپدیت اول اینقدر طول کشید که رسید به اپدیت بعدی :))
کاش توسعه فیبر و در دستور کار میزاشتن :|
 

zilyzal

کاربر سایت
Feb 10, 2017
3,087
سلام.منم دقیقا حداکثر ماهی 80 گیگ مصرف دارم البته اگر نخوام بازی دیجیتالی بخرم.
شاتلم و از قیمت ها و حجم های اخیر خیلی راضیم ولی میترسم سرویس اکو که الان دارم رو به این جدید ها عوض کنم اخه توی صفحه اینستاش میرم هر سری بیست نفر آدم گزارش قطعی و افت سرعت پی در پی رو میدن.اگر یکی دوتا بود میگفتم نت اون ها مشکل داره ولی هر سری دارم بیست نفر ادم جدید رو میبینم که مینالن.خب نتیجه این میشه فقط حجم الکی دادن و اینقدر قطعی و افت سرعت گذاشتن که نشه از حجم های زیادی که میدن درست استفاده کرد.به خاطر این دست نگه داشتم فعلا و واسه اکو فعلیم حجم اضافه میخرم شارژ میکنم تا ببینم این وضع به کجا میرسه
مشکل اینجاست خیلی از کسایی که شما میبینی هیچ اطلاعاتی ندارن و الکی شاکین
سرویسا مثل قبل تا جایی که خط بکشه باز نیست طرف میره سرعت بالاتر میگیره و طبیعتا قطعی و افت سرعت داره
همینجا هم مشکلات یه عده رو بخونید خنده داره طرف سرعت 1مگابیت خریده شاکیه که چرا سرعتش پایینه خب شما که میخوای مثل قبل سرعتت رو 800 کیلوبایت باشه باید بری 8مگابیت بخری نه یک !
من که تا الان نه قطعی داشتم نه افت سرعت
 
  • Like
Reactions: TeTration

sajadkh

کاربر سایت
Jul 28, 2012
2,181
نام
Sajjad
سلام.منم دقیقا حداکثر ماهی 80 گیگ مصرف دارم البته اگر نخوام بازی دیجیتالی بخرم.
شاتلم و از قیمت ها و حجم های اخیر خیلی راضیم ولی میترسم سرویس اکو که الان دارم رو به این جدید ها عوض کنم اخه توی صفحه اینستاش میرم هر سری بیست نفر آدم گزارش قطعی و افت سرعت پی در پی رو میدن.اگر یکی دوتا بود میگفتم نت اون ها مشکل داره ولی هر سری دارم بیست نفر ادم جدید رو میبینم که مینالن.خب نتیجه این میشه فقط حجم الکی دادن و اینقدر قطعی و افت سرعت گذاشتن که نشه از حجم های زیادی که میدن درست استفاده کرد.به خاطر این دست نگه داشتم فعلا و واسه اکو فعلیم حجم اضافه میخرم شارژ میکنم تا ببینم این وضع به کجا میرسه
شاتل رو خبر ندارم ولی مخابرات واقعا اینجوری نیس.هیچ قطعی نداره پینگ هم همیشه دور و بر 100 تا 120 میچرخه بالاتر نمیره من سرعتم پایین بود زنگ زدم کارشناس بد برخورد کردن منم گفتم اوکی وقتی شکایت کردم 195 میفهمی.رفتم شکایت کردم شماره اون پاسخگو رو هم نوشتم ساعتشم گفتم به 24 ساعتم نرسید همون کارشناس به من زنگ زد هزارتا عذرخواهی که اشتباه شده اینا و سرعتمم درست کرد.خوبی این 195 اینه که شکایت کنی بی برو برگرد جوابتو میگیری.اگه قطعی یا هرچیز دیگه ای داشتین با مستندات شکایت کنید قطعا پیگیری میشه.
 

yar_66

کاربر سایت
Sep 24, 2011
1,509
نام
مهدی
سلام دوستان دو تا سوال دارم
من 5 ساله پیشگامان دارم و شبانه راحت بودم 1 تا 8 صبح با سرعت 8 مگ کلی دانلود میکردم حالا با این طرحها برعکس شده
الان برای تست سرعت 2 مگ و ترافیک 32 گیگ بین الملل و 92 گیگ داخلی گرفتم ولی هرچی استفاده میکنم از بین الملل کم میشه
یعنی تو آپارات که جز سایتهای داخلی تو سایتشون زده فیلم که نگاه میکنم با از 32 گیگ کم میشه
پس این بین الملل چجوریه داستانش؟

سوال دوم برای همراه اول هست
این طرحهای شبانه رایگانش محدودیت دانلود داره؟ اوایل 5 مگ بر ثانیه سرعت دانلودش بود الان زیر 1 مگ اومده شبانه اش
 

zilyzal

کاربر سایت
Feb 10, 2017
3,087
سلام دوستان دو تا سوال دارم
من 5 ساله پیشگامان دارم و شبانه راحت بودم 1 تا 8 صبح با سرعت 8 مگ کلی دانلود میکردم حالا با این طرحها برعکس شده
الان برای تست سرعت 2 مگ و ترافیک 32 گیگ بین الملل و 92 گیگ داخلی گرفتم ولی هرچی استفاده میکنم از بین الملل کم میشه
یعنی تو آپارات که جز سایتهای داخلی تو سایتشون زده فیلم که نگاه میکنم با از 32 گیگ کم میشه
پس این بین الملل چجوریه داستانش؟

سوال دوم برای همراه اول هست
این طرحهای شبانه رایگانش محدودیت دانلود داره؟ اوایل 5 مگ بر ثانیه سرعت دانلودش بود الان زیر 1 مگ اومده شبانه اش
تا جایی که میدونم تعرفه ها جدا نیست یا بین الملل استفاده میکنید یا داخلی مثلا وقتی 2گیگ بین الملل دارید یا 2گیگ از سایتای بین الملل استفاده میکنید یا 4گیگ از سایتای منتخب خودشون. ترافیکا جدا نیستن
همراه اول هم محدودیت داره ولی انقدر زیاد هست که بهش نمیرستید اون سرعت دانلودشم بستگی به دکل و اینا داره برای من برعکس اوایل پایین بود الان دو سه برابر بالاتر رفته
 
  • Like
Reactions: yar_66

hunter76

کاربر سایت
Jun 1, 2014
320
نام
Ahmadreza
اصلا نمیدونستم که نوع مودم ممکنه باعث ایجاد نویز و در نتیجه پایین اومدن سرعت سرویس بشه .. مودم Dlink 2750u رو جمع و به جاش مودم قدیمی td w8901g تی پی لینک وصل کردم به خط .. Attenuation خط بعد از انجام این کار به 6 رسید در صورتی که تا قبل از این کار حدود 70 بود !!! سرعت دانلود رو ps4 هم بهتر شده و از 300 کیلوبایت به 800 رسیده یعنی سرعت واقعی خودم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر